Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

De enige echte auto waar je het meeste plezier van had:

https://i.ytimg.com/vi/trAv2nH-xgs/sddefault.jpg

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Wat anders.keek net naar wat oude youtube dingetjes van o.a,the proclaimers,mumford and son en the american outlaws.
Het plezier spatte er vanaf,zowel op als voor het podium.
Gaan we dat ooit nog meemaken?

Lisa29

Ongelezen bericht door Lisa29 »

scharrelschipper schreef:
09 jan 2022 22:10
Wat anders.keek net naar wat oude youtube dingetjes van o.a,the proclaimers,mumford and son en the american outlaws.
Het plezier spatte er vanaf,zowel op als voor het podium.
Gaan we dat ooit nog meemaken?
Ik hoop en bid van wel. Ben afgelopen jaar aantal keer naar het theater geweest. Onder meer Bert Visscher en Claudia de Breij hadden overduidelijk veel plezier in het spelen. En dat merkte je in het publiek ook. Was wel mooi om mee te maken. Ergens denk ik dat het ooit wel weer terug komt, hoewel misschien nog wel een tijd met allerlei maatregelen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien zitten we allemaal straks in quarantaine in het theater. Dan doet het er niet meer toe.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
09 jan 2022 23:24
Misschien zitten we allemaal straks in quarantaine in het theater. Dan doet het er niet meer toe.
Als er dan maar een goeie show is!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik tel er 7. Wat heb ik gewonnen?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
09 jan 2022 22:01
Echt mooi vindt men de Multpla niet.
https://www.ad.nl/auto/dit-is-de-lelijk ... ~a99076b6/
Wij hebben 'm ooit als huurauto gehad op vakantie, echt idioot praktisch ding. 5 volwassenen + neefje in maxi-cosi en alle strandspullen plus kinderwagen, slikte dat ding zonder morren.

Als wij ooit een gezin hadden gesticht, had ik er eentje gekocht, gewoon daarom.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Leuke auto hoor, die Multipla. Valt op tussen de vele nondescripte auto's die er rondrijden. Maar je ziet ze nooit meer. Wanneer je denkt in termen van interessant/oninteressant i.p.v. mooi/lelijk is er veel voor deze auto te zeggen. Wordt geheid een klassieker.

////

Lady1234

Ik vind het juist wel lollig, minder zoeken op het parkeerterrein.

witte angora

Dan kun je ook een auto nemen in een kleur waar weinigen voor zullen kiezen. Kanariegeel bijvoorbeeld.

(Of paars met oranje stippen, die vind je geheid terug).

Jablan
Contacteer:

Lady1234 schreef:
10 jan 2022 18:51
Ik vind het juist wel lollig, minder zoeken op het parkeerterrein.
* grote glimlach * echt gebeurd * We stonden op een parkeerterrein en moesten eerst ons kenteken opzoeken om de auto te vinden. Momenteel gebruiken we de C3 Picasso van zoon als boodschappenkar en die valt genoeg op om 'm direct terug te vinden.

Lisa29

Lang geleden had ik een rode Nissan Micra. Geen stuurbekrachtiging, geen airco maar alleen arko (alle ramen kunnen open) en begon te schudden als je boven de 120 kwam. Maar toch superfijne auto en altijd meteen gevonden op de parkeerplaats 😁

Lisa29

breien schreef:
10 jan 2022 20:08
Nog langer geleden
Ik was een jaar of zes. Samen met pappa en mamma en mijn grote broers gingen we naar een pretpark. Mijn nicht had een auto, dus zij was onze privé-chauffeur.
Ik raakte mijn familie kwijt. Slim als ik was besloot ik naar de rode auto van mijn nicht te gaan. Het grote parkeerterrein stond bijna vol.
(Ik heb totaal geen verstand van auto's)
Ik stond wel te wachten bij de juiste auto, dankzij de nummerplaat. Pappa en mamma waren heel ongerust.
Een slimme zesjarige, maar ik kan me de ongerustheid voorstellen.
Ik ken iemand die in het buitenland aangifte deed van diefstal van haar auto. Bleek na een paar dagen dat ze op de verkeerde verdieping van de parkeergarage gekeken had🤭

Lady1234

Jaren geleden ging ik nog weleens naar de Makro. Er werd daar schuin in de rijrichting geparkeerd, maar de ingang van de zaak was een stuk verwijderd van de uitgang.

Toen ik klaar was en met mijn kar naar het parkeerterrein liep, vergiste ik mij twee paden. Ik kwam bijna op het hoekje aan waar mijn auto moest staan, en daar stond hij ook. Donkerblauwe sedan. Met de afstandbediening ontgrendeld en ik wilde mijn boodschappen er in zetten. Miste in de achterbak een kleedje. Raar, maar ok, wilde ook nog even iets op de passagiersstoel leggen, omdat ik nog naar de non-food afdeling wilde, miste van alles in het bakje tussen de twee stoelen. Te gek dat dat gepikt was.

Toen pas ging ik kijken. Het was niet mijn kenteken. Mijn auto stond dus twee rijen verder.

Dat zou me dus met zo’n rare lelijkerd niet gebeurd zijn. 😁

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

En die andere auto reageerde op jouw afstandsbediening...?

Lisa29

Mijn ouders hadden ooit een Toyota. Collega van mijn moeder had een identieke Toyota, met een kenteken dat maar 1 teken verschilde. De parkeerplaats van hun werk was relatief klein en ze hadden ploegendiensten. Het is wel eens gebeurd dat ze per ongeluk in elkaars auto terecht kwamen na een nachtdienst of een zware dag. Het was nog in de tijd van een "normale" sleutel. Geloof dat ze wel naar de garage zijn geweest om verhaal te halen. Kan me alleen niet herinneren of het echt opgelost is.

Dat iemands auto zo vies is dat de eigenaar hem niet meer herkent is natuurlijk zowel hilarisch als een beetje triest.

Jablan
Contacteer:

Hele andere vraag aan de mensen met kinderen/kleinkinderen: Hebben jullie ze aan het lezen gekregen en hoe?

Omdat onze vaste kleine bezoeker toe was aan nieuwe dingen ontdekken, hebben we deel 1 van Harry Potter gehaald. Reactie van de ouders: 'eigenlijk leest hij niet'. Nagevraagd: dit is echt het eerste boek, dat hij heeft gekregen.
Met wat aanmoediging van ons is hij er wel aan begonnen, voorlopig twee bladzijden per dag, want 'je bent niet gewend om te lezen en dan ben je de eerste dagen na twee bladzijden even moe'. Maar we merken al, dat we iets meer moeten doen. Grote vraag is alleen wat. Zelf hebben we geen idee. Man en ik zijn in een andere tijd opgegroeid en zoon kreeg de Bijbel als eerste boek (niet eens de kinderversie). Tips?

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

In den beginne was het woord en het woord werd voorgelezen. Daar begon het mee, vanaf pakweg een jaar oud, bij mij, bij mijn kinderen en nu bij mijn kleinkinderen. Het alfabet van Rie Cramer (A is een aapje dat eet uit zijn poot, B is de bakker enz; ik ken het nog uit mijn hoofd), prentenboekjes, Gouden Boekjes, Nijntje, Dikkie Dik. Bij een wat ouder kind zou ik ook beginnen met voorlezen, dwz samen lezen: Eerst een stuk voorlezen om goed in het verhaal te komen, dan een stuk zelf verder lezen.

Harry Potter lijkt me wat te dik en misschien ook te moeilijk om een nog-niet-lezer mee te laten beginnen. Met twee bladzijden per dag schiet dat niet op en blijft het verhaal ook niet hangen. Iets van bv Paul van Loon past mogelijk beter.

Persoonlijk vind ik de waardering voor Harry Potter nogal overdreven. De boeken van Tonke Dragt vind ik van een veel hoger niveau. Verhalen van de tweelingbroers lijkt mij een mooie om te beginnen. Door de structuur is het heel geschikt om in gedeelten te lezen.

witte angora

Hij is 8? Pinkeltje. De Kameleon is misschien nog iets te ver weg. Dik Trom, eigenlijk gewone avonturenboeken over gewone kinderen.

Plaats reactie