LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mattie »

Mammaria en Twijg

Ik lees zo hier een paar reacties,en merk dat het overal zon beetje hetzelfde is.
Mensen worden beduveld en bedonderd op de meest slinkse manieren,en hup daar zijn de eigen schuld dikke.... figuren.
Dat het dan toch vooral de gedupeerde zijn eigen schuld is,en men dat bedriif dit niet mag aanrekenen,bla bla bla???
Als men net niet slim genoeg is,niet kan lezen,doof is,rood haar heeft?,dan is men blijkbaar rijp voor legale oplichting.
Raar verschijnsel,de wereld op zn kop!
Bij banken is het niet anders,vooral na de uizending over DSB bank.
Ben vanavond een beetje door het lint gegaan bij de zoveelste eigen schuld figuur.
Word er ook erg moe van.
Ik heb al lang het vermoeden,dat werknemers van deze div bedrijven hier erg druk mee zijn,om recht te praten wat krom is!
Groeten Mattie

Ms.Palit
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2009 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Ms.Palit »

Ik vond het hele verhaal ook heel mooi klinken de N.E.M zou namelijk alles netjes voor mij regellen.Puntje bij paaltje als het om een eind nota gaat krijg ik ze niet te pakken..

Er Jammer voor een bedrijf dat zich Nederlandse Energie Maatschappij noemt :?

chielukuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2009 16:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door chielukuh »

Nooit doen. Ik ben al 2,5 jaar bezig om mijn geld terug te krijgen dat ik teveel heb betaald. Ze komen geen enkele afspraak na, behalve dat er onterecht een deurwaarder op mijn dak is gestuurd.
NOOIT DOEN DUS

ikke weer
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2009 13:09

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ikke weer »

Wat nooit doen?

De juridische aanpak of wat bedoel je?
Wat moet men anders doen als een deurwaarder aan de deur komt?


B.v.d.

Da Freeze
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mar 2009 20:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Da Freeze »

Ik vermoed dat wanneer je door de geschillencommissie in het gelijk bent gesteld, je deze verkaring naar de deurwaarder moet sturen zodat deze geen grond meer heeft om jou te intimideren.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

Natasja en NLEnergie voor reclamebewaker gesleept
--------------------------------------------------------------------------------
14 april 2009
AMSTERDAM (Energeia) - De Nederlandse Energie Maatschappij (NLEnergie) moet zich voor de reclame met Natasja Froger verantwoorden voor de Reclame Code Commissie. Tien particulieren nemen de gewraakte reclame zo hoog op, dat ze een klacht hebben ingediend bij de reclamebewaker. Ook de rol van Natasja Froger is aanleiding voor het indienen van klachten.

BN'er Natasja Froger kreeg honderden boze reacties over zich heen toen bleek dat ze haar naam leendevoor de reclamecampagne van NLEnergie. Tien geërgerde particulieren zit de reclame zo dwars, dat zij naar de Reclame Code Commissie zijn gestapt. "Klagers achten deze commercial onder meer in strijd met de wet, misleidend en agressief. Voorts wordt er bezwaar gemaakt tegen het feit dat Natasja Froger het product aanprijst", zo vat de commissie hun klachten samen.


"Dat NLEnergie claimt de goedkoopste te zijn, vormt het belangrijkste bezwaar", licht secretaresse Iedje de Gelder van de commissie toe. Daarnaast vinden de klagers het niet gepast dat uitgerekend iemand die het tv-programma 'Effe geen cent te makken' heeft gepresenteerd, aan zo'n reclame meewerkt en er nog geld mee verdient ook. De Reclame Code Commissie vergadert 22 april over de binnengekomen bezwaren. Een uitspraak over de reclamecampagne volgt normaal binnen vier tot zes weken. De reclame heeft NLEnergie inmiddels volgens eigen zeggen wel 50.000 nieuwe klanten opgeleverd.


Het College van Beroep van de Reclame Code Commissie buigt zich deze dinsdag bovendien over hetberoep in een andere zaak, namelijk die van Atoomstroom versus Greenpeace. Atoomstroom is tegen de eerdere uitspraak van de commissie in beroep gegaan. Uitspraak in dit beroep valt ook over vier tot zes weken te verwachten.

bron: energeia.nl

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@VT01: Goed werk en goed nieuws w.b. de reclamecodecommissie!Beweer niet dat het mede door mij komt hoor, maar heb 3x een klacht ingediend en de link ook op forums gezet in de hoop dat er meer mensen een klacht in zouden dienen. Had er weinig vertrouwen in dat er iets mee zou gebeuren. Heb ook bij de sterreclame een klacht ingediend maar die verwezen naar de reclamecode commissie. Ze hebben de commercial inmiddels wel aangepast, maar hij is evengoed misleidend. Daarnaast valt het mij nu op dat de commercial in elk reclameblok van de publieke zenders te zien is, maar ik heb vanavond een poosje RTL 4 op gehad en daar heb ik de commercial niet gehoord! Strategie?????? Bang voor nog meer klachten bij RTLBoulevard?

Dus:
'Lieve mensen, allemaal nog een klacht indienen bij
www.reclamecodecommissie.nl Ik zou zeggen DOEN' :D


Ik heb geschreven:
Ik tegen bezwaar aan tegen uitzending van de commercial van NL Energie maatschappij om de volgende redenen:
1. De reclamecampagne is misleidend omdat de NL Energie Maatschappij voor kleinverbruikers helemaal niet goedkoper is, maar juist duurder omdat het vastrecht 3 x zo hoog is dan bij andere energieleveraars. Dit wordt verzwegen zo ook dat mensen bij overstap een boete van hun oude energieleveraar krijgen.
2. Dat het onethisch is dat Natasja F. met haar status als weldoenster voor de minderbedeelden juist die doelgroep, veelal kleinverbruikers, aanspoort om over te stappen. Mensen komen hierdoor in grote financiële problemen.

ff kopiëren, plakken een beetje met eigen woorden aanpassen en klaar!

@ Mattie: mensen die altijd de schuld bij de slachtoffers leggen, zijn of NEMmedewerkers of mensen met een gebrek aan inlevingsvermogen
die gelijk hun oordeel over een ander klaarhebben zonder zich van te voren ook maar ergens in te verdiepen. Dat ze daardoor zelf heel dom overkomen hebben ze niet in de gaten.
En Gerard heeft natuurlijk gelijk dat de echte schuldige de overheid is!

@ Ikke weer: Houdt moed en blijf overal aan de bel trekken!
Idem chielukuh, msPalit en meldt jullie klachten bij www.consuwijzer.nl gromnl: jij kan ook een klacht indienen!

@ Da Freeze: Jij al iets gehoord?

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@ bedrog: leuke nickname, nu maar hopen dat het geen bedrog is :D

Het zou geweldig nieuws zijn!
Heb even op de site gekeken maar het handelsregister is alleen te bekijken tussen 08.00 -24.00 uur. De rest kun je altijd bekijken.
Waar heb jij die info gevonden?

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wicher »

Zou inderdaad geweldig nieuws zijn, maar helaas :(

De Nederlandse Energie Maatschappij (NEM) KvK.nr. 24368825 0000
Aert van Nesstraat 45, 3012CA Rotterdam Hoofdvestiging


Zo dom zijn ze nu ook weer niet.......

Da Freeze
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mar 2009 20:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Da Freeze »

@Twijg,

Ik ben nog steeds nergens. Aangetekende brief gestuurd en niks van weer gehoord....uiteraard. :)

Vorige week werd ik gebeld door Eneco, met mijn vraag over mijn werkelijke gasverbruik. Die hebben mij het nummer van Stedin gegeven. Stedin is de netbeheerder van Eneco. Deze onderneming heb ik mijn verhaal heengelegd, maar het is nog te snel om daar al een antwoord op te krijgen.

22 april verloopt mijn eerste termijn van het incasso bureau. Dan zal er wel spoedig een nieuwe brief in de bus liggen. De geschillencommissie moet ik nu een brief schrijven. Maar het duurt tegenwoordig minstens 7 weken voor een zaak in behandeling kan worden genomen.

Ik ga dit weekeind ook maar eens overstappen naar Eneco om afsluiting te voorkomen, en geen problemen meer te krijgen met de gasrekening. Dan ben ik qua contract ook af van de NEM en heb ik alleen nog maar de deurwaarder te vrezen en niet meer afsluiting. De boete neem ik dan inderdaad maar voor lief. bovendien wordt mijn boete sowieso lager, ik heb al meer dan 1 jaar een contract bij de NEM. Oooow, ik hoop toch zo dat ze het maximale boetebedrag van mij gaan eisen! Ik heb echt zin deze lui juridisch kapot te maken.

Is het niet mogelijk de heren directeuren persoonlijk aan te klagen?? Hm..zitten er niet wat kabinetsleden op hyves die we ook kunnen benaderen??? :)

Da Freeze
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mar 2009 20:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Da Freeze »

Ik vind op de site van Eneco de gedragscode voor energieleveranciers. Misschien is die hier al weer eens langs geweest, maar dan is die hier nog een keer!
http://prive.eneco.nl/contact/brochures ... ancier.pdf

Valt het jullie ook op dat de NEM op vrijwel ELK punt te ondermijnen is???!!! :evil:

dan2read
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2009 19:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door dan2read »

Ik lees al heel veel klachten over het feit dat een Nederlandse Energie Maatschappij niet al te zuiver met de afkoel periode voor de door hun benaderde klanten omgaat.
Ook ik ben door hun benaderd en heb me laten overhalen om voor inzage de wel bekende aanmeld brief heb laten toezenden. Door hun is mij verteld dat zij geen offertes geven om zo de kosten te drukken en is deze manier kosten besparend wat door ons als klant heeel eenvoudig te annuleren was binnen 7 werkdagen.
Nu ik heb deze brief dan ook ontvangen op maandag 6 april (brief gedateerd 3 april) en heb na telefonisch contact een aangetekende brief met de annulering teruggestuurd op vrijdag 10 april (brief gedateerd op 9 april). In mijn beleving heb ik recht op 7 werkdagen vanaf de dag van ontvangst van de brief die zij mij hebben toegezonden. Ook het feit dat TNT in gebreke is gebleken om de aangetekende brief niet binnen de normale termijn van 2 werkdagen af te leveren doet hier toch niet ter zake?
Het feit dat ik als bewijs de bon van aangetekend versturen heb, en de annulering binnen 7 (werk)dagen heb verstuurd is toch rechtsgeldig?
Of ben ik nu helemaal abuis?

Da Freeze
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mar 2009 20:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Da Freeze »

Ik verzamel gewoon elk mogelijk juridisch bewijs tegen hun. Van de week ga ik eens kijken of T-mobile voicelogs van mijn gesprekken met de NEM heeft opgenomen. Als het goed is slaan telecomproviders voor minstens een half jaar lang alle gesprekken op. De vraag is alleen of ze die mij willen geven...

K.Smilde
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:44

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door K.Smilde »

Beste Twijg,
Ik bewonder je uithoudings vermogen om de Nem om zeep te helpen.
Van mij kunnen ze inderdaad verdampen. Maar toch hebben ze er zoals al eerder gemeld een paar mensen die wel goed kunnen werken maar blijkbaar daar van weerhouden worden in de meeste gevallen. In mijn geval , zie enige bladzijden terug, zijn ze toch echt aan de slag gegaan om alles in goede banen te leiden. Ik heb een nette brief ontvangen van de baas van de solutions afdeling waarin precies mijn wensen worden ingewilligd. Zwart op wit het heeft wel veetien uur telefoneren gekost die ik nog vergoed meot krijgen na een schriftelijk verzoek.
Ze zijn echt onder de druk van deze fora its anders gaan denken, dat heb ik na vragen daarover losgepeuterd. Dat de callcentra nog steeds zelfstandig anders werken ligt aan het feit dat ze de opleiding slecht in de hand kunnen krijgen.
Hoe kan het overigens dat op de site van vergelijk de prijs van energie de nem duidelijk als goedkoopste uit de bus komt ? Er is natuurlijk een omslagpunt naar duurder, maar dat ligt wel bizonder laag. Maar goed er zijn tallozen die inderdaad onder die grens zitten en dus duurder uit zijn .

De eerlijke duidelijkheid zal zegevieren, maar de weg daar naar toe is veel te lang bij de NEM, maar spreek ze er bij ieder kontakt er op aan!! Anders gaan ze echt failliet. Nogmaals de raad : betaal nooooooooit rekeningen die afwijken van de verwachting of storneer als het al is afgeschreven, dit is een zeer scherp wapen dat werkt. Cannock Chase werkt onder een hoedje en laat ze maar rekeningen sturen, als je denkt in je recht te staan: niet betalen al dreigen ze zich helemaal gek. en komt er steeds 70 euro bij iedre nieuwe rekening. . laat ze barsten. Tussen 1 oktober en 1 april mag er niet worden afgesloten

Alle dreigementen hebben ze van mij in de prullenbak moeten gooien met staart tussen de poten. Het maandelijks noteren van de meternstanden gedurende 42 jaar hebben geloond. Zo kan je bewijzen dat er al of niet grote fouten gemaakt worden bij het inschatten van de termijnbedragen. Zr hebben al mijn standen geslikt per telefoon. De zogenaamde slimme meters moeten zo snel mogelijk de wereld uit, het zijn onbetrouwbare ondingen , die niet gebruikt worden waarvoor ze gemaakt zijn zo dat al mogelijk is door de gebrekkige adminnstraties van diverse bedrijven. Bovendien kunnen ze geen eerlijke teruglevering van zonnepanelen registreren op een economische manier. Terug naar de electro-mechanishe meter! Die werken net zo makkelijk vijftig jaar met grote preciezie zonder poespas van onbetrouwbare flash geheugens, bij stroomuitval, die bovendien vrij gemakkelijk te frauderen zijn. Doorgeschoten speeltjeszucht!
Genoeg voor nu.

Kees

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nu ik heb deze brief dan ook ontvangen op maandag 6 april (brief gedateerd 3 april) en heb na telefonisch contact een aangetekende brief met de annulering teruggestuurd op vrijdag 10 april (brief gedateerd op 9 april). In mijn beleving heb ik recht op 7 werkdagen vanaf de dag van ontvangst van de brief die zij mij hebben toegezonden. Ook het feit dat TNT in gebreke is gebleken om de aangetekende brief niet binnen de normale termijn van 2 werkdagen af te leveren doet hier toch niet ter zake?
Het feit dat ik als bewijs de bon van aangetekend versturen heb, en de annulering binnen 7 (werk)dagen heb verstuurd is toch rechtsgeldig?
Jazeker, je hebt rechtsgeldig geannuleerd dus je hoeft je van de NEM niets aan te trekken. Er was sowieso al geen rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen. Dit omdat telefonisch was overeengekomen dat de NEM jou een OFFERTE zou sturen. En een offerte is beslist geen overeenkomst. Dat die ratten je dan vervolgens tóch een overeenkomst sturen betekent nog niet dat die rechtsgeldig is! Dus ook als je niet had geannuleerd was er in jouw geval geen rechtsgeldige overeenkomst geweest. Deze truuk halen ze bij al hun slachtoffers uit. Je kan checken wanneer TNT Post je aangetekende brief bij de NEM heeft aangeboden op www.tracktrace.nl

Annuleren is conform de Wet Kopen op Afstand mogelijk binnen zeven WERKdagen (zaterdag en zondag tellen dus nooit) ná ontvangst van de overeenkomst. Bewaar het verzendbewijs van TNT Post héél goed!

Peet-Leen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2009 09:23

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Peet-Leen »

Ik ben in oktober al benaderd door de NEM, kreeg een mooi praatje en zou informatie opgestuurd krijgen. Ik had namelijk nog duidelijk gezegd, dat ik hier geen beslissing over mocht nemen omdat ik niet de hoofdhuurder was. Die zelfde week kreeg ik een brief van ze dat ze bezig waren met de overstap naar de NEM. Ik heb ze toen meteen opgebelt en verteld dat ik hier niet mee eens was. Ook omdat mijn partner hier een beslissing over moet nemen en niet IK!
Ze zeiden dat dat niet zou gaan en we een brief moesten schrijven om dit ongedaan te maken. Terwijl we nog geen eens toestemming hadden gegeven. na constant aan de telefoon te hebben gezeten, elke week weer! kregen wij een rekening van 375 euro van het incasso bureau die hun hadden ingeschakeld. Dit zouden de kosten zijn van die energie 3 lange maanden waarvoor we geen toestemming hadden voor gegeven.

Uiteindelijk na veel gedoe, hadden we een afspraak om die 375 euro in termijnen kunnen te betalen aan het incasso bureau Cannock Case.
(waar ze ook niet al te vriendlijk zijn!)
Toen heb ik de NEM gebelt of er geen verdere kosten meer kwamen, dit was dan ook het laatste wat we moesten betalen.
Gelukkig weer aangesloten te zijn bij onze eigen vertrouwde energie maatschappij, krijg ik met grote schrik deze week een brief van de NEM met een eindrekening van maar liefst 800 euro!
Die ik dus echt niet ga betalen!

En wat ik nog erger vind, voor 2 weken terug bellen ze van de NEM waarom wij weer terug zijn gegaan naar onze oude leverancier.
Het hele verhaal uitgelegd en zou dus een brief krijgen dat ik bezwaar kon tekenen tegen alles wat er is voorgevallen!
Ik heb de brief nog steeds niet in handen gehad?!

Wat moeten we hiermee aan? Ik ben echt radeloos, na bijna 7 maanden hier mee bezig te zijn!
Help?!

Marleen

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Geschil aanspannen tegen de NEM bij www.sgc.nl

Al die incassokosten terugvorderen in je geschil (waarom heb je die in hemelsnaam betaald?), forse schadevergoeding vragen van de Geschillencommissie en eisen definitief gevrijwaard te worden van alle mogelijke vorderingen van de NEM. In je geschil verwijzen naar de Wet Oneerlijke Handelspraktijken en de Gedragscode die de NEM heeft ondertekend en die ze hebben overtreden:
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... van_kracht

Daarnaast raad ik je dringend aan je eens een klein beetje te verdiepen in je rechten als consument op bijvoorbeeld Consuwijzer.

K.Smilde
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:44

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door K.Smilde »

Beste Twijg, je hebt oiop alle punten gelijk. Maar voorlopig leef ik op hoop van zegen, tot...?
ja , als ze bij mij ook met van die foute rekeningen aankomen weet je wel wat ik daar mee doen zal. Noooooooit aan hun onverdiende centen helpen!
Jammer voor al die lieve nog onnozelen dat ze dat al deden, Want afrekeningen brengen voor de gedupeerden niets dan narigheid op. Blijf dus attent en waarschuw zoveel als maar kan voor de NEM. Brutaal maakt brutaal.
Ikmoet ook nog maar afwachten wat er afgeschreven zal worden maar ze zullen het wel merken als ik het er niet mee eens ben, storneren, storneren en nogmaals. Dan komt erwel aktie, en Cannock Chase kan gevoeglijk doodvallen. Wat een stel beleefde horken zijn dat daar. hetzelfde boevensoort dus

gr. Kees

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

Beste Kees,

Je bent in elk geval strijdlustig. Dat is niet iedereen gegeven en mede afhankelijk van de omstandigheden waarin mensen verkeren.
In elk geval hoop ik dat je de strijd wint en dan nog even met ons verder wil strijden om dit bedrijf te dwingen de klachten af te handelen.

Gr. Twijg

toops
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2009 14:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door toops »

ook ik ben zo dom geweest me in te laten met de nem.
vorig jaar juni benaderd 1maand later bevestiging,daarna nooit meer iets vernomen.totdat ikzelf maar eens ging vragen waarom ik nog steeds rekeningen van eneco kreeg. antwoord er was iets met een code ik was dus nog steeds bij eneco 2 nov 2008 een aangetekende brief gestuurd met de mededeling dat ik mijn contract wilde beeindigen wegens wanprestatie.en je geloofd het niet maar daar werd op gereageerd. met de mededeling binnen 24uurin orde zou zijn.en na een week weer niets vernomen weer een aangetekende brief met de mededeling dat ik er nu klaar mee ben . ontbinden en wel direkt.nieuwe leverancier genomen en zij blijven maar rekeningen sturen als het niet zo triest was kon je er om lachen.
eindafrekeningen
voorshotbedragen
boetes
gasrekeningen(ik heb geen gas meter is verzegeld)
kortom wat een randdebielen
incasso volgt nu ,ik heb ze laten weten ze wel bij de kantonrechter te zien.
gr toops

Gesloten