Ik ben geen expert, maar kan redelijk goed overweg met ambtelijke taal, al hoewel ik er vaak van duizel en tien keer over moet lezen.
Ik ken de wet natuurlijk niet, al zou iedere burger dat wel moeten
, maar daar heb je juristen voor.
Het oude Avvl artikel 4.etc, houdt in dat ze misschien iets hadden mogen veranderen in bv de premie en rechten.
Dit is door de AVVL bij mij nooit gehanteerd.
Doch hoe moet je een premie wijziging aan een premie vrije polis koppelen.
De oude Avvl regels waren immers, bij een premievrije polis behoefde je slechts nog een lidmaatschap van de vereniging te voldoen.
Zelf denk ik dat Yarden aan dit artikel nr hun rechten ontleent, maar ook deze firma heeft door de fusie de rechten en plichten van de rechts voorgangers overgenomen en verder nooit iets gepubliceerd.
De rechten kunnen misschien gewijzigd worden, maar is dat hier het geval?
Ons wordt naar mijn mening een totaal nieuw pakket van rechten door de strot geduwd.
Zijn deze veranderingen ooit in welk financieel verslag gemeld en zo ja waren deze dan voor de verzekerden in te zien?
Ik heb ze nooit onder ogen gezien.
Yarden springt nogal slordig om met het verstrekken van hun informatie en wijzigingen richting hun verzekerden.
Ik heb nooit polis wijzigingen van yarden mogen ontvangen, ook niet van 2004, slechts een lidmaatschap verhoging en ook daar heb ik direct tegen geprotesteerd, met een onzinnig antwoord van yarden retour, toen al.
Had ik die wijziging wel mogen ontvangen, durf ik niet te beweren dat ik punt 12 toen had opgemerkt, maar indien wel zou ik zeker daartegen hebben geprotesteerd, want dan had ik deze grappenmakerij van yarden beslist voorzien.
De eerste die ik ontving was in 2005 geldend voor 2006 Bijzondere voorwaarden Select Uitvaartverzekering, maar daar stond slechts een verkleinde versie algemene regels in laatste artikel was nr.9.3., de rest gold niet voor de natura zekerpremie polis.De naam verandering maakte me alert, ook in deze wijziging kon ik me niet helemaal vinden, maar had destijds hiertegen niet geprotesteerd.
Een goede advocaat zou volgens mij zelfs kunnen appelleren aan deze voorwaarden, als zijnde de voorlaatste wijziging.
Loek en de anderen, een recht verkrijgen is altijd een lastig punt, hoe denkt de rechter erover, dus het blijft altijd spannend, niemand heeft van te voren gewonnen.
Je zal dus moeten nadenken, wat te doen bij een verlies.
Ik heb geen vertouwen in Yarden, dus ook niet hoe ze een uitvaart gaan regelen, dus ligt er straks een mogelijkheid om het door een ander uit te laten voeren en die 2300,-- door yarden te laten betalen, kost het hun in ieder geval geld en verdienen ze verder niets aan je, helaas dan zullen mijn nabestaanden ook geld kwijt raken, dus wil ik dat voorkomen.