nee dat klopt, de storm komt pas vanaf 14u, en in het oosten nog later.
Huiskamer
Re: Huiskamer
Gelukkkig was de lading niet voor Nederland bestemd, anders zou het vragen regenen op het forum.witte angora schreef: ↑18 feb 2022 11:14Ai, dat is wel even wat anders als een Ikea-keukenblad dat te laat wordt geleverd...
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... os-redding
-
Nou.....mijn Porsche is naar de haaien.
Ik hoef in ieder geval niet meer thuis te blijven om het pakket in ontvangst te nemen .
Ik hoef in ieder geval niet meer thuis te blijven om het pakket in ontvangst te nemen .
Misschien kunt u een dekkingskoop doen.
Daar ga ik zeker naar kijken voor mijn Bentley.
Daar ga ik zeker naar kijken voor mijn Bentley.
moederslink
vindt dit leuk
-
En uiteraard konden wij hier alle vragen beantwoorden en alle klachten in ontvangst nemen. We hebben het al druk zat met alle oplichtingszaken die hier ten tonele gevoerd worden. Alhoewel dat de laatste tijd wat rustiger wordt, lijkt het wel.Erthanax schreef: ↑18 feb 2022 12:57Gelukkkig was de lading niet voor Nederland bestemd, anders zou het vragen regenen op het forum.witte angora schreef: ↑18 feb 2022 11:14Ai, dat is wel even wat anders als een Ikea-keukenblad dat te laat wordt geleverd...
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... os-redding
-
Volgens mij is de afsluitdijk al een paar jaar gesloten voor fietsers en voetgangers.
Zelfs de fietsbus rijdt vandaag niet meer na 13.00 in verband met Eunicewitte angora schreef: ↑18 feb 2022 15:35Volgens mij is de afsluitdijk al een paar jaar gesloten voor fietsers en voetgangers.
Zo is het, gewoon doorbikkelenbreien schreef: ↑18 feb 2022 15:56Dan maar een klein beetje om fietsenLowieze schreef: ↑18 feb 2022 15:40Zelfs de fietsbus rijdt vandaag niet meer na 13.00 in verband met Eunicewitte angora schreef: ↑18 feb 2022 15:35Volgens mij is de afsluitdijk al een paar jaar gesloten voor fietsers en voetgangers.
-
Maar is deze niet naar vernoemd,wel naar een klimatologe "avant la lettre" uit Amerika genaamd Eunice Foote.breien schreef: ↑18 feb 2022 09:22Ode aan Eunice, mamma van Timotheus, de eerste bisschop van Efeze en vriendje van Paulus.
https://youtu.be/TWYp5fIIHik
-
Hopen dat er nog gevulde koeken in de kast liggen.
Storm en het viel ons op, dat er geen rijverbod voor vrachtwagens was.
Vanuit Kroatië zijn we dat wel gewend. Tussen Rijeka en Zadar komt bij harde wind eerst een rijverbod voor motorrijders, een stap verder geen bussen, aanhangers en vrachtwagens en als het echt stormt, gaan de wegen dicht. Niet alleen de kustweg, ook de snelwegen A1 en A6 worden afgesloten.
Voor een volgende storm in Nederland lijkt ons dit handig. Dan hebben de vrachtwagenchauffeurs een officiële reden om niet te rijden.
Vanuit Kroatië zijn we dat wel gewend. Tussen Rijeka en Zadar komt bij harde wind eerst een rijverbod voor motorrijders, een stap verder geen bussen, aanhangers en vrachtwagens en als het echt stormt, gaan de wegen dicht. Niet alleen de kustweg, ook de snelwegen A1 en A6 worden afgesloten.
Voor een volgende storm in Nederland lijkt ons dit handig. Dan hebben de vrachtwagenchauffeurs een officiële reden om niet te rijden.
moederslink
vindt dit leuk
-
Strak plan!Jablan schreef: ↑19 feb 2022 09:11Storm en het viel ons op, dat er geen rijverbod voor vrachtwagens was.
Hoorde dat er alweer een paar omgewaaid waren.
Wat scheepvaart betreft: vaarverbod op het kanaal Gent-Terneuzen en op de Westerschelde.
Dat laatste komt ong. eens in de tien jaar voor volgens RWS,dat eerste is voor het eerst dat ik er van hoorde.
Was dus toch wel serieus die Eunice.
Zelfs een vaarverbod op het Wilhelminakanaal ivm de bruggen.
-
-
Hier viel het alleszins mee, qua schade ( omgeving Veluwezoom ).
Wel triest dat er 4 doden te betreuren zijn door deze storm.
Wat dat vrachtverkeer op de snelweg deed? Waarom werd dat niet per direct verboden?
Ik had graag naar het strand willen gaan om dat natuurgeweld zelf te kunnen ervaren.
Ik bedoel: hoe vaak maak je een dergelijke storm mee hier in Nederland?
Toch erg bijzonder allemaal.
Wat dat vrachtverkeer op de snelweg deed? Waarom werd dat niet per direct verboden?
Ik had graag naar het strand willen gaan om dat natuurgeweld zelf te kunnen ervaren.
Met zo’n storm kun je niet op het strand lopen, je wordt gezandstraald. U had kunnen kijken via de camera’s die op de kust gericht staanmoederslink schreef: ↑19 feb 2022 13:15Hier viel het alleszins mee, qua schade ( omgeving Veluwezoom ).
-
Er liepen toch nog best wat mensen op het strand : een goede duikbril had ik opgezet .
moederslink schreef: ↑19 feb 2022 13:15Hier viel het alleszins mee, qua schade ( omgeving Veluwezoom ).
Ik persoonlijk vind 4 doden niet echt meevallen.
Zandstralen heb jij zin in dan??
Dit is echt zo'n ja en nee ding. Elke dode is er een teveel en achter elk overlijden door de storm gaat een groot persoonlijke drama schuil met enorme impact voor de achterblijvers. In dat opzicht valt 4 doden echt niet mee.
Maar, met een bevolking van 17,5 miljoen en dan zo'n storm die slechts aan 4 mensen het leven kost en verder vooral materiële schade veroorzaakt is het niet veel. Dat geeft aan hoe goed in ons land dingen geregeld zijn en hoeveel we als land al kunnen weerstaan.
Wat nog steeds niet wegneemt dat er gewoon 4 mensen zijn overleden die anders nog hadden geleefd.