LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Dus wat te doen:

Allemaal (tenminste als men nog een telefoonbeantwoorder in huis heeft) het hele gesprek opnemen!

De mijne staat 'vuurklaar'!!!!!!!

Als we dan een aantal goede opnamen heeft dan gaat het vast en zeker lukken om deze (in mijn ogen) energie-piraten te grazen te nemen!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Goed idee om het op te nemen. Mijn MP3 spelertje heeft ook een opnamefunctie. Ik zal vragen: "heeft u een momentje?" om dan vervolgens mijn mp3 speler aan te zetten en op opnemen.

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@Mammaria en Bob, inderdaad een heel goed plan! Helaas heb ik geen apparatuur waarmee ik het gesprek op kan nemen. Toen ik vorige week gebeld werd schoot dat ook door me heen. Daar werd in het begin al gelogen. Heb wel een kleine voicerecorder, maar die heb ik uitgeleend.
Zal hem terugvragen. Als ik dan mijn telefoon op de loudspeaker zet, kan ik het gesprek ook opnemen. :D

Da Freeze
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mar 2009 20:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Da Freeze »

De meeste telefoons hebben ook een opname functie. Als je eenmaal een verbinding hebt gemaakt, heb je (bij Nokia) onder de linkerknop opties, waaronder "gesprek opnemen".

Barbaramama
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Barbaramama »

Inderdaad, zoals ik hier onder kan lezen, wat mij is overkomen gebeurd dus aan de lopende band. De Nederlandse Energie Maatschappij, als je die aan de telefoon krijgt: gelijk ophangen!

Gek he, je kan altijd telefonisch met zo’n vreselijke telefonist een contract aan gaan door op band een aantal keren ‘ja’ te zeggen, maar ze kunnen niet op band opnemen als je het contract (binnen 7 dagen) wil annuleren. Neeeee, dit moet schriftelijk. En vervolgens doen ze net of ze je brief niet hebben ontvangen…

Hier mijn verhaal….
Ik werd gebeld en ik wilde ze gelijk afkappen want ik ben heel tevreden bij de Nuon. Maar ik had een hele ‘hardnekkige’ verkoper aan de telefoon. Hoe goedkoop ze wel niet zijn, en dat ik gek ben als ik niet overstap.
Ik was eigenlijk in een goeie bui, en wilde er wel van af komen door dan maar informatie op te laten sturen. Ik dacht, dat kan nooit kwaad. Dit was mogelijk, en dan zou ik na 7 dagen terug gebeld worden, en kon ik met een telefonische ‘nee’ alles afblazen (LEUGEN 1). Toen stribbelde ik al een beetje tegen, want ik wilde alléén informatie, en niet weer een keer een telefoontje later. En wat als ik niet thuis zou zijn (bijv. door vakantie) als ze bellen? Nou als antwoord kreeg ik dat ze daar een systeem in hebben, en dat ze dan automatisch blijven terugbellen totdat er opgenomen wordt en ik telefonisch akkoord kon geven (LEUGEN 2).
Hij wilde mijn gegevens nog even doornemen en vroeg om mijn rekeningnummer. Dat wilde ik natuurlijk niet geven, want waar is dat voor nodig bij toesturen van wat info. Toen kreeg ik LEUGEN 3: het zou alvast bij mijn gegevens gezet worden, want, als ik dan na de info gezien te hebben ja zou zeggen, alles gelijk in werking gezet kon worden.
Toen dacht ik al… hier klopt iets niet. Hoewel ik echt niet dom ben (je zou het wel zeggen als je dit leest), ben ik nog altijd naïef en dacht ik dat verkopers in ieder geval nooit glashard zouden liegen! Zeker niet als ze een of andere Natasja Froger als boegbeeld hebben??
Vervolgens moest ik op een bandje een aantal keren ‘ja’ als antwoord geven, dit was even een standaard procedure wat ze altijd doen, ook al ging het hier niet om een contract. LEUGEN 4!!! Bij de eerste stelling luidde iets van: ik ga ermee akkoord een contract aan te gaan… (of iets dergelijks). Toen zei ik natuurlijk gelijk NEE. Toen werd ik een beetje lacherig vermaand om ‘wel overal ja’ op te zeggen (ik voelde me net een klein kind), alles zou pas in werking gezet worden als ik de volgende week telefonisch een ‘ja’ zou geven (LEUGEN 5 - herhaling). Ja echt zo stom dat ik toen wel overal ja op heb gezegd. Toen ik had opgehangen, dacht ik gelijk, nee dit wil ik niet! Gelijk teruggebeld, en ja hoor, daar hoorde ik van een collega-telefonist dat ik natuurlijk wel degelijk schriftelijk zou moeten annuleren. Dat heb ik gelijk dezelfde dag gedaan, maar weiger dit gewoon met een aangetekende brief te doen, want ik WEIGER hier overbodig geld in te steken. De oplichters!!! In de brief vermeld ik ook nog even dat ik überhaupt geen info of contract wens te ontvangen. Dit was 10 april, en ja hoor.. 24 april krijg gewoon doodleuk een welkomstbrief als nieuwe klant, en dat ze mijn contract bij mijn huidige leverancier gaan opzeggen. Ik ben hier zo kwaad over, dit is toch geen stijl!?!?! Nu heb ik weer gebeld met hen (dat is trouwens ook een crime, ze kunnen je daar niet doorverbinden, om een andere afdeling aan de telefoon te krijgen moet je opnieuw het nummer bellen). Nu kon ik via e-mail de boel annuleren. Ik ben benieuwd of dit wel gaat werken. Voor de zekerheid heb ik ook de Nuon (mijn huidige leverancier) om hen alvast te melden dat ik NIET bij hen weg wil, mocht NEM mijn contract willen overnemen. Nu blijkt dat de Nuon hen niet kan weigeren dit te doen. Dat snap ik ergens wel, maar ik zit weer met de ellende. Maar Nuon is mij ontzettend behulpzaam, en dit zou een voorbeeld moeten zijn voor deze ongelooflijk slechte en oplichtende energiemaatschappij de NEM.
Vriendelijke groeten, Babs

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Barbaramama,
Dit is PURE misleiding!
Dat is per 15-10-2008 wettelijk verboden.

http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden

Lees maar...

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Barbamama,
Wat je moet doen is
1.
hierover een klacht indienen bij www.consuwijzer.nl.
2.
Het is kort geleden dus vraag je de "voicelog" op bij de NEM.
Ze zijn verplicht u die te geven.
Met die voicelog (waar het gehele gesprek op MOET staan) kun je naar de geschillencommissie met het verzoek hierop te laten toetsen aan de wet OHP.
3.
Ga onmiddelijk WEG bij de NEM. Neem die 250 boete voor lief.
Lees mijn stukje op de vorige pagina waarom je dit moet doen.

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Nog een keer Barbaramama,
Die annulering per email gaat NIET werken.
Gespaar je de moeite. Annuleren kan UITSLUITEND per "aangetekende" brief.
Je hangt nu vast aan een 3-jarencontract waarop je zomaar 400 euro (!!) per jaar te duur uit bent.
Dus bestudeer mijn advies, dan komt het goed.
Ik zeg DOEN !

Barbaramama
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Barbaramama »

Hoi Gerard, dank je voor je reactie! Ik ga inderdaad maar die aangetekende brief versturen vandaag. Wat een hel dit weer. En die bandopname, krijg ik die dan opgestuurd (als ze niet weigeren die te geven)? Want sterker nog; op de laatste vraag tijdens die bandopname (ik werd het wel een beetje zat om steeds 'ja' te antwoorden terwijl ik dat niet wilde) zei ik dus letterlijk: "ja, dus pas als ik volgende week telefonisch akkoord geef". Maar ja, dat kunnen ze er natuurlijk af wissen. Dan zijn ze helemaal verkeerd bezig, maar dat staat al als een paal. Wat ben ik hier pissed over zeg, hebben ze hier in Radar eigenlijk al uitzendtijd aan gegeven? Want dit kan toch niet?!
Ik ga ook op de consuwijzer.nl kijken (had ik trouwens ook al gedaan na dat gesprek, maar ik dacht nog (naïef) met die brief ben ik er wel van af).

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

Slimme Rotterdammer haalt Natasja Froger binnen

Op de redactie van hyped.nl kregen we de afgelopen dagen opvallend veel email binnen van mensen die ons wisten te vertellen dat de huidige directeur van de Nederlandse Energie Maatschappij niemand minder is dan Pieter Schoen, de voormalig oprichter van internetconcept Careerfever. De Nederlandse Energie Maatschappij (NEM, ook wel NL Energie genoemd) ligt op dit moment zwaar onder vuur omdat de aanbieder soms fors duurder zou zijn dan andere spelers. Natasja Froger, die slim werd binnengehaald voor de campagne, slaapt er niet meer van.

Natasja Froger positioneert zichzelf nadrukkelijk als voorvechter voor de “armen” in dit land. Denk aan de show “Effe geen cent te makken” waarbij ze opkwam voor voedselbanken. Natuurlijk, de Frogers kregen zelf een mooie vergoeding voor het meewerken aan de show, maar toch. Dat juist arme mensen bij de Nederlandse Energiemaatschappij soms duurder af zijn, is voor het “merk” Natasja Froger een ramp. Daarom komt ze vandaag met een paginagrote advertentie in De Telegraaf met haar excuses.

Pieter Schoen, directeur van het energiebedrijf, wordt in emails aan hyped.nl beschreven als een zeer gewiekst zakenman met enorme overtuigingskracht. De kans is groot dat juist hij Natasja heeft overgehaald om mee te doen. Schoen was eerder oprichter van Careerfever.com, een soort 3D wereld waarin je kon solliciteren. Eerst via een DVD, later via internet (althans, dat was het plan). Onder meer Holland Venture investeerde miljoenen in het innovatieve concept, dat uiteindelijk echter mislukte. De tent ging failliet. Hij werkt graag samen met Harald Swinkels, die ook betrokken was als oprichter bij Careerfever. En ook hij is nu weer betrokken bij NL Energie.

Kortom, een ondernemend duo dat precies wist wie ze voor hun campagne moesten binnenhalen. Met Natasja Froger hebben ze de “jackpot” binnengehaald. Ruim 51.000 nieuwe klanten in enkele weken dankzij Natasja. Alleen jammer van al dat gezeur nu over het feit dat ze soms duurder zijn. Maar dat was in energieland al lang bekend… behalve bij Natasja Froger, zelfs na haar “gedegen onderzoek”.

Idee voor Natasja om haar “merk” te herstellen: stort het bedrag dat je kreeg voor de campagne in een potje waarmee alle mensen die nu opeens meer betalen voor energie gecompenseerd kunnen worden.

bron: http://www.hyped.nl/details/20090319_ex ... ie_maatsc/

Barbaramama
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Barbaramama »

Ik heb zojuist een reactie op mijn e-mail (met verzoek tot annuleren van het contract binnen de 7 dagen termijn) van de NEM ontvangen:


Geachte,
Door middel van deze e-mail bevestigen wij u dat wij uw verzoek tot annulering van de overeenkomst van energielevering met de Nederlandse Energie Maatschappij hebben ontvangen.

Mocht u in de toekomst alsnog besluiten uw energie via de Nederlandse Energie Maatschappij
te willen ontvangen dan zijn wij natuurlijk graag bereid uw overstap te regelen.

Vanzelfsprekend betreuren wij het dat wij u niet tot onze snelgroeiende klantenkring mogen rekenen, maar wij respecteren uw wens en hebben aldus een en ander administratief verwerkt.

Vragen
Heeft u nog vragen? Onze afdeling customer care staat graag tot uw beschikking. Deze is te
bereiken tijdens kantooruren, op telefoonnummer: 0900 ? 7307307 (lokaal tarief).

Met vriendelijke groet,
De Nederlandse Energie Maatschappij


Ik ga er vanuit dat ik nu van deze ellende af ben. Ik ben best bereid om tarieven te vergelijken, maar al zouden ze goedkoper zijn (wat NIET zo is begrijp ik van bovenstaande reacties), deze manier van benaderen is pure oplichting!

Dank voor reacties, Gerard, op mijn 'probleem met de NEM'.
Succes gewenst voor iedereen die nog met een dergelijk geschil zit, en moge we maar fijn genieten van de komende energieprijzendaling die er aan komt deze zomer (als wij er engiszins iets van gaan merken tenminste).

G. van Dijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2009 13:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door G. van Dijk »

Let op met aanmelden bij de Nederlandse Energie Maatschappij. Als je op hun site op een jaar-contract hebt geklikt zit je er voor drie jaar aan vast. Verder gaan ze meteen bedragen van je rekening afschrijven. Zelf op aangetekende brieven wordt niet gereageerd. Dus....wees gewaarschuwd. Ga nergens op in!!!!

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door DMG »

En het is er eindelijk van gekomen. Ik heb een jongedame van de Nederlandse Energie Maatschappij aan de lijn gehad. Ik moet u heel eerlijk zeggen; ze klonk niet opdringerig en bleef vriendelijk. Maar ook zij zag wel in dat ze niet onder het tarief kon leveren dan ik nu krijg bij mijn werkgever. En het woordje 'ja' is in het hele gesprek niet gevallen.

bedrog
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2009 15:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bedrog »

Na veel moeten ondernemen,en lang strijden,ben ik eindelijk kosteloos van de NEM af!.
Het heeft me bloed, zweet, tranen, en veel stress gekost,i.v.m telefoneren en achter de computer brieven schrijven,maar ik heb in ieder geval resultaat kunnen boeken.
Ik heb netjes via een email en een schriftelijk bericht een bevestiging ontvangen van het kosteloos ontbinden van het contrakt. :P
Het was voor mij een zeer goede leer,om nooit meer op welk telefonisch aanbod in te gaan en ook niet aan verkoop aan de deur.
Ik hoop dat het voor jullie ook gunstig uit zal pakken,want ik vind het zeer triest dat mensen er zo ingeluist worden,vooral door callcentermedewerkers, en degene die aan de deuren komen voor verkoop contrakten.
:evil:
Ik heb een heel goed gesprek gehad, en idd er is gezegt dat er bandopnames komen vanaf het moment dat een callcentermedewerker telefonisch contakt maakt tot het einde,en ik kan alleen mensen adviseren vraag je voicelog op. vooral als er een opnieuw gedaan moest worden,i,v,m voor de callcentermedewerkers niet juiste antwoorden.
Vraag naar XXXX,medewerker nederlandenergie,die staat je op een gepaste wijze te woord.
Ik wens jullie allen heel veel succes,en hoop dat het voor jullie net zo positief word dan dat het voor mij nu is geworden.
:wink: :wink: :wink:

G. van Dijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2009 13:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door G. van Dijk »

Uit mijn bericht van gisteren kunt u opmaken dat de Nederlandse Energie Maatschappij niet reageerde op mijn aangetekende post. Dit gebeurde tot twee keer toe. Uiteraard werd er ook niet op e-mails en faxen gereageerd. Het betrof hier de opzegging van het contract binnen een wettelijke afkoelingsperiode van 7 werkdagen! En dat voor een contract van drie jaar! Dit is om uit je vel te springen! De Geschillencommissie is in dit geval ook een "wasse neus". Een beroep hierop heeft een wachttijd van een half jaar! Tel uit je winst......die van de NEM dan natuurlijk. Waar haal ik mijn recht nu?
De NEM voelt langzamerhand wel nattigheid. Ik werd zojuist door de Nem gebeld. Hoewel ze nog steeds niet toegeven dat ze enorm fout zaten, zeggen ze nu dat er voor mij verzachtende omstandigheden zijn. Ik mag kostenloos terug naar mijn vorige leverancier. Dat wil zeggen dat - als alles is afgerond - ik toch twee maanden gegijzeld ben door de NEM. En zij gaan er met de winst vandoor. Hun voorschotafschrijving heb ik inmiddels bij de bank gestorneerd. Verder het ik voor de NEM een Selectieve Incasso Blokkade laten instellen, want ik vertrouw ze voor geen cent.

Barbaramama
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Barbaramama »

Hoi, dank je wel, ik heb zeker geluk gehad! (toch houd ik mijn rekening ook goed in de gaten). Ik heb inderdaad een klacht ingediend bij Consuwijzer, om er hopelijk in bij te dragen dat er actie wordt genomen tegen dit soort bedrijven, en om anderen dit leed te besparen. Je moet er toch niet aan denken hoeveel ouderen mensen worden benaderd (denken wat info te krijgen) en die zo vast komen te zitten aan een contract.
Fijne avond.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

@Barbaramama:

Het probleem met oude mensen is vaak dat ze het dan al niet meer weten dat ze dat "aangeboden" hebben gekregen.

En dan wordt het over het algemeen meteen bij het oud papier gegooid met alle gevolgen van dien!

bedrog
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2009 15:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bedrog »

Vanavond had iemand van energie net het leg mij op te bellen,maar had hem mooi tuk.
Eerst vroeg die bent u mevrouw .....?
Ik nee.
Hij woond u niet in .......
Ik ja.
Heel verhaal goedkoopste in Nederland,gisteren op TV geweest bla bla bla
Heb hem eerst een half uur laten praten en toen kwam ik achter uit mijn keel.
Ik zei... zeker dezelfde smoesjes dan de nederland energie maatschappij?Of bent u toevallig daarvan.
Hij werd erg nerveus,en ik zei....
Dacht ik niet opzouten en bel me nooit weer op stelletje oplichters.
Ben blij dat ik van jullie kriminele handelwijze af ben.
Ik ben van de slapeloze nachten af,en mij krijgen ze niet meer zover.
Neem in ieder geval geen telefoon op als er nr onbekend staat en komen ze aan de deur stuur de hond op ze af of pak een hark hihiihihi.
:lol: :lol: :lol: :lol:

Willemijn35
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2009 21:14

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Willemijn35 »

De NEM belde mij zojuist met de vraag of ik de uitzending van radar had gezien waarbij de NEM als beste en goedkoopste energieleverancier uit de test kwam.
Dit is toch foutieve informatie?
Radar heeft het NEM toch niet aangeprezen maar juist genoemd i.v.m. problemen en te hoge prijzen...

MammaLienepien
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2009 21:32

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MammaLienepien »

Naar aanleiding van zo'n irritant telefoontje en mijn overschot aan vertrouwen(...) heb ik de NEM onderstaande brief gestuurd, samen met het contract dat mij werd toegestuurd. Ook ik hoop op een goede afloop. Er zijn ongetwijfeld meer mensen die hier nog in zullen tuinen. Dus voor iedereen die dit leest: Kopieer gerust mijn brief, dat scheelt weer aan moeite. Helaas heeft het mij wel 10 Euro gekost en ook dat is mij natuurlijk niet verteld door de overenthousiaste verkoopster. Inmiddels heb ik mijn klacht aan Radar en aan de consuwijzer gestuurd. Zodra ik een reaktie heb ontvangen laat ik het weer weten.

Weet iemand of dit specifieke onderwerp al eens is behandeld door radar?

Groetjes Mammalienepien

BRIEF:

De Nederlandse Energie Maatschappij B.V.
Postbus 23064
3001 KB Rotterdam

Betreft: Opzegging


Geachte mevrouw/mijnheer,


Hierbij wil ik mijn aanmelding bij de Nederlandse Energie Maatschappij annuleren. Toen ik van 1 van uw medewerkers een telefoontje kreeg heb ik tot 3X toe gevraagd of het slechts ging om het toesturen van informatie waarop zij bevestigend antwoordde. Bij het opnemen van het gesprek bleek uiteindelijk dat ik een verbintenis zou aangaan die ik zelf binnen 7 dagen moest opzeggen indien het niet bevalt. Toen werd de opname onderbroken omdat ik niet akkoord ging. Nogmaals vroeg ik of ik gewoon wat informatie toegestuurd kon krijgen en of ik er echt niet aan vast zat als ik niks ondernam, waarop ze eindelijk zei dat ik het WEL binnen 7 dagen moest opzeggen. Ik heb het maar gedaan omdat dit schijnbaar de enige manier is om een informatiefolder te verkrijgen. Deze heb ik nu gelezen en ik heb besloten omdat ik geen groene stroom heb van Eneco en dit ook niet kan betalen om daar bij te blijven (de reguliere stroom van Eneco). In jullie folder gaat het slechts om een vergelijking in het verbruik van groene stroom. Hierin ben ik dus niet geïnteresseerd.
Verder wil ik nog even kwijt dat ik de hele gang van zaken erg klant-onvriendelijk vindt. Ik moet nu naar het postkantoor om de boel aangetekend te versturen en moet maar hopen dat het op tijd aankomt omdat dit voor mij de enige mogelijkheid is om naar het postkantoor te gaan (ik werk de hele week). Hiervoor moet ik ook nog betalen. Alleen maar voor een beetje informatie….
Ik zou het op prijs stellen als u mij niet meer belt.

Gesloten