LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Frans Veerman
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Frans Veerman »

Aan alle forumleden, een nieuwe truc van Yarden ?????

Op 26 juli kreeg ik een brief van Yarden gedateerd 18 juli dat ik m.i.v. 1 juni (terugwerkende kracht???) een gewijzigde Yarden Servicelidmaatschap zou moeten aangaan.

Op het bijgaande certificaat staat dat ik als lid o.a. recht heb op een ledenkorting, hierbij de tekst van Yarden..........

quote:

Het Yarden Servicelidmaatschap geeft recht op ontvangst van de periodieke uitgave van Yarden Magazine en een ledenkorting van € 250,00 op de diensten van Yarden Uitvaartzorg indien de uitvaart door Yarden wordt uitgevoerd.Vanaf 10 jaar lidmaatschap zonder onderbreking geldt een ledenkorting van € 500,00

einde quote.

Dit is één van de 5 punten die op het certificaat staan genoemd maar wel is dit (punt 1) de belangrijkste
Mijn vraag is nu; Wie heeft er nog meer zo'n brief ontvangen en is dit soms een nieuwe truc van Yarden om "leden" er in te "luizen"

En hoe zit het i.p.v. 62% ledenkorting ( afgerond ca. € 1.400,00 ) nu plotseling na 10 jaar maximaal € 500,00

Wie helpt mij uit de droom, wie heeft óók zo'n brief ontvangen of is dit mijn persoonlijke Yarden-nachtmerrie.

Reageer a.u.b.

Vriendelijke groet,
Frans Veerman

Loek
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 dec 2004 22:58

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Loek »

De AVVL/Yarden heeft in het verleden ook wel premies verhoogd.
In 2003 zijn de premies en de jaarlijkse bijdrage voor het eerst sinds 1980 verhoogd zeggen ze. De jaarlijkse bijdrage voor premievrije polissen is toen verhoogd naar 9 euro. Oorzaak: de recente ontwikkelingen in de financiële markt. Dat was kennelijk niet voldoende vond men. Maar in plaats van nu weer een verhoging van premies en jaarlijkse bijdrage heeft men gekozen voor deze totale omzetting van de polissen.
Ik ben daar niet blij mee.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 03 aug 2007 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 03 aug 2007 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

.................
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 03 aug 2007 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

.................
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="vok"

Geplaatst op: 27 Jul 2007 16:02 Onderwerp: yarden uitvaart


Dag Janssen.

Ja ik heb een koopsom polis.
En wat er nu gaat gebeuren vermoed ik.!!!!!
Handje klap, en jij weet denk ik hoe het ging op de veemarkt.
Je hebt een hekel aan het zware grond vertelde je.
Ik doe je iets uit de doeken mijn Vader zaliger ook.
Hij heeft voor de oorlog zijn land verkocht en vertrok met zijn gezin naar de Wereldstad Amsterdam.
Scholen genoeg en werk.


dag vok

Koopsompollissen zullen denk ik buiten beschouwing blijven.
Een koopsom polis is in princiepe al een sommen verzekering, want jij hebt een bepaalt bedrag gestort, dit wordt normaal in deposito gestort.
Bij het storten van het bedrag werd berekend hoe hoog het bdrag
moest zijn voor een normale uitvaart.

Vervolgens moet je als Yarden het goed heeft gedaan ( en daar twijfel ik nog te veel) elk jaar bericht gezonden hebben wat jou bedrag in deposito heeft opgeleverd, dus wat de waarde van je gestorte kapitaal is.
Volgens heb heb jij helemaal geen probleem.
Heb jij van Yarden wel een andere polis ontvangen met een lager bedrag dan voorheen.??????

Het gaat juist om de natura polissen waarin geen bedrag stond maar het aantal te leveren diensten, en dat is nu verandert in een som geld.

Dus m.n de premie vrije polissen , die gaan de mist in als Yarden zijn gelijk zou krijgen.

Want die hebben dan geen bedrag meer dat alle kosten voor een uitvaart dekt.
Wat wel jaren geleden met deze mensen is afgepsproken.
En als je dan 25-30-of 40 jaar jaar premie betaald hebt, en denkt zo nu zit ik goed, dan blijkt dat je juist fout zit. daar liggen de meeste problemen.
En natuurlijk ook voor mij, want ik kan geen verhoging verzekerde som meer krijgen, wat is dan de remedie ook een koopsom polis er naast nemen.
Daar voel ik weinig voor. Ik betaal nu per maand voldoende premie.
Maar Yarden berekend het schijnbaar anders.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 03 aug 2007 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

gewist
Laatst gewijzigd door Vok op 27 jul 2007 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 03 aug 2007 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

,...................
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

.
.
Laatst gewijzigd door janssen op 27 jul 2007 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="vok"

Geplaatst op: 27 Jul 2007 18:41 Onderwerp: yarden uitvaart




Janssen.

Ik heb nooit iets ontvangen.
Was eigenlijk ook niet nodig.
Want ik heb iets gekocht en dat is een uitvaart.
Dus zij hoeven mij niet te vertellen wat zij met het geld doen.
Dat is ook niet af gesproken.
Zij moeten alleen de levering na komen zoals is vast gelegd in de voor waarden.

Vok


Beste vok, als jij een koopsompolis hebt, dan moet daar toch een bepaalde waarde opstaan.
En zij moeten voor dat bedrag alles verzorgen wat contractueel is vastgelegd.

Volgens mij kan art 13 nooit van toepassing zijn.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

.............
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:08, 3 keer totaal gewijzigd.

Wilra
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2007 00:37

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Wilra »

Ik lees net op het weblog van Peter van Wageningen (Yarden) het volgende:
27-07-2007 10:12
Geachte mevrouw Ans,
Voor de groep FUV is er een andere situatie dan voor de overige verzekerden. Bij de groep FUV kan het zo zijn dat er mensen zijn voor wie de en-bloc niet van toepasssing zou kunnen zijn. Yarden kan niet weten wie dit zijn, aangezien dit in de historie heeft plaatsgevonden. Daarom reageren wij als er mensen zijn die zelf met hun beroep op het niet van toepassing zijn van deze clausule komen. Wij honoreren dat verzoek.

Voor de overige verzekerden gaan we er vanuit dat de en-bloc van toepassing is en dat deze toegepast kan en mag worden.
Opvallend: je moet dan zelf in aktie komen, want Yarden kent de historie niet !

Voor de invoering van de en-bloc bepaling geldt voor mij ( AVVL-natura) nog steeds de vraag ( zie eerdere posting op blz. 90): Is de invoering daarvan rechtsgeldig geweest ? Op grond van welk(e) artikel(en) mocht dat ? Er is hier al eerder naar art. 4.5 enz. in de oude AVVL-polis voorwaarden verwezen, maar ik kan het er niet in lezen.
Deze vraag komt vóór de vraag of je met een dergelijke en-bloc bepaling de aard van de polis mag veranderen ( in mijn geval dus van dienstenpakket naar som).

Verder viel mij vandaag het volgende op:
Op de ontvangen acceptgiro's (4 stuks) staat de jaarpremie zonder dat er in het begeleidend schrijven iets over de periode vermeld staat. Ingangsdatum ?? Zal dus maar weer eens gaan bellen, want voor het eerste kwartaal was de premie in januari al automatisch afgeschreven.

Frans Veerman
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Frans Veerman »

Reacties gevraagd aan forumleden

Op pagina 91 heb ik omschreven wat ik van Yarden heb ontvangen na alle eerdere ellende.

Zijn er nog meer mensen die ook i.v.m. een gewijzigde Servicelidmaatschap zijn geconfronteerd ??

De gevolgen van dit gewijzigde lidmaatschap heb ik dus omschreven op pagina 91

Frans Veerman

Eres
Berichten: 299
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Loek
In de Avvl tijd bestond de euro nog niet.
Yarden is tussen 2001 en 2002 ontstaan, welke datum precies weet ik niet, kan het door mijn betaling aan hun zien.
Yarden heeft het lidmaatschap verhoogd naar 9 euro, dus als Yarden beweert dat de Avvl dit heeft gedaan, liegen ze ook hierover (belangrijk is het niet), zoals ik reeds eerder had geschreven, dat was mijn eerste contact met Yarden een protest hiertegen.
Mijn polissen zijn al een hele tijd premie vrij, van verhogingen kan ik niets gemerkt hebben, dus daarop blijf ik een antwoord schuldig.

Frans Veerman
Dat het service lidmaatschap ging veranderen had ik ook reeds eerder gehoord.
Hoe dat is nog gissen, ik heb ook 1 service polis, maar nog niets hierover ontvangen.
Daar maak ik me niet zo druk over, die had ik ooit voor het gemak voor de nabestaanden afgesloten en die hef ik gewoon op, maar wil Yarden ook hiervoor wanneer mogelijk laten bloeden.

Hoe Yarden denkt hun slordigheid bij de rechter te kunnen verdedigen zal mij benieuwen, binnen mijn familie en kennissen kring heeft niemand ooit een polis van Yarden ontvangen en ook geen wijzigingen, slechts die van november 2005.

Ayla
Om een stukje te kopieren, nog iets gemakkelijker.
Met de linker muisknop selecteren (blauw) en dan de control (ctrl)knop en de C indrukken en gewoon loslaten, daarna daar waar je het stukje wilt plaatsen met de muisknop(het knipperende streepje) aanwijzen en de control en V indrukken.
Scheelt weer een paar bewegingen.

Wilra
Of hetgene Yarden doet rechtsgeldig is moet straks bij de rechter blijken.

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

Hallo iedereen,

Ook ik heb artikel 4.5 en 4.6 in de algemene voorwaarden staan. Maar ook artikel 4.1 en die zegt wat je rechten zijn.
We zien het woord wijzigen staan in beide artikelen en denken dat zij daarom het totale karakter van de verzekering mogen wijzigen.

Maar ik denk dat bovenstaande artikels gaan over de hoogte van de premie en dat zij de evtuele rechten "in de omschrijving van rechten" inhoudelijk mogen aanpassen bijv. geen 50 rouwbrieven maar bijv. maar 40. maar volgens mij niet waar zij het totale karakter ( zoals nu gebeurt ) mogen veranderen.

Daarnaast verbaas ik mij dat er ook een artikel 12 is waarin een en- bloc clausule staat,dat moet dan in de nieuwere polissen staan denk ik. Bij mij gaan de voorwaarden maar tot 9.3 ?.
De voorwaarden bestaat uit 3 delen.
1 algemene voorwaarden
2 bijzondere voorwaarden
3 omschrijving van rechten.

Nu in de de nieuw ontvangen polissen is het artikel 13.

Waarom heeft yarden artikel 12 of 13 opgenomen in de nieuwe polissen als artikel 4.5 en artikel 4.6 voldoende zijn om alle veranderingen toe te passen zoals zij nu gedaan hebben, niet dus, daarom hebben zij artikel 12 en 13 bedacht en denk ik dat het is zoals ik omschreven heb, tenminst ik ben geen jurist, en hoop dat iemand hier nog wat over kan zeggen.

groetjes.

Gesloten