Natuurlijk moeten politiek en regering bestookt worden met fanmail, maar de OPTA,die zich voor ieder consumentencontact keurig verschuilt achter Consuwijzer, mag ook wel eens in het zonnetje gezet worden.
Zelf noemen ze zich Telecom-autoriteit en –waakhond en vatten hun “toekomstvisie” op de web-site samen met de onsterfelijke slagzin:
“Morgen wordt vandaag bedacht”???
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Dat is pas echt een vooruitziende blik!!
Het is hun “beleid” geweest om geen schriftelijke bevestiging te eisen bij een overeenkomst via koude werving. Omdat anders de concurrentie belemmerd zou worden…Het is ook hun “beleid”, de markt te reguleren via zelfregulering gebaseerd op onderlinge afspraken van de marktpartijen.
En wat zegt de OPTA-waakhond-woordvoerster in de laatste uitzending van Kassa letterlijjk:
“De OPTA kan alleen verplichtingen opleggen aan KPN”.
Reeds op 13 februari 2009 publiceert de OPTA via Consuwijzer de afspraken van 5 juli 2007,
zie http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... oonklanten .
Enkele citaten:
“OPTA kan de telefoonbedrijven niet verplichten om zich aan deze afspraken te houden”.
“Het opvragen van call scripts betekent niet dat OPTA call scripts goed- dan wel afgekeurd heeft.”
En uit een eerder verhaal van OPTA:
“OPTA controleert niet achteraf de telefoontjes noch de voicelogs van callcenter medewerkers om te controleren of een verkoop volgens de wettelijke regels is gesloten.”
Kortom de OPTA controleert niks, publiceert geen enkele procedure of regeling en verkwanselt consumentenrechten.
Dus versturen die brief van Benno50 (boven aan deze pagina 139).