LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Erthanax
Berichten: 10065
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

mh73 schreef:
23 mar 2020 17:29
(...) Waren die mensen minder belangrijk dan de mensen nu?
Nee, zeker niet. Maar die stonden niet te dringen voor de IC. U niet, u niet, u niet, u wel, u wel, u niet. Die kwamen netjes gespreid over acht of negen weken, zodat er geen keuze gemaakt hoefde te worden. Er waren ook geen bijzondere maatregelen nodig. Geen wonder dat men zich daar niet zo druk om maakte, afgezien natuurlijk van de familieleden van de patiënt die met een temp 40,8 in bed lag.

Ik weet ook dat kosten en gewonnen levensjaren een rol spelen bij de beoordeling van geneesmiddelen, hulpmiddelen en behandelingen. Ik heb echter ook de indruk dat over het maken van die keuze door sommigen hier al te gemakkelijk over gedacht wordt.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
23 mar 2020 17:59
Ik weet ook dat kosten en gewonnen levensjaren een rol spelen bij de beoordeling van geneesmiddelen, hulpmiddelen en behandelingen.
Dat besef ontbreekt echter bij menigeen, en men stelt zich op dat alles wat medisch kan, ook moet gebeuren. Zonder naar het prijskaartje te kijken.
Erthanax schreef:
23 mar 2020 17:59
Ik heb echter ook de indruk dat over het maken van die keuze door sommigen hier al te gemakkelijk over gedacht wordt.
Wegkijken voor dit probleem is geen alternatief:
Ook voor deze crisis was de prognose al dat op termijn de zorgkosten uit de klauw lopen
https://www.businessinsider.nl/zorg-uit ... -hoekstra/

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@16again

U mag van mij, als u dat wenst, alle medische handelingen weigeren. En ook weigeren dat er nog één cent aan u besteed wordt. Misschien kunt u dat ook propageren in uw huishouden en familie.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
23 mar 2020 18:30
@16again

U mag van mij, als u dat wenst, alle medische handelingen weigeren. En ook weigeren dat er nog één cent aan u besteed wordt. Misschien kunt u dat ook propageren in uw huishouden en familie.
Maar mag ik dan ook stoppen met betalen aan de zorg?
Ons zorgstelsel is gebaseerd op solidariteit, maar daar zijn grenzen aan

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Erthanax schreef:
23 mar 2020 17:59
mh73 schreef:
23 mar 2020 17:29
(...) Waren die mensen minder belangrijk dan de mensen nu?
Nee, zeker niet. Maar die stonden niet te dringen voor de IC. U niet, u niet, u niet, u wel, u wel, u niet. Die kwamen netjes gespreid over acht of negen weken, zodat er geen keuze gemaakt hoefde te worden. Er waren ook geen bijzondere maatregelen nodig. Geen wonder dat men zich daar niet zo druk om maakte, afgezien natuurlijk van de familieleden van de patiënt die met een temp 40,8 in bed lag.

Waren er geen bijzondere maatregelen nodig? Dat vind ik wel een leuke om op in te haken (ik weet ook dat de eerdere opmerking niet verkeerd bedoeld was hoor).

Want wellicht waren met maatregelen zoals thuisblijven bij verkoudheidsklachten (en dan zeker niet bij familielid in risicogroep op bezoek gaan) en vaker handen wassen in 2018/2019 ook wel levens bespaard gebleven. Waren er geen 9500 maar 7500 doden geweest toen.

En in die zin vind ik het allemaal vrij hypocriet.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
23 mar 2020 18:39
Lady1234 schreef:
23 mar 2020 18:30
@16again

U mag van mij, als u dat wenst, alle medische handelingen weigeren. En ook weigeren dat er nog één cent aan u besteed wordt. Misschien kunt u dat ook propageren in uw huishouden en familie.
Maar mag ik dan ook stoppen met betalen aan de zorg?
Ons zorgstelsel is gebaseerd op solidariteit, maar daar zijn grenzen aan
Nee, u mag niet stoppen met betalen voor zorg, want daar zult u in uw leven beslist wel gebruik van gemaakt hebben. Dus dan maar achteraf betalen.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
23 mar 2020 18:39
Lady1234 schreef:
23 mar 2020 18:30
@16again

U mag van mij, als u dat wenst, alle medische handelingen weigeren. En ook weigeren dat er nog één cent aan u besteed wordt. Misschien kunt u dat ook propageren in uw huishouden en familie.
Lady1234 uit eerdere berichten begrijp ik dat u oud maar vitaal bent. En ook veel anderen helpt.
Maar waarom zo vilein reageren op anderen die gewoon hun mening geven over dit onderwerp? @16again en ook ik hebben een andere visie op hoe deze corona crisis zou moeten worden aangepakt. Maar dat zegt toch niets over hoe wij zelf met in dit geval ouderen omgaan?
Ben zelf ook een oudere trouwens en zelfs risico burger
Vilein? Uiteraard mag u een andere visie hebben, maar dan wel op uw eigen behandeling door de medische stand, en niet op die van anderen.

En als u zelf een oudere bent en behoort tot een risico groep, neem ik toch aan dat als u besmet wordt, u wel een beroep zult doen op een dokter en niet zal denken: “ ik ben oud en mankeer al wat” toch zonde voor het landsbelang als er geld en moeite aan mij besteed wordt, dus laat verder maar?

Ik was inderdaad tot een week of vier geleden zeer vitaal maar zit nu in de lappenmand, overigens geen corona, maar mijn onderzoeken en behandelingen zijn ook uitgesteld door corona, maar als ik de ernst zie van corona, prijs ik mij nog gelukkig.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik ben wel blij met Lady1234 hier. Sterkte met je gezondheid.

Persconferentie per ongeluk meegekregen. Presenteert Ferdinand Grapperhaus volgende week Lubach op Zondag?

Inhoud laat ik aan jullie over, moet ik eerst compleet als tekst hebben, want van dat samenkomsten-verbod begrijp ik niet alles.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
23 mar 2020 19:22
Vilein? Uiteraard mag u een andere visie hebben, maar dan wel op uw eigen behandeling door de medische stand, en niet op die van anderen.
Zolang ik meebetaal aan de kosten van een ander, ventileer ik mijn mening
Grafiekje "Zorgkosten naar leeftijd en geslacht" toont verdeling gemiddelde zorgkosten per persoon per leeftijdcategorie.
https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... n-geslacht

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
23 mar 2020 15:52
Zelf ben ik kerngezond en mijn huisarts (toevallig heeft mijn moeder de huisarts vrijdag nog aan de lijn gehad) is er ondertussen van overtuigd dat ik corona al vrij vroeg heb gehad en dat het waarschijnlijk de juiste keuze van mijn werk en mij was om destijds de richtlijnen van het RIVM te volgen, waardoor ik een week langer thuis ben gebleven dan normaal, omdat ik me wel goed voelde, maar toch af en toe koorts had en moest hoesten.
Heb jij zelf je huisarts gesproken of heb jij een arts gezien, terwijl je ziek was?

Corona pakt bij de een mild uit, bij de ander zwaarder en bij de volgende moet alles uit de kast worden gehaald en wie pech heeft, redt het niet. Wees voorzichtig met 'het valt wel mee'.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Deze virusuitbraak bewijst andermaal:

De beste stuurlui staan aan wal.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 23 mar 2020 20:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@kees
Dank u, dat stel ik op prijs. Ik ben, geloof ik, 35 jaar geleden ziek geweest. Was wel van de griep, was toen zowat 14 dagen van de wereld af. Ben dit dus niet “gewend” en wellicht te fel.

Denk niet dat ik vind dat ik 35 jaar zorgkosten heb bespaard voor de “samenleving”, zal eerder mazzel gehad hebben.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door alfatrion »

alfatrion schreef:
21 mar 2020 19:44
Maandag komt er nieuws uit over de Carona voucher.
https://www.google.com/amp/s/www.travma ... ucher/amp/
Ik heb geen nieuws gelezen over de voucher (ik heb er nog naar gezocht) en ik ga er vanuit dat dit nieuws ook niet meer gaat komen

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
23 mar 2020 20:09
Nijogeth schreef:
23 mar 2020 15:52
Zelf ben ik kerngezond en mijn huisarts (toevallig heeft mijn moeder de huisarts vrijdag nog aan de lijn gehad) is er ondertussen van overtuigd dat ik corona al vrij vroeg heb gehad en dat het waarschijnlijk de juiste keuze van mijn werk en mij was om destijds de richtlijnen van het RIVM te volgen, waardoor ik een week langer thuis ben gebleven dan normaal, omdat ik me wel goed voelde, maar toch af en toe koorts had en moest hoesten.
Heb jij zelf je huisarts gesproken of heb jij een arts gezien, terwijl je ziek was?

Corona pakt bij de een mild uit, bij de ander zwaarder en bij de volgende moet alles uit de kast worden gehaald en wie pech heeft, redt het niet. Wees voorzichtig met 'het valt wel mee'.
Ik had zelf de arts gesproken toen ik thuis zat. Toen werd me ook verteld dat ze mij niet gingen testen, omdat ik niet direct contact kon herinneren met een bevestigd geval.

Toevallig dat mijn moeder voor iets heel anders contact had met de huisarts en deze vroeg of er bij ons in huis verder nog klachten waren geweest, omdat ie er vanuit ging dat ik het wel al gehad heb. Mijn vader heeft ook 1 of 2 dagen ziek in bed gelegen, dus die waren er wel.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik ben overigens zelf verre van blij met dit nieuws. Zit echt met de handen in het haar (overigens ook letterlijk omdat mijn afspraak met de kapper vorige week was afgezegd en het toch echt tijd wordt om geknipt te worden), want ik weet niet of ik dit wel ga trekken, geestelijk gezien. Zoals de situatie nu is, voel ik me veelal al een kluizenaar. Iedereen die me kent weet dat ik behoefte heb aan regelmatig contact met de mensen waar ik om geef, omdat ik anders aardig diep het gat in kan vallen. Maar dat alles wordt maar continue moeilijker gemaakt.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door alfatrion »

Andere kapper zoeken

ZeerPrivé
Berichten: 6067
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Of zelf je haar knippen.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

De gevolgen worden inderdaad op meerdere fronten voelbaar, Nijogeth. Ik was dus vorige week, tot hoon en vermaak van sommigen, vorige week al bij de kapper geweest omdat ik dit al aan zag komen. Kan er een paar weken tegen. Maar dat de meerderheid van de bevolking er over drie maanden als een stel hippies bij loopt, daar kun je wel vanuit gaan.

Dat zeg ik, gisteren op de dam, honderden duiven, en geen toeristen meer om ze te voeren. Ook zoiets.

Dat mensen onrustig worden snap ik ook wel. Enerzijds worden de regels steeds strenger, anderzijds staan, inderdaad, de beste stuurlui aan wal met een eigen uitleg van regels. Dat maakt het ook niet makkelijker. Het beste is gewoon je gezonde verstand te gebruiken. Mensen mogen nog steeds naar buiten, mits ze niet ziek zijn, en mits ze een aantal voorzorgsmaatregelen in acht nemen. Maar ook dat gaat nog verder ingeperkt worden, reken daar maar op.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mail van Corendon


Nieuwe maatregelen i.v.m. Coronavirus (COVID-19) | Bekijk deze email in uw browser
Corendon Vliegvakanties

Wijzig gegevens | Afmelden

T: 023 - 751 06 06
Beste reiziger van Corendon, Stip Reizen of GOfun,

U heeft bij ons een vakantie of vlucht geboekt met een vertrekdatum in de periode tot en met 31 mei 2020. Het spijt ons zeer om u te moeten mededelen dat uw reis helaas niet kan doorgaan.

Dit besluit is enerzijds het gevolg van de maatregelen die onze overheid heeft gecommuniceerd, waarbij niet-noodzakelijke reizen naar het buitenland voorlopig worden afgeraden. Daarnaast zijn ook op vrijwel alle vakantiebestemmingen op dit moment vergaande maatregelen genomen om verdere verspreiding van het coronavirus (COVID-19) te beperken, waardoor geen vakantiegangers meer kunnen worden ontvangen en luchthavens, hotels en restaurants gesloten zijn. Naar verwachting gaat deze situatie nog geruime tijd duren.

Daarnaast willen wij voorkomen dat u nu nog een restbetaling moet gaan doen voor een vakantie die naar alle waarschijnlijkheid toch niet kan doorgaan; we kunnen ons voorstellen dat u liever zelf over dat geld blijft beschikken. Uiteraard kunt u vanaf dit moment ook al een nieuwe vakantie bij Corendon boeken met vertrek later dit jaar en (deels) betalen met de waarde van uw voucher.

Wat betekent dit voor u?
Wij annuleren uw vakantie, vlucht of cruise maar u bent uw geld uiteraard niet kwijt. U houdt het bedrag dat u al aan ons heeft betaald als tegoed, via een Corendon corona-voucher, voor een volgende vakantie. We realiseren ons dat wij onder normale omstandigheden bij een annulering door de reisorganisator uw gehele reissom zouden moeten terugbetalen. De huidige situatie is echter zo uitzonderlijk dat wij ons op het standpunt hebben gesteld dat het gerechtvaardigd is om hiervan af te wijken. Wij zijn als reis- en luchtvaartbranche in overleg met het ministerie van Economische Zaken en Klimaat en met de ACM over deze wijze van terugbetaling.

U kunt uw voucher-tegoed zien in uw kostenoverzicht onder de noemer openstaand in uw ‘Mijn Corendon’ account. Wanneer u bij een ander merk dan Corendon heeft geboekt, staat deze naam in het ‘Mijn’ account genoemd. Wanneer u geen account heeft, kunt u dit bedrag zien als u inlogt op onze website met uw reserveringsnummer. Ook de eventueel betaalde kosten voor een stoelreservering, bagage of reis- en/of annuleringsverzekering worden onderdeel van dit tegoed. Deze laatste bedragen ziet u in de meeste gevallen (nog) niet terug in uw account, maar uiteraard houdt u die eveneens van ons tegoed. Wanneer u een stoelreservering of extra bagage heeft geboekt en vliegt met een andere airline dan een van onze eigen Corendon airlines, moet u de stoelreservering zelf terugvragen bij de airline waar u deze heeft geboekt.

Hieronder ziet u hoe uw tegoed (in het voorbeeld staat een fictief bedrag) wordt weergegeven in uw account:




U hoeft niet meteen te beslissen voor welke nieuwe vakantie u kiest; u kunt hier rustig de tijd voor nemen. U kunt daarna zelf uw nieuwe vakantie of vlucht boeken via onze website. U kunt kiezen uit ons gehele aanbod; het hoeft niet hetzelfde hotel of dezelfde bestemming te zijn. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, brengen we u de meerkosten in rekening. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, betalen we u het verschil terug. De voorwaarden van de Corendon “corona-voucher” vindt u hier. Wanneer u de nieuwe boeking heeft gemaakt, dan kunt u dat aan ons laten weten door de gegevens van uw nieuwe boeking aan ons door te geven via een invulformulier op onze website dat u kunt vinden op: corendon.nl/reistegoed. Dit invulformulier kunt u ook gebruiken als u bij een ander merk van ons heeft geboekt. Wij verwachten dat u binnen drie weken van ons de officiële voucher ontvangt.

We verzoeken u dringend om in de komende dagen niet met ons contact center te bellen. Vanwege de huidige situatie is het hier zeer druk. Bovendien kunnen de medewerkers op het Contact Center u nu niet meer vertellen dan de informatie die in deze brief staat, aangevuld met de algemene informatie op onze FAQ (meest gestelde vragen en antwoorden) op onze website. We excuseren ons dat we u niet van dienst kunnen zijn zoals u van ons gewend bent, maar onder de huidige uitzonderlijke omstandigheden is dat niet mogelijk

Tot slot
Het spijt ons zeer dat uw reis nu niet kan doorgaan. We hopen van harte dat u op deze manier later in het jaar alsnog kunt genieten van een fijne en vooral ook zorgeloze vakantie.

Met vriendelijke groet,

Steven van der Heijden
CEO Corendon

rodeboog
Corendon Facebook Corendon Twitter Corendon Pinterest Corendon Youtube Corendon Google plus


SGR CF
Corendon / Postbus 349, 1170 AH Badhoevedorp

Druk- en zetfouten voorbehouden.

Laat ons weten wat u van deze e-mail vindt:
Thumbs up Thumbs down

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mensen die besmet raken en niet of beetje ziek werken zal het lichaam anti stoffen zelf voor maken.
Die groep verspreiden dan een beetje en is het Covid 19 voor vele geen probleem meer.
Alleen de eerste maanden moeten er voldoende mensen licht besmet worden, mits dit Covid 19 geen afwijkingen zou hebben ten opzichte van eerdere!

Immuniteit opbouwen is het Nederlandse plan, waar ik ook achter sta.
Dat betekend dat er meerdere mensen een beetje ziek moeten worden en besmet.
zou dat de oorzaak van Italië zijn waarom het juist een ramp is geworden?

Gesloten