LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@ MamMaria, lees het net in het AD! Heb er even op 'gereageerd' :D

http://www.ad.nl/binnenland/3183704/Bel ... ?reageer=1

rosamunde
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2009 13:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door rosamunde »

Ondanks herhaaldelijk zeggen geen interesse te hebben, worden wij elke vrijdagmiddag door dit bedrijf gebeld met de vraag of wij ons bij hun maatschappij willen aansluiten. Met 'Nee, geen interesse' nemen ze geen genoegen, ze blijven maar door gaan.

Phebe
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2009 20:49

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Phebe »

Nu ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik er niet in ben getrapt.
Een tijdje geleden werd ik ook gebeld door 'mijn'(?) energieleverancier, dat ze mij een aanbieding wilden doen, ik ben er toen niet op in gegaan.
Ik heb na het lezen van de reacties op dit forum een vermoeden dat ik echter niet te maken had met mijn energieleverancier maar met NEM.

En het werd steeds gekker, iedere dag 'oproep gemist' wekenlang een onbekend nummer, tot ze op een gegeven moment door hadden wanneer ik wel thuis was.

En iedere keer rond dezelfde tijd bellen, de eerste keren heb ik gezegt geen interesse te hebben, en meteen opgehangen.
Daarna de draak ermee gestoken (Stroom? dat hebben we niet! :wink: )

En als laatste ben ik boos geworden en heb ik gemeld dat ik door drukke werkzaamheden al weinig thuis ben en mijn (weinige) vrije tijd met mijn gezin wil doorbregen, en niet met hen, heb daarna ook geen telefoontjes meer van het gehad.

Maar waarom ik eigenlijk op dit forum reageer:
Momenteel ben ik voor een opdracht voor een opleiding die ik volg bezig met een opdracht over consumentenrecht, en zoek ik informatie over telefonische klantenwerving. Via dit forum ben ik al veel te weten gekomen over de praktijken van NEM.

Wat ik eigenlijk graag wil weten is:
* Waar bestaat dat 'welkomspakket' uit. (ook foldertjes e.d?)
* Wat staat er in de 'welkomsbrief' (als iemand de tekst zou willen plaatsen? :) )

Ik zou er erg mee geholpen zijn.
Alvast bedankt

:arrow: Phebe :!:

bedrog
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2009 15:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bedrog »

:shock:

Toen ik het telefoontje kreeg van de Nerderland Energie Maatschappij,met de mededeling dat ik er kosteloos vanaf kon,werd mij toch even heel duidelijk gezegt ,dat ze het niet leuk vonden dat ik de consuwijzer had gemailt,TROSS RADAR, radar klachtenlijn,NMA noem maar op wat ik al niet in kennis had gesteld,van de handelwijze van de NEM.
Ik kreeg zelfs van de consuwijzer bericht terug dat ze met reclame altijd wel op een of andere manier overdrijven.
Jammer alleen dat met een bericht van hun eigenlijk maar de helft op de mail staat die je terug krijgt.
:?
Voor de rest??? ach.... het is net de NEM zelf,want je hoort er gewoon OOK NIKS van!!!
En dat ze niets ondernemen is erg vreemd,want ze geven zich zelfs voor andere bedrijven uit, als ze via het callcenter bellen.
Ik begrijp echt niet dat dat allemaal maar zo mag.

:roll: :roll: :roll: :roll:

LANG LEVE DE NEDERLANDSE WETTEN EN REGELTJES,hoe drijf je mensen tot wandaden.

:?: :?:

Vind het een vreemde zaak,maar ja, ik ben blijkbaar maar een domme nederlander

Postduiven7384
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2009 22:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Postduiven7384 »

We zijn net overgestapt van de NEM naar de NUON en nu krijgen we toch een eindnota in de bus.

Bijna 700,- waarvan zo meer als driekwart voor gas is. Het klopt van geen kant..maar hoe kunnen we dit uitzoeken?

bedrog
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2009 15:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bedrog »

@POSTDUIVEN
Als het goed is moet je van de datum overstappen,de meterstanden doorgegeven hebben.
Dat is bij overstappen van ...naar NEM gedaan,en van NEM naar de Nuon.
Kom je er niet uit,en klopt dat niet dan kun je contakt opnemen met de geschillencommissie.
Of jou netwerkbeheerder.
Die kunnen zo nakijken of de standen juist zijn met je verbruik waarvoor je de nota krijgt.
Hun hebben de standen van ieder jaar in beheer.
Ik hoop voor jou dat jezelf ook de meterstanden steeds noteert,want de NEM praat mooi maar [vr]eet beter.
En wel van de klanten hun centen,ik begrijp niet dat er nog tevreden
klanten zijn.
Wens je veel s6 om je gelijk te halen bij bovengenoemden,te weten de netwerkbeheerder en de geschillencommissie.
En ik weet niet of jij automatiche incasso hebt of dat je het zelf overmaakt,maar ik zou per direct de NEM op de bank volledig blokkeren,zodat ze het in ieder geval niet van je rekening kunnen plunderen

Selin
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2009 01:23

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Selin »

Hallo allemaal,

Mensen als je benaderd word en vervolgens een paketje krijgt van N.E.M of welke ander bedrijf dan ook weet dan dat dit colportage is. Zodra je ziet dat die 'vrijblijvende' pakket je aan een contract verbind, direct aangetekend een brief sturen waarin je nadrukkelijk vermeld dat je je op de colportage wet beroept en dat je van de overeenkomst af ziet. Binnen 7 dagen versturen. Maak wel een kopietje voor jezelf van de brief. Bewaar het bonnetje van het aangetekende brief goed!!

Ik ben ook door hun benaderd en nu ik dit alles lees ben ik blij dat ik er niet op in gegaan ben. Ze gaan me terug bellen omdat ik bedenktijd wilde dan zal ik ze eens naar deze forum wijzen.

groetjes

Haribo7001
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2009 16:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Haribo7001 »

"Na een stroom aan negatieve publiciteit heeft de Nederlandse Energie Maatschappij besloten compensatie te bieden aan overstappers die duurder uit bleken. Volgens de directie van het bedrijf worden callcenters die klanten tegen hun zin blijven aanbrengen financieel gestraft."

En nog meer goede berichten nu moeten ze ze alleen nog waarmaken.

http://www.telemarketinglijn.nl/news/22 ... seert.html

Haribo7001
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2009 16:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Haribo7001 »

Hallo Twijg,

de door mij gebruikte faxnummers waren:
010-2406001 en 010-2406121
Een had ik van hun klantenservice gekregen en de ander gevonden op hun internetsite (ik heb naar beide een fax verstuurd om er zeker van te zijn dat men hem gekregen had :wink:

Het gebruikte telefoonnummer is 0900 7307307 (optie 2)
Helaas heeft de NEM een incompetete receptioniste of een telefooncentrale uit de oertijd waarbij ze op hun 010 nummer niet kunnen doorverbinden.

Mijn advies in de communicatie naar hun probeer vooral heel zakelijk te blijven en gebruik geen krachttermen......
De dames bij hun klantenservice waren hierbij in mijn geval zeer behulpzaam.

Wel belangrijk is geen tijdverliezen en elke dag met ze communiceren.
Dit zodat je in staat bent een archief aan te leggen met de verstuurde brieven faxen en mails (rechters vinden zakelijke communicatie ook beter!!) en als je belt vraag met wie je gesproken hebt noteer tijdstip en maak aantekeningen van wat er besproken is (indien mogelijk zelf het gesprek opnemen :wink: dit moet je voor eventuele bewijslast wel vertellen!!!).

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

24 Maart 2009
Na een stroom aan negatieve publiciteit heeft de Nederlandse Energie Maatschappij besloten compensatie te bieden aan overstappers die duurder uit bleken. Volgens de directie van het bedrijf worden callcenters die klanten tegen hun zin blijven aanbrengen financieel gestraft.

Dat schrijft het AD vandaag. De afgelopen periode ontstond commotie over het financiële voordeel dat boegbeeld Natasja Froger in een reclamecampagne in het vooruitzicht stelde. Overstappers die weinig energie verbruiken, bleken bij Nederlandse Energie Maatschappij juist duurder uit te zijn. Het omslagpunt zou liggen bij een verbruik dat 45 procent beneden het gemiddelde ligt.

Verschil dubbel terug
Voor die groep biedt het bedrijf nu financiële compensatie aan. ‘We betalen het verschil dubbel terug’, aldus directeur Pieter Schoen. ‘Als ze, middels een jaarnota, kunnen aantonen dat ze bij hun vorige leverancier goedkoper uit waren geweest - en daar willen we ze best bij helpen - krijgen ze het verschil dubbel terug. Dat hadden we niet hóeven doen.’

180 mails
De Nederlandse Energie Maatschappij kreeg naar eigen zeggen 180 mails binnen op een speciaal geopend e-mailadres. Schoen: ‘Niet veel, als je bedenkt dat we met de campagne 51.000 nieuwe klanten hebben binnengehaald. Bovendien waren het lang niet alleen klachten, maar bijvoorbeeld ook vragen. Iedereen die ergens niet tevreden over was, terecht of onterecht, heeft inmiddels een bloemetje gehad.’

Werving
Behalve over de belofte van Froger gingen de binnengekomen klachten ook over de werving, bekent de directie aan het AD. De Consumentenautoriteit constateerde al dat relatief veel mensen ongewild klant werden van de Nederlandse Energie Maatschappij. Ze werden bijvoorbeeld gebeld, gaven aan wel een informatiepakketje te willen ontvangen, maar kregen een welkomstpakket.

Bandopnames
De directie vindt dat het aantal ongewenste overstappen wel meevalt, maar heeft inmiddels wel maatregelen aangekondigd. Alle bandopnames van telefoongesprekken worden op het hoofdkantoor beluisterd. De nieuwe klanten krijgen bovendien een extra belletje om te checken of alles duidelijk is. Callcenters die tóch nog klanten aanbrengen die eigenlijk niet wilden, worden daarvoor financieel gestraft, bezweert de directie.

bron: http://www.telemarketinglijn.nl/news/22 ... seert.html

Haribo7001
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2009 16:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Haribo7001 »

Prijsvechter de Nederlandse Energiemaatschappij (NL Energie) is op zoek naar een koper, schrijft Het Financieele Dagblad (FD) vrijdag op zijn voorpagina.

Nadat vorig jaar het verkoopproces was gestrand, tast het bedrijf opnieuw de markt af. Dat zeggen bronnen in Londen waar het FD zich op baseert.

Grofweg een jaar geleden namen de oprichters van NL Energie, Harald Swinkels en Pieter Schoen al een bank in de arm om hun verkoopproces te begeleiden. Maar een succesvolle transactie bleef uit. NL Energie, dat alleen klanten heeft en geen eigen centrales, besloot de zoektocht toen uit te stellen.

http://www.fd.nl/artikel/11348464/nl-en ... koop-media

Haribo7001
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2009 16:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Haribo7001 »

Naast het feit dat NLEnergie serieus overweegt de Belgische markt te betreden, hebben de heren ook het plan om, samen met de overige energieleveranciers, een alternatief te bieden voor de huidige vergelijkingssites. „Die zijn namelijk te zeer vervuild met stuntaanbiedingen, die voor de consument een transparant prijsoverzicht vertroebelen. :?

Wij zien daar een voortrekkersrol voor de Nederlandse Energie Maatschappij.” :roll:

http://www.telegraaf.nl/overgeld/rubrie ... ijn__.html

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Ludo: een interessant kijkje in de keuken van het callcenter! Interessant en het bevestigt veel vermoedens die zijn geuit in dit draadje.

Het telefonisch stalken door de NEM is uitdrukkelijkbij wet verboden. Wanneer iemand aangeeft in een telefoongesprek aangeeft geen interesse te hebben mag er niet opnieuw gebeld worden. Zonder dat de gebelde dat vraagt is de telemarketeer zelfs verplicht om de gebelde aan te bieden hem/haar uit het bestand te schrappen. In de praktijk gebeurt dat nooit, zeker niet door de NEM.

@Gerard: van harte succes gewenst in je geschil met de NEM. Vergeet niet een schadevergoeding te eisen bij de SGC voor de tijd en moeite die je in het geschil hebt moeten steken. SGC wijst schadevergoedingen toe weet ik uit ervaring.

Puntsgewijs kun je afvinken op welke punten de NEM onderstaande Gedragscode heeft verkracht die ze zelf hebben ondertekend:

http://www.nlenergie.nl/repository/Docu ... gscode.pdf

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door frenkievee »

Nou, het nieuwe spotje van de NEM is inmiddels op de buis. Met inderdaad: Maurice de Hond .......

Kan nou niet echt zeggen dat ik vind dat hij overtuigend de boel neerzet. Als ik niet beter zou weten, dan zou ik toch nog zeker niet de telefoon pakken omdat Maurice de NEM aanprijst, of beter: een poging doen tot.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

http://nlenergie.nl/consumenten/Klanten ... van_verzet

via bovenstaande link (klik op klantenservice-recht van verzet
kunut aangeven op welke manier u NIET benaderd dient te worden.

Recht van verzet:

Wanneer u geen commerciële informatie over producten of diensten van de Nederlandse Energie Maatschappij wilt ontvangen, vul dan het onderstaand formulier in.
Stap 1: Keuze kanalen

Vink hier aan op welke manieren u geen informatie wilt ontvangen.
Post/Direct mail
Email marketing
Telefonische verkoop
Stap 2: Gegevens



Voorletter(s)*

Tussenvoegsel, Achternaam*

Geslacht*
Man Vrouw
Straat

Huisnummer*, Toev.

Postcode*, Plaats*
Telefoonnummer*

Mobiel nummer
E-mailadres*

dit alles op bovenstaande link te vinden..

IK ZEG DOEN!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik denk dat de Wiki van Maurice de Hond binnenkort aangepast zal worden. En dan wel onder de kop "controverses".

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maurice_de_Hond

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@Gerard, bij de Hond staat het water blijkbaar aan de lippen. Nu maar hopen dat er geen hond hem geloofd. Ook bij de NEM staat het water aan de lippen anders zouden ze niet opnieuw met een bekende Nederlander op de proppen zijn gekomen. Van die 60.000 nieuwe klanten die door N.F. zijn binnengehaald (zie art. AD) zijn er hopelijk 40.000 weer overgestapt.
Mijn reactie op de weblog van de Hond is niet geplaatst. De Hond kan blijkbaar niet tegen kritiek.

@ Ludo: Bedankt voor de link!
Heb alsnog een reactie op het artikel in het AD geplaatst.
Allemaal doen! De Hond geeft elke week zijn opinie in het AD en leest vast ook de reacties als er iets over hem in de kranten staat. Daar is hij ijdel genoeg voor!
We geven de strijd niet op!

Ludo_Kaasjager
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2009 13:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Ludo_Kaasjager »

Belangrijk te weten is of elke “score” meteen naar de NEM verstuurd wordt?
Of pas naar de NEM verstuurd wordt indien er een opvraag is van de klant?
Als je daar nog achter zou kunnen komen? Want dat zegt namelijk “alles” over de NEM en het callcenter.
Daar weet ik niets van. Maar wat mij aannemelijk lijkt is dat de voicelog bij het callcenter gecontroleerd wordt, en als die goed wordt gekeurd (voor of na manipulatie), wordt ie geregisteerd bij het hoofdkantoor van de NEM.

Walderik
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2009 15:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Walderik »

Hallo,

wij zijn ook gebeld door mensen van de NEM. Mijn vriendin was aan de telefoon met de NEM, vlak nadat wij ons hadden ingeschreven bij Essent. Op de vraag of we over wouden stappen heeft mijn vriendin uitdrukkelijk nee geantwoord. Toen werd er gevraagd of we dan misschien een pakket opgestuurd wouden krijgen om het nog eens na te kunnen lezen. Hierna hebben we vele brieven gekregen, waarop we de meterstanden moesten doorgeven. Uiteraard niet gedaan. Nu kreeg ik vandaag een brief van de NEM, dat we contract breuk zouden plegen en dat die boete tot 250 euro zou oplopen. Ik meteen gebeld, blijkt dat we opeens waren aangemeld bij de NEM. We betalen gewoon voor essent ondertussen. Dit is toch te zot voor woorden??? wat wordt er aangeraden om te doen, in dit geval ?

nathaly1984
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mei 2009 16:44

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nathaly1984 »

Pfffff.... net voor de zoveerste keer gebeld door de nederlandse energiemaatschappij! Vorige keer al aangegeven dat ik geregistreerd stond op infofilter en uitdrukkelijk verzocht mij niet weer te bellen. En wat doen ze.... ze bellen gewoon weer! Hebben die mensen daar echt een bord voor hun kop ofzo? Wordt eens tijd dat ze aangepakt worden!!!

Gesloten