Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Techneut71

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Nijogeth schreef:
06 mar 2022 20:01
Techneut71 schreef:
06 mar 2022 19:37
Moederslink, jij wilt liever dat we Poetin gewoon zijn gang laten gaan en Oekraïne kapot laten maken?
En dan vervolgens de volgende stap om zijn groot Russisch rijk te krijgen?
Wil je een derde wereldoorlog dan?
De enige manier om een 3e wereldoorlog te voorkomen is om Poetin zijn gang te laten gaan?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee. Maar uitlokken gaat er wel voor zorgen dat we eerder die kant op gaan.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij staat het al 2-0 voor Putin, slag 1 verloor Europa al gelijk, slag 2 duurde ook niet lang. Misschien moeten we de volksvertegenwoordigers verplicht een vechtsport laten beoefenen en een teamsport 😁

Techneut71

Dat uitlokken doet Poetin dus. Daar is hij al weken mee bezig, met de oefeningen in Belarus en eindeloze dreigementen.
Europa probeert zich er juist niet in te laten trekken, dus geen no-fly zone.
Maar wel sancties, want wat Poetin doet mag niet getolereerd worden, op geen enkele manier.
Deze oorlog valt niet goed te praten.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Oorlog is nooit goed te praten.
Er zijn alleen maar verliezers

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bestaat er ook een mannendag? Of staan die al elke dag in het zonnetje. 😁

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Lady1234 schreef:
06 mar 2022 23:46
Bestaat er ook een mannendag? Of staan die al elke dag in het zonnetje. 😁
Die heet Steak and Blowjob day, en komt er aan, want dat is 14 maart, een maand ná valentijn. En in het kader van fatsoenlijke diversiteit, is het precies een maand later, Cake and cunnilingus day. :wink:

Overigens vraagt men op Steak day aandacht voor borstkanker, en op Cake day, voor prostaatkanker, dus het is niet alleen maar flauwekul.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
06 mar 2022 23:29
Niet vergeten.
Morgen 8 maart
INTERNATIONALE VROUWENDAG👧👩👩‍🦰👩‍🦳👱‍♀️🧎‍♀️🤱👩‍🍼
Je moet écht iets aan je kalender of je horloge doen, Breien :lol:

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar morgen, 8 maart, is het GEEN vrouwendag.

En VANDAAG is het geen 8 maart. 😁

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En morgen is het in heel Nederland gratis bier.

sjohie

Ik ga om 12.00 wel even mijn beltoon testen, niet schrikken.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Techneut71 schreef:
06 mar 2022 20:19
Dat uitlokken doet Poetin dus. Daar is hij al weken mee bezig, met de oefeningen in Belarus en eindeloze dreigementen.
Europa probeert zich er juist niet in te laten trekken, dus geen no-fly zone.
Maar wel sancties, want wat Poetin doet mag niet getolereerd worden, op geen enkele manier.
Deze oorlog valt niet goed te praten.
De enige reden waarom de navo niet wil ingrijpen, is het voorkomen van een derde wereldoorlog.
Maar ...
Je kunt het op Russisch aanpakken en ingrijpen uitlokken: eerst langs de navo-oostgrens uitgebreide oefeningen aankondigen en daarna de commandant van een Russische militaire eenheid omkopen, zodat die eenheid spontaan verdwaalt en de grens met een navo/eu-land passeert. Dan is er een concrete aanleiding om in te grijpen.
Een en ander graag afstemmen met China. Als dat land oefeningen houdt langs de grens met Rusland, is de aandacht afgeleid.

*

Polen laat een dubbele moraal zien met de vluchtelingen. Wat er uit Wit-Rusland/Belarus komt, wordt hardhandig terug de grens overgezet, want 'moslims' en 'Syriërs' of 'Afghanen'. Ik zet het tussen aanhalingstekens, omdat er geen onafhankelijke bron voor te vinden is, alleen meldingen van de Poolse grensbewaking. Tegelijk zijn nu in 2 weken tijd ongeveer 1 miljoen mensen vanuit de Ukraïne de grens met Polen overgestoken en ze worden daar door de staat opgevangen, verder het land in gebracht. Al begint het nu te knellen, want sinds een week komen de mensen aan, die in de EU geen bekenden of familie hebben en echt ergens ondergebracht moeten worden.

*

Voor de Ukraïne is het hopen op een week slecht weer, een lagedrukgebied dat boven het land blijft liggen en compleet uitregent. Dan blijven tankdivisies en ander zwaar materieel in de modder vastzitten.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Even wat dichterbij huis: war verwachten we van de verkiezingsresultaten voor de pro-Russische / anti-NAVO partijen volgende week? Ik mag toch hopen dat er nu toch wel minder dan 20% van de Nederlanders daarop gaan stemmen (vorig jaar was het ca. 20%).

sjohie

breien schreef:
07 mar 2022 13:21
Volgens mij beslist de gemeenteraad niet over NAVO-lidmaatschap en trekt Rusland zich niets aan van het standpunt van een gemeente.
Er zijn wel een paar gemeenten waar FvD mee doet, maar inderdaad, los van wat die blèren over Rusland, hebben die gemeenteraadsleden niks te zeggen over wat voor geopolitiek issue dan ook.

Maar goed, stemmen op de FvD, landelijk of lokaal, vind ik hetzelfde als aanmaakblokjes kopen voor je eigen crematie, die mensen snap ik op een vrij fundamenteel niveau gewoon niet.

Jablan
Contacteer:

PeterPeters1966 schreef:
07 mar 2022 13:14
Even wat dichterbij huis: war verwachten we van de verkiezingsresultaten voor de pro-Russische / anti-NAVO partijen volgende week? Ik mag toch hopen dat er nu toch wel minder dan 20% van de Nederlanders daarop gaan stemmen (vorig jaar was het ca. 20%).
Dat percentage krijg je alleen substantieel omlaag wanneer andere partijen op sociale media beter presteren - meer volgers krijgen - en directe tegenspotjes online zetten.
Voorbeeld: 'Opsporing verzocht. De politie vraagt uw medewerking voor de volgende zaak. Het geweten van [naam politicus] wordt vermist. Het is voor het laatst gesignaleerd op [datum]. Heeft u het gevonden of gezien, grijp niet in, maar bel ...'

:mrgreen:

Nijogeth

sjohie schreef:
07 mar 2022 13:26
Maar goed, stemmen op de FvD, landelijk of lokaal, vind ik hetzelfde als aanmaakblokjes kopen voor je eigen crematie, die mensen snap ik op een vrij fundamenteel niveau gewoon niet.
Hier doen ze niet eens mee. Hier mis ik wel gewoon een rechtse partij. Allemaal linkse plaatselijke partijen tegenwoordig (allemaal een bepaald speerpunt, maar lijken het grotere plaatje te missen) en partijen als de VVD zijn tegenwoordig gewoon centrum, waarbij ik eerder centrumlinks zou zeggen dan centrumrechts.

Dan wordt het dus puur en alleen kiezen op kandidaten van de paar partijen die enigszins in mijn straatje passen, iemand die ik het persoonlijk gun heeft dus de grootste kans.

Jablan
Contacteer:

Het is bij jou ook een groot dorpsfeest: Lijst 1, 2 en 6 zijn lokale partijen met in totaal 130 kandidaten. Verder CDA, VVD en 50Plus. GroenLinks en PvdA komen met een gezamenlijke lijst.

Op zich is er keuze.

Een blik naar de gemeente aan de Nederlandse kant van ons huis. Lijst 1, 10-14 en 16 zijn lokaal, totaal 88 kandidaten. Verder D66, VVD, CDA, GroenLinks, PvdA, SP, PVV, ChristenUnie, Partij voor de Dieren, Volt, Fvd om uit te kiezen.

Snel naar de gemeente aan de Duitse kant van ons huis. Daar waren de laatste verkiezingen in 2020. Alle bekende partijen zijn vertegenwoordigd (cda, spd, fdp, grüne, linke, afd) plus vier lokale groepen, eigenlijk vier keer 'ons dorp'.

Nijogeth

Nijogeth schreef:
04 mar 2022 18:27
Mijn eigen oplossing is volgens jou de democratische. We accepteren de regering in Oekraïne, de Krim gaat bij Rusland en Donetsk en Loehansk worden aparte staten. Dan hebben we exact overal wat de bevolking wil.
Dit is dus de exacte eis van Rusland

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Plus : Poetin eist ook dat Oekraïne nooit een NAVOland wordt. En dat zal het grootste hangijzer zijn.

Techneut71

En Rusland eist dat het in hun ogen "naziregime" wordt vervangen door een pro-Russische marionetten regering. Dus geen democratisch gekozen regering in Kiev, maar vazallen van Poetin (net als in Belarus)

Plaats reactie