Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik de brutaalste eis vind: dat Oekraïne onmiddellijk de gevechten staakt, of dat er een "neutrale" regering komt (te beoordelen door Rusland).

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Beide zijn brutaal.

Nog brutaler is de hufterige houding waarmee de macht in het Kremlin met de bevolking - zowel die in de Ukraïne als in Rusland - omspringt. Dat is wel de grootste overeenkomst met eerdere dictatoren, die later zijn geëxecuteerd.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
07 mar 2022 19:31
Plus : Poetin eist ook dat Oekraïne nooit een NAVOland wordt. En dat zal het grootste hangijzer zijn.
Dat is toch geen eis, dat is een al bestaande afspraak. Dat is een afspraak die gemaakt is tussen Gorbatsjov en Baker (VS), die een belangrijk onderdeel vormde voor de samenkomst van Duitsland. Door de Sovjet Unie te beloven de NAVO niet verder naar het oosten uit te breiden, kon er gepraat worden. Deze belofte is echter al eerder gebroken doordat de Baltische staten lid mochten worden.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Techneut71 schreef:
07 mar 2022 19:34
En Rusland eist dat het in hun ogen "naziregime" wordt vervangen door een pro-Russische marionetten regering. Dus geen democratisch gekozen regering in Kiev, maar vazallen van Poetin (net als in Belarus)
Er is nu ook geen democratisch gekozen regering in Oekraïne volgens een flink deel van de inwoners in het oosten van het land en in de ogen van de Russen ook niet. Die hebben de nieuwe regering na de staatsgreep nooit geaccepteerd.

Dan zou de regering van 2013 opnieuw ingesteld moeten worden en dan nieuwe verkiezingen moeten uitschrijven onder toezicht van weet ik hoeveel verschillende instanties.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat flinke deel van de inwoners van het oosten zijn Russen.

En of Rusland de regering van Oekraïne niet democratisch vindt, is echt niet van belang

Jablan
Contacteer:

Nijogeth schreef:
07 mar 2022 23:03
Er is nu ook geen democratisch gekozen regering in Oekraïne volgens een flink deel van de inwoners in het oosten van het land en in de ogen van de Russen ook niet. Die hebben de nieuwe regering na de staatsgreep nooit geaccepteerd.

Dan zou de regering van 2013 opnieuw ingesteld moeten worden en dan nieuwe verkiezingen moeten uitschrijven onder toezicht van weet ik hoeveel verschillende instanties.
Wil je stoppen met het woord 'staatsgreep' te misbruiken? Een staatsgreep is een poging om met geweld aan de macht te komen.
Dit is je al vaker uitgelegd, waarom wil je de uitleg niet aannemen?

'Een flink deel van de inwoners in het oosten van het land' => die zijn bij elkaar goed voor 27 van de 450 zetels in het parlement. Een minderheid, die sinds 2014 in een oorlogssituatie leeft, waarbij elke wapenstilstand om zeep wordt geholpen door verse wapens uit Rusland. Het zijn niet de bewoners, die de regering afwijzen, maar een groep lokale bandieten.

Jablan
Contacteer:

Techneut71 schreef:
07 mar 2022 19:34
En Rusland eist dat het in hun ogen "naziregime" wordt vervangen door een pro-Russische marionetten regering. Dus geen democratisch gekozen regering in Kiev, maar vazallen van Poetin (net als in Belarus)
Het is nog een stap erger. Met 'denazificatie' wordt Auslöschung der oberen Elite het uitroeien van de bovenste elite bedoeld.

Techneut71

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Door het een staatsgreep te noemen, en door te blijven hameren dat het niet democratisch zou zijn probeert een deel van de FvD en PVV aanhang recht te praten wat krom is. Puur voor de buhne, want anders zou je allang moeten concluderen dat wat er nu gebeurt totaal onrechtvaardig is.
Immers, als het echt alleen om die regio's in het oosten te doen was, zouden de Russen allang hebben moeten stoppen.
Het feit dat er een democratisch gekozen regering (ja, daar wel, itt Rusland) wordt aangevallen alleen omdat Poetin wat anders wil en zijn schoothondje Janoekovitsj of zo iemand weer terug wil, dat valt echt op geen enkele manier goed te praten. Dus noemen we het maar een staatsgreep, en wijzen we op wat Russen in het oosten die zich gediscrimineerd voelen.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Tsja, FvD en PVV… Die claimen ook dat er hier altijd verkiezingsfraude wordt gepleegd. Terwijl iedereen zich aan kan melden om op een stembureau te gaan werken, en vrij is om bij het tellen te komen kijken. En daar zie je ze dan niet. Want dan moeten ze bekennen dat er geen onregelmatigheden zijn. Laten we hopen dat die partijen volgende week worden weggevaagd. Ze hebben toch al geen bestaansrecht meer nu hun financiering stopt.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik hoop ook niet dat de VVD veel draagkracht vind. Als die vinden dat een uitkering een lekkere hangmat is weten ze niet echt wat er allemaal aan de hand is.
Moet zeggen dat ik politiek momenteel echt een waardeloze poppenkast vind. Elke partij heeft wel punten waarvan ik denk, dat zit wel iets in, maar er wordt toch niks uitgevoerd.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Onkruid71 schreef:
08 mar 2022 08:02
Ik hoop ook niet dat de VVD veel draagkracht vind. Als die vinden dat een uitkering een lekkere hangmat is weten ze niet echt wat er allemaal aan de hand is.
Moet zeggen dat ik politiek momenteel echt een waardeloze poppenkast vind. Elke partij heeft wel punten waarvan ik denk, dat zit wel iets in, maar er wordt toch niks uitgevoerd.
Dan bof je dat je in een vrij land leeft waar iedereen politiek actief kan worden en zo kan helpen om het wel goed te gaan doen. Op welke lijst sta jij volgende week? Meedoen is effectiever dan klagen vanaf de zijlijn.

Onkruid71

PeterPeters1966 schreef:
08 mar 2022 08:41
Onkruid71 schreef:
08 mar 2022 08:02
Dan bof je dat je in een vrij land leeft waar iedereen politiek actief kan worden en zo kan helpen om het wel goed te gaan doen. Op welke lijst sta jij volgende week? Meedoen is effectiever dan klagen vanaf de zijlijn.
Voor mij is meedoen in de politiek geen optie, dat heb ik geen mogelijkheid toe, vanwege ziekte, iets waar de VVD dus niet zoveel mee heeft en niet belangrijk vind. Daarom heb ik een hangmat.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

PeterPeters1966 schreef:
08 mar 2022 08:41
Op welke lijst sta jij volgende week? Meedoen is effectiever dan klagen vanaf de zijlijn.
Hoewel ik snap wat je bedoelt, vind ik dit ook wel een heel erg flauwe dooddoener. Alsof je geen kritiek mag hebben als je zelf geen kandidaat bent. Onzin natuurlijk.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
07 mar 2022 22:59
moederslink schreef:
07 mar 2022 19:31
Plus : Poetin eist ook dat Oekraïne nooit een NAVOland wordt. En dat zal het grootste hangijzer zijn.
Dat is toch geen eis, dat is een al bestaande afspraak. Dat is een afspraak die gemaakt is tussen Gorbatsjov en Baker (VS), die een belangrijk onderdeel vormde voor de samenkomst van Duitsland. Door de Sovjet Unie te beloven de NAVO niet verder naar het oosten uit te breiden, kon er gepraat worden. Deze belofte is echter al eerder gebroken doordat de Baltische staten lid mochten worden.
Dat is geen afspraak, dat zeggen ze alleen. De toenmalige DDR heeft met 2/3e meerderheid gestemd voor unificatie op 23 augustus 1990, als het soevereine land wat het toen was. Ten tijde van de opsplitsing van de USSR naar de onderliggende SSR's, is er informeel ooit wél gezegd, dat het de NAVO onwaarschijnlijk leek, dat deze ooit uit zouden breiden naar het oosten. Dat was ook echt het idee toentertijd, want die oude SSR's waren op geen enkel vlak te vergelijken met het westen. Het is in ieder geval nooit ergens formeel vastgelegd in een akkoord, en dan nog, dan zou het een akkoord met de oude USSR geweest zijn, waar Gorbatsjov die jij noemt, president van was. Dat is hij nooit van Rusland zelf geweest, dat werd Jeltsin, en die hebben die akkoorden niet allemaal opnieuw geratificeerd als land of grootste lid van wat we nu de Russische Federatie noemen. Dat is ook de reden waarom de VS na START I te hebben onderhandeld met de USSR, een nieuwe versie, wat wij kennen als START II, hebben onderhandeld met Rusland. Daarom is er nu ook discussie of die zetel in de veiligheidsraad van voorheen de USSR, wel toebehoord aan Rusland nu.

Wat de Russen nooit hebben voorzien, en het westen onderschat hebben toentertijd, is dat toen die oude SSR's één keer naar het westen keken, al vrij vlot doorhadden waar een op alle fronten betere kwaliteit van leven te vinden was. Vergeet niet, de uit de as van de USSR ontstane GOS, was nog een even grote, economisch dood in het water liggende, bende als de USSR ervoor.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

van de USSR ontstane GOS

Wilt u mijn naam aub niet misbruiken ,anders ben ik genoodzaakt mijn puberhond op u af te sturen . :? :mrgreen:

Jablan
Contacteer:

Uit een ander topic
Moneyman schreef:
08 mar 2022 08:53
Stel ze in gebreke, geef ze een concrete termijn, en ontbindt daarna de overeenkomst. Vervolgens kun je ze dagvaarden.

Langsgaan of blijven mailen/ bellen heeft, gezien de hoeveelheid klachten, waarschijnlijk geen nut. Schakel, als je die hebt, je rechtsbijstandsverzekeraar in of ga naar het juridisch loket voor hulp.
Nog even bij Seinhuis kijken om de link in de tekst te krijgen :)

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Soms geloof ik in zelfredzaamheid :wink:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
08 mar 2022 14:51
Helaas heeft mijn gemeente geen plaatselijke kabouterpartij.
https://www.stadspartijplop.nl/
Gelukkig hebben wij Bertus, die weer een poging waagt. Een eerdere zitting in de gemeenteraad van de naburige gemeente Eibergen, ging niet zonder slag of stoot, zo stond bij op een gegeven moment met een kettingzaag bij een collega raadslid voor de deur. :shock:

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ha, alweer een reïncarnatie op het forum, deze keer van Had-je-me-maar.

Onkruid71

Max heeft al een contract tot 2028 getekend. De pay driver mazapin werd gesponsord door een Russisch bedrijf.

Plaats reactie