Huiskamer
Re: Huiskamer
Al is het van alle tijden, dan hoef ik het er nog niet mee eens te zijn. En dat ben ik ook niet. Veel sancties hebben gevolgen voor de mensen hier en dat vind ik kwalijk. Nu neem je dus Nederland (e.a. landen) mee in een oorlog waar ze niet eens bij betrokken zijn. Sancties als het niet leveren van oorlogsmaterieel en het bevriezen van rekeningen van Rusland zelf, dat vind ik nog wel te snappen. Daar raak je de eigen bevolking niet mee.
Zoals ik al eerder zei, het liefst zie ik dat we ons ver weg houden van die oorlog, maar nu trekken we het zelf steeds dichterbij.
Zoals ik al eerder zei, het liefst zie ik dat we ons ver weg houden van die oorlog, maar nu trekken we het zelf steeds dichterbij.
-
Volgens mij hoef je niet zover terug... Kijk wat er gebeurt richting moslims als er ergens een grote aanslag is, zoals 9/11 of Bataclan. Dan moeten alle moslims plots verantwoording afleggen, en worden ze uitgescholden. Juist ook door dezelfde partijen die nu Pro-Putin zijn. Dan wordt je dus als paria behandeld puur omdat je Moslim bent, dat is toch een kant op gaan die wij niet willen? Oh ja, dat willen bepaalde NL partijen juist wel...Lady1234 schreef: ↑10 mar 2022 16:54@nijogeth
“…. dan nog word je als paria behandeld puur omdat je een Russisch paspoort hebt, dat is toch ook een beetje een kant op gaan die we niet op willen?”
Dat is echt van alle tijden. Tijdens de Hongaarse opstand en de inval daar door de Sovjetunie werden in Nederland wonende Russen ook uitgescholden.
Alsof die er iets aan zouden kunnen doen.
En bij die partijen voel ik me dan ook niet goed.
In Rusland is het ook een koopje.
Ik zie dit jaar heel veel mensen niet zo ver van huis op vakantie gaan vanwege de brandstofprijzen. ANWB pagina lijkt van lang geleden; ik zag vandaag in Nederland 2,339 als laagste benzineprijs en ruim boven de 2,50 voor de premium benzines.
Even wat losse flodders.
Energieleveranties uit Rusland. Twee dagen geleden de opmerking, dat Nordstream 1 dicht kan gaan en vandaag een toezegging, dat Rusland zijn contractuele verplichtingen nakomt.
Het eerste is voor het binnenland - mocht Rusland geen gas meer kunnen exporteren, dan wordt het narratief, dat Rusland zelf de gaskraan heeft dichtgedraaid en niet, dat andere landen het gas niet meer willen hebben.
Het tweede is een reactie op de plannen van EU zo snel mogelijk minder afhankelijk te worden van olie en gas uit Rusland. En een leugen, want Rusland exporteert minder dan de contractuele hoeveelheid.
Indirect is de discussie over olie en gas uit Rusland wel degelijk aangekomen - Regering beseft, dat op lange termijn de inkomsten in gevaar komen.
Dan de controle over de kerncentrales. Kernenergie, kernwapens zijn bijna een obsessie voor Rusland. Controle over de energiecentrales gaat om meer dan alleen de stroomvoorziening beheersen - het is ook de angst voor een nieuw Tsjernobyl of de angst, dat de centrales als wapens tegen Rusland worden ingezet.
Ondertussen zijn een paar Russische generaals gesneuveld. Eentje daarvan door een sluipschutter. Het verhaal daarachter zegt veel over het Russische leger. De eigen communicatie werkte niet en daarom is de generaal overgestapt op zijn mobiel. Met een Ukrainse simkaart. Als je dan ook nog vertelt waar je bent, dan ben je ineens een makkelijk doelwit geworden. Einde generaal.
En dichterbij huis ... vandaag liep een gesprek met een directeur een klein beetje uit. Ook hij wil wat doen voor de Ukraine. Geluk bij ongeluk: ze mogen direct binnen de EU werken. Hoe krijgt hij een paar mensen geïnteresseerd voor zijn bedrijf? En hoe regel je fatsoenlijke huisvesting? En waar zijn de taalcursussen goed?
Denk dat het tijd is voor wat voorlichting vanuit de overheid, want er komt meer bij kijken dan alleen werk aanbieden en om deze groep nu te laten betalen voor een bed op een gedeelde kamer (zoals in de vleesindustrie gebeurt) ... dat is niet goed voor de reputatie van Nederland. Lijkt teveel op willen verdienen aan vluchtelingen.
Even wat losse flodders.
Energieleveranties uit Rusland. Twee dagen geleden de opmerking, dat Nordstream 1 dicht kan gaan en vandaag een toezegging, dat Rusland zijn contractuele verplichtingen nakomt.
Het eerste is voor het binnenland - mocht Rusland geen gas meer kunnen exporteren, dan wordt het narratief, dat Rusland zelf de gaskraan heeft dichtgedraaid en niet, dat andere landen het gas niet meer willen hebben.
Het tweede is een reactie op de plannen van EU zo snel mogelijk minder afhankelijk te worden van olie en gas uit Rusland. En een leugen, want Rusland exporteert minder dan de contractuele hoeveelheid.
Indirect is de discussie over olie en gas uit Rusland wel degelijk aangekomen - Regering beseft, dat op lange termijn de inkomsten in gevaar komen.
Dan de controle over de kerncentrales. Kernenergie, kernwapens zijn bijna een obsessie voor Rusland. Controle over de energiecentrales gaat om meer dan alleen de stroomvoorziening beheersen - het is ook de angst voor een nieuw Tsjernobyl of de angst, dat de centrales als wapens tegen Rusland worden ingezet.
Ondertussen zijn een paar Russische generaals gesneuveld. Eentje daarvan door een sluipschutter. Het verhaal daarachter zegt veel over het Russische leger. De eigen communicatie werkte niet en daarom is de generaal overgestapt op zijn mobiel. Met een Ukrainse simkaart. Als je dan ook nog vertelt waar je bent, dan ben je ineens een makkelijk doelwit geworden. Einde generaal.
En dichterbij huis ... vandaag liep een gesprek met een directeur een klein beetje uit. Ook hij wil wat doen voor de Ukraine. Geluk bij ongeluk: ze mogen direct binnen de EU werken. Hoe krijgt hij een paar mensen geïnteresseerd voor zijn bedrijf? En hoe regel je fatsoenlijke huisvesting? En waar zijn de taalcursussen goed?
Denk dat het tijd is voor wat voorlichting vanuit de overheid, want er komt meer bij kijken dan alleen werk aanbieden en om deze groep nu te laten betalen voor een bed op een gedeelde kamer (zoals in de vleesindustrie gebeurt) ... dat is niet goed voor de reputatie van Nederland. Lijkt teveel op willen verdienen aan vluchtelingen.
-
Ben al dagen niet in orde! Gisterenavond met ambulance naar het ZH gebracht.
Blijk ook Covid te hebben en een ernstige daling vd nierwaarden.
Een steen? Ontstekingen?
Urine was ernstig vervuild en kreeg gelijk ook antibiotica , een extra uitgang gemaakt vanuit de nier dmv een incisie en een aangebrachte slang op de rug vastgeplakt zodat via die weg die urine kan wegstromen. Rechtstreeks dus vanuit de nier door die slang uitkomend in een plastic zak.
Deze steen blokkeert de normale uitgang. Wist niet waar ik het zoeken moet door de pijn.
Kreeg antibiotica en morfine.
Een steen? Ontstekingen?
Urine was ernstig vervuild en kreeg gelijk ook antibiotica , een extra uitgang gemaakt vanuit de nier dmv een incisie en een aangebrachte slang op de rug vastgeplakt zodat via die weg die urine kan wegstromen. Rechtstreeks dus vanuit de nier door die slang uitkomend in een plastic zak.
Deze steen blokkeert de normale uitgang. Wist niet waar ik het zoeken moet door de pijn.
Veel sterkte Moederslink.
moederslink
vindt dit leuk
Wat vervelend... sterkte ML!!
moederslink
vindt dit leuk
Sterkte @Moederslink en snel opknappen.
moederslink
vindt dit leuk
Nierstenen zijn echt vreselijk. Sterkte en beterschap!
moederslink
vindt dit leuk
Och jee moederslink. Dat is zeker zeer pijnlijk en dan ook nog COVID erbij. Heel veel sterkte en beterschap.
moederslink
vindt dit leuk
Ben je nog in het ziekenhuis of al weer thuis?moederslink schreef: ↑12 mar 2022 11:19Ben al dagen niet in orde! Gisterenavond met ambulance naar het ZH gebracht.
Een steen? Ontstekingen?
Heel veel sterkte!
moederslink
vindt dit leuk
-
Ben nog steeds in het ZH en heb ook nog steeds koorts.reggie2 schreef: ↑ Ben je nog in het ziekenhuis of al weer thuis?
Zonder koorts mag ik misschien morgen weg voor een paar dagen en dan moet ik weer terugkomen en dan wordt er verder beleid gevoerd.
Oke, niet fijn. Beterschap!
moederslink
vindt dit leuk
Ook van mij (ons) sterkte en beterschap.
moederslink
vindt dit leuk
-
[quote=moederslink post_id=2879269 time=1647080359 user_id
[/quote]
Hou je taai en beterschap!
[/quote]
Hou je taai en beterschap!
moederslink
vindt dit leuk
Een halve tank tanken als een volle tank te duur is, is wellicht makkelijker. Maar misschien is dat voor Nieuwspaal té makkelijkbreien schreef: ↑14 mar 2022 09:56Zo wordt tanken voor iedereen weer haalbaar.
https://nieuwspaal.nl/gemeente-schiet-a ... ze-lening/
-
Gelukkig kreeg ik het voor elkaar om de opdrachtgever er van te overtuigen dat er wel wat bij moest op de vrachtsom.breien schreef: ↑14 mar 2022 09:56Zo wordt tanken voor iedereen weer haalbaar.
https://nieuwspaal.nl/gemeente-schiet-a ... ze-lening/
Gewoon ter info,Voor ons kost de diesel nu rond de euro p/l.
Het is even 1 euro 25 geweest en weer wat gezakt.
Als internationaal vervoerder betalen wij geen accijns,maar vergeet niet dat we bij vol vermogen van de motor ruim 50 ltr per uur verbruiken.
Daar wordt dan wel 300 ton met een snelheid van 12 km p/u mee vervoerd.
Toch een dure grap,en waar we kunnen matigen we onze snelheid zo veel mogelijk.