LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben uitgenodigd om te komen praten

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door jammer »

Of aegon had het beter UIT moeten leggen.......Welke werknemers snappen het daar wel???? Kijk naar div. voorbeelden aegon, 3 ben uitgenodigd. aegon bank te Nieuwegein pakt de telefoon niet meer op als ik bel, maar verbind met rechtstreeks door met Leeuwarden, ze zeiden zelfs (ik val in herhaling) meneer u heeft al meer verstand van u producten als wij.......Dat zegt toch eigenlijk al genoeg????

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door kweenie »

De redenering van Felix komt er even heel simpel gezegd op neer: een product van Aegon heeft de term 'pensioen' in de naam, dús de winstdeling zou vergelijkbaar zijn met de pensioenregeling van een willekeurig Aegon onderdeel. Als je zo kortzichtig redeneert, dan wens ik hem veel succes met verdere toekomstige keuzes van financiële producten, maar houd ik tegelijk mijn hart vast.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door jammer »

Ik denk dat fam. Felix en fam. Jammer NOOIT meer iets afsluiten.......... er is deze week 25% van je waarde verdampt........

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door felixbeijer »

@kweenie,

laat ze me het verschil dan maar eens uitleggen.
Ik had toch op een of andere manier winstdeling.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door jammer »

Groot gelijk Felix doen hoor!!! En ze vonden trouwens echt het forum niet altijd juist. Wij zitten toch ook soms te gissen hoe doet of deed aegon dat dan???
Dat is toch logisch. De man van aegon was trouwens wel onder de indruk dat ik op mijn mannier verrekte dicht bij dat voorbeeld kapitaal kwam......maar wel........ met rente op rente + inleg erbij........En dat mag niet volgens mij.......zei ik tegen hem......Maar ik krijg binnenkort een ECHTE dan weten we het. hij gaat eerst op vakantie, logisch toch een aegon melkoe kan meer vragen dan aegon kan antwoorden. (met dank aan Ton de Lange met zijn inbreng van de melkkoe) goed gevonden trouwens.
Ik heb een kameraard die is melkveehouder en die zorgt beter voor zijn melkkoeien dan aegon voor zijn melkkoeien, pas op aegon straks staan ze droog en leggen de melkkoeien NIKS meer in......

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer was het maar zo makkelijk.

als ik niets meer betaal dan heb ik geen "spaarpolissen"tbv de hypotheek meer.
Dan moet ik oversluiten en op andere wijze betalen.

Omdat de lening maar 110% van waarde mag zijn, moet ik dan ineens ca 20 mille lappen.

Waardedaling...

Heb ik niet....

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door felixbeijer »

@kweenie,

bij aegon begrijpen ze helemaal niets van de term Pensioenovereenkomst. :mrgreen:

ze begrijpen niet eens wat een overeenkomst is.... :lol: :lol:

Tiswè
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:43

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door Tiswè »

@jammer,
Dit vermeldde je op je andere forumtopic (abn-toekomstplan):
jammer schreef:Ik wil natuurlijk de begin gegevens hebben vanaf 1999 en de rendementen van waar vanaf? Dat hangt van de periode af die ze zelf gebruiken. aegon mag terug naar 1979.
Begrijp ik nu goed dat aegon de gemiddelde historische fondsrendementen baseert op gegevens vanaf 1979?
Dan vraag ik me af hoe ze de periode invullen van 1979 tot 1 januari 1987 toen het equity fund nog niet eens bestond. Weet je hier inmiddels meer over?
Ik verwacht toch dat aegon mijn berekening van hun "voortschrijdend rendement" op dit forum niet als echte onjuistheid beschouwt. Ik heb er toen immers bij vermeld dat deze berekening gebaseerd is op gegevens ongeveer vanaf de oprichting van het equity fund, doordat ik simpelweg niet meer data heb dan die van dit fonds. Toch bijzonder dat ik nagenoeg op die 7,75% historisch rendement uitkom, een resultaat dat gebaseerd op het equity fund enkel met mijn berekeningsmethode (= ook die van aegon?) gevonden wordt.

Tiswè
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:43

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door Tiswè »

Zie net dat je je bericht over het bezoek aan aegon hebt bijgewerkt en dat je gevraagd hebt om de gegevens over de gemiddelde historische fondsrendementen vanaf 1979. Ik realiseer me nu dat je de koersen van het eerste jaar van het equity fund, dus 1987, ook nodig hebt (steeds per de eerste van de maand) omdat ik bij mijn berekeningen hierover niet beschikte, maar ze op basis van een grafiek heb moeten schatten.
Ik ben benieuwd of je nu de juiste koersgegevens hebt van 1979 tot en mét 1987.
Laatst gewijzigd door Tiswè op 17 aug 2011 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door jammer »

Die moet ik nog krijgen, heb geen enkel antwoord mee naar huis gekregen ALLES moest eerst uitgezocht worden en of berekend. wordt vervolgd bij meer nieuws.... het onbevange is er nu wat van af, hij weet nu dat ik steeds meer weet en de echte problemen/ verzwijgingen/ te kort komingen van de polis en de pv steeds meer boven komen drijven.....Hoe had ik bijafsluiten OOIT kunnen weten dat?????? Als hij het al niet direct kan zeggen of desnoods een berekening bij benadering op de rekenmachine......Maar nee zelfs dat niet.........Hoe erg zat ik eigenlijk al dicht bij de waarheid vorig jaar mei/ juni (dus 2010) ergens.....toen heb ik maar de rekenmachine heb gepakt en net gedaan of het een spaarrekening was........aegon gaf direct aan u berekening klopt niet, maar hoe het dan berekend zou moeten worden weet ik nu nog steeds niet.
De aegon man gaat eerst op vakantie en dan komt hij hier op terug, met de juiste en laatste getallen, dan is het voor hem einde verhaal. Als ik dan nog niet tevreden ben krijg ik een vrij brief van hun om naar de Kifid te gaan.
Ik wacht af......Monsterachtig.....

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door Floris2 »

jammer schreef:Die moet ik nog krijgen, heb geen enkel antwoord mee naar huis gekregen ALLES moest eerst uitgezocht worden en of berekend. wordt vervolgd bij meer nieuws.... het onbevange is er nu wat van af, hij weet nu dat ik steeds meer weet en de echte problemen/ verzwijgingen/ te kort komingen van de polis en de pv steeds meer boven komen drijven.....Hoe had ik bijafsluiten OOIT kunnen weten dat?????? Als hij het al niet direct kan zeggen of desnoods een berekening bij benadering op de rekenmachine......Maar nee zelfs dat niet.........Hoe erg zat ik eigenlijk al dicht bij de waarheid vorig jaar mei/ juni (dus 2010) ergens.....toen heb ik maar de rekenmachine heb gepakt en net gedaan of het een spaarrekening was........aegon gaf direct aan u berekening klopt niet, maar hoe het dan berekend zou moeten worden weet ik nu nog steeds niet.
De aegon man gaat eerst op vakantie en dan komt hij hier op terug, met de juiste en laatste getallen, dan is het voor hem einde verhaal. Als ik dan nog niet tevreden ben krijg ik een vrij brief van hun om naar de Kifid te gaan.
Ik wacht af......Monsterachtig.....
Het voorspiegelen van een spaarrekening is te confronterend voor de verzekeraar.
Want dan komt het lek snel boven drijven.
Dat maakt het inzichtelijk welke kosten er daadwerkelijk zijn ontrokken aan de polis. Die bij afsluiten nooit verteld zijn.
En dat kun je nu bewijzen!
En dat willen ze natuurlijk niet, Verzekeraars hebben het wel verkocht met voorbeeldkapitalen in rente percentages per jaar.
En nu mag je het opeens niet meer terug rekenen.
Laten we eerlijk wezen, anders hadden we dit product toch nooit gekocht?

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door jammer »

Precies Floris, heb net gebeld naar aegon. NU VOOR KOERSPLAN. Meneer waar belt u voor? Want voor het fundsparen en fundpensioen moet u in Leeuwarden zijn dat zei ze direct??? Hoe weten ze dat? Heb alleen maar mijn naam gezegd. Is er een code rood afgeven voor als ik mijn naam zeg. Want het gekke is eigenlijk aegon bank bemiddeling in Nieuwegein is mijn tussenpersoon, voor het fundsparen en fundpensioen. Ze konden toch niet in hun systeem kijken??? Vroeger misschien niet nu wel blijkt dus.
Het blijft spannend.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door kweenie »

Tiswè schreef:Begrijp ik nu goed dat aegon de gemiddelde historische fondsrendementen baseert op gegevens vanaf 1979?
Dan vraag ik me af hoe ze de periode invullen van 1979 tot 1 januari 1987 toen het equity fund nog niet eens bestond. Weet je hier inmiddels meer over?
Ik neem aan dat men, voordat er op dit forum allerlei uitspraken worden gedaan over of het historisch rendement al dan niet klopt, wel is nagegaan hoe dat historisch rendement wordt bepaald? Het rendement werd bepaald over een periode van 20 jaar, waarbij voor een fonds dat minder dan 20 jaar bestond, voor de periode voordat het fonds bestond gebruik mocht worden gemaakt van een relevante index. Dus voor de periode vanaf 1979 tot oprichting van het fonds kan van een van toepassing zijnde index worden gebruikt. Vraag is natuurlijk wat je dan moet gebruiken... Kijk je naar bv de S&P 500, die is in die periode jaarlijks gemiddeld een dikke 17% gestegen, maar dat is alleen US. Een wereldwijde largecap category bij Morningstar is ruim 15% per jaar gestegen. Maar een fonds zoals Robeco, dat in beleggingsbeleid waarschijnlijk niet veel afwijkt van het Aegon equity fonds, is in die 8 jaar ongeveer 12 keer meer waard geworden! Een gemiddeld jaarlijks rendement in die periode van zo'n 35% dus.

Het is dus niet heel raar dat er in 1999, als er werd gekeken naar het historisch rendement over de laatste 20 jaar, misschien hele hoge percentages uitkwamen.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door jammer »

Tiswè mijn polis is aangegaan in 1999 zoals je weet.
Hier de Pv cijfers + letterlijke tekst:
Ter bepaling van de voorbeeldpercentages zijn wij uitgegaan van een zestal historische reeksen van 15 jaar. Vanaf de datum van oprichting van de fondsen zijn dat de werkelijke gerealiseerde rendementen. In de daaraan voorafgaande periode wordt uitgegaan van objectieve marktgemiddelden.
fonds eguity:
1979 - 1993 = 16,2%
1980 - 1994 = 14,4%
1981 - 1995 = 13,5%
1982 - 1996 = 14,3%
1983 - 1997 = 14,5%
1984 - 1998 = 12,4%

Nu ik weer dus die 1984 is zeer belangrijk wordt in alle reeksen gebruikt.....
Dus ik heb aegon in Leeuwarden gevraagd wat is het per jaar geweest.
dus 1979
1980 enz. tot en met 1987
En tiswè je hebt gelijk het fonds is pas begonnen in 1987.
Daarom is aegon ook niet zo blij, de gegevens heb ik al nodig voor het fundsparen en fundpensioen en nu ook nog eens als toetje tegen het koersplan.
Ik heb ook direct gevraagd wat zijn dit voor rendementen rekenkundig meetkundig, daar krijg ik later schriftelijk antwoord op. ( hij moest het uitzoeken...)
Let wel bij elk getal die in het gesprek m.b.t. de rendementen ho wat voor rendement? En voor elk geld getal ho brutto of netto. Nergens heb ik een keihard antwoord op gekregen. Ze komen er later op terug.
Ik heb uiteraard vragen van de aegon site (ja alle 100 pagina`s door gespit)over alle mogelijke klachten ook een vraag aangehaald dat aegon daar schreef dat de getoonde kapitalen brutto zijn. Daar schrok hij ook even van......Want wij hadden toch netto bedragen Felix????
Ze durven het daar volgens mij niet eens meer hard op te zeggen.....Ik vraag me steeds meer af wat hebben ze ons eigenlijk verkocht???
En hoe werkt het product. Weten ze het zelf nog wel???
De man van aegon gaat eerst op vakantie en komt later met de antwoorden. Ben benieuwd, als het te lang duurt, gaat er weer een klachten brief naar Den Haag toe. (t.a.v. Directie Klachtenafdeling) Daar zitten echt vriendelijke mensen, die bellen je zelf terug, heeft aegon Leeuwarden u al gebeld zo niet na 2 dagen mij terug bellen. Dan ga ik er nogmaals achteraan. Als de antwoorden nog weer vaag en niet compleet zijn, dan stuur ik gerust weer een brief daar heen. En bel na 2 dagen op is mijn brief aangekomen? Vorige keer wist ze nog precies wie ik was, 2 polissen toch een Fundsparen en fundpensioen toch? Dus dat had wel indruk gemaakt.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door felixbeijer »

@kweenie,

lees dit eens voor de aardigheid door.
http://www.aegon.nl/?view=Save&download=737141
Begrijp jij er iets van? Pensioenovereenkomst. :roll: :roll:

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door felixbeijer »

kweenie,

Als je de aanbeveling van Wabeke leest, zul je zien dat dit over een periode van 15 jaar wordt gedaan. en niet 20 jaar.

Heb overigens een brief van Aegon uit 2001 aangaande mijn safe-pensioen waarin ze aangeven dat ze periodes van 15 jaar nemen
(dit geeft jammer ook aan).
Ze geven hierin zes achtereenvolgende periodes van 15 jaar op.
en dat het gemiddeld historisch fondsrendement het gemiddelde behaalde fondsrendement over de afgelopen 6 periodes van 15 jaar is.

En helaas middelen ze dat op de lagere school methode, ofwel rekenkundig.

En daarmee creeren ze een zeker fictief rendement, rendement dat er niet is.
En dus komen te hoge prognoses.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door felixbeijer »

verder schrijven ze dat genoemde kapitalen netto zijn, na aftrek van alle kosten. Op het pensioen-inkomen vindt nog belasting en premieheffing plaats

En
U kunt de verzekering zonder verdere premiebetaling, tegen een verlaagd kapitaal, in stand laten. De tot nu toe opgebouwde waarde profiteert nog tot het einde van de looptijd van de toekomstige beleggingsresultaten. Het kapitaal dat op deze wijze wordt opgebouwd, dus zonder verdere premiestortingen, heet het premievrije kapitaal.

HIER BLIJKT HELEMAAL NIETS VAN KOSTEN BIJ PREMIEVRIJMAKEN!!
Dat zijn ze pas later gaan melden.
Die kosten zijn dus niet overeengekomen.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door felixbeijer »

ja kweenie,

de polis van dit Safe-Pensioen is afgegeven door Aegon te Den Haag, niet Leeuwarden. Ik denk zeer sterk dat ze me destijds een werkgeverspensioen hebben verkocht. :roll: :lol:

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door jammer »

Volgens mij neemt aegon bij het koersplan een gemiddelde van 20 jaar, dus rekenkundig. Vandaar dat ik ook nooit erg in de materie van de meetkundige gegevens ben gegaan.
En voor het fundpensioen en fundsparen 15 jaar, ook het rekenkundige. (helaas mijn mannier, al vanaf dag 1 dat ik op dit forum zit).

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer conform klachtenreglement van aegon moeten alle klachten naar leeuwarden. En je kunt over elke uitvoeringshandeling een klacht indienen.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6#p1273156

Gesloten