Winterman schreef:Als jij huurt inclusief gas, water en licht, dan is de huur van die boiler voor de woningbouw. Zo niet, dan zal je toch echt eens actie moeten ondernemen.
Je hebt het contract van Eneco dan wel niet getekend, je hebt ook geen enkele moeite gedaan om van die boiler af te komen. Je bent vrolijk die boiler blijven gebruiken terwijl je wist dat hij niet van jou was. Stilzwijgend ben je dus gewoon accoord gegaan. Terugwerkende kracht is niet reëel, maar als jij een nieuw contract ontvangt en dan weigert om te tekenen of te betalen, dan vraag je dus om problemen.
Ik huur inclusief gas en water, licht gaat via een andere instantie. Dus een beetje tussenin eigenlijk.
Onzin. Ik heb er gebruik van gemaakt omdat het in mijn woning zit en bij het sluiten van de huurovereenkomst van deze woning, ik ook in de vooronderstelling was dat de boiler gewoon bij de woning hoort, zoals thesaint al aangeeft, niet een al te gekke gedachte. Er is mij namelijk ook NIETS verteld over een of andere huur van de boiler.
Dan is het logisch dat ik niet in de wilde weg mijn handtekening zet op een papiertje na 2,5 jaar zonder verdere specificatie of toelichting. Ik heb niet "zomaar" geweigerd om te ondertekenen of te betalen en ik heb wel degelijk moeite gedaan om dit geschil te beslechten. Mijn hoge telefoonrekening n.a.v. de telefonische correspondentie tussen mij en Tempus/Eneco is daar het bewijs van. Ik heb meerdere malen verzocht om een toelichting - waarom zij hier nu pas mee komen, bewijs dat de huur van de boiler voor MIJN rekening moet zijn, enz. enz. enz. Allerlei vragen waar zij NIET op konden antwoorden en het enige wat zij konden doen is de bewijslast bij mij leggen; ik moest maar aantonen dat ik die boiler NIET hoefde te betalen. Je reinste onzin dus.
Ik wacht de reactie van Tempus en/of Eneco wel af. Wellicht dat hun reactie nu minder laf is (aangezien ze nooit eens de moeite nemen om op mijn vragen in te gaan maar mij gewoonweg van het kastje naar de muur sturen) en zij gewoon aantonen dat de huur van de boiler voor mijn rekening is en ik verplicht ben tot betaling ervan (al dan niet via de wbv), dan ben ik absoluut bereid om een nieuwe overeenkomst te ondertekenen met een nieuwe ingangsdatum. Maar ze moeten 's leren dat incasseren zonder informeren en niet ingaan op mijn vragen, geen manier van doen is. Als zij geen medewerking verlenen ben ik dat ook niet bereid te doen. En vice versa.