Wat een vreselijk bedrijf is Durion. Helaas hebben wij, na een agressieve telefooncampagne, uiteindelijk toch 'ja' gezegd. Op papier klonk het allemaal heel goed en vooral: schone energie tegen een lagere prijs dan Nuon. Maar toch bleef dat Durion ons niet lekker zitten.
Eind vorig jaar besloten we over te stappen op Cogas, omdat dit bedrijf o.a. ook door Radar wordt aangeraden. Met Durion gebeld wanneer ons contract zou aflopen (want we vertrouwden het al niet zo....) en dat zou (net als volgens het contract) zijn op 31 maart 2004.
Wat schetst onze verbazing: Durion incasseert gewoon voor de maand april en we ontvangen een brief dat ons contract pas afloopt per 31 maart 2005. Wij gelijk terug laten storten. Toen ontvingen wij een aanmaning. Gebeld met Cogas, zij weer gebeld met Continuon. Probleem is niet te ontdekken, want: op 23 december 2003 heeft Cogas ons contract ontvangen en direct doorgestuurd aan Continuon. Continuon heeft dit weer doorgegeven aan Durion en dat zou ruim op tijd gebeurd zijn. Achteraf zijn wij van 30 maart t/m 17 april bij Cogas geweest, en vanaf 18 april zaten wij ineens weer bij .... Durion!!! Had Durion dit ingediend bij Continuon en zij gingen daarmee accoord. HOE KAN DIT IN HEMELSNAAM????????????
Volgens Durion hebben wij niet op tijd opgezegd (volgens Cogas en Continuon dus wel) en staat het telefoontje van mij eind 2003 ook niet genoteerd, nee natuurlijk zullen ze dat niet noteren!
En we hadden begin dit jaar ook een ander akkefietje: door een rekenfout van mij konden een paar bedrijven niet automatisch incasseren in december 2003. Alle bedrijven, op Durion na, probeerden dat een paar dagen later wel en dat lukte toen wel. Wij hebben tot half januari gewacht wat Durion zou doen: niets van hen gehoord, en ook geen 2e poging tot incassering van december door hen ondernomen.
Toen het zelf overgeboekt. Een paar dagen later ontvingen wij een brief van het .... incassobureau! Er is toen heel wat heen en weer gebeld en geschreven door ons, een mevrouw van Durion zei dat wij inderdaad betaald hadden en dat dat bij Intrum Justitia doorgegeven zou worden. Wij dit ook aan I.J. doorgegeven, maar zij bleven ons brieven sturen met steeds hogere boetes en dreigingen. Uiteindelijk nog 1 poging ondernomen, en toen kreeg ik bij I.J. als reactie: "Durion zei u? Moment alstublieft, ik denk dat ik deze incasso kan intrekken". Met andere woorden: wij hebben onze buik vol van Durion.
Volgens mij is het bij wet verboden dat Durion niet eerst een herinneringsbrief stuurt, maar direct het incassobureau erop zet.
Het lijkt erop dat ze ervan hebben geleerd, want toen ik het bedrag van april jl. terugvorderde kreeg ik wél keurig een herinneringsbrief....
Zelf heb ik uitgerekend hoeveel we ze de maand april daadwerkelijk schuldig zijn en dat overgemaakt. Nu maar weer afwachten.
VRAAG AAN RADAR: Hoe kunnen wij dit zogenaamde contract ongedaan maken, als zowel Cogas als Continuon aangeven dat het contract met Durion ruim op tijd is opgezegd?
Kunnen we niets doen om dit agressieve bedrijf te stoppen?