LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
rania

Re: Durion

Ongelezen bericht door rania »

BESTE MENSEN


nog een reden om niet met durion in zee te gaan:

ondanks herhaaldelijke verzoeken heb ik tot op heden nog geen
jaarafrekening ontvangen.

ze gebruiken allerlei smoezen en beloven van alles,bovendien weten ze als je iets wilt weten(bijvoorbeeld :wat betaal ik per KWH stroom) daadwerkelijk nergens een zinnig antwoord op te geven.
mijn contract loopt vanaf 10-10-2002 dus ik had zo langzamerhand wel eens een afrekenig willen zien.
als laatste poging een reactie uit te lokken het maandbedrag terug laten boeken.een aanmaning volgde(pas na enkele weken,wederom lekker vlot)dus maar weer even gebeld .krijg te horen dat ik toch maar moet betalen aangezien ze mij stroom leveren....ja ja...
ik heb geantwoord dat ik dus eerst een afrekening wil zien en dat ik hierna pas weer iets betaal......
mevrouw deelde mij mede dat ik een risico nam (het gaat om 30 euro,zullen ze me af komen sluiten???????)
en dat ze er achteraan zou gaan.dit is inmiddel alweer meer dan een week geleden;nogsteeds niks gezien!!!!!!!!!

HELP !!!!!!!

wat moet je doen om ze zo ver te krijgen dat ze je een afrekening sturen!!!!!!

gek word ik ervan

:? :? :? :?

Eloy

Re: Durion

Ongelezen bericht door Eloy »

Ik ben helaas ook erin getrapt en heb dus nu sinds maart 2004 een contract bij durion, ik heb idd in een telefoon gesprek gegevens doorgegeven etc. das mn eigen stomme fout dus... maar nu, hoe kan ik dit oplossen?? zijn er mensen die meer ervaring hiermee hebben en weten hoe je dit voor mekaar krijgt?

Ik las elders in dit topic een reactie dat er zoiets bestaat als koop op afstand-wetgeving die 30 dagen voorschrijft....

help!!

[email protected]

Puckie

Re: Durion

Ongelezen bericht door Puckie »

Zou iemand mij kunnen vertellen dat het ook daadwerkelijk zinvol is om met Durion in zee te gaan? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

Ook mijn ouders zijn slachtoffer geworden van het call center van Durion. Mensen op leeftijd. Schandalig. Nu probeer ik uit te vogelen of ik het contract moet opzeggen of handhaven.

Vergeet niet dat deze medewerkers, ondanks het feit dat het gewoon mensen zoals jij en ik zijn, aan targets gebonden zijn. Laat de goede bedoelingen dus maar achterwege. Dat zal hun een zorg zijn.

JEFF

Re: Durion

Ongelezen bericht door JEFF »

Ook ik ben benaderd maar was erg sceptisch en reageerde wat koeltjes. De dame in kwestie wilde ook mijn gegevens doornemen voor hun bestand en ik zei dat dat niet hoeft en ze wel wat mag opsturen aan informatie, dit kon niet en moest maar op internet kijken. Durion site wekt wel een beetje dat ze met NUON werken omdat ook de site daar wel wat van weg heeft. Ik had nooit van hen gehoord maar met mooie verhalen bleef ik negatief reageren waarna ze wat boos het gesprek beeindigde.

A. Smit

Re: Durion

Ongelezen bericht door A. Smit »

:evil: Wat een vreselijk bedrijf is Durion. Helaas hebben wij, na een agressieve telefooncampagne, uiteindelijk toch 'ja' gezegd. Op papier klonk het allemaal heel goed en vooral: schone energie tegen een lagere prijs dan Nuon. Maar toch bleef dat Durion ons niet lekker zitten.
Eind vorig jaar besloten we over te stappen op Cogas, omdat dit bedrijf o.a. ook door Radar wordt aangeraden. Met Durion gebeld wanneer ons contract zou aflopen (want we vertrouwden het al niet zo....) en dat zou (net als volgens het contract) zijn op 31 maart 2004.
Wat schetst onze verbazing: Durion incasseert gewoon voor de maand april en we ontvangen een brief dat ons contract pas afloopt per 31 maart 2005. Wij gelijk terug laten storten. Toen ontvingen wij een aanmaning. Gebeld met Cogas, zij weer gebeld met Continuon. Probleem is niet te ontdekken, want: op 23 december 2003 heeft Cogas ons contract ontvangen en direct doorgestuurd aan Continuon. Continuon heeft dit weer doorgegeven aan Durion en dat zou ruim op tijd gebeurd zijn. Achteraf zijn wij van 30 maart t/m 17 april bij Cogas geweest, en vanaf 18 april zaten wij ineens weer bij .... Durion!!! Had Durion dit ingediend bij Continuon en zij gingen daarmee accoord. HOE KAN DIT IN HEMELSNAAM????????????
Volgens Durion hebben wij niet op tijd opgezegd (volgens Cogas en Continuon dus wel) en staat het telefoontje van mij eind 2003 ook niet genoteerd, nee natuurlijk zullen ze dat niet noteren!
En we hadden begin dit jaar ook een ander akkefietje: door een rekenfout van mij konden een paar bedrijven niet automatisch incasseren in december 2003. Alle bedrijven, op Durion na, probeerden dat een paar dagen later wel en dat lukte toen wel. Wij hebben tot half januari gewacht wat Durion zou doen: niets van hen gehoord, en ook geen 2e poging tot incassering van december door hen ondernomen.
Toen het zelf overgeboekt. Een paar dagen later ontvingen wij een brief van het .... incassobureau! Er is toen heel wat heen en weer gebeld en geschreven door ons, een mevrouw van Durion zei dat wij inderdaad betaald hadden en dat dat bij Intrum Justitia doorgegeven zou worden. Wij dit ook aan I.J. doorgegeven, maar zij bleven ons brieven sturen met steeds hogere boetes en dreigingen. Uiteindelijk nog 1 poging ondernomen, en toen kreeg ik bij I.J. als reactie: "Durion zei u? Moment alstublieft, ik denk dat ik deze incasso kan intrekken". Met andere woorden: wij hebben onze buik vol van Durion.
Volgens mij is het bij wet verboden dat Durion niet eerst een herinneringsbrief stuurt, maar direct het incassobureau erop zet.
Het lijkt erop dat ze ervan hebben geleerd, want toen ik het bedrag van april jl. terugvorderde kreeg ik wél keurig een herinneringsbrief....
Zelf heb ik uitgerekend hoeveel we ze de maand april daadwerkelijk schuldig zijn en dat overgemaakt. Nu maar weer afwachten.

VRAAG AAN RADAR: Hoe kunnen wij dit zogenaamde contract ongedaan maken, als zowel Cogas als Continuon aangeven dat het contract met Durion ruim op tijd is opgezegd?
Kunnen we niets doen om dit agressieve bedrijf te stoppen?

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Wat hebben Continuon en Cogas te maken met de overeenkomst die je met Durion gesloten hebt???
Je hebt, hopelijk zwart op wit, een contract met Durion en het enige waar jij mee te maken hebt zijn de voorwaarden vermeld in dit contract en niet wat allerlei andere partijen lopen te verkondigen.

Overigens zou je een, genuanceerde, klacht in kunnen dienen bij Dienst Toezicht electriciteitssector, DTe

www.dte.nl

maaike

Re: Durion

Ongelezen bericht door maaike »

Wij zijn niet telefonisch benaderd en er is ook niemand aan de deur geweest. Toch kregen wij van essent een brief waarin wij tot onze stomme verbazing lazen dat wij zijn overgestapt naar durion.
Dit schijnt durion dus zo te kunnen doen zonder enkel bewijs.
Meteen aangegeven dat wij klant wilden blijven bij essent, maar dat schijnt niet zomaar te kunnen. Daar moet durion toestemming voor geven?????
Durion heeft telefonisch toegegeven dat het om een administratiefout gaat maar meldt doodleuk dat ze alles niet zo maar terug kunnen draaien.
In de afgelopen maanden meerdere malen gebeld en gemaild met beide partijen, maar we zijn nog geen stap verder. De rekeningen van essent zijn hoger dan voorheen ondanks dat wij geen stroom meer van hun krijgen.
Durion levert nu wel stroom maar krijgt daar geen cent voor want ze hebben geen rekeningnummer.
Je kan kwaad worden, bellen, mailen, schreeuwen......
.....allemaal verspilde energie

rania
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2004 21:00

Re: Durion

Ongelezen bericht door rania »

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: [/b]

rania
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2004 21:00

Re: Durion

Ongelezen bericht door rania »

hoera..........??????????

na een half jaar bellen en smeken eindelijk een eindafrekening ontvangen van DURION .

ik was bijna blij ........
totdat ik zag dat het slechts een afrekening is van het eerste half jaar.
namelijk de periode 10-10-2002 tot 19-04-2003.

dus wederom gebeld met de vrienden;
had dit eigenlijk wel achterwege kunnen laten want natuurlijk wisten ze niks zinnigs te antwoorden,slechts"dat kan ik niet beloven"en "dat weet ik niet".

afwachten dus maar weer??????
MENSEN :GA NIET IN ZEE MET DURION

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Zag zojuist die Durion-nicht bij VARA-kassa!

Goede verkoper, maar een veel grotere leugenaar!!

miepie2

Re: Durion

Ongelezen bericht door miepie2 »

Opmerking gast 2080.
Sorry, hoor, maar hoe dom kan men zijn om een aangetekende brief naar Durion te sturen. Zij beschikken namelijk alleen over een postbusnummer en daar kan men geen aangetekende brief naar toe sturen!!!!
Euh, is dat dan slim van de ptt? Wanneer ik aanteken en een ptt medewerker wijst mij niet op dit feit? Doen ze dit om extra geld te verdienen of zit jij uit je nek te lullen???

Wat ben jij een sufkut om te vragen: "....maar hoe dom kan men zijn...."

de groeten.

miepie2

Re: Durion

Ongelezen bericht door miepie2 »

Geachte Linne; jij schreef.
Ben ik weer. Ik wil toch nog even een reactie geven.

Durion kan inderdaad niet zomaar geld van je bank afschrijven als JIJ niet je nummer geeft.

Voordat ik een bandopname begin heb ik allang gevraagd of de mensen accoord gaan met automatische bankafschrijving. Gaan ze er niet mee accoord dan stop ik gewoon en zeg dat het dan helaas niet door kan gaan.

Verder is de opname die wij maken een opgesteld script waarin wij alles nog een keer opnoemen en ook weer de prijzen noemen. Wij vragen de mensen ook of ze accoord gaan met een minimale contractperiode van een jaar.

Verder vragen wij ook of de mensen dus hun bankrekeningnr. willen geven voor de automatische betaling.

Ik ben absoluut geen persoon die mensen wat in hun strot wil duwen. Ik krijg toch geen provisie over het aantal aanmeldingen wat ik doe.

Dat werkt een stuk relaxter moet ik zeggen
Durion schrijft niet zomaar af? Wel dus; ze halen de gegevens bij je"oude" leverancier en deze mag je dan blijkbaar ook niet eens op de hoogte brengen.

"Voordat ik een bandopname begin"; (???). Dus je wilt zeggen dat de ergste leugens niet worden opgenomen?

Zoals: "Wij werken samen met Essent" of "Wij zijn een partner van Essent" of (nog erger) "Wij ZIJN Essent". Hoe zit dit dan? De voicelog bestaat dus alleen uit de vraag of je groene stroom wilt. Bankrekeningnummer??? Dat is niet nodig want dat wordt al door de huidige leverancier verzorgd.

Oh? en je stopt wanneer mensen niet accord gaan? Gek is dat. Je werkt er zeker pas een week ofzo? Of wil je zeggen dat jij de enige bent die wel duidelijk is aan de foon?

Ik moet gewoon constateren dat jij helemaal nix afweet van hoe het daar loopt. Zit toch niet te liegen of de onwetendheid te spelen want hoe kan het dan dat er zoveel klachten zijn??? Leg mij dat maar eens uit?

Heb je trouwens je Directeur gezien bij Kassa? Wat een leugenaar. Voicelog luisteren? Hoe dan? Jullie zijn een stelletje........

de groeten.

gast2080

Re: Durion

Ongelezen bericht door gast2080 »

Miepie2

Ben jij de controledienst of zo??!!
Jij bent zelf een suf*** die schijnbaar niets beter te doen heeft de hele dag.
Bij alle energiebedrijven is het op dit moment een puinhoop en Essent maakt er de grootste puinhoop van!!!
Maar ja, Essent draait al jaren mee op de markt dus dat wordt maar allemaal goed gevonden!!???? :shock: :(

Ingrid *

Re: Durion

Ongelezen bericht door Ingrid * »

Durion beweerd een bandopname te hebben waarop mijn schoonvader accoord gaat met de voorwaarden voor een contract met Durion.
Dit is echter onmogelijk omdat mijn schoonvader reeds 16 jaar geleden is overleden..... Hij heeft ook nooit op het betreffende adres gewoond en er is geen contract met enig energieleverancier op zijn naam. Er wordt echter wel geld van de rekening van mijn schoonmoeder afgeschreven. Durion beweerdt de bandopname zeer zorgvuldig te hebben beluisterd en het contract niet te beeindigen. Er is echter ook nooit een contract ontvangen. Inmiddels heb ik een aangetekende brief met ontvangst bevestiging aan de directie van Durion gestuurd (en bevestiging van ontvangst van de PTT ontvangen). Dit is nu echter 2 weken geleden en tot op heden heb ik geen bericht van Durion ontvangen.
We wachten nog maar weer heel even af.

kwast
Berichten: 255
Lid geworden op: 08 apr 2004 15:12

Re: Durion

Ongelezen bericht door kwast »

Onmiddellijk melden bij de DTe! Als er veel meldingen binnenkomen, bestaat de kans dat die oplichters van Durion hun vergunning kwijt raken.

http://www.dte.nl

muntendam

Re: Durion

Ongelezen bericht door muntendam »

Mijn schoonmoeder is eveneens agressief benaderd door Durion. Er is haar zelfs meegedeeld dat ze gewoon bij Essent zou blijven. Ik hoop een en ander terug te hebben gedraaid, maar dat moeten we nog even afwachten.
Zelf heb ik ook zeer negatieve ervaring met Durion (oktober 2003). Ondanks een schriftelijk bevestiging van de afmelding toch maar blijven dreigen met achterstand in de betaling en agressieve brieve van Interim Justitia (onderdeel van Durion)

Advies: niet aan beginnen.

Kees1974

Re: Durion

Ongelezen bericht door Kees1974 »

Ook wij zijn begin 2003 benaderd door Durion. Voor we het wisten waren we klant. Bij de oude leverancier betaalde wij een voorschot nota van 142 euro. Nadat we bij Durion klant waren geworden werden dit er drie, één voor electra, één voor gas en overige diensten en één voor transport, met een totaal bedrag van 190 euro. Dit bleek niet echt een verbetering. Dit werd veroorzaakt doordat Durion ons energieverbruik 3x zo hoog als ons jaarverbruik van de voorgaande jaren had ingeschat. Toen ik daarover contact opnam bleek dat men dat bij Durion niet kon aanpassen??? Het feit dat we van 1 voorschotnota naar 3 gingen, en we maandelijks bijna 50 euro meer kwijt waren, was voor ons reden om het contract met Durion in oktober 2003 op te zeggen en terug te gaan naar de oude leverancier. Sinds die datum zitten wij op een afrekening te wachten. Wij hebben over een periode van 9 maanden een voorschot betaald van 61 euro per maand. Dit voorschot is waarschijnlijk 40 euro te hoog geweest. Sinds november 2003 bel ik Durion waar de afrekening blijft. Iedere keer krijg ik te horen dat ik de afrekening binnen 4 weken kan verwachten. Op de brief die ik stuurde kreeg ik ook geen enkele reactie, laat staan een afrekening. Ook vandaag heb ik weer gebeld. De reactie is dan weer: "Ik kan u hierover niets vertellen, maar zal er melding van maken". Op de vraag wie hierover dan wel wat kan vertellen, krijg je te horen dat die afdeling niet bereikbaar is.???? Per saldo zitten we al 8 maanden op een afrekening te wachten, waarbij we weten dat het voorschotbedrag veel te hoog was. We beginnen ons ernstig af te vragen of we ooit nog een afrekening zullen krijgen, en daarmee ons teveel betaalde voorschot terug krijgen.

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Klacht indienen bij Dte

www.dte.nl

Ondanks de grote hoeveelheid klachten over Durion in de media en op dit forum heeft Dte ( de electriciteits "waakhond") in de eerste 4 maanden nog maar 36 klachten over Durion binnen gekregen en dit alleen nog maar over de agressieve verkoopmethoden.
Geen wonder dat er gezegd wordt dat alles op rolletjes loopt met de privatisering!

dochter

Re: Durion

Ongelezen bericht door dochter »

ook mijn moeder is afgelopen zaterdag gebeld door durion. er werd haar verteld dat zij geld terug kreeg van de groene stroom en dat ze haar bank nummer nodig hadden,nadat ze het gegeven had werd er gezegt dat er een bandopname zou plaatsvinden dit vond ze raar en ze heeft opgehangen. vandaag kreeg ze een contract binnen van durion. ik heb ze meteen gebeld en gezegt dat mijn moeder geen interese heeft en zich belazert voelt. er werd tegen me gezegt dat mijn moeder telefonisch toesteming heeft gegeven.ik heb toen op de webside van de consumentenbond gekeken.hier bleek dat er heel veel klachten van durion waren over de telefonische benadering en dat er een telefoonnummer is(08002224006)dat je kunt bellen om alles ongedaan te maken.ik heb dit nummer gebeld en kreeg dezelfde man als eerder ,weer zei hij dat het contract niet te verbreken is (zelf niet binnen 7 dagen)omdat ze telefonische toestemming had gegeven.ik vroeg toen om de bandopname,maar moest die schriftelijk aanvragen.toen ik vroeg waarnaar toe,werd er gezegt als het contract dan zo nodig verbroken moest worden het dan wel zou gebeuren.er werd gezegt dat ik dat niet schriftelijk hoefden te doen(wat ik dus wel doe).inmiddels heeft mijn moeder bij de bank ook geregelt dat er door durion niets afgeschreven kan worden,en essent gebeld dat alles bij het oude moet blijven(wat durion bij essent al had omgezet).is er verder nog iets wat we moeten doen.

MAXIEM

Re: Durion

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag Dochter,
Durion is, zo blijkt een bijna malafide onderneming. Hou ze goed in de gaten, want ze laten niet zomaar los. Groeten, Ton.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 12 mei 2004 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten