LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door mzuri »

bprosman schreef:
Stel: Je hebt geen idee wat er van je salaris aan belastingen afgaat, wordt allemaal geregeld
Ik stel voor , kijk bij het bedrag wat staat onder : Bruto
Kijk wel bedrag er staat onder : Netto
Doe Bruto - Netto en huil.
Dat bedoel ik niet. Dat is niet de strekking van mijn berichtje.

Doe netto en huil niet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door bprosman »

Daarom hebben die rijke mensen ook allemaal een hele hoge hypotheek als aftrekpost.
Niet rijke mensen hebben die aftrekpost niet maar betalen ook geen hypotheekrente. Om een aftrekpost te hebben heb je eerst 2* zoveel belasting moeten betalen of dacht je dat je met aftrekposten meer terug kreeg dan je betaalde ? :?

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door angel1978 »

bprosman schreef:
Daarom hebben die rijke mensen ook allemaal een hele hoge hypotheek als aftrekpost.
Niet rijke mensen hebben die aftrekpost niet maar betalen ook geen hypotheekrente. Om een aftrekpost te hebben heb je eerst 2* zoveel belasting moeten betalen of dacht je dat je met aftrekposten meer terug kreeg dan je betaalde ? :?
die indruk krijg ik idd. wel eens dat mensen dat denken...

De minder verdienenden ( en dan heb ik 't wel over de echt lagere inkomens ) hebben i.p.v. de hra de zorg- en huurtoeslag. Deze heeft in feite dezelfde doelstelling, namelijk het mogelijk maken van het blijven wonen in jouw woning.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

1 ik behoor niet tot de rijken....
2 alles wat ik hier neerzet is goed bedoeld,maar woorden worden omgedraaid,
ik roep 100x ik kan het betalen.....maar ik denk aan de minima...
3 als rijke bedoel ik..hoge directeuren die miljoenen aan handruk krijgen....
en daar valt geld te halen,want dat is niet eerlijk wat er MET ons geld gebeurd..

en over dat gedoe met frankrijk..ik weet niet of iemand ooit het journaal kijkt of krant leest?maar daar stond in dat de air france en de bedrijven....wlden bijspringen omdat ze idd alle jaren minder betaald hebben en nu wel kunnen bijspringen..maar ja ,als je dat niet leest of hoort....

heeft iemand er ooit bij stil gestaan dat je ook in een 52% schaal kan komen...doordat je net op de grens zit 2 euro teveel?(ken mensen)
omdat je net een kleine winstdeleing hebt gehad?of een bonus,die mensen zijn er ook!! neeeeeeeeeeeee gelijk boem rijk rijk rijk...
of dat er van die 52% alles berekend wordt wat je inkomsten zijn overuren,en dat er dan van je loon ook nog eens lasten afgaan zoals pensioen en allerlei verzekeringen....en dan ben je dat jaar erop de klos...bingo...
oh je bent rijk man...ga toch weg...
ja voor een minima ben je rijk...
maar nogmaals ik heb 100x gezegd dat het mijn niet gaat over iemand zijn inkomen maar wat er gebeurd..

maar dat schijnt dus niet boeiend te zijn...mensen accepteren het dus...
dus ja sorry maar ik stop ermee,ik ben een topic begonnen over het snijnden in de tegemoetkoming en wat gebeurd er allemaal dingen of topic...

veell succes met het discussieren over de schijven...
ik wens de mini veel sterkte...waar ik het over had elke keer en niet over mezelf!!!!!!!

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

rozemarijntje ik snap je hoor :wink:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

vogels schreef:
CDA (een gemenen deler in heel, heel veel kabinetten van de afgelopen jaren) zegt een partij te zijn voor arbeiders en sociaal zwakkeren?
En met wie hebben ze heel wat jaren gereageerd? Juist ja, de PvdA.
en daarom stem ik op geen van beide,nooit gedaan ook 8)

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door VioletPrue »

vogels schreef:
CDA (een gemenen deler in heel, heel veel kabinetten van de afgelopen jaren) zegt een partij te zijn voor arbeiders en sociaal zwakkeren?
En met wie hebben ze heel wat jaren gereageerd? Juist ja, de PvdA.
Sinds juli 2002 heeft de PvdA 1330 dagen geregeerd.
CDA heeft sinds juli 2002 3332 dagen geregeerd, waarvan 3006 als grootste partij.

Bron: Wikipedia
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands ... reldoorlog

@Manon: Idem dito!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door puma73 »

het hele topic gaat aardig off-topic

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door SJZ »

[quote]Sinds juli 2002 heeft de PvdA 1330 dagen geregeerd.
CDA heeft sinds juli 2002 3332 dagen geregeerd, waarvan 3006 als grootste partij./quote]

En nu het sommetje eens vanaf 1994 en dan is het CDA weer de minste van het rijtje en gaat de PvdA er zwaar overheen.

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Niet rijke mensen hebben die aftrekpost niet maar betalen ook geen hypotheekrente. Om een aftrekpost te hebben heb je eerst 2* zoveel belasting moeten betalen of dacht je dat je met aftrekposten meer terug kreeg dan je betaalde ? :?
Best een slimme opmerking hoor :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@puma

ja daarom trek ik me ook terug.....
als ts..

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

vandaag brief van het cak ,mijn dochter heeft recht op een vergoeding ,we krijgen 306 euro terug ! ik denk omdat zei ritalin slikt ,het is voor het eerst dat ze wat terug krijgt .we zijn er blij mee :D

Spuiter
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:55

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door Spuiter »

manondoris schreef:vandaag brief van het cak ,mijn dochter heeft recht op een vergoeding ,we krijgen 306 euro terug ! ik denk omdat zei ritalin slikt ,het is voor het eerst dat ze wat terug krijgt .we zijn er blij mee :D
Ja wij krijgen ook 306 euro, ik had nog nooit gehoord van het CAK, goeie instelling :D

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik heb Ritalin niet op de lijst zien staan, maar die lijst werkt ook met stofnamen.
Ik zou het persoonlijk logisch vinden dat zij Compensatie Eigen Risico (CER) krijgt, maar of zij volledige Wtcg moet krijgen, enkel vanwege Ritalin, nee....
Maar goed, ik ken haar verdere situatie niet.
Maar als zij enkel om haar Ritalin € 300,- krijgt, terwijl ik echt mensen ken die jaarlijks € 500,- kregen (zal ook wel gedaald zijn) terwijl zij € 6000,- aan bijzondere kosten maken, dan denk ik dat we héél fout bezig zijn.
Nogmaals, ik ken je dochter niet en of zij meer mankeert weet ik niet (hoef ik ook niet te weten) vandaar dat ik ook telkens zeg 'ALS'.
Vind ik nog even belangrijk om te benadrukken, ik wil niemand op zijn/haar tenen trappen.
Hier het volledige Wtcg overzicht, compleet met medicijnlijsten, aanvraagformulier etc.:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -wtcg.html

Als ik het zo zie, krijg ik ook € 300,-.
Hoezee!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Spuiter schreef:
manondoris schreef:vandaag brief van het cak ,mijn dochter heeft recht op een vergoeding ,we krijgen 306 euro terug ! ik denk omdat zei ritalin slikt ,het is voor het eerst dat ze wat terug krijgt .we zijn er blij mee :D
Ja wij krijgen ook 306 euro, ik had nog nooit gehoord van het CAK, goeie instelling :D
Wacht maar tot je meer met het CAK te maken krijgt, dan verander je wel van mening.... :lol:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

@ violet ,ik weet het echt niet waarom dit bedrag zei slikt al jaren ritalin en nog nooit eerder wat gehad! ik ben er wel heel blij mee . we genieten er maar van :P en voor iedereen die ook wat terug krijgt ! geniet er ook maar lekker van :wink:

Spuiter
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:55

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door Spuiter »

VioletPrue schreef:
Spuiter schreef:
manondoris schreef:vandaag brief van het cak ,mijn dochter heeft recht op een vergoeding ,we krijgen 306 euro terug ! ik denk omdat zei ritalin slikt ,het is voor het eerst dat ze wat terug krijgt .we zijn er blij mee :D
Ja wij krijgen ook 306 euro, ik had nog nooit gehoord van het CAK, goeie instelling :D
Wacht maar tot je meer met het CAK te maken krijgt, dan verander je wel van mening.... :lol:
Zou het? nog meer betekent nog meer geld.
Ik denk dat ik maar eens even ga googlen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door Chocomelk »

VioletPrue schreef: Wacht maar tot je meer met het CAK te maken krijgt, dan verander je wel van mening.... :lol:
Hoezo ?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

manondoris schreef:@ violet ,ik weet het echt niet waarom dit bedrag zei slikt al jaren ritalin en nog nooit eerder wat gehad! ik ben er wel heel blij mee . we genieten er maar van :P en voor iedereen die ook wat terug krijgt ! geniet er ook maar lekker van :wink:
ik heb de test gedaan en daaruit blijkt dat mijn dochter geen recht heeft op dat geld maar mijn man weer wel alleen heeft hij er geen brief van gehad,beetje vreemd !

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Chocomelk schreef:
VioletPrue schreef: Wacht maar tot je meer met het CAK te maken krijgt, dan verander je wel van mening.... :lol:
Hoezo ?
Via mijn (vrijwilligers)werk hoor ik genoeg verhalen van mensen die zelfs nu nog geen definitieve rekeningen van 2 jaar geleden over hun eigen bijdrage hebben.
Wel elke maand 3 verschillende 'voorlopige', maar nu is nog niet duidelijk wat zij moeten betalen.
Als dat dan ook nog eens over verschillende jaren loopt, wordt je gek!
Ook is de communicatie tussen het Zorgkantoor en het CAK niet optimaal.
Zo weet de een van de ander soms niet wat zij waar in rekening brengen.
De een rekent de Wtcg korting ook mee over de eigen bijdrage, de ander niet.
Dus als je dan geld moet terugbetalen omdat je bijvoorbeeld PGB overhoudt, moet je je eigen bijdrage ook deels terugkrijgen.
Volledig en dus niet met Wtcg korting!
Heel gezeik en gezanik, want iets helder uitleggen is niet het sterkste punt van het CAK.

@ Spuiter: je moet soms ook aan het CAK betalen, zij komen echt niet alleen geld bij je brengen hoor!

Gesloten