LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Har06 »

MAXIEM schreef:Lucy2011

Alle "strafbare zaken" die je noemt zijn me bekend. Het probleem is echter, dat tot op de dag van vandaag er op geen enkel punt een uitspraak van een rechter is geweest, waaruit is gebleken dat er sprake was van een strafbaar feit. Het blijven dus beweringen (die weliswaar waar kunnen zijn), maar het bewijs blijkt gezien het uitblijven van uitspraken, moeilijk tot niet te leveren.

Met collegiale groet, Maxiem.

Note: als jij wél over uitspraken beschikt, dan hou ik me aanbevolen.
Bewijslast zul jij van Mevr Lucy niet krijgen,iemand die niet in haar straatje predikt wordt beschuldigd ,zie oa :Verder heb ik al eerder aangegeven niet meer te reageren op jouw wel steeds kwalijke opmerkingen op dit forum en zal het ook hierbij laten.

Zij vindt het kwalijk dat ik haar kruistocht niet ondersteunt en haar loze beweringen niet overneem, ik vind het kwalijk dat zij een of meerdere verkoopsessies annoniem bijwoont en niet ter plekke stelling neemt en schermt met ene Dijksma van de PVDA te overleggen. Ik kap zelf deze herhaling van zetten af . doeg

MAXIEM

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Har06

Je schrijft:
Ik kap zelf deze herhaling van zetten af . Doeg...
Op zich lijkt me dit een verstandig besluit. Jij staat niet open voor wat er werkelijk tijdens die busreisjes en busreisdemonstraties gebeurt. En niemand zit hier op een loopgravenoorlog te wachten. In elk geval wens ik Lucy veel sukses toe met haar kruistocht.

Maxiem.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Har06 »

MAXIEM schreef:Har06

Je schrijft:
Ik kap zelf deze herhaling van zetten af . Doeg...
Op zich lijkt me dit een verstandig besluit. Jij staat niet open voor wat er werkelijk tijdens die busreisjes en busreisdemonstraties gebeurt. En niemand zit hier op een loopgravenoorlog te wachten. In elk geval wens ik Lucy veel sukses toe met haar kruistocht.

Maxiem.

Niet met je eens, moet ik open staan voor annonieme kruisvaarders?, lijkt me de omgekeerde weg bewandelen :?

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Maxiem, dankjewel voor je wensen. Zelf zie ik het niet als een kruisvaarttocht maar men moet inderdaad een lange adem hebben. Jouw heldere bijdrage in deze is tenminste vaak van nut, alhoewel je er zelf gelukkig genoeg geen slechte ervaring mee hebt. Omdat ik/wij dit wel meegemaakt en gezien hebben en ook uitgezocht probeer ik hier via o.a. dit forum te waarschuwen voor deze verkooplui waarvan de meeste in Duitsland woonachtig zijn.

Naar mijn weten zijn er nog geen gerechtelijke uitspraken over maar ik moet hier wel in vertrouwen mee om blijven gaan.
Wat ik wel weet is dat er wel aan gewerkt wordt door autoriteiten om deze misleidende verkoop strafrechtelijk te vervolgen. Helaas heeft dit heel veel tijd nodig.

Wat jammer toch dat Har zich niet bij zijn besluit houdt want het gaat nu inderdaad op een "zinloze oorlog" lijken waar geen eind aan komt.
Hier ga ik ook absoluut niet meer mijn energie in steken.

Er worden nog steeds uitnodigingen onder het mom van bioproducten en genomineerd verstuurd. Wanneer u slechte ervaringen heeft wilt u dit a.u.b. melden op deze forums.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Har06 »

Lucy2011 schreef:Maxiem, dankjewel voor je wensen. Zelf zie ik het niet als een kruisvaarttocht maar men moet inderdaad een lange adem hebben. Jouw heldere bijdrage in deze is tenminste vaak van nut, alhoewel je er zelf gelukkig genoeg geen slechte ervaring mee hebt. Omdat ik/wij dit wel meegemaakt en gezien hebben en ook uitgezocht probeer ik hier via o.a. dit forum te waarschuwen voor deze verkooplui waarvan de meeste in Duitsland woonachtig zijn.

Naar mijn weten zijn er nog geen gerechtelijke uitspraken over maar ik moet hier wel in vertrouwen mee om blijven gaan.
Wat ik wel weet is dat er wel aan gewerkt wordt door autoriteiten om deze misleidende verkoop strafrechtelijk te vervolgen. Helaas heeft dit heel veel tijd nodig.

Wat jammer toch dat Har zich niet bij zijn besluit houdt want het gaat nu inderdaad op een "zinloze oorlog" lijken waar geen eind aan komt.
Hier ga ik ook absoluut niet meer mijn energie in steken.
Er worden nog steeds uitnodigingen onder het mom van bioproducten en genomineerd verstuurd. Wanneer u slechte ervaringen heeft wilt u dit a.u.b. melden op deze forums.

De energie van Lucy is erg duidelijk, onder het mom van geheimzinnigheid blijft ze annoniem haar berichten posten :evil:


Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Ik was al op de hoogte dat de bedrijven nu uitwijken naar België omdat in Nederland teveel aandacht aan wordt besteed op TV en in de krant.

Nederland krijgt nu de slechte naam terwijl ze bijna allemaal woonachtig zijn in Duitsland en werken vaak vanuit Duitsland of net over de grens met een "vals adres".
Laatst gewijzigd door Lucy2011 op 31 mar 2012 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Lucy2011

Har06 kan nu in elk geval niet meer beweren dat de oudjes best voor zichzelf kunnen zorgen :wink: .

Maxiem.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Har06 »

MAXIEM schreef:Lucy2011

Har06 kan nu in elk geval niet meer beweren dat de oudjes best voor zichzelf kunnen zorgen :wink: .

Maxiem.

oh nee , de spookverhalen van Lucy en haar geheimzinnig verbond en ongecontroleerde berichten, gekoppelt aan haar annonieme sessies bij de dwangmatige verkooptoestanden zeggen me niets :wink:

MAXIEM

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Lees ook deze linken op de Fraudehelpdesksite en de site Opgelicht:

http://www.fraudehelpdesk.nl/nieuwsberi ... _opgelicht

http://www.opgelicht.nl/nieuws/detail/b ... reizen/10/


Toch wel merkwaardig, dat dezelfde zogenaamde "wilde verhalen" die onze Lucy afsteekt, nu ook ineens in ons buurland plaatsvinden. Zou er dan toch een kern van waarheid inzitten? En let ook eens op de naam van de beide sites die ik hier doorgeef :wink: .

Maxiem.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Jolijn »

Har06 schreef:
MAXIEM schreef:Lucy2011
Har06 kan nu in elk geval niet meer beweren dat de oudjes best voor zichzelf kunnen zorgen :wink: .
Maxiem.
oh nee , de spookverhalen van Lucy en haar geheimzinnig verbond en ongecontroleerde berichten, gekoppelt aan haar annonieme sessies bij de dwangmatige verkooptoestanden zeggen me niets :wink:
:lol: Gelukkig! Het zou pas erg zijn als je het wel snapt.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door sprookje »

Bij ons in Belgie in de krant

Nederlandse bedrijfjes die bejaarden oplichten tijdens busuitstappen zoeken nu ook slachtoffers in ons land. De busreizen draaien steevast uit op agressieve verkoopsessies van peperdure maar waardeloze gezondheidsproducten. Dat schrijven de Concentra-kranten.

De consumentenorganisatie OIVO heeft al melding gekregen van de oplichtingspraktijken. Zo heeft ze het concrete voorbeeld van een uitnodiging voor een groepsuitstap op 18 april vanuit Mechelen naar een Nederlands natuurgebied.

Dus hiermee een waarschuwing voor alle belgen die tot nu nog rustig een dagtocht met de bus konden maken.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Har06 »

Jolijn schreef:
Har06 schreef:
MAXIEM schreef:Lucy2011
Har06 kan nu in elk geval niet meer beweren dat de oudjes best voor zichzelf kunnen zorgen :wink: .
Maxiem.
oh nee , de spookverhalen van Lucy en haar geheimzinnig verbond en ongecontroleerde berichten, gekoppelt aan haar annonieme sessies bij de dwangmatige verkooptoestanden zeggen me niets :wink:
:lol: Gelukkig! Het zou pas erg zijn als je het wel snapt.
Jolijn bedankt voor de de waardevolle inbreng en tot jouw standpunt in onderhavige :lol:

ps: Consuwijzer is nergens mee bezig, dit in tegenstelling tot de annonieme meldingen van Lucy :?

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Sprookje,
Graag wil ik je laten weten dat het in de meeste gevallen niet om Nederlandse bedrijven gaat, er is er o.a. een bedrijf, de MAW-shop die vanuit Denekamp werkt maar de meeste verkopers zijn veelal vanuit Duitsland afkomstig.
Ook hier zijn er duizenden mensen in de mooie praatjes gelopen van deze lui en misleid met hun meest waardeloze producten.
Erg genoeg gedoogd de regering deze misleidende ze Nederlandse postbusnummers maar de beruchte lui wonen in Duitsland.
Zowel de Consumentenautoriteit als Consuwijzer - die met elkaar samenwerken - zijn er druk mee bezig.
De OIVO/FIOD zou ook door de consumenten - die zich bedrogen voelen - ingelicht moeten worden.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Een reactie via een Tros-Radarforum van zomaar iemand over deze verkoop:

Gisteren getuige geweest van een "verkoopreisje." In een derderangs zalencentrum twee zalen vol met bejaarden. Minstens 6 agressieve bewakers die angstvallig de toegangsdeuren bewaakten. Beroepshalve ben ik heel wat gewend maar dit voelde absoluut niet goed. Het wordt de hoogste tijd dergelijke "reisorganisaties" stevig aan te pakken.

Het is toch niet normaal dat deze 'bejaarde mensen' "bewaakt" moeten worden voor het geval dat er weer een politieinval plaats gaat vinden of dat men de zaal wilt verlaten want dan krijgt men de volle laag over zich heen en wordt je glad voor schut gezet

R&H
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2013 18:48

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door R&H »

OPNIEUW ACTIEF Phönix Reizen, 30 januari 2013.
Vandaag 30 januari 2013, post voor de laatste keer opgehaald bij de Woningstichting omdat het huis van mijn vader al vanaf juli 2012 leeg staat omdat hij in juni 2012 is overleden. Er woont niemand meer op dit adres en dit huis eerst gerenoveerd moet worden. Er was een brief bezorgd dat mijn vader een reis voor 2 personen gewonnen had, de brief was gedateerd op 19 december 2012 en hij moest reageren binnen 2 weken. Mijn vader maakte veel kruiswoordpuzzels en deed inderdaad soms ook mee aan een prijsvraag. Hij had echter nooit prijs maar deze keer had hij wel een prijs gewonnen. Jammer dat hij hier geen gebruik meer van kan maken was mijn eerste gedachte. Ik las in de brief dat hij als hij niet wilde deze ook kon overdragen. Daarom heb ik besloten om Phönix Reizen te bellen om het hele verhaal uit te leggen en of deze prijs nog wel kon worden opgevraagd en overgedragen op een ander. Ook stond er in de brief dat er 59,50 pp betaald moest worden. Nadat ik het verhaal in het kort had verteld vroeg hij bot wat ik nu eigenlijk wilde van hem, dus dacht ik dat hij het niet goed gehoord of begrepen had en vertelde ik het hem nogmaals, waarop hij erg bot met een achterhoeks accent bot zei "wilt u nu mee of niet" of wat wil je nu eigenlijik. Dit is geen normale manier om iemand te woord te staan en ik vroeg hem dan ook hoe het mogelijk is dat je een reis wint waarvoor je € 59,50 pp moet betalen. Dit waren de administratie kosten zei hij, dat is toch normaal. Ik maakte hem duidelijk dat het niet normaal is, dat als je een prijs wint, toch een bedrag voor 2p. € 119,00 moet betalen. Nou, dan gaat het over zei hij en verbrak ineens de verbinding. Ik heb deze reisorganisatie op internet opgezocht en was er dus snel uit dat het een grote oplichter is. IK RAAD IEDEREEN AAN OM NIET MET PHÖNIX REIZEN, DIE GEEN GREINTJE GEVOEL HEEFT, IN ZEE TE GAAN. Ben ik blij dat we van een generatie zijn die internet hebben en laat dit een waarschuwing zijn voor alle ouderen die dit niet hebben. Geef dit bericht door aan alle ouderen voordat het te laat is en deze door deze organisatie opgelicht worden.
Groetjes RH.

ingrid2206
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2013 12:59

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door ingrid2206 »

mijn moeder heeft ook een brief ontvangen dat ze de 3e prijs (keukenmachine) heeft gewonnen bij een enquete (waar ze niets van af weet dat ze deze heeft ingevuld). Na zoeken op internet kwam ik erachter dat het om een oplichting gaat (er staat tel.nr. 0900-0401366) in de brief.
Ze zou de prijs as maandag 29-07-2013 persoonlijk moeten komen ophalen in Zetten (Betuwe) om 14.00 uur. dus wees gewaarschuwd!!!!

Corinne Troost
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2013 15:40

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Corinne Troost »

Mijn moeder van 80 jaar heeft eind augustus van Artland Reizen een verkoopdemonstratie bijgewoont en is in de aankoop van een bio-magnetische matras getuind van maar liefst 998 euro! Zij heeft hier heel veel spijt van en wil deze graag retourneren. De organisatie op de bon is Sespro B.V.


Sespro B.V. is telefonisch niet bereikbaar. Je wordt automatische doorgeschakeld naar een ander bedrijf. Wellicht zal het emailadres ook van dien aart zijn.

Inderdaad worden veel oudere aangesproken op hun naiviteit en tuinen er op deze manier in. Zij vinden gezondheid heel belangrijk en daar wordt op gezinspeeld. Het is schandalig dat ze deze reizen nog laten plaatsvinden. Deze oudere mensen moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen!!

Mocht iemand voor mij tips hebben om te achterhalen hoe zij haar geld eventueel terug zou kunnen krijgen, dan houd ik mij aanbevolen.

M.v.g.
Corinne Troost
Laatst gewijzigd door Radar op 15 sep 2013 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote verwijderd door de Moderator]
7 dagen regeling

Over welke categorie oudere mensen heeft Ts het ? Niemand is verplicht om die reizen te boeken en evenmin om een order te plaatsen

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Ik zou even via de kvk even op sespro bv en artland reizen gaan zoeken. Dan kun je het adres van de curator vinden van mercator reizen. Deze even gaan bellen en de situatie uitleggen. Ik heb namelijk via een andere weg het verslag van de curator te pakken gekregen. En ik denk dat je wordt doorverwezen via het bandje naar opstapreizen of Fortuna reizen. Deze hebben de beschikking namelijk over het adressen van mercator reizen. ik kwam er achter, nadat ik van alle twee brieven had binnengekregen met het klantennummer van mercator reizen.

Gesloten