LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door BBCS »

@alfatrion: blijf je aan de gang om je in alle bochten te wringen om de fabrikant maar aansprakelijk te kunnen stellen?

De enige manier om voor die 5 jaar in aanmerking te komen, is contact op te nemen met de fabrikant.
Punt.

Als je klikt op inschrijven, krijg je meer informatie:

Bij aankoop van minimaal 4 inbouwapparaten (m.u.v. de Side-by-Side koelkasten) biedt Whirlpool 5 jaar garantie.
Aansluitend op de fabrieksgarantie van 24 maanden, biedt Whirlpool u 3 jaar verlengde garantie aan. Om van de verlengde garantie gebruik te kunnen maken, dient u zich in te schrijven. U kunt zich inschrijven binnen 30 dagen na levering of installatie. Deze verlengde garantie geeft bij een storing het recht op de vergoeding van arbeidsloon en de te vervangen onderdelen. In het derde, vierde en vijfde jaar zal alleen het geldende voorrijtarief in rekening worden gebracht.

U kunt deze garantie ook aankopen indien u minder dan 4 inbouwapparaten gelijktijdig heeft gekocht. In dit geval kunt u contact opnemen met onze Consumenten Servicelijn onder telefoonnummer 076 - 530 64 00. U ontvangt vervolgens een aanvraagformulier dat u volledig invult met uw adresgegevens, apparatuur en betalingsgegevens.

Prijzen bij aankoop van:
1 apparaat: € 35
2 apparaten: € 70
3 apparaten: € 105
4 of meer apparaten: € 0
Voor de Side-by-Side koelkast kan een extra garantie gekocht worden voor € 70.
bron: http://www.whirlpool.nl/service_5-jaar- ... ntent.html


Dus die informatie voor VOOR DE WERKELIJKE GERISTRATIE VERSTREKT!

Hoe groot moet de bovenste zin staan voordat je het leest? :evil:

Je weet donders goed dat de betreffende informatie voor de werkelijke registratie verstrekt wordt en niet daarna.
Dus hou je aub niet van de domme!

Komt ook nog bij dat die extra garantie alleen bij de fabrikant afgesloten kan worden en niet bij de verkopende partij.
Dus wat zeur je nu?

Constantinus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 okt 2011 12:05

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Constantinus »

Dat schrijf ik niet. Svp eerst mijn reacties lezen, dan reageren. :!:

Ik wil juist alsnog worden geregistreerd. Ik heb daartoe aan Whirlpool verzocht. Als Whirlpool haar beloftes wilt nakomen, dan geef ik het bedrijf daartoe alle kansen. :wink:

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Hier is geen product van Atag afgenomen dus het doet er niet toe wat daar op de website staat.
Gelukkig heeft ATAG er bij staan dat de serienummers geregistreerd moeten worden, derhalve was het citaat voor mijn betoog van belang.

vraag van Jolijn:
Hoe ?
Klant heeft papieren, keukenleverancier heeft die ook nog en bij de fabrikant zal de levering ook nog wel ergens in de boeken staan.
Als deze nummers niet op naam geregistreerd worden kan er met de termijnen van de aangekochte producten gesjoemeld worden, waar dan ook in het verleden dankbaar misbruik van is gemaakt.

De voorrijkosten zijn ook louter in het leven geroepen om te voorkomen dat er consumenten zijn die na 3 jaar aanspraak maken op de garantie om een defect halogeenlampje in de wasemkap te laten verwisselen.



Maar eigenlijk heb ik nog geen reactie op mijn morele vraag: "waarom wel uren onderhandelen over de prijs of tig keukenzaken bezoeken, maar niet even een half uurtje de tijd nemen om de voorwaarden door te nemen?"

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door BBCS »

Constantinus schreef:Ik wil juist alsnog worden geregistreerd. Ik heb daartoe aan Whirlpool verzocht. Als Whirlpool haar beloftes wilt nakomen, dan geef ik het bedrijf daartoe alle kansen. :wink:
Kan dus niet.
Want na 3 jaar en 3 maanden is niet binnen 30 dagen.
Je bent gewoon te laat.

De voorwaarden zijn:
4 apparaten van Whirlpool tegelijk en binnen 30 dagen na aankoop of installatie registeren bij Whirlpool.

Punt.

Dat jij na 3 jaar en 3 maanden wilt registeren is niet meer van belang.
Whirlpool heeft alle recht om je te weigeren.

Punt.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Whirlpool heeft alle recht om je te weigeren.
Maar willen ze dat ? (na overleg met verkoper)?
zelfstandigste schreef:vraag van Jolijn:
Hoe ?
Klant heeft papieren, keukenleverancier heeft die ook nog en bij de fabrikant zal de levering ook nog wel ergens in de boeken staan.
Als deze nummers niet op naam geregistreerd worden kan er met de termijnen van de aangekochte producten gesjoemeld worden, waar dan ook in het verleden dankbaar misbruik van is gemaakt. [/quote]? Hoe gaat dat in de praktijk met inbouwapparatuur?
Stel je hebt een inbouwvaatwasser (niet tegelijk met 3 andere apparaten gekocht, te controleren via faktuur) van 7 jaar oud, hoe sjoemel je daar mee?
zelfstandigste schreef: Maar eigenlijk heb ik nog geen reactie op mijn morele vraag: "waarom wel uren onderhandelen over de prijs of tig keukenzaken bezoeken, maar niet even een half uurtje de tijd nemen om de voorwaarden door te nemen?"
Omdat je niet op de hoogte bent van speciale voorwaarden? ?Omdat er (nog) geen enkel mankement aan 1 van de apparaten is en er niet direct een noodzaak is te lezen hoe te handelen in geval van ?

Morele vraag aan jou: Als TS jouw klant zou zijn, hoe zou je dan handelen?
Laatst gewijzigd door Jolijn op 14 okt 2011 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Als ik BBCS zou zijn , dan zou ik dezelfde posting nog een keer of 10 plaatsen.
Heb je een keer een punt, dan dien je hier ook te volle van te profiteren.. :mrgreen:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door BBCS »

Jolijn schreef: Als deze nummers niet op naam geregistreerd worden kan er met de termijnen van de aangekochte producten gesjoemeld worden, waar dan ook in het verleden dankbaar misbruik van is gemaakt.
? Hoe gaat dat in de praktijk met inbouwapparatuur?[/quote]
In de praktijk houden de fabrikanten een zeer goede registratie bij van de serienummers.
Zij kunnen dan wel zien dat die serienummers niet bij een klant geregistreerd staan, dus kan die klant daar geen garantie op claimen. Ook het bouwjaar kunnen ze via die nummers achterhalen.
Daar geven ze dus echt geen garantie op.

Jolijn schreef:Stel je hebt een inbouwvaatwasser (niet tegelijk met 3 andere apparaten gekocht, te controleren via faktuur) van 7 jaar oud, hoe sjoemel je daar mee?
Een hele goeie!

Persoonlijk denk ik dat het voor de gek houden geen zin heeft, omdat de fabrikant wel degelijk de serienummers gaat controleren.
Je kunt wel proberen om nu nog te registreren (om in aanmerking voor die extra garantie te komen), alleen ben ik bang dat het niet zal lukken.
4 serienummers uit een oude serie valt echt niet op! :mrgreen:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door BBCS »

zelfstandigste schreef:
Hier is geen product van Atag afgenomen dus het doet er niet toe wat daar op de website staat.
Gelukkig heeft ATAG er bij staan dat de serienummers geregistreerd moeten worden, derhalve was het citaat voor mijn betoog van belang.
Moet bij Whirlpool ook hoor! :mrgreen: (leuke smilie trouwens)
Bij de registratie dient naast het productnummer ook het serienummer genoteerd te worden.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

beste jolijn, ik heb al eerder aangegeven dat een dergelijk probleem door mij voorkomen wordt omdat ik tesamen met de klant bij oplevering van de keuken het registratieformulier invul. Mocht dit onverhoopt toch voorkomen zou ik trachten de klacht in overleg met de fabrikant onder garantie op te lossen.

Desondanks zou ik nog wel de consument op zijn onachtzaamheid wijzen, als ik zou weten dat deze zijn energie in zaken van minder belang heeft gestoken (het vergelijken van appelen met peren bijvoorbeeld.....)

alfatrion
Berichten: 22036
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door alfatrion »

riddert schreef:Het staat er gewoon hoor; klik maar eens op inschrijven onder de 5 jaar garantie, dan kom je hier:

http://www.whirlpool.nl/service_5-jaar- ... ntent.html
Maar een aspirant klant wordt niet ondubbelzinnig gewezen op de actievoorwaarden. Een link met de tekst "Inschrijven" wekt de indruk dat je een inschrijvingsformulier krijgt te zien. Een aspirant klant kan dit dus in alle redelijk zo opvatten dat er geen verdere voorwaarden zijn (art. 3:35 BW), hoeft die link niet aan te klikken en daarom heeft Whirlpool niet aan haar informatieplicht voldaan. Als Whirlpool hierover helder had gecommuniceerd was dit misschien nooit gebeurt.

De wet geeft aan dat dergelijke voorwaarden te vernietigen zijn indien de gebruik aan de wederpartij geen redelijke mogelijkheid heeft geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen. Naar mijn oordeel heeft Whirlpool dat hier niet heeft gedaan omdat ze de klant misleid door onhelder hierover te communiceren.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 15 okt 2011 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Jolijn »

zelfstandigste schreef:beste jolijn, ik heb al eerder aangegeven dat een dergelijk probleem door mij voorkomen wordt omdat ik tesamen met de klant bij oplevering van de keuken het registratieformulier invul. Mocht dit onverhoopt toch voorkomen zou ik trachten de klacht in overleg met de fabrikant onder garantie op te lossen.
Ik wist wel dat het eigenlijk heel simpel kan zijn.
8)

alfatrion
Berichten: 22036
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door alfatrion »

@BBCS:
Tussen beschikbaar zijn en verstrekt zijn zit natuurlijk een groot verschilt. Op het onderstaande bericht heb jij nooit geregeerd. Zolang er niet aangegeven waarom aspirante klanten moeten verwachten dat de link "inschrijven" ze zal brengen naar de actievoorwaarden blijf ik bij mijn standpunt. Immers, had de Whirlpool ook in gewoon Nederlands kunnen schrijven "klik hier voor de actievoorwaarden".

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6#p1341956

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik wist wel dat het eigenlijk heel simpel kan zijn.
Tof, bedankt.

Maar waarom dit stukje weggelaten..?

Desondanks zou ik nog wel de consument op zijn onachtzaamheid wijzen, als ik zou weten dat deze zijn energie in zaken van minder belang heeft gestoken (het vergelijken van appelen met peren bijvoorbeeld.....)

Ik hou van nette, eerlijke oplossingen, dus het wordt opgelost maar ik zeg het wel letterlijk als ik vind dat de klant hier oorzaak van is door niet even met een kleine moeite zo'n ergenis te voorkomen; helemaal als deze achteraf gaat blaten dat de service zo slecht is.....

Recht voor zenne raap.... niet anders :P

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door BBCS »

alfatrion schreef:@BBCS:
Tussen beschikbaar zijn en verstrekt zijn zit natuurlijk een groot verschilt. Op het onderstaande bericht heb jij nooit geregeerd. Zolang er niet aangegeven waarom aspirante klanten moeten verwachten dat de link "inschrijven" ze zal brengen naar de actievoorwaarden blijf ik bij mijn standpunt. Immers, had de Whirlpool ook in gewoon Nederlands kunnen schrijven "klik hier voor de actievoorwaarden".

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6#p1341956
Hoe het beestje genoemd wordt, maakt niet uit.
Het gaat erom dat de koper voor de werkelijke afsluiting van de overeenkomst de voorwaarden kan inzien. En daar gaat het om en daar wordt netjes aan voldaan.

Je moet je nu niet gedragen alsof mensen hersenloze zombies zijn die niet in staat zijn om zelf na te denken.
De tijd van de kleuterschool hebben we allang gehad, dus handel aub daar ook na.

Oftewel: de mensen zijn geen debielen, dus de fabrikant hoeft ook niet de mensen als een debiel behandelen.

Klinkt hard en zeer plat, maar het is echt zo.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Jolijn »

zelfstandigste schreef:
Ik wist wel dat het eigenlijk heel simpel kan zijn.
Tof, bedankt.
Maar waarom dit stukje weggelaten..?

Desondanks zou ik nog wel de consument op zijn onachtzaamheid wijzen, als ik zou weten dat deze zijn energie in zaken van minder belang heeft gestoken (het vergelijken van appelen met peren bijvoorbeeld.....)

Ik hou van nette, eerlijke oplossingen, dus het wordt opgelost maar ik zeg het wel letterlijk als ik vind dat de klant hier oorzaak van is door niet even met een kleine moeite zo'n ergenis te voorkomen; helemaal als deze achteraf gaat blaten dat de service zo slecht is.....

Recht voor zenne raap.... niet anders :P
Dat kan alleen als je weet dat je de klant er duidelijk, op het juiste moment op gewezen hebt, dat hij actie moest ondernemen om ergens voor in aanmerking te komen.
(en de logica van de inschrijving binnen 30 dagen is me nog steeds niet duidelijk, met name omdat het niet iets tijdelijks is)

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door BBCS »

Jolijn schreef:en de logica van de inschrijving binnen 30 dagen is me nog steeds niet duidelijk, met name omdat het niet iets tijdelijks is
Voor die extra garantie moet worden betaald.

Zou er standaard 5 jaar garantie worden gegeven, dan heb je gelijk. Maar dat is in dit geval niet het geval.

Die extra garantie koop je altijd van de voren, niet op het moment dat je problemen hebt.

Een ander punt is dat de extra garantietermijn ingaat op moment van aankoop, niet op moment van registratie.

En daarom dient de koper ook binnen 30 dagen na aankoop of installatie bij de fabrikant te registeren.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door adSolvendum »

BBCS schreef:Hoe het beestje genoemd wordt, maakt niet uit.
Het gaat erom dat de koper voor de werkelijke afsluiting van de overeenkomst de voorwaarden kan inzien. En daar gaat het om en daar wordt netjes aan voldaan.
Flauwekul van de bovenste plank.
Volgens de wet dienen voorwaarden ter hand te worden gesteld. Bij een koop in persoon behoort u ze fysiek te krijgen bij het sluiten van de overeenkomst, niet achteraf. Bij een koop op afstand zal de verkoper maatregelen moeten treffen aan te kunnen tonen dat de koper de gelegenheid heeft gehad de voorwaarden in te zien, om als ter hand stellen te kunnen gelden. Enkel een linkje genaamd 'inschrijven', zelfs een linkje genaamd 'klik voor voorwaarden' voldoet niet.
Dit soort flauwekul oplepelen om te verdoezelen dat u een vraag waarop het juiste antwoord de validiteit van uw standpunten aantast maar niet beantwoord gaat wederom het stumperige ver voorbij.
BBCS schreef:hersenloze zombies
En daar zijn we weer aangeland op het 'hersenloze zombie'-fenomeen. Nu zombies niet bestaan, laat staan hersenloze, derhalve een produkt van de fantasie daarstellen, vormt het aanhalen hiervan een uitstekende illustratie van uw stellingnames.

De rest is weer te zot voor woorden, het zal de lezer wel duideljk zijn dat in het onderhavige geval voor de verlengde garantie geen betaling verschuldigd was, doch dat deze gratis door de verkoper zonder hier verder enig voorwaarde aan te verbinden bij de koop van vier apparaten ineens werd aangeboden, en door de koop van vier apparaten ineens door de koper werd aanvaard.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door trebelski »

adSolvendum, je gaat mij toch niet vertellen dat jij de (zotte) reacties van BBCS nog serieus neemt? Bijna 6000 reactie waarbij 98% gaat over het afwijzen van garantie zelfs in gevallen waar meerdere gerechtelijk uitspraken in het voordeel van de desbetreffende kopers waren bleef hij koppig op zijn vooringenomen standpunt blijft staan.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door BBCS »

adSolvendum schreef: Volgens de wet dienen voorwaarden ter hand te worden gesteld. Bij een koop in persoon behoort u ze fysiek te krijgen bij het sluiten van de overeenkomst, niet achteraf.
Nogmaals:

Die extra garantie die door de fabrikant verstrekt wordt, maakt geen deel uit van de koopovereenkomst die tussen de koper en verkoper is afgesloten.
Punt.
Einde discussie!

De voorwaarden van de fabrikant worden voor de afsluiting van de extra garantie netjes aan de koper verstrekt.

Punt.
Einde discussie!

Waarom toch steeds weer moeilijk doen om de boel te verdraaien, zodat de TS wel die garantie kan claimen?
adSolvendum schreef: Bij een koop op afstand zal de verkoper maatregelen moeten treffen aan te kunnen tonen dat de koper de gelegenheid heeft gehad de voorwaarden in te zien, om als ter hand stellen te kunnen gelden. Enkel een linkje genaamd 'inschrijven', zelfs een linkje genaamd 'klik voor voorwaarden' voldoet niet.
Die voldoet wel.
En ja, ik heb die stappen doorlopen, en de voordat de werkelijke overeenkomst tot stand komt, krijgt de koper netjes alles van te voren.


Nogmaals:
Doordat de verkoper fouten gemaakt heeft, wilt niet zeggen dat de koper dan gelijk in aanmerking komt voor die extra garantie van de fabrikant.
Lees maar terug waarom.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door BBCS »

trebelski schreef:adSolvendum, je gaat mij toch niet vertellen dat jij de (zotte) reacties van BBCS nog serieus neemt? Bijna 6000 reactie waarbij 98% gaat over het afwijzen van garantie zelfs in gevallen waar meerdere gerechtelijk uitspraken in het voordeel van de desbetreffende kopers waren bleef hij koppig op zijn vooringenomen standpunt blijft staan.
Voor alle duidelijkheid:
Heeft de TS recht op garantie?
Het antwoord: ja.

Niet bij de fabrikant maar bij de winkelier.

Echt zeer moeilijk om te begrijpen zeg!

Gesloten