LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Celstress

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Cailin
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 nov 2011 05:51

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Cailin »

EDIT:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden... Volgens een van Memon's distributeurs kan men met de volgende apparatuur tests uitvoeren.
Q:How can I test what effect the transformer is having on me?
A:Doctors, healers and therapists who have a bio-resonance measuring device, bio-functional system diagnostics using the IMEDIS expert system or electro-acupuncture equipment or who can carry out the vega-test diagnostics using organ ampoules or kinesiology can prove the effect. To get a real impression, you need to do a 'before and after' comparison.
Enig onderzoek op het web geeft me het volgende...
  • Bio-resonantie scanners (ook wel MoRa meters) hebben nauwe banden met de E-Meter van Scientology. Geen van deze apparaten heeft helaas een aantoonbare werking, wetenschappelijk of niet.
  • Over IMEDIS heb ik nog niet veel kunnen vinden, buiten de sites van de maker zelf.
  • Acupunctuur apparatuur moet logischerwijs goed voor handen zijn. Me dunkt dat het een en ander ook met een MRI scan zichtbaar zou moeten zijn.
  • De VEGA Test valt helaas vooralsnog in de zelfde categorie als de bio-resonantie scanners: geen (wetenschappelijk) aantoonbare werking.
Buiten voornoemde apparatuur ben ik erg benieuwd naar het functioneren van Memon's eigen meetapparatuur, zoals beschreven op de vorige pagina.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Celstress

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Robjee schreef: Tros Radar zou beloofd hebben om de resultaten uit de tests vooraf aan Memon te overhandigen. Hierdoor weet memon waar ze op moeten reageren. Dat is niet gebeurd.
Of ze het beloofd hebben weet ik niet.
Als het beloofd is, moet het gebeuren.
Maar ik vind het onzin om een bedrijf vooraf je vragen te laten zien.
Als zij naar de studio komen, moeten ze ook accepteren dat ze dus spontane vragen kunnen krijgen.
Het is immers live.

Cailin
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 nov 2011 05:51

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Cailin »

Live? Mn hoela... Het interview met de heren van Menon was vooraf opgenomen hoor. Men toonde zelfs de ontvangst op Schiphol.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Robjee »

Ik zeg niet dat de vragen vooraf bekend moeten zijn bij Memon. Juist niet. Maar nu werd Memon geconfronteerd met onderzoeksresultaten over hun product, terwijl ze geen enkel inzicht hebben in de uitvoering ervan. Hoe kan dan een verwacht worden dat Memon daar een goede inhoudelijke reactie op kan geven?Als je wordt beschuldigd van iets wil je toch weten waarvan?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

terwijl ze geen enkel inzicht hebben in de uitvoering ervan.
Nou als je tegen een fabrikant zegt dat je het apparaat opengemaakt hebt en dat er zand in zit heb je weinig inzicht nodig denk ik.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Robjee »

Bij goed onderzoek moet je je niet laten leiden door veronderstellingen. Hoe onzinnig het ook kan klinken. Memon geeft een verklaring voor de inhoud van het apparaat. Tros Radar krijgt de uitnodiging om samen testen uit te voeren. Testen op de mens en/of luchtkwaliteit en niet op straling zoals Tros Radar heeft gedaan.

justdance
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2011 18:20

Re: Celstress

Ongelezen bericht door justdance »

@VioletPrue. Zijn er echt nog mensen die geloven dat dit LIVE is. Zielig. Niet te geloven dat mensen op basis van zo'n uitzending hun mening klaar hebben. De editing was enorm. Dat is mijn grootste probleem bij deze uitzending. Ik ben geen voor of tegenstander van het product. Ik heb me helemaal geen mening kunnen vormen. Ik ben sceptisch maar dat is wat anders.

@Robjee. Ik ben het volledig met je eens. Op het uiterlijk afgaan is van de zotte. Maak in huis eens wat apparaatjes open en kijk eens wat er in zit. Een beetje koper, wat plastic ?. En om toch maar weer de LP, de CD of de chip te noemen. Beschrijf ze eens qua materiaal alleen en waar blijven ze dan? Het gaat om wat het doet.

Memon geeft aan dat het apparaat niets uitstraalt, dat heeft Radar bevestigd en we weten dus niets meer dan we al wisten. Memon geeft aan dat het plaatsen van het apparaat in het stopcontact invloed heeft op het netwerk en de apparatuur die daar op is aangesloten. De invloed is zodanig dat de luchtkwaliteit van de ruimte, die door de leidingen omringd wordt, verbetert met een positieve uitwerking op personen in die ruimte. Dat zou te meten zijn. Gewoon doen TROS.
We zitten hier niet met een fabrikant die daarvoor wegloopt, integendeel.

De stand van zaken is nu:
1) Deskundigen: Mensen hebben klachten - We weten niet waarom.
1) Memon: Mensen hebben minder klachten - we weten niet waarom.

Het is mij een raadsel waarom men niet wil weten wat de oorzaak is van de verbetering. Dat lijkt me consumentenbelang. Er is niemand met positieve ervaringen in de uitzending aan het woord gelaten. Tros Radar heeft niemand benaderd. En mensen met negatieve ervaringen zijn er niet.

PS: en die deskundige die zei dat er maar 1 natuurkunde is weet wel beter.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

PS: en die deskundige die zei dat er maar 1 natuurkunde is weet wel beter.
Tuurlijk is er een parallel universe maar we hadden plechtig beloofd dat (nog) niet openbaar te maken.
Maak in huis eens wat apparaatjes open en kijk eens wat er in zit. Een beetje koper, wat plastic ?
Deze vergelijking is kul natuurlijk... maak eens een mens open , dan vind je ook 70% water , een beetje vlees, en wat (soms zware) botten :?
Het deed ook wel wat , het straalde leuk licht uit.

justdance
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2011 18:20

Re: Celstress

Ongelezen bericht door justdance »

bprosman schreef:
PS: en die deskundige die zei dat er maar 1 natuurkunde is weet wel beter.
Tuurlijk is er een parallel universe maar we hadden plechtig beloofd dat (nog) niet openbaar te maken.
Maak in huis eens wat apparaatjes open en kijk eens wat er in zit. Een beetje koper, wat plastic ?
Deze vergelijking is kul natuurlijk... maak eens een mens open , dan vind je ook 70% water , een beetje vlees, en wat (soms zware) botten :?
Het deed ook wel wat , het straalde leuk licht uit.

Leuk geprobeerd !!! Kun je misschien ook een niveau hoger denken?

Quote Kwantumfysicus Henri Snapp:
De vooruitgang van de wetenschap wordt geremd door bevlogen jonge wetenschappers met een onjuiste opvatting over de aard van de werkelijkheid en met het onterechte filosofische idee dat de mens alleen is opgebouwd uit materie volgens de klassieke fysica, hetgeen volstrekt niet overeenkomst met empirische bevindingen.

Wetenschap is naar mijn mening met open geest vragen blijven stellen.

justdance
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2011 18:20

Re: Celstress

Ongelezen bericht door justdance »

Als je mensen die zeggen klachten te ondervinden serieus neemt al weet je niet waarom ze klachten hebben, dan moet je ook mensen die zeggen dat ze een oplossing gevonden hebben voor hun klachten serieus nemen. Anders geldt dat je alleen mensen serieus neemt zolang ze de klacht hebt en ze tot groep "het zat tussen de oren" bestempelt als ze zich beter voelen. Tot wanneer wordt je nu serieus genomen.

Allebei de groepen komen binnen de TROSfamilie voor. Dus neem de tevreden Memon klanten serieus.

Nogmaals ik gebruik het product niet. Ken het wel en weet van mensen die er baat bij hebben. Een antwoord vooraf (want daar gaat het om) dat die "last" hebben van een Placebo-effect is mij veel te gemakkelijk.

Cailin
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 nov 2011 05:51

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Cailin »

Robjee schreef:Testen op de mens en/of luchtkwaliteit en niet op straling zoals Tros Radar heeft gedaan.
Akkoord. Maar dan, zoals ik hier boven schreef, ook met bewezen meetmethodes en -apparatuur. Van de apparatuur die wordt aangedragen door een Memon-partner in Australië (de eerder genoemde bioresonantie/MoRa scanner, de VEGA test en de accupunctuurmeters) is geen enkel bewijs dat zij ook werkelijk functioneren. In wezen kan men de apparatuur laten zeggen wat men wil.

Memon zegt de draairichting van electronen en fotonen aan te kunnen passen? Dat kunnen we zien. Memon zegt de vorming van stroperig bloed te hebben waargenomen en ook te hebben voorkomen met hun apparaat? Naar de microscoop!

Het punt is: net als met de "watergeheugen" theorie van Jacques Benveniste en de "informatieveld" theorie waar onder andere Masaru Emoto (en ook Memon!) aanhangers van zijn, zal er een uitgebreid en langdurig onderzoek nodig zijn. Dat kan een toko als Radar niet betalen en sowieso past het niet in één aflevering. Misschien tijd om James Randi te bellen voor zijn aangeboden één miljoen dollar?


Voor hier onder, bij voorbaat m'n excuses voor de gedetailleerdheid. Het is niet m'n bedoeling om hard op Justdance te hameren. Het gaat om de woorden, niet de persoon :)
justdance schreef: @Robjee. Ik ben het volledig met je eens. Op het uiterlijk afgaan is van de zotte. Maak in huis eens wat apparaatjes open en kijk eens wat er in zit. Een beetje koper, wat plastic ?. En om toch maar weer de LP, de CD of de chip te noemen. Beschrijf ze eens qua materiaal alleen en waar blijven ze dan? Het gaat om wat het doet.
Het spijt me Justdance, maar je vergelijking gaat er mank. Om te beginnen werken de beide takken van sport op compleet verschillende principes. De LP, de CD, de chip en al dat soort apparatuur werkt op technologische principes. De Memon en vergelijkbare producten die inhaken op "informatievelden" werken op het concept van "instraling".
  • De LP werkt, omdat er groeven in zijn gemaakt met een door geluid in beweging gemaakte, trillende naald. Met een vergelijkbare naald zijn deze groeven weer om te zetten in het originele geluid.
  • De CD werkt omdat geluid door een computer wordt omgezet in een patroon van éénen en nullen. Dit patroon wordt met een laster in een laag metaal gebrand. Met een laser en de bijbehorende computer is dit patroon ook weer om te zetten in geluid.
  • De chip werkt omdat men van verschillende metalen en silicium halfgeleiders en geleiders maakt welke op microscopisch formaat tot elektronische onderdelen worden gemaakt door een computer. Dit is een miniaturisatie van een electronisch apparaat welke normaal zo groot zou zijn als een woonkamer.
Zet daar tegenover (en dit komt regelrecht uit het patent):
  • De Memon werkt omdat men met behulp van twee materialen goede "informatievelden" opslaat en uitstraalt om zo slechte "infomatievelden" tegen te gaan en in te stralen met goede informatie.
En herinner nu dan weer even dat "informatievelden" emoties en gedachten zijn, waardoor het apparaat dus werkelijk in het rijk van zegeningen, Reiki en van Yomanda komt te liggen. Dat is niet bedoeld als belediging of als waardeoordeel, maar ter vergelijking: er worden goede gedachten ingestraald en de Memon straalt deze weer uit in je woonkamer.
Memon geeft aan dat het apparaat niets uitstraalt
Ja en nee; Memon spreekt zichzelf tegen. Memon zegt dat het apparaat geen meetbare elektromagnetische golven uitstraalt. Maar ze zeggen ook dat het goede "informatievelden" uitstraalt en dat het interfereert (straling verstoren) met andere "informatievelden". Vreemd genoeg zeggen ze ook invloed te hebben op luchtdeeltjes, elektronen en fotonen, wat dan weer niet mogelijk is zonder meetbaar te zijn.
De stand van zaken is nu:
1) Deskundigen: Mensen hebben klachten - We weten niet waarom.
1) Memon: Mensen hebben minder klachten - we weten niet waarom.
Neen.
  • Deskundigen: "Mensen hebben klachten - deze zijn toe te dichten aan verschillende fysieke of psychosomatische oorzaken. In de resterende gevallen is er mogelijk een link naar EM straling, welke nog verder onderzocht dient te worden."
  • Memon: "Mensen hebben minder klachten - dat komt door de heilzame werking van de "informatievelden" welke het apparaat uistraalt."
Een antwoord vooraf (want daar gaat het om) dat die "last" hebben van een Placebo-effect is mij veel te gemakkelijk.
Je hebt geen "last" van een placebo effect. Je doet het nu heel negatief klinken.

Het is juist zo dat een placebo nuttige effecten op de patiënt kan hebben, zonder dat de placebo zelf ook maar enige werkzaamheid heeft. In dat geval is het de patiënt die zichzelf beter gaat voelen puur door zijn gedachtenpatroon te veranderen. Om een definitie te citeren:
Een placebo slaat in die betekenis op een positief psychisch effect dat optreedt door vertrouwen in de heilzame werking van een behandeling (bijvoorbeeld meer gevoel van welbehagen of opluchting). Het placebo zelf geneest echter niets en het effect ervan is kortstondig. Ook bij geneesmiddelen treedt placebo op door de verwachting die de patiënt heeft. Echte geneesmiddelen dienen daarom het placebo-effect significant te overstijgen om over "medicinale werkzaamheid" te kunnen spreken.
Dat is ook de reden waarom de E-Meter, de VEGA testers en andere, vergelijkbare apparatuur allen op hun websites teksten moeten opnemen als "dit apparaat is geen geneesmiddel en heeft geen medisch bewezen werking"[\i].

rick89
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2011 19:46

Re: Celstress

Ongelezen bericht door rick89 »

Het punt is: net als met de "watergeheugen" theorie van Jacques Benveniste en de "informatieveld" theorie waar onder andere Masaru Emoto (en ook Memon!) aanhangers van zijn, zal er een uitgebreid en langdurig onderzoek nodig zijn. Dat kan een toko als Radar niet betalen en sowieso past het niet in één aflevering. Misschien tijd om James Randi te bellen voor zijn aangeboden één miljoen dollar?
De informatieveldtheorie is al lang en breed bewezen. Kijk eens bij Bruce Lipton en Lynn McTaggart. De films "What the Bleep" "Down the Rabbithole" en nog een paar, maken dit wel duidelijk.
Dat je de materie niet kan bevatten laat staan begrijpen, wil niet zeggen dat het niet bestaat. De gemiddelde mens kan alleen iets geloven als hij het ook daadwerkelijk "ziet".

Wat betreft de kosten, Memon heeft aangeboden de onderzoeken te laten doen door onafhankelijke laboratoria en Radar mag dan meekijken en opnamen maken. Zonder kosten voor de redactie.
Maar zelfs op dat aanbod durven ze niet in te gaan, omdat ze weten dat ze dan voor aap staan.

Mensen, blijf dit soort charlatanprogramma's lekker geloven. Ze zijn goed in het kapot maken van nieuwe ontwikkelingen en niet veel beter dan het overgrote merendeel van de bevolking. Maar ja, dat is de grond van hun bestaan natuurlijk. Steek vooral je kop niet boven het maaiveld uit, want Tros Radar zal hem afhakken.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Robjee »

Cailin schreef:Akkoord. Maar dan, zoals ik hier boven schreef, ook met bewezen meetmethodes en -apparatuur. Van de apparatuur die wordt aangedragen door een Memon-partner in Australië (de eerder genoemde bioresonantie/MoRa scanner, de VEGA test en de accupunctuurmeters) is geen enkel bewijs dat zij ook werkelijk functioneren. In wezen kan men de apparatuur laten zeggen wat men wil.
De manier waarop Memon de tests willen uitvoeren is aan hun. Het is hun product en hun onderbouwing. Het is aan de deskundigen om de gebruikte tests en de interpretatie ervan te beoordelen.
Zijn de gebruikte meetmethodes niet gevalideerd en twijfelachtig dan kunnen de resultaten ook niet serieus genomen worden. Maar dan is in ieder geval tegemoet gekomen aan de voorwaarden van Memon.

Cailin
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 nov 2011 05:51

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Cailin »

@ Robjee:
Verstandige taal.

@ Rick:
Prachtig! Als Memon aanbiedt de proeven te bekostigen dan is er natuurlijk geen probleem. Je schijnt trouwens goed op de hoogte te zijn van wat zij wel/niet hebben besproken met Radar.

Aangaande de "What the bleep" en andere films: die zijn uitermate controversieel, evenals de "informatieveld" theorie. Ook daar zijn afdoende tegenstrijdige rapporten over (positief vanuit de voorstanders, kritisch vanuit de wetenschap) om haar niet voor gegeven aan te nemen. Het is gevaarlijk om alle kritiek af te doen onder het motto "men weigert het te geloven, want ze willen ons klein houden". Dat is een stroman argument: "jouw data en metingen die niet overeen komen met de mijne doen er niet toe want jij bent tegen mij".

justdance
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2011 18:20

Re: Celstress

Ongelezen bericht door justdance »

Wat is dat nou. Net als @cailin is er van mij ook een bericht (van gisteren namiddag) zonder bericht van de moderator verwijderd.

Wat stond erin ?

quote: 1)Ik wil gewoon meer weten. 2)een link naar een testonderzoek dat door Memon is uitgevoerd op de Nurburgring. 3)Bedankt voor de discussie.

Ik heb de gedragsregels nog eens nagelezen. Er zijn er 3 die mogelijk de oorzaak zijn van het verwijderen van het bericht

1)Gebruikers zullen zich in een discussie beperken tot het onderwerp.
2)Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten al dan niet door gebruik te maken van hyperlinks naar websites.
3)Het is gebruikers niet toegestaan te chatten op het forum.

Het testonderzoek betrof effecten de zgn. voertuig transformer. Ik neem aan dat we het er over eens zijn dat alle apparatuur van Memon gebaseerd is op dezelfde Memon-technologie. Dus lijkt het me dat ik bij het onderwerp blijf als ik aangeef meer te willen weten.

De discussie op dit forum ging op het moment van schrijven over de bereidheid van de fabrikant om testen te doen. De link betrof een test die gedaan is op de Nurburgring en lijkt me makkelijk te herhalen op Zandvoort.

Ik heb aangegeven geinteresseerd te zijn in de hardware kant van de zaak (hoe werkt het, kan het werken, hoe test je, waarom worden de testmethoden van de fabrikant niet opgevolgd e.d.). Ik ben echter het meest geinteresseerd in de effecten die mensen van het gebruik ondervinden. Dat is in mijn berichten hopelijk duidelijk geworden. Waar het door komt daar laat ik me niet over uit. Dat wil ik juist weten, wat de uitslag ook mag zijn.

Ik vind het daarom van belang dat mensen als Hans-Joachim Stock aangeven het apparaat in zijn prive auto te gebruiken. Het lijkt mij iemand die goed in staat is de effecten van een voertuig (als totaal) op zijn lichaam te kunnen duiden. In de racewereld gaat het om mens en machine. Op zijn afscheid bij de 24 uurs race op de Nurburgring is het apparaat in de Lamborgini plaatst en zijn hele team (dus 4 man) heeft het bloedonderzoek laat doen. Alle belangrijke Memonspelers in Duitsland ( de patenthouder, de mensen die de merkennaam hebben geregistreerd en de arts die alleen onderzoek doet op de effecten op mensen) zijn in beeld. En JA het filmpje is op youtube te vinden op het kanaal van Memon.

Ik vind het ook interessant omdat 1) op dit forum ook mensen zijn die zeggen baat te hebben met dit specifieke product 2) in Duitsland de industrie zelf testen doet 3) die bereidheid er in Nederland lijkt te zijn gezien de ervaringen van die vrachtwagenchauffeur.

Dus als mijn bericht op grond van het @2 wordt verwijderd dan wordt hier - los van de inhoud - op grond van het feit dat ik een link plaats door de moderator beslist dat dit een advertentie is en ik een commercieel bedrijf promoot. Niet dus

Voor mij was gisteren het laatste moment dat ik een bericht wilde plaatsen. Ik bedankte voor de discussie vanwege de constructieve bijdrage op dit forum. Ik neem aan dat het bericht niet verwijderd is vanwege chatten.

PS1:
@cailin ik ben niet negatief over het placebo-effect. Het woord "last" stond zo geschreven omdat op dit forum nogal wordt gesuggereerd dat mensen die zeggen er baat bij hebben maar naar de psycholoog moeten. Ik vind het geen last en ben niet negatief over het placebo-effect. Als het bij Memon-gebruikers om het placebo-effect gaat dan is dat op zeer grote schaal aan de hand en op zich ook interessant.

PS2:
Ik eindig maar met:

http://www.onetec.be/EMF2011/

http://www.elektrosmognews.de/Brussels_ ... TEREST.pdf

Er zijn geen wetenschappers uitgenodigd die het tegendeel beweren. Lijkt mij niet goed voor de discussie.

http://www.stopumts.nl/pdf/European%20E ... ussels.pdf

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Celstress

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Robjee schreef:Ik zeg niet dat de vragen vooraf bekend moeten zijn bij Memon. Juist niet. Maar nu werd Memon geconfronteerd met onderzoeksresultaten over hun product, terwijl ze geen enkel inzicht hebben in de uitvoering ervan. Hoe kan dan een verwacht worden dat Memon daar een goede inhoudelijke reactie op kan geven?Als je wordt beschuldigd van iets wil je toch weten waarvan?
De klanten zijn toch ook niet aanwezig bij de test die Memon zelf gedaan heeft naar de effectifiteit van het product?
Die hebben ook geen inzicht daarin, maar moeten dat wél voor waar aannemen.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Robjee »

VioletPrue schreef:De klanten zijn toch ook niet aanwezig bij de test die Memon zelf gedaan heeft naar de effectifiteit van het product? Die hebben ook geen inzicht daarin, maar moeten dat wél voor waar aannemen.
Nee hoor, dat hoeven ze zeker niet voor waar aan te nemen. Daarom lijkt het mij verstandig dat er een objectief en transparant onderzoek plaatsvindt met deskundigen. En dat is juist wat Memon aanbiedt en waar Tros Radar (tot nu toe) niet op in lijkt te gaan.

Cailin
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 nov 2011 05:51

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Cailin »

@cailin ik ben niet negatief over het placebo-effect. Het woord "last" stond zo geschreven omdat op dit forum nogal wordt gesuggereerd dat mensen die zeggen er baat bij hebben maar naar de psycholoog moeten.
Helder, bedankt voor de opheldering.

@ Robjee:
Dan is natuurlijk de vraag of er een onpartijdige partij te vinden is die voor alle partijen als betrouwbaar bestempeld wordt. Ik kan me indenken dat Memon niets meer met TNO te maken wil hebben na deze uitzending, ondanks het feit dat TNO in Nederland en Europa uitstekend te boek staat. Aan de andere kant kan ik me ook heel goed indenken dat wetenschappelijk Nederland, evenals de verschillende technologische en medische keurmerk instanties weer niets zullen accepteren van een bioresonantie expert.

Laat ik, nu het topic op z'n einde loopt, ook maar afsluiten met de opmerking dat ik nog steeds uitermate benieuwd ben naar het apparaat waar de Memon verkopers mee rond lopen. Want aan de ene kant zegt men dat de resultaten en effecten niet wetenschappelijk meetbaar zijn, maar aan de andere kant heeft men een apparaat op zak dat schijnbaar eenduidig met nummertjes de effectiviteit in één oogopslag aanduidt. Dat moet dan een enorm speciaal machientje zijn!

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Robjee »

Cailin schreef:Dan is natuurlijk de vraag of er een onpartijdige partij te vinden is die voor alle partijen als betrouwbaar bestempeld wordt.
Luc Jansen zei in het interview dat Tros Radar zelf de experts mocht uitzoeken om de tests mee uit te voeren. Dit kunnen de experts zijn die Tros Radar benaderd heeft of TNO. Wanneer deze partijen nu niet meer zouden deugen volgens Memon lijkt dit op terugkrabbelen.

Cailin
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 nov 2011 05:51

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Cailin »

Jij ook dank voor de opheldering.

Gesloten