LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar dat wil niet zeggen dat daar altijd puppies uit voortkomen.
Bovendien , heel veel combinaties sluiten zichzelf om "praktische redenen" al uit.
Een York die op een Labrador springt gaat echt niet lukken hoor (andersom ook niet trouwens).

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:Maar dat wil niet zeggen dat daar altijd puppies uit voortkomen.

Wat een kul schrijf jij bprosman, ik wil ze echt niet te vreten geven hoor.
Een reu kijkt daar ook niet naar hoor
Precies.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:Maar dat wil niet zeggen dat daar altijd puppies uit voortkomen.
Bovendien , heel veel combinaties sluiten zichzelf om "praktische redenen" al uit.
Een York die op een Labrador springt gaat echt niet lukken hoor (andersom ook niet trouwens).
Niet altijd nee maar vaaaaak wel.
Een bouvier op een herder
Een pittbull op een labrador
Een york op een teckel
Een boerenfox op een keeshond

En zo kan je nog wel verder gaan.......nee wil niet weten wat daar uit zou komen.
Dus laat het maar niet aan de honden zelf over, lijkt me niet verstandig.
Dan roeien de rassen zo uit.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bprosman »

Tja , wie heeft al die rassen uitgevonden ? Niet " Moeder natuur". Dus nogmaals , als die rassen dan uit zouden sterven , probeert de natuur of Darwin ons misschien wel iets te vertellen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

Als je geen verstand van honden hebt, kan je je beter met die snertkatten bezig houden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Je hebt labradoordoedels..
Is een labradoor met een poedel!! Dus de poedel die klein is( heb er voor gekeken zo,n ras) die vind het best hoor...nou ja...die hond zit er op ,kan geen kant op..
Dus klein en groot kan echt!,

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bprosman »

Je hebt labradoordoedels..
En die zijn op een natuurlijke manier ontstaan of omdat de mensen dat zulke leuke dieren vinden en ze daarom gefokt zijn ?
De labradoodle is ontstaan uit kruisingen tussen poedels en labradors,
ondernomen door mensen die honden wilden met een geschikt karakter om als geleidehond te fungeren en die tevens minder allergische reacties zouden oproepen
Dus de poedel die klein is
Franse poedels zijn er ook in een schofthoogte van 45...60 cm dus klein ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

45.. cm dus klein ?
Dat is klein ja.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bprosman »

Valt wel mee, een Franse poedel, schofthoogte 45..60 cm , labrador wijfje 54..56 cm.
Dus zo een groot verschil is dat niet. Dan is een Labrador ook klein.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:Valt wel mee, een Franse poedel, schofthoogte 45..60 cm , labrador wijfje 54..56 cm.
Dus zo een groot verschil is dat niet. Dan is een Labrador ook klein.

Hou jij je nou maar met die snertkatten bezig, verstand van honden heb je niet.

witte angora
Berichten: 31984
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door witte angora »

ciske schreef:
bprosman schreef:Valt wel mee, een Franse poedel, schofthoogte 45..60 cm , labrador wijfje 54..56 cm.
Dus zo een groot verschil is dat niet. Dan is een Labrador ook klein.

Hou jij je nou maar met die snertkatten bezig, verstand van honden heb je niet.
:shock: :( :cry:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bprosman »

verstand van honden heb je niet.
Dat beweer ik ook niet, maar onderbouw dan even welk deel van mijn opmerkingen niet klopt.
Hou jij je nou maar met die snertkatten bezig,
Doe ik ook, ik praat tenslotte nog steeds met je :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

witte angora schreef:
Hou jij je nou maar met die snertkatten bezig, verstand van honden heb je niet.
:shock: :( [/quote]
:lol: :lol:

P&G
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2013 13:16

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door P&G »

Graag wil ik jullie even op de hoogte stellen van mijn ervaring van gisterenavond met deze fokker in Tilburg:

Mijn vriend en ik willen heel graag een mopspuppy om ons gezinnetje compleet te maken. We zijn op zoek naar een beige reutje.

Aangezien de ervaring ons heeft geleerd dat een hond met stamboom ook niet altijd volledig gezond is, hebben we besloten om een hondje zonder stamboom te zoeken (i.v.m. het grote verschil in prijs).

Op marktplaats kwamen we verschillende advertenties tegen. Bij een paar hiervan hadden we al meteen geen goed gevoel. Het was daar namelijk duidelijk dat ze meerdere nestjes hadden.

Een advertentie sprak ons erg aan. Ze hadden alleen een nestje mopshondjes, waren opgevoed in de huiskamer, de moeder was aanwezig en ze waren gewend aan kinderen. Verder hadden ze een Europees paspoort enz enz. Het zag er allemaal heel goed uit.

We hebben dan ook contact opgenomen met deze adverteerder en we konden dit weekend meteen komen kijken. Als we verliefd zouden worden op een van de hondjes, konden we deze ook meteen meenemen want ze waren al 8 weken oud.

We hadden duidelijk aangegeven dat we een stuk moesten rijden en dat we zeker wilden weten dat we niet voor niets zouden komen. We zijn namelijk op zoek naar een beige reutje. ‘Nee, daar had ze er nog zeker een van!’

Daar eenmaal aangekomen, kwamen we terecht in een pand in Tilburg dat ze aan het ‘verbouwen’ waren. In het pand waren een meisje en twee jongens aanwezig. Allen in de 20jaar oud schat ik.

[bericht aangepast in verband met het overtreden van gedragsregels]


We moesten wachten in de woonkamer (waar alles bedekt was in stof en plastic en andere rotzooi). Het meisje ging de hondjes halen (weer ging bij mij een belletje rinkelen. Normaal ga jij namelijk naar het nest toe zodat de hondjes op je af kunnen rennen en je kunt zien hoe fit ze zijn en dergelijke). Toen kwam ze aan met 2 pups. Een zwart reutje en een beige teefje (we waren dus voor niets gereden!!). De pups waren erg bang en totaal niet actief. Verder leken ze mij ook nog zeker geen 8 weken oud…

Toen ik boos aangaf dat ik het niet netjes vond dat we voor niets waren gereden en we duidelijk van te voren nog alles hadden nagevraagd, gaf een van de jongens het volgende aan:

Ik heb nog wel een beige reutje!

Ik vroeg: heb jij ook een nestje dan? Hij: Ja hoor. Ik zo: wat heb je dan voor nestjes (ik wilde even een bevestiging voor wat ik al dacht). Hij: ja verschillende. Franse bulldogs, mopsjes en nog 3 andere soorten. Rij maar achter mij aan dan kun je komen kijken. Is hier zo’n kwartiertje vanaf. Ik moet toch deze hond daarheen brengen want die moet gedekt worden…
Ik: Wij gaan eerst even overleggen in de auto en dan bellen we wel voor het adres als we nog geïnteresseerd zijn.

We zijn toen naar de auto teruggelopen en waren het natuurlijk eens dat we van die mensen geen hondje gingen kopen. Het liefste hadden we ze natuurlijk allebei meegenomen omdat ze zo zielig uitzagen, maar dan stimuleer je de verkoop van deze mensen alleen maar.

We zijn er allebei echt ziek van. Die omgeving waarin die hondjes daar zaten is echt verschrikkelijk. En dan heb ik nog niet eens gezien waar ze slapen enz…

Eenmaal thuis hebben we meteen meerdere verhalen van deze mensen gevonden op internet. [Niet-onderbouwde, lasterlijke uitspraken verwijderd door de Moderator]

Ik hoop echt dat we door alle ervaringen te bundelen iets tegen deze mensen kunnen doen!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Volgens mij had iemand hier ergens neergezet waar je Zoiets kan melden!!!
Doe dat aub!!,ff zoeken....

Goed dat je er niet ingetrapt bent, idd wat je zegt een hondje moet naar jou toekomen,dan vind hij je aarsig enz,likken etc....oeh kan zo,boos worden

Mops zijn wel leuk! Hier in straat eentje leuk!!,

Zal eens kijken of ik die link nogmkan vinden voor melden

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Iemand schrijft dus dierenpolitie en die is vrij actief met bestrijden dus....doe het aub!!!

nelly4
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2012 15:51

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door nelly4 »

Er worden hier oordelen neer gezet! Terwijl je niet eens weet van wanten!
Ik lees hier alleen zwart makerij.
Ik heb namelijk ook een hondje hier gekocht waren hele vriendelijke mensen pups liepen binnen los en we werden netjes ontvangen!
Hondje was kern gezond niks aan de hand.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Jolijn »

nelly4 schreef:Er worden hier oordelen neer gezet! Terwijl je niet eens weet van wanten!
Ik lees hier alleen zwart makerij.
Ik heb namelijk ook een hondje hier gekocht waren hele vriendelijke mensen pups liepen binnen los en we werden netjes ontvangen!
Hondje was kern gezond niks aan de hand.
Als mensen er zijn geweest, weten ze toch wel van wanten?
Verschillende mensen, verschillende ervaringen.

nelly4
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2012 15:51

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door nelly4 »

Ja maar je gaat toch mensen niet zwart maken en oordelen over iets wat je niet eens weet!
Laatst gewijzigd door nelly4 op 28 apr 2013 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

nelly4 schreef:Er worden hier oordelen neer gezet! Terwijl je niet eens weet van wanten!
Ik lees hier alleen zwart makerij.
Ik heb namelijk ook een hondje hier gekocht waren hele vriendelijke mensen pups liepen binnen los en we werden netjes ontvangen!
Hondje was kern gezond niks aan de hand.

Heb jij effe mazzel :mrgreen: Mensen zetten niet zomaar iets over een hond hier neer. Over het algemeen is het een gezinslid die je erbij neemt. Dus ik denk wel dat de verhalen hier kloppen.

Gesloten