Zit me toch niet lekker sjohie. Ken je het verhaal van Job nog? Je weet wel waar de uitspraak: "zo arm als job" vandaan komt. Was volgens mij geen domme man, maar hij verloor zijn vrouw en kinderen en al zijn rijkdom. Hij had een goed lopend bedrijf dacht ik.sjohie schreef:Tsja, ik blijf terugkomen op het feit dat je een bewindvoerder hebt, en nota bene in een camper op een bedrijventerrein moet bivakkeren. Als je alles zo goed weet en kan, hoe kan dat dan gebeurd zijn?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] RDW / CJIB
-
Re: RDW / CJIB
Ik ben wel bekend ermee ja, dankzij mijn christelijke opvoeding, maar of iets wat ~2000 jaar geleden gebeurd is, en hoe dat na vele vertalingen en interpretaties in de bijbel staat te vergelijken valt met dit, weet ik zo net nog niet.weetnietveel schreef:Zit me toch niet lekker sjohie. Ken je het verhaal van Job nog? Je weet wel waar de uitspraak: "zo arm als job" vandaan komt. Was volgens mij geen domme man, maar hij verloor zijn vrouw en kinderen en al zijn rijkdom. Hij had een goed lopend bedrijf dacht ik.sjohie schreef:Tsja, ik blijf terugkomen op het feit dat je een bewindvoerder hebt, en nota bene in een camper op een bedrijventerrein moet bivakkeren. Als je alles zo goed weet en kan, hoe kan dat dan gebeurd zijn?
Job weigerde de wijsheid van God, de bepaler van zijn lot en leven in twijfel te trekken, en dat doet Bouwijngebruiker aan de lopende band in al zijn geschriften?
Even serieus, ik weet dat lang niet alle ellende in iemands leven eigen schuld is, maar als hij na boete 1, doodleuk na 3 maanden voor hetzelfde weer een boete krijgt, dan kwijt hij zich in mijn ogen niet echt van zijn eigen verantwoordelijkheid.
-
Je geeft nu een goed antwoord, want job had er geen invloed op (schuld aan) dat hij bijna alles verloor. Maar als je dat weet waarom dan: "Als je alles zo goed weet en kan, hoe kan dat dan gebeurd zijn?" Je gaat ervan uit dat boudewijn wel schuldig moet zijn voor deze situatie, wat dus helemaal niet het geval hoeft te zijn. Weten we niet en hoeven we ook niet te weten.sjohie schreef:Ik ben wel bekend ermee ja, dankzij mijn christelijke opvoeding, maar of iets wat ~2000 jaar geleden gebeurd is, en hoe dat na vele vertalingen en interpretaties in de bijbel staat te vergelijken valt met dit, weet ik zo net nog niet.weetnietveel schreef:Zit me toch niet lekker sjohie. Ken je het verhaal van Job nog? Je weet wel waar de uitspraak: "zo arm als job" vandaan komt. Was volgens mij geen domme man, maar hij verloor zijn vrouw en kinderen en al zijn rijkdom. Hij had een goed lopend bedrijf dacht ik.sjohie schreef:Tsja, ik blijf terugkomen op het feit dat je een bewindvoerder hebt, en nota bene in een camper op een bedrijventerrein moet bivakkeren. Als je alles zo goed weet en kan, hoe kan dat dan gebeurd zijn?
Even serieus, ik weet dat lang niet alle ellende in iemands leven eigen schuld is,
-
Wat betreft de boetes waar het eigenlijk om ging. Ik weet nog steeds niet of de camper in 2012 (vóór 27 okt.) onverzekerd is geweest of dat hij de boetes kreeg omdat de camper niet uit het register is gehaald en de OvJ niet begrijpt (misschien door een onduidelijk bezwaarschrift??) dat die camper er na 27 okt, HELEMAAL niet meer was. Hij kan misschien ook begrepen hebben dat er alleen maar brand is geweest en de camper niet meer berijdbaar? was?
-
Satan heeft die camper in de brand gestoken.sjohie schreef: Ik ben wel bekend ermee ja, dankzij mijn christelijke opvoeding, maar of iets wat ~2000 jaar geleden gebeurd is, en hoe dat na vele vertalingen en interpretaties in de bijbel staat te vergelijken valt met dit, weet ik zo net nog niet. .
-
Je leest weer niet goed. Sjohie had het goede antwoord al gegeven:
Kierie jouw antwoord is bagger.
sjohie schreef:"ik weet dat lang niet alle ellende in iemands leven eigen schuld is".
Kierie jouw antwoord is bagger.
@weetnietveel.
Het was mij ook niet helemaal duidelijk of de camper nu wel/niet verzekerd was, omdat er twee boetes zij gekomen voor een onverzekerde camper.
@bouwijn heeft mij daarop geantwoord: 06 aug 2013 11:00
Het was mij ook niet helemaal duidelijk of de camper nu wel/niet verzekerd was, omdat er twee boetes zij gekomen voor een onverzekerde camper.
@bouwijn heeft mij daarop geantwoord: 06 aug 2013 11:00
sjohie schreef:Ik ben wel bekend ermee ja, dankzij mijn christelijke opvoeding, maar of iets wat ~2000 jaar geleden gebeurd is, en hoe dat na vele vertalingen en interpretaties in de bijbel staat te vergelijken valt met dit, weet ik zo net nog niet.weetnietveel schreef:Zit me toch niet lekker sjohie. Ken je het verhaal van Job nog? Je weet wel waar de uitspraak: "zo arm als job" vandaan komt. Was volgens mij geen domme man, maar hij verloor zijn vrouw en kinderen en al zijn rijkdom. Hij had een goed lopend bedrijf dacht ik.sjohie schreef:Tsja, ik blijf terugkomen op het feit dat je een bewindvoerder hebt, en nota bene in een camper op een bedrijventerrein moet bivakkeren. Als je alles zo goed weet en kan, hoe kan dat dan gebeurd zijn?
Job weigerde de wijsheid van God, de bepaler van zijn lot en leven in twijfel te trekken, en dat doet Bouwijngebruiker aan de lopende band in al zijn geschriften?
Even serieus, ik weet dat lang niet alle ellende in iemands leven eigen schuld is, maar als hij na boete 1, doodleuk na 3 maanden voor hetzelfde weer een boete krijgt, dan kwijt hij zich in mijn ogen niet echt van zijn eigen verantwoordelijkheid.
Ik heb deze boete opgestuurd naar de bewindvoerder met het verzoek om bezwaar te maken tegen de boete en zsm de camper uit het register te krijgen bij de RDW
Ondanks dat er geen reactie kwam ging ik er helemaal van uit dat daaraan werd gewerkt. Uiteindelijk ben ik ivm andere ergernissen gaan telefoneren om toch contact te krijgen en dit was 3 dagen voor het vervallen van de beroepstermijn (6 weken) voor de boete gelukt. Terwijl ik met de secretaresse telefoneerde werd er vanaf de achtergrond terloops gevraagd om een vrijwaringsbewijs en bleek er tot dat moment niets te zijn gedaan behalve het inplannen van de boete
Een vraag van mij aan hem is zo beantwoord: Bouwijn antwoordt: In principe zijn de bevoegdheden overgedragen. In feite mag ik niks doen, behalve de verantwoordelijkheid dragen voor de misdragingen van de bewindvoerder.
@sjohie, je hebt de OP van @bouwijn gequote, heb 'm ook gelezen?
@sjohie.
Altijd leuk die eigen verantwoordelijkheid. Wat betreft het niet schorsen van de camper zou hij te laks zijn geweest; en zou hij buiten de bewindvoerder om hebben moeten handelen.
Toen hij dat WEL deed met de onverklaarbare belastingschuld, vond jij juist dat @bouwijngebruiker heel stout was door buiten hem om te handelen.
Ook weer niet goed dus.
Hij heeft vrijwillig (op advies van...) voor een bewindvoerder gekozen, nu hij merkt dat 1 en ander niet goed gaat, neemt hij zijn verantwoordelijkheid en heeft bij de rechtbank om ontslag gevraagd.
Altijd leuk die eigen verantwoordelijkheid. Wat betreft het niet schorsen van de camper zou hij te laks zijn geweest; en zou hij buiten de bewindvoerder om hebben moeten handelen.
Toen hij dat WEL deed met de onverklaarbare belastingschuld, vond jij juist dat @bouwijngebruiker heel stout was door buiten hem om te handelen.
Ook weer niet goed dus.
Hij heeft vrijwillig (op advies van...) voor een bewindvoerder gekozen, nu hij merkt dat 1 en ander niet goed gaat, neemt hij zijn verantwoordelijkheid en heeft bij de rechtbank om ontslag gevraagd.
Zoals je hebt kunnen lezen was er een scheiding en een 'gecrashed' bedrijf.sjohie schreef:Tsja, ik blijf terugkomen op het feit dat je een bewindvoerder hebt, en nota bene in een camper op een bedrijventerrein moet bivakkeren. Als je alles zo goed weet en kan, hoe kan dat dan gebeurd zijn?Harrie Kierie schreef:Als iemand begint met als uitgangspunt "de andere kant van het verhaal", Uit de lucht gegrepen uitspraken doet over iemands karakter, Zichzelf tegenspreekt om in de rol te blijven, Nooit toegeeft het verkeerd te hebben gezien, moet hij niet gaan piepen als hij niet op z'n vriendelijkst wordt aangesproken. Jouw houding is uitermate beledigendBouwijngebruiker schreef:Zal allemaal wel handiger kunnen maar ik ben hier gewoon niet handig in
Niemand weet alles, en ook al weet je wel veel, wil dat nog niet zeggen dat het niet kan gebeuren dat je in een bewindvoerders situatie komt. Je verstand, kennis en kunde houd je, je IQ gooi je niet zomaar overboord als je in zo'n situatie komt.
Of het moeten of willen was ( dat wonen in een camper) weet je niet.
Het hebben van een bewindvoerder ontslaat @bouwijngebruiker toch niet van zijn eigen verantwoordelijkheid? (bekende kreet?)
Ook bewindvoerders maken fouten, van hen alles zomaar voor zoete koek aannemen lijkt me niet goed.
Zou een goede bewindvoerder ook niet willen toch? Die wil toch samen met zijn cliënt zorgen dat de boel weer op de rit komt en dat cliënt na verloop van enige tijd uit de schulden is en zelf het overzicht weer heeft?
-
@sjohie Kan je na de laatste posts al wat anders zeggen dan
Bedoel je dat je niet begrijpt hoe het zover heeft kunnen komen, omdat je vindt dat ik alles zo goed weet en kan? Nou ik weet niet hoe je daarbij komt, maar zo'n superman ben ik niet hoor. Ik maak wel eens een foutje. Maar bedankt voor het compliment. Hoe zit het met jouw weten en kunnen? Volgens mij weet je wel beter, zou dat kunnen?
in plaats van vragen te beantwoorden[quoteAls je alles zo goed weet en kan, hoe kan dat dan gebeurd zijn][/quote]sjohie schreef:
Tsja, ik blijf terugkomen op het feit dat je een bewindvoerder hebt, en nota bene in een camper op een bedrijventerrein moet bivakkeren. ?
Bedoel je dat je niet begrijpt hoe het zover heeft kunnen komen, omdat je vindt dat ik alles zo goed weet en kan? Nou ik weet niet hoe je daarbij komt, maar zo'n superman ben ik niet hoor. Ik maak wel eens een foutje. Maar bedankt voor het compliment. Hoe zit het met jouw weten en kunnen? Volgens mij weet je wel beter, zou dat kunnen?
-
Vermeld dan ook nog even hoe meneer in die bewindvoerders situatie komt. Hij had zich aangemeld bij de schuldhulpverlening. Eén van de eerste dingen die ze je daar vertellen is dat je geen schulden meer aan mag gaan, maar laat me raden. Hij had daar toevallig net de verkeerde persoon die hem dit nooooooit verteld heeft en daardoor ging hij geheel onwetend toch maar even een roodstandlimiet aan.Jolijn schreef: Zoals je hebt kunnen lezen was er een scheiding en een 'gecrashed' bedrijf.
Niemand weet alles, en ook al weet je wel veel, wil dat nog niet zeggen dat het niet kan gebeuren dat je in een bewindvoerders situatie komt. Je verstand, kennis en kunde houd je, je IQ gooi je niet zomaar overboord als je in zo'n situatie komt.
En zo kwam hij bij de bewindvoerder, omdat gek genoeg, schuldhulpverlening hem afwees. Hoe konden ze dit nu toch doen!
Dit heeft hij zelf toch al vermeld ? ?Harrie Kierie schreef:Vermeld dan ook nog even hoe meneer in die bewindvoerders situatie komt. Hij had zich aangemeld bij de schuldhulpverlening. Eén van de eerste dingen die ze je daar vertellen is dat je geen schulden meer aan mag gaan, maar laat me raden. Hij had daar toevallig net de verkeerde persoon die hem dit nooooooit verteld heeft en daardoor ging hij geheel onwetend toch maar even een roodstandlimiet aan.Jolijn schreef: Zoals je hebt kunnen lezen was er een scheiding en een 'gecrashed' bedrijf.
En zo kwam hij bij de bewindvoerder, omdat gek genoeg, schuldhulpverlening hem afwees. Hoe konden ze dit nu toch doen!
Ook de wachttijd is vermeld: van ca. sept. 2010 tot ca aug. 2011.
Het zal niets voor niets zijn dat
Gemeenten moeten aangeven welke maximale wachttijd voor schuldhulpverlening zij nastreven.
In het wetsvoorstel ( 30 juni 2011 aangenomen door de Tweede Kamer en op 7 februari 2012 door de Eerste Kamer) werd dit genoemd:
Er gelden regels voor wacht- en doorlooptijden: de maximale wachttijd bedraagt 4 weken. Voor bedreigende schulden geldt een maximum van 3 werkdagen. De gemeente geeft globaal inzicht in de doorlooptijd. Dat wil zeggen: het aantal weken tussen het eerste gesprek en het bereiken van resultaat.
Wat maakt het uit? Gemeentelijke schuldhulpverlening of bewindvoerder, schulden moeten toch betaald worden.
-
@superman: ik heb het advies gekregen om een nieuwe rekening te openen en als die meneer mij had verteld dat ik geen roodstand moest accepteren omdat ik anders voor niks op de wachtlijst zou staan, had ik dat natuurlijk nooooooit gedaan. Weet je wat tegenwoordig wettelijk de maximale wachttijd is voor schuldhulpverlening? 4 weken. Het roodstandverhaal deed zich voor toen ik al 3 maanden op de wachtlijst stond. Ik ben wel een beetje jaloers hoor. Ik wou dat ik alles net zo goed wist en kon als jij.Harrie Kierie schreef:Vermeld dan ook nog even hoe meneer in die bewindvoerders situatie komt. Hij had zich aangemeld bij de schuldhulpverlening. Eén van de eerste dingen die ze je daar vertellen is dat je geen schulden meer aan mag gaan, maar laat me raden. Hij had daar toevallig net de verkeerde persoon die hem dit nooooooit verteld heeft en daardoor ging hij geheel onwetend toch maar even een roodstandlimiet aan.Jolijn schreef: Zoals je hebt kunnen lezen was er een scheiding en een 'gecrashed' bedrijf.
@Harrie weet echt best wel veel (dit meen ik serieus), vlgs mij heeft hij bewust voor zijn manier van reageren gekozen. Hij zal dooooooooorgaan, vasthouden aan wat hij heeft geschreven, tot het laatst zijn woorden verdedigen/gelijk willen halen.
Hierin is hij niet de enige op dit forum natuurlijk.
Die manier van reageren kan tot gevolg hebben, dat mensen (leren) van zich af (te) bijten en zich niet van alles laten zeggen.
Waarvoor dank Harrie!
Hierin is hij niet de enige op dit forum natuurlijk.
Die manier van reageren kan tot gevolg hebben, dat mensen (leren) van zich af (te) bijten en zich niet van alles laten zeggen.
Waarvoor dank Harrie!
-
Zelfs zo sterk dat hij bereid is zichzelf tegen te sprekentot het laatst zijn woorden verdedigen/gelijk willen halen.
-
Wat maakt het uit? Wat dacht je van het verschil in kosten? Schuldhulpverlening via de gemeente betaalt de gemeente. Bij een vrijwillige bewindvoering betaal je vaak zelf de kosten van de bewindvoerder..Jolijn schreef: Wat maakt het uit? Gemeentelijke schuldhulpverlening of bewindvoerder, schulden moeten toch betaald worden.
Ja natuurlijk. Bij de schuldhulpverlening hebben ze je echt niet verteld dat je geen nieuwe schulden aan mocht gaan. De schuld daarvan ligt weer ergens anders zoals ik al voorspelde.Bouwijngebruiker schreef:ik heb het advies gekregen om een nieuwe rekening te openen en als die meneer mij had verteld dat ik geen roodstand moest accepteren omdat ik anders voor niks op de wachtlijst zou staan, had ik dat natuurlijk nooooooit gedaan.
Helemaal geweldig toch?Harrie Kierie schreef:Wat maakt het uit? Wat dacht je van het verschil in kosten? Schuldhulpverlening via de gemeente betaalt de gemeente. Bij een vrijwillige bewindvoering betaal je vaak zelf de kosten van de bewindvoerder..Jolijn schreef: Wat maakt het uit? Gemeentelijke schuldhulpverlening of bewindvoerder, schulden moeten toch betaald worden.
@bouwijn zeurt er niet over zoals jij, jij maakt er 'schuld' van.Harrie Kierie schreef:De schuld daarvan ligt weer ergens anders zoals ik al voorspelde.
-
Geweldig dat hij door een eigen stommiteit geen gratis schuldhulpverlening heeft, maar dat er voor een bewindvoerder moet worden betaald?Jolijn schreef: Helemaal geweldig toch?
Hij zeurt niet? Iedereen is verantwoordelijk voor zijn problemen, behalve hijzelf. Dat hij niet in de schuldhulpverlening zit komt ook weer doordat hij verkeerd advies kreeg. Alles gaat fout BIJ hem maar nooit DOOR hem en waar gaat het hier uiteindelijk over? Een boete van het CJIB. Zijn hele verhaal omtrent zijn bedrijf, zijn scheiding en de bewindvoerder heeft helemaal niets met die boete te maken. Hij zeurt niet?Jolijn schreef: @bouwijn zeurt er niet over zoals jij, jij maakt er 'schuld' van.
-
HOHOHO dat kan jij nou allemaal wel zeggen, maar er zitten altijd twee kanten aan een verhaal. Hoe zou het toch zitten met die andere kant van het verhaal? Man laat die voetjes toch stampen en gedraag je zoals iedere volwasseneHarrie Kierie schreef:Geweldig dat hij door een eigen stommiteit geen gratis schuldhulpverlening heeft, maar dat er voor een bewindvoerder moet worden betaald?Jolijn schreef: Helemaal geweldig toch?
Hij zeurt niet? Iedereen is verantwoordelijk voor zijn problemen, behalve hijzelf. Dat hij niet in de schuldhulpverlening zit komt ook weer doordat hij verkeerd advies kreeg. Alles gaat fout BIJ hem maar nooit DOOR hem en waar gaat het hier uiteindelijk over? Een boete van het CJIB. Zijn hele verhaal omtrent zijn bedrijf, zijn scheiding en de bewindvoerder heeft helemaal niets met die boete te maken. Hij zeurt niet?Jolijn schreef: @bouwijn zeurt er niet over zoals jij, jij maakt er 'schuld' van.