LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Buiten proportionele straf van CBR.
Re: Buiten proportionele straf van CBR.
Te hard gereden en je rijbewijs kwijt?
-
ook niet,in mijn omgeving heeft iemand het opgelgd gekregen en ik zie wat het allemaal teweeg brengt.Barman schreef:Te hard gereden en je rijbewijs kwijt?
het feit dat je niet met drank op moet gaan rijden ben ik het helemaal mee eens.maar de gevolgen die er achter weg komen zijn niet evenredig met de overtreding die ze hebben begaan,denk aan werk en inkomen en het financieele plaatje wat men heeft gekoppeld aan het alcoholslot.daar komt bij dat er maar een aanbieder is en zij zo dus de prijs zo hoog kunnen maken als ze zelf willen.de curses die je moet gaan volgen is bedoeld voor mensen die een alcohol probleem hebben,maar er word niet gekeken of je een probleem hebt ja of nee.dat er een straf op moet staan is duidelijk maar geef mensen die nog nooit met justitie in aanraking zijn geweest kans.
Ik vind inderdaad de straffen in Nederland maar aan de magere kant zitten.gti driver schreef: ik vind jullie reactie dat er niet zwaar genoeg gestraft kan worden nergens op slaan,of zijn jullie het type mensen die altijd alles perfect doen?? er zijn ergere dingen dan met drank op rijden die veel minder bestraft worden en waar wel tegen in beroep kan worden gegaan.
Een moord is inderdaad erger MAAR je kan ook iemand dood/invalide rijden met drank op.
Nee ik ben geen perfect mens, absoluut niet maar met drank op gaan rijden NEE !
Zulke mensen zouden nooit meer hun rijbewijs terug moeten krijgen maar dat is mijn mening.
Waarom? Nog nooit met justitie in aanraking is toch geen argument. Moet dat dan een beloniung zijn zodat je toch één keertje met drank op kan rijden? Nogmaals, het is een eigen bewuste keuze. Je weet de gevolgen die het kan hebben, dus moet je daarna niet gaan zitten huilen en zielig doen. Als je het niet op kan brengen om niet in de auto te stappen als je gedronken hebt, dan heb je een alcohol probleem.gti driver schreef: ook niet,in mijn omgeving heeft iemand het opgelgd gekregen en ik zie wat het allemaal teweeg brengt.
het feit dat je niet met drank op moet gaan rijden ben ik het helemaal mee eens.maar de gevolgen die er achter weg komen zijn niet evenredig met de overtreding die ze hebben begaan,denk aan werk en inkomen en het financieele plaatje wat men heeft gekoppeld aan het alcoholslot.daar komt bij dat er maar een aanbieder is en zij zo dus de prijs zo hoog kunnen maken als ze zelf willen.de curses die je moet gaan volgen is bedoeld voor mensen die een alcohol probleem hebben,maar er word niet gekeken of je een probleem hebt ja of nee.dat er een straf op moet staan is duidelijk maar geef mensen die nog nooit met justitie in aanraking zijn geweest kans.
-
Waarom? Nog nooit met justitie in aanraking is toch geen argument. Moet dat dan een beloniung zijn zodat je toch één keertje met drank op kan rijden? Nogmaals, het is een eigen bewuste keuze. Je weet de gevolgen die het kan hebben, dus moet je daarna niet gaan zitten huilen en zielig doen. Als je het niet op kan brengen om niet in de auto te stappen als je gedronken hebt, dan heb je een alcohol probleem.[/quote]
ja dat is wel een argument omdat dit hele gebeuren bedoeld was voor mensen met een alcohol probleem,en mensen die vaker zijn gesnapt met drank op en dus niet voor mensen die een keer een fout maken.
ja dat is wel een argument omdat dit hele gebeuren bedoeld was voor mensen met een alcohol probleem,en mensen die vaker zijn gesnapt met drank op en dus niet voor mensen die een keer een fout maken.
nog een keer wanneer je een alcoholslot krijgt
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... voerd.html
Is voor iedereen te vinden en te lezen. En zoals barman al heeft gezegd, met alcohol op rijden is een bewuste keuze en geen fout.
Dus blijf niet doorzeuren met één keer een fout gemaakt, dat is een leugen.
te vinden opWanneer krijg ik een alcoholslot in de auto?
Wordt u aangehouden met een te hoog alcoholpromillage, dan moet u meedoen aan het alcoholslotprogramma (ASP). U krijgt een alcoholslot in uw auto en moet daarnaast een begeleidingsprogramma volgen. Het alcoholslot is een blaasapparaat met een startonderbreker.
Alcohollimieten voor alcoholslot
U moet meedoen aan het alcoholslotprogramma wanneer u wordt aangehouden met een alcoholpromillage dat hoger is dan:
Alcohollimieten voor alcoholsot
Alcoholslot vanaf:
Ervaren bestuurder (langer dan 5 jaar in bezit van rijbewijs)
1,3 promille
Beginnende bestuurder
1,0 promille
Ervaren bestuurder die opnieuw de fout in gaat (recidivist)
0,8 promille
Beginnende bestuurder die opnieuw de fout in gaat
0,5 promille
De invloed van alcohol op het lichaam is bij iedereen anders door verschillen in geslacht, gewicht, lichaamsbouw en gezondheid. Hoeveel glazen alcohol u kunt drinken voordat u de alcohollimiet overschrijdt, is daarom voor iedereen verschillend.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... voerd.html
Is voor iedereen te vinden en te lezen. En zoals barman al heeft gezegd, met alcohol op rijden is een bewuste keuze en geen fout.
Dus blijf niet doorzeuren met één keer een fout gemaakt, dat is een leugen.
Als die 'iemand' een andere persoon had doodgereden met zijn dronken kop, dan had het denk ik ook wel 'wat teweeg gebracht'. Don't do the crime if you can't do the time..gti driver schreef:ook niet,in mijn omgeving heeft iemand het opgelgd gekregen en ik zie wat het allemaal teweeg brengt.Barman schreef:Te hard gereden en je rijbewijs kwijt?
Als jij bewust met drank op in een auto stapt dan heb je een alcoholprobleemgti driver schreef: ja dat is wel een argument omdat dit hele gebeuren bedoeld was voor mensen met een alcohol probleem,en mensen die vaker zijn gesnapt met drank op en dus niet voor mensen die een keer een fout maken.
Dat is niet een keer een fout maken. Een bewuster keuze kan je niet als fout kwalificeren.
-
Ik vind die alcoholsloten een perfecte straf. Je kunt nog wél gewoon autorijden, alleen wordt je elke keer even herinnerd aan het feit dat je geen drank op mag hebben en dán autorijden. Het is dé manier om herhaling te voorkomen, maar iemand wel mobiel te houden. En dat dat geld kost, ja dat is nou eenmaal zo. En dat de brave belastingbetaler daar niet voor hoeft te betalen, is toch ook best perfect?!
-
- Contacteer:
Het klopt wel wat je zegt, dat er dingen zijn waar beroep mogelijk is.gti driver schreef: ik vind jullie reactie dat er niet zwaar genoeg gestraft kan worden nergens op slaan,of zijn jullie het type mensen die altijd alles perfect doen?? er zijn ergere dingen dan met drank op rijden die veel minder bestraft worden en waar wel tegen in beroep kan worden gegaan.
Maar - laten we wel zijn - het een foutje noemen dat iemand bewust het risico neemt om iemand anders te doden of ernstig te verwonden, door met een bezopen kop achter het stuur te kruipen en te gaan rijden moet gewoon stoppen. We leven in 2013 - en als je nu nog niet weet dat je bewust op pad gaat om iemand te verwonden of te doden als je met drank op rijd, tja - hoe heb je dan je rijbewijs gehaald?
Enige verantwoording is teveel gevraagd?
Deze maatregel brengt de verkeersveiligheid alleen maar in gevaar en drijft mensen tot wanhoop. Ook komen er een heleboel mensen in de financiële en emotionele problemen. Er staat in de wet dat je je onschuld moet kunnen bewijzen. Als je door bijvoorbeeld het eten van kauwgom een foute test blaast, kan je niets bewijzen. Gebeurt dit meer dan 3 keer, wordt je rijbewijs ongeldig verklaart! Dit alles heeft niets te maken met alcoholmisbruik.
Nou....deze maatregel komt de verkeersveiligheid alleen maar ten goede! Zuiplappen horen niet in het verkeer. Helemaal niet!!
Wanhoop? Wat denk je dat een nabestaande voelt als er iemand uit zijn omgeving is doodgereden door zo'n zuipschuit?
En wat bedoel je met een foute test blazen door kauwgom? heb je eigenlijk wel enig idee waarover je kletst?
En je slotconclusie is natuurlijk ook je reinste flauwekul:
Zuipen? Oké, maar dan geen meter rijden! Simpel!
Misschien moet je nog even heroverwegen voordat je jezelf volslagen belachelijk maakt met deze petitie!
Nou....deze maatregel komt de verkeersveiligheid alleen maar ten goede! Zuiplappen horen niet in het verkeer. Helemaal niet!!
Wanhoop? Wat denk je dat een nabestaande voelt als er iemand uit zijn omgeving is doodgereden door zo'n zuipschuit?
En wat bedoel je met een foute test blazen door kauwgom? heb je eigenlijk wel enig idee waarover je kletst?
Misschien moet je nog even heroverwegen voordat je jezelf volslagen belachelijk maakt met deze petitie!
Ik ben het volkomen met dhc eens, belachelijk zo'n petitie. Een alcoholslot krijg je niet zomaar. ben voor een alcoholslot.dhc schreef:Deze maatregel brengt de verkeersveiligheid alleen maar in gevaar en drijft mensen tot wanhoop. Ook komen er een heleboel mensen in de financiële en emotionele problemen. Er staat in de wet dat je je onschuld moet kunnen bewijzen. Als je door bijvoorbeeld het eten van kauwgom een foute test blaast, kan je niets bewijzen. Gebeurt dit meer dan 3 keer, wordt je rijbewijs ongeldig verklaart! Dit alles heeft niets te maken met alcoholmisbruik.
mixi, je maakt jezelf compleet belachelijk met je petitie.
Van mij geen handtekening daarvoor, ik ben zelfs voor rijbewijs altijd in beslag nemen na het nuttigen van alcohol en toch autoMixi schreef:Er is een nieuwe petitie alcoholslot aangemaakt. Ik wil iedereen die tegen het alcoholslot is vragen om deze petitie te tekenen.
http://stophetalcoholslot.petities.nl/
rijden !
Mensonterend?
Zuigen aan een pijpje is prima, maar blazen is mensonterend?
Ik zie dat Nieuweroord nogal wat drankrijders kent!
Zuigen aan een pijpje is prima, maar blazen is mensonterend?
Ik zie dat Nieuweroord nogal wat drankrijders kent!
Sinds wanneer EET je kauwgom? Daar kan je van verstopt raken hoor! Hoeveel mensen zijn er eigenlijk kauwgom verslaafd dat ze er niet even mee kunnen stoppen als ze auto rijden? Of is die kauwgom misschien om de dranklucht te maskeren?Als je door bijvoorbeeld het eten van kauwgom een foute test blaast, kan je niets bewijzen.
en hou vooral restalcohol in de gaten. hier gaan de meeste mensen op stuk. avondje lekker drinken, volgende ochtend op tijd rijden. FOUT. anderhalf uur per normaal glas alcoholische drank.
-
Mixi, je was zeker bezopen toen je die petitie bedacht?
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Als je een alcoholslot hebt dan kun je toch niet meer de weg op? Hoezo in strijd met dat artikel?
Je gaat me toch niet vertellen dat je echt niet weet wat levensgevaarlijk is?levensgevaarlijke maatregel
Dit is dat artikel:Het alcoholslot is in strijd met artikel 5 van de wegenverkeerswet.
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Als je een alcoholslot hebt dan kun je toch niet meer de weg op? Hoezo in strijd met dat artikel?
Moet je maar niet zuipen en rijden. Dat zuipen kost trouwens ook nog aardig wat.Ook komen er een heleboel mensen in de financiële en emotionele problemen.
Je bent niet goed bij je hoofd. Volgens mij kunnen ze jou beter preventief levenslang je rijbewijs afpakken. En misschien moeten ze iemand die de feiten 180 graden omdraait gewoon preventief in een inrichting stoppen.Deze maatregel brengt de verkeersveiligheid alleen maar in gevaar
Mensen die dus met alcohol gaan rijden doen het volledig zichzelf aan en gelukkig zitten er dit keer wel gevolgen aan dom en gevaarlijk gedrag. Echt niet te geloven dat tegenwoordig nog iemand met drank op in de auto stapt om te gaan rijden..Deze maatregel brengt de verkeersveiligheid alleen maar in gevaar en drijft mensen tot wanhoop. Ook komen er een heleboel mensen in de financiële en emotionele problemen. Er staat in de wet dat je je onschuld moet kunnen bewijzen. Als je door bijvoorbeeld het eten van kauwgom een foute test blaast, kan je niets bewijzen. Gebeurt dit meer dan 3 keer, wordt je rijbewijs ongeldig verklaart! Dit alles heeft niets te maken met alcoholmisbruik.
-
Ik kan me alleen maar bij mijn voorgangers aansluiten.
Deze petitie zou om je kapot te lachen zijn, als hij niet serieus bedoeld was.
Deze petitie zou om je kapot te lachen zijn, als hij niet serieus bedoeld was.
-
- Contacteer:
Ik ben ook tegen het alcoholslot.
In beslag nemen die auto, rijbewijs ongeldig verklaren en verder niets spannenders meer mogen rijden dan een step.
Iemand die met (teveel) drank op toch nog de weg op gaat is m.i. bewust van plan een ander iets aan te doen. Dit kan niet hard genoeg aangepakt worden.
In beslag nemen die auto, rijbewijs ongeldig verklaren en verder niets spannenders meer mogen rijden dan een step.
Iemand die met (teveel) drank op toch nog de weg op gaat is m.i. bewust van plan een ander iets aan te doen. Dit kan niet hard genoeg aangepakt worden.
wat een ongenuanceerde praat hier de hele tijd. iets kan je ook overkomen. door plotselinge gebeurtenissen in je leven. tuurlijk zijn er notoire drankrijders, maar de meesten zijn dat niet. ze denken gewoon niet na. en zeker een eerste keer, als er verder geen gevolgen zijn, moet je een boete krijgen en voorlichting over drank en rijgedrag. maar deze regering zuigt iedereen uit, dus wat is erger. stelen van je eigen mensen, of zonder nadenken een keer met een borrel teveel oprijden? ik weet het antwoord wel