LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
babette

Re: ***BROKKENMAFFIA****

Ongelezen bericht door babette »

zaaaaalig die tekst van Husky :D

valt niets meer aan toe te voegen,
maar ik doe het lekker toch,

Naomi, volgens mij heb je aandelen in Vers Voer,
je probeert het op een agresieve manier aan te smeren.
er klopt echt geen ene fluit van wat jij allemaal beweert, en ik hoop dan ook dat de tekst van Husky tot je door kan dringen.

als het allemaal zo slecht is, zijn wij dan uitzonderingen??
we hebben 10 honden, de oudste is 15 jr geworden,
nu hebben we er 1 van bijna 13, de rest is jonger.
als pup krijgen ze van ons de eerste 2 weken vers vleesvoer, daarna gaan ze voorzichtig over op brokken,ze staan dus hun leven lang op brokken! we adviseren mensen wel om 1 x per week verse pens te voeren.

je bent erg kortzichtig.

brokkenmafia..... :wink: ik neem jou maar met een korreltje zout..

I Like Doggystyle

Ongelezen bericht door I Like Doggystyle »

Gewoon de hond met de pot laten mee eten. Niks weegschaaltjes en zoveel gram voedsel per dag !

Onze hond werd 17 jaar en vrat van pup af aan dagelijks met de pot mee, van soep en spinazie tot bamie en boerenkool.

Maar ja, dat heb je eigenlijk met mensen ook........... kwestie wel\niet roken.......

naomi hendriks

Ongelezen bericht door naomi hendriks »

beste husky,

je verhaaltje is 100% pure onzin.
je weet o komma nada van een goede hondenvoeding af.
je leest niet,
je verdiept je niet in de materie.
je bent een nitwit op hondenvoeding gebied.
als jij je honden jeukanuba wil voeren is dat prima.
op een tentoonstelling een rondje lopen kunnen ze misschien nog net..maar ik raad je niet aan om ze mee te nemen naar de sneeuw want daar leggen ze het af tegen de honden die echte voeding krijgen i.p.v. kunstmatige voeding
op barfplaats zit een man : Andre die
topsport bedrijft met zijn hupskies ;-) en zijn honden een rauw dieet voert.. ik zou zeggen. doe eens een kijk en vergelijk test , zoek de 10 verschillen.
wedden dat je dan in je hemd staat.
volblijven houden dat eukanuba een goede voeding is.. met te veel graan, slechte kwaliteit eiwitten, oververhit, steriel beendermeel vleesmeel en bietenpupl! hahahahahaha top kwaliteitje meneer!!
afval in een zak. je dierenarts raadt het aan , natuurlijk!!
ik ben een fokker die vers voert, ik ben financieel gebaat bij een gezonde hondenroedel een dierenarts is gebaat bij een ongezonde hondenpopulatie, meer brokkenkwalen, meer centjes, meer entingen , kassa meer auto-immuunziekten , dubbel kassa
je relaas gaat bij mij thuis op de bescheur kalender!!
want volgens mij denk je dat vers en blik hetzelfde is??????
dat beweer ik niet!!
je moet LEZEN!!!
warom geef je je hond verse vis????????????????????????
eukanuba wil liever niet je hun fantastische kunstmatige steriele laboratorium produkt in onbalans brengt hoor
Laatst gewijzigd door naomi hendriks op 19 jan 2004 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

naomi hendriks

die babette toch

nu hebben we er 1 van bijna 13, de rest is jonger.
als pup krijgen ze van ons de eerste 2 weken vers vleesvoer, daarna gaan ze voorzichtig over op brokken,ze staan dus hun leven lang op brokken! we adviseren mensen wel om 1 x per week verse pens te voeren.

waarom geef je de eerste twee weken vers voer... en 1 x per week pens.
dat hebben ze toch helemal niet nodig met een brok , daar zit toch alles in??
nee he... je gevoel vertelt je waarschijnlijk al zelf dat een brok, blik en diner NOOIT een volwaardige , verse hondenvoeding kunnen benaderen!

of heb je een beetje teveel geken naar het voedingsadvies van farmfood, en loop je dat nu na te wauwelen?
babette.. je moet nog een hoop leren.
je honden zouden je dankbaar zijn als je je iets meer verdiept in de voedingsbehoefte van een hond.
er is op internet veel te lezen...
rauwvoerpagina.nl
barf
en er gaat wellicht een wereld voor jullie brokkenvoerders open.

babette

Ongelezen bericht door babette »

Hier zakt mijn broek toch een beetje van af... :roll:

jij hebt echt een enorme plaat voor je kop!

ten eerste moeten pups leren ander voer te eten, brokjes tot pap malen is ook niet alles, het is alleen maar makkelijk voor ons dat wij met vers vlees leren over te stappen op brokjes.

en verder voeren wij onze honden al jaren PROPLAN.

ga aub een heel stuk fietsen.
je bent echt dom, je ziet 1 ding, en dat is jou VERS VLEES

hoe kortzichtig ben je dat je de argumenten die een ander aandraagt af doet als gewauwel en geroep dat diegene nergens verstand van heeft.

leef je maar lekker uit, ik maak geen woord meer aan jou vuil!
ik vraag mezelf af waarom je hier een discusie over aan wil gaan.
er is geen discusie met jou mogelijk.

[/b]

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom gaan jullie niet discuswerpen ?

bullenmans

Ongelezen bericht door bullenmans »

Hallo we zijn er weer. dacht net dat we onder gesneeuwd waren en iedereen weer heerlijk aan de brokken was...... komt er kommentaar van zo'n sneeuwkoning die even kommentaar levert en of dat nog niet genoeg is krijgt hij direct bijval van een BARBIE die waarschijnlijk de 50tig is gepaseerd en om nog een goed figuur te willen hebben allerlij pillen neemt om het daarmee instand te houden (denkt ze) want haar honden doen het perfekt ook Huskies? en BLOND....
Goed nu even naar de kern vol verbazing het verhaal van meneer Huskie 40tig km per dag houdt dus in dat je niets anders te doen hebt,en doet me denken aan iemand in Amsterdam die ook de godganselijke dag met zijn twee sleehonden dwars door Amsterdam liep van de Jordaan naar Oost visa versa hij had ooit een paar boeken geschreven en deed het alleen maar om op tevallen en dat de mensen zeiden kijk daar gaat hij weer ,het gekke was dat hij voorop liep en zijn twee honden er achter ,ik heb dat nooit begrepen en ook wel eens naar gevraagd in een cafe die veelvuldig aangedaan werden of aan gedaan werden want je kon altijd zien of hij geweest was want de vlokken haar lagen overal, en ik had dan meteen de pest in want in die tijd droeg ik altijd zwarte kleding en had een rottweiler zwarte haartje zag je niet zo (ja ik kwam ook regelmatig in de kroeg) maar dan had ik daarvoor al een behoorlijke boswandeling met mijn hond gemaakt.
de persoon in kwestie vond het bos niet belangrijk zijn honden hoorden in de sneeuw en niet in het bos het was ook beslist niet leuk om met hem in conclaaf te gaan want hij was beroemd en wie was ik.
Nou meneer HUSKIE jij bent net zon EIKEL met je hond je doet het niet voor je hond, alleen maar voor je zelf lekker opvallen en jouw honden zullen ook achteraan lopen omdat ze anders afgesnauwd worden ,en als je de ring ingaat met je hond loop je ook met je ESKIMO jas aan en een dikke sjaal om al vallen de mussen dood uit de boom van de warmte en dwarrelen de vlokken haren achter je aan nee dat hoort zo roepen ze in koor.
Nou mooi niet juist deze honden hebben vers nodig ,omdat ze nog heel dicht bij de natuur staan maar dat intreseert je geen moer je wilt alleen zelf opvallen en daarom loop je 40 km met je hond met een dikke jas aan afgezet met een poolvosje en we zullen je in het bos niet tegen komen want dan ziet niemand je net zo als J.C misschien ben je hem wel zijn vrouw heten Barbette of zoiets.
Naomi laat je niet weerhouden door dit soort ****** en ga zo door, mijn steun heb je en die van mijn honden ook vers en inderdaad ook wat de pot schaft ze zijn er gek op

moos

Ongelezen bericht door moos »

Zo bulletjesman ook weer aan het treiteren ??????Je hebt geen fatsoen in je donder .Ga samen met die naomi flink barfen,wel je slabbertje aan doen hoor !!!!!!!!!!Valt wel op wanneer naomi geweest is kom jij er gelijk achteraan .En daar na een schone luier aan doen.Jij wil je niet gaan gedragen dus kan je ook het zelfde verwachten terug.LANG LEVEN HET BROKKEN MENU MET PENS EN VLEES.EN WEG MET HET BARF MENU,WANT DAAR GA JE ZO VAN STINKEN. GRT JAKKES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

O ja nog de h....lijke gr van DOOBY MET HAAR EN FAM GAAT HET PRIMA
KAN NIET BETER

JIPPIE

Ongelezen bericht door JIPPIE »

nOG EVEN DIT BULLENMANS JE WORD IN DE GATEN GEHOUDEN WANT ER WORD STEVIG OP JE GELET WAT BELEDEGING BETREFT TEGEN DOOBY.eR ZIJN AL MENSEN BEZIG VOOR HAAR OM DE HELE ZAAK DIE JE HAAR AAN GEDAAN HEBT TE ONDER ZOEKEN EN DAN GAAT DE ZAAK PAS GOED ROLLEN.dUS HOU GE MAAR GEDEISD.aNDERS KOM JE ZELF IN DE ****.

Gast

Wilt u het svp wel netjes houden Moos en Jippy

Gast

dooby,
doe gewoon normaal!! wat een manier van discusseren zeg!

Gast

wat een gezellige boel hier zeg gadver...

MOOS

Ongelezen bericht door MOOS »

WANNEER BULLENMANS GEWOON DISCESEERD IS ER NIETS AAN DE HAND .mAAR IEDERE KEER DAT ER HET WOORD BROKKEN IN VOOR KOMT GEEFT HIJ ALLEEN MAAR AF EN ZEKER OP DE PERSOON DOOBY.dIE IS ER MOMENTEEL EVEN NIET AAN WEZIG MAAR ZE VERDIEND HET NIET OM AF GEZEKEN TE WORDEN DAAROM NEEM IK EN ANDERE HET VOOR DE PERSOON OP .hET KAN ANDERS MAAR WAAROM GEBEURD HET DAN OOK NIET.???? WANT DAN KAN JE RUSTIG DISCUSEREN,WAAROM ALS JE BROKKEN GEEFT MET ANDERE VOEDING ER BIJ WORD JE ZO LAAG BIJ DE GROND BEHANDELD ALSOF JE JE HONDEN VERGIFTIGD?????????dAT IS DE HAMVRAAG .lAAT IEDER TOCH GEWOON IN HUN EIGEN WAARDE HOE ZE DE DIEREN VOEDING GEVEN.daT IS VOOR IEDEREEN VERSCHILLEND.EN ALS JE DIEREN ER GOED OP GAAN DAN IS ER TOCH GEEN PROBLEEM????
dOOBY DOET HET GOED DUS VOOR DE ZEKERHEID VINDEN SOMMIGE MENSEN DAT BULLENMANS TE VER GAAT SOMS.mAAR DOOBY ZAL NOG WEL REAGEREN MAAR NIET NU I.V.M ZIEKTE VAN EEN GELIEFD PERSOON.
iK BEN MOOS EN KEN DOOBY ERG GOED.

Janet

Ongelezen bericht door Janet »

Sommige anderen dan Naomi en Bullemans kunnen er ook wat van. Hoofdletters staan nog altijd voor 'schreeuwen op internet', mijn ogen tuiten er nog van.

Even terug on-topic. Iedereen mag gelukkig nog zelf weten wat ie aan z'n huisdier voert. Toch zullen degenen die *brokken* hebben gegeven en overgestapt zijn op *vers* veel beter kunnen constateren dat hun hond/kat het er beter op doet. Waarom? Omdat ze vergelijkingsmateriaal hebben (waar ze minimaal 3 x per dag mee uit gaan, die ze borstelen, die ze al dan niet ruiken etc.). Het is dan ook logisch dat de versvoeders lyrisch zijn over het geven van vers. Degenen die alleen maar brok geeft, kan hooguit zeggen dat zijn/haar hond het er 'goed' op doet, niet dat het 'net zo goed is als vers'.
Ik ben ook een versvoeder. Naar ik meen ben ik er mee begonnen naar aanleiding van een 'klantenwerver', zoals Ignit zich fijntjes uitdrukte (ha Ignit, ben je hier ook :wink: 8) ). Bij mijn vorige hond heeft het flink geholpen, ik zag de hond voor m'n ogen vooruit gaan. Geen dierenarts meer nodig (hooguit voor de entingen en 'lomp-en-onbenullig' ongelukjes). Mijn huidige hond krijgt alleen maar vers. Ik zie het verschil met andere, brokken-honden. Uiteraard probeer ik mensen er op te wijzen dat er wel meer is dan bij de dierenarts en de dierenspeciaalzaak in de schappen staat. Voor degenen die zó zeer overtuigd zijn over 'hun' brok zou ik zeggen: zoek een goed merk vers en probeer het 6-8 weken uit. Bepaal dan wat beter is.

Janet

N.B. Zelf eten voor de hond maken is helemaal niet zo moeilijk. Dat dacht ik ook. Inmiddels barf ik part time en geef ik gedeeltelijk een compleet versvoer. Mijn grootste lol met betrekking tot mijn hond is om haar heerlijk te zien kluiven en sleuren aan een flink bevleesde kalfsrib en haar daarna lekker voldaan in slaap te zien vallen.

Hygiëne is betrekkelijk. Als je té schoon bent (in het algemeen), is de kans om snel ziek te worden groter dan wanneer je al vroegtijdig anti-stoffen opbouwt. Dit is geen pleidooi om kinderen 'dan maar' overal mee in aanraking te laten komen, overigens.
Indien je de mogelijkheid van vers overweegt: de kant-en-klare maaltijden kun je gewoon in de bak doen. Als je de bak daarna afwast, is ie weer schoon. Als je overweegt om vers te geven en dit zelf klaar te maken, kun je bijvoorbeeld je hond wennen om op een oude deken te eten. Met etenstijd haal je de deken tevoorschijn, na etenstijd haal je 'm weg. Of een los stuk zeil, dat is misschien nog wel praktischer met schoonmaken.

Janet

Even voor Dooby,
ik vind het heel vervelend voor je dat je hond is overleden. Echter, als je dit gaat gebruiken om 'emotionele chantage' te plegen, zoals je ten opzichte van Naomi en Bullemans doet, ben je echt geen haar beter. De dood van je hond gebruiken om begrip te kweken voor *jouw* standpunt, gaat helemaal 3 x nergens over.

freaky

Ongelezen bericht door freaky »

volgens mij zijn Naomi & Bullemans 1 en dezelfde persoon.
beide reageren hartstikke agressief (misschien door het verse vlees dat ze voeren..)

gelukkig zijn er nog mensen die normaal kunnen reageren of ze nou brokken of vers voeren.
ieder zijn mening toch?
laat ik ook even stellen, dat ik maar 1 hond heb, die de eerste 5 dagen vers vlees zaaaaalig vond, en daarna zoiets had van ''YAK''
dus staat mijn meiske gewoon weer op brokjes.

maar voorlopig is er nog geen brokken fanaat geweest die heeft gezegt dat je je honden langzaam aan vermoord als je vers vlees geeft.
ik voel me best aangevallen als iemand zoals Naomi=Bull.
verteld dat ik mijn hond tekort doe.
wie zijn zij om dat te bepalen.
voorlopig heb ik nog geen reactie van hun gelezen hoe het komt dat mensen die Brokken geven toch oude hondjes kunnen hebben.
en ook geen reactie of Husky zijn verhaal, die verteld dat sommige grote rassen niet al te oud worden.
het verbaasd me dat jullie nog niet over de Ierse Wolfshond zijn begonnen.
die worden ook niet al te oud, is algemeen bekend..
zou dat ook door de brokken komen???
gaat het niet te ver om bij zulke rassen te beweren dat het door de voeding komt?

zo, net als sommige anderen is dit de enigste & de laatste keer dat ik hierop reageer, wand er komt vast een hoop GAL terug van Naomi of Bullemans

have a nice day

naomi hendriks

(...)maar voorlopig is er nog geen brokken fanaat geweest die heeft gezegt dat je je honden langzaam aan vermoord als je vers vlees geeft.(...)

dat zou ook een beetje raar zijn niet? als ze dat zouden beweren..
dat zou tegen de evolutie in gaan.
hondachtigen bestaan miljoenen jaren, zijn uiteindelijk geworden wie ze zijn op een dieet van rauw vlees.
brokken als complete maaltijd bestaan ± 40 jaar
en nu moeten de versvleesvoerders bewijzen dat rauw beter is voor een hond?
dat is toch omgekeerde wereld?
bewijzen jullie maar eens dat brokken beter zijn dan een echte "prooi"
maar je zult , als je even die ontkenningsfase doorgemaakt hebt tot de conclusie komen dat de hond een carnivoor is en geen brokkivoor.

Er zijn ,Freaky, gelukkig mensen die er net zo over denken als ik, die groep wordt eerlijk gezegd steeds groter. Bullemans is daar klaarblijkelijk eentje van dus om nu te denken dat het maar 1 persoon is die meerdere identiteiten aanneemt... dan houd je jezelf voor de gek!
Ik hoop dat OOIT de meeste mensen hun hond ( of kat) vers ( rauw gaan voeren) en elk openbare discussie met zo veel mogelijk mensen draagt daar hopenlijk een steentje aan bij.

Gast

Ik geef mijn hond (nu al 10 jaar en heel gezond) een variatie van af en toe brokken en meestal eet hij met de pot mee. Af en toe krijgt hij verse kippe- magen of hartjes of hart c.q. pens. Altijd eet hij met ons verse groenten. Hij is gek van "warm eten" en hij doet het hier heel goed op.
Ik weet niet of ik het goed doe maar mijn ervaring is dat ik een levenslustige en gezond uitziende hond heb; ook al is hij nu een dagje ouder.
Wel krijgt hij nu last van urineverlies als hij heel blij is; hier krijgt hij een pilletje voor van de dierenarts; wat ik wel dagelijks moet blijven doen. Zijn prostaat is helemaal in orde dus een operatieve ingreep is niet nodig

Marjan

Majava

Ongelezen bericht door Majava »

Altijd weer hetzelfde gedoe: driekwart van de hondenbezitters zijn supereigenwijze, irritante ego's en de rest zijn vaak de volgelingen. Geen wonder dat er altijd mot is. Ben zelf (daarom?) een hondenbezitter die niet snel luistert naar het geblaat van deze mensen. De BARF (hoe kom je op zo'n naam?) voederaars zijn bijna nog erger dan Jehova getuigen in hun drang om deze voederwijze aan je op te dringen, dus als men spreekt van brokkenmaffia dan zou ik graag de "barf-evangelisten" willen introduceren.

Mijn bijdrage aan het voederverhaal: Brokken zijn niet ideaal, maar je weet redelijk goed wat je geeft (samenstelling en voedingswaarde). Barf heeft het gevaar in zich dat rauw vlees parasieten of bacteriën kunnen bevatten die schadelijk zijn voor de hond. Kijk maar naar de wolven; zij zijn geen lang leven beschoren. Waarom wil iedereen zo graag de huishond met de wolf vergelijken? Huishonden zijn freaky creaties van ons. Dat is nauwelijks nog natuurlijk te noemen. Tenslotte dan het zelf samenstellen van een maaltijd. Door met o.a. groenten en (gekookt) vlees een maaltijd te maken kan heel goed werken, mits je maar redelijk gebalanceerd geeft.

Maar het beste is gewoon kijken naar je hond om te bepalen wat en hoeveel je moet geven. Jij kijkt dagelijks naar je hond en ziet zijn gedrag en conditie. Dat is het uitgangspunt om het dieet van je hond te bepalen. Als ik soms lees dat barfers nadat zij van de brokjes zijn overgestapt hun hond 'zienderogen hebben zien opknappen', dan vind ik dat iets om je voor te schamen! Hoe heb je dat dat eerst kunnen toelaten? Ben je dan wel zo'n geschikte persoon om een hond te houden? en hoe durf je dan anderen advies te geven (of beter: op te dringen). Laat voedingsadvies aan deskundigen over! Jij hebt de verantwoordelijkheid om je hond te verzorgen en nimmer te verwaarlozen.

Ik ga verder niet meer reageren, ik wilde dit even kwijt en doe ermee wat je wil!

Het allerbeste met de verzorging van je hond!

Gesloten