Eergisteren een plastic flesje Chocomel in de koelkast "gevonden" dat als houdbaarheidsdatum 1 mei 2012 had. Opengemaakt, geroken en opgedronken. Totaal niets mis mee. Ook geen naweeën ondervonden. 't Lijkt erop of veel data alleen voor de verkoop interessant zijn; kijk maar eens op rijst, bakmeel e.d. Gewoon eerst kijken als het over datum is, neus en ogen gebruiken en niet weggooien.bianca82 schreef:yup...
ikzelf heb ooit 1 ding eerder terug gebracht... een blikje cola light die al meer dan een maand over datum was die ik een uur daarvoor had gekocht.. t is dat ik per toeval de datum zag toen ik bukte om wat uit de koelkast te halen (hij lag op zijn zij) maar om dit bewust te doen...
dan zou ik nu heel snel naar de jumbo moeten want mijn bananen hebben zwarte plekjes![]()
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Groente fruit tas gratis bij jumbo?? PURE ONZIN!!
Re: Groente fruit tas gratis bij jumbo?? PURE ONZIN!!
Heel veel producten hebben wel een vrij korte datum, maar zijn feitelijk jaren houdbaar. Koffie bv gaat echt niet snel overstuur de smaak zal hooguit iets teruglopen. Een houdsbaarheidsdatum is eigenlijk ook een soort indicatie dat het product minimaal tot aan een bepaalde datum goed moet blijven met behoud van alle eigenschappen zoals bv ook de smaak van de koffie. Dat wil nog lang niet zeggen dat het daarna niet meer gedronken kan worden.tenormin schreef:Eergisteren een plastic flesje Chocomel in de koelkast "gevonden" dat als houdbaarheidsdatum 1 mei 2012 had. Opengemaakt, geroken en opgedronken. Totaal niets mis mee. Ook geen naweeën ondervonden. 't Lijkt erop of veel data alleen voor de verkoop interessant zijn; kijk maar eens op rijst, bakmeel e.d. Gewoon eerst kijken als het over datum is, neus en ogen gebruiken en niet weggooien.
Alsof het product "weet" oei vandaag is het die dag op de kalender dus "nee nu ben ik bedorven".
-
witte angora
Het leuke is, wanneer ben je klant. Ben je iedere keer dat je een bezoek aan de winkel brengt opnieuw klant? Of ben je eenmalig klant, ongeacht het aantal bezoeken aan de winkel? In het laatste geval kan ik me voorstellen dat je vandaag brood en een stukkie kaas haalt, en morgen een gratis tas groente en fruit scoort.Emmy75 schreef:Wel en niet, eigenlijk zijn deze regels bedoeld voor klanten van Jumbo. Iemand die er verder nooit wat koopt is eigenlijk ook geen klant.witte angora schreef:Toch wordt er precies aan de voorwaarden voldaan...Emmy75 schreef: Dan vind ik het totaal niet gek dat een winkel als Jumbo moeilijk gaat doen als mensen dit soort dingen doen. Dit soort dingen zijn best leuk bedacht van een winkelketen, maar door dit soort gedrag verdwijnen ze vanzelf.
Juist, Emmy75, dan zou zo'n product meer intelligentie hebben dan....
mensen?
Witte Angora, iedere keer opnieuw ben je klant, in welke winkel je ook komt. Je kunt ook van "vaste klant" spreken als je vaak (dagelijks bijna) in de winkel komt. Dus eigenlijk, iedere dag, als men dat wil, ben je klant. Want dat is de reclame bij Jumbo. Dat ze het niet waarderen dat er alleen grabbelaars komen om het "rotte" fruit eruit te grabbelen is vers twee maar ze maken nu eenmaal die reclame. Dus, als ze de pest aan je krijgen als grabbelaar, moeten ze die reclame veranderen of: heel duidelijk: éénmaal een gratis tas met fruit.
De THT datum is ook niet sec een aanduiding voor wanneer iets wel/niet bedorven zal zijn, maar de datum tot waar de fabrikant nog redelijkerwijs durft te stellen dat het nog te consumeren is, binnen de organoleptische en microbiologische wetten en bepalingen. Verder rekenen ze daar ook mee dat tijdens het vullen van de vakken in een supermarkt, de koelketen nog wel eens een uurtje of zelfs langer onderbroken kan worden, en dat mensen boodschappen wel eens even in de kofferbak in de zon laten staan tijdens het tanken na het boodschappen doen, en zo verder.tenormin schreef:Eergisteren een plastic flesje Chocomel in de koelkast "gevonden" dat als houdbaarheidsdatum 1 mei 2012 had. Opengemaakt, geroken en opgedronken. Totaal niets mis mee. Ook geen naweeën ondervonden. 't Lijkt erop of veel data alleen voor de verkoop interessant zijn; kijk maar eens op rijst, bakmeel e.d. Gewoon eerst kijken als het over datum is, neus en ogen gebruiken en niet weggooien.bianca82 schreef:yup...
ikzelf heb ooit 1 ding eerder terug gebracht... een blikje cola light die al meer dan een maand over datum was die ik een uur daarvoor had gekocht.. t is dat ik per toeval de datum zag toen ik bukte om wat uit de koelkast te halen (hij lag op zijn zij) maar om dit bewust te doen...
dan zou ik nu heel snel naar de jumbo moeten want mijn bananen hebben zwarte plekjes![]()
De nationale haringtest toont bovenstaande elk jaar weer aan, veel supermarkt haring is weliswaar nog niet over datum zoals vermeld op de verpakking, maar microbiologisch bekeken al wel, en toch wordt het nog verkocht en gegeten.
als je betaald ben je een klant..ciske schreef:Dat klopt niet, zodra je er iets koopt ...ben je klantIemand die er verder nooit wat koopt is eigenlijk ook geen klant.
Ook als je niks koopt ben je klant, omdat je er binnen bent.
als je niks koopt ben een bezoeker mogelijk een potentieele klant zo is het op mijn voormalige werk in een gezondheids winkel uitgelegd
bij zuivel producten durf ik het dan niet zo maar heel veel dingen hebben een tht waar je best overheen mag gaan.. echter mogen winkels het na die datum niet meer verkopen omdat de fabrikant er wettelijk niet meer garant voor kan staan... daarom heb ik het toendertijd terug gebracht want ik kocht het over datum..tenormin schreef:Eergisteren een plastic flesje Chocomel in de koelkast "gevonden" dat als houdbaarheidsdatum 1 mei 2012 had. Opengemaakt, geroken en opgedronken. Totaal niets mis mee. Ook geen naweeën ondervonden. 't Lijkt erop of veel data alleen voor de verkoop interessant zijn; kijk maar eens op rijst, bakmeel e.d. Gewoon eerst kijken als het over datum is, neus en ogen gebruiken en niet weggooien.bianca82 schreef:yup...
er zijn zelfs producten die zelfs lekkerder smaken als de datum ruim is overschreden (kijk maar naar hertog jan grand prestige... heerlijk als hij paar jaar over datum is)
-
witte angora
Dat dacht ik dus ook, dat iedere keer dat je de winkel binnenloopt, je opnieuw klant wordt. De C1000 hier denkt er anders over.tenormin schreef:Witte Angora, iedere keer opnieuw ben je klant, in welke winkel je ook komt. Je kunt ook van "vaste klant" spreken als je vaak (dagelijks bijna) in de winkel komt. Dus eigenlijk, iedere dag, als men dat wil, ben je klant. Want dat is de reclame bij Jumbo. Dat ze het niet waarderen dat er alleen grabbelaars komen om het "rotte" fruit eruit te grabbelen is vers twee maar ze maken nu eenmaal die reclame. Dus, als ze de pest aan je krijgen als grabbelaar, moeten ze die reclame veranderen of: heel duidelijk: éénmaal een gratis tas met fruit.
Paar weken geleden hadden ze de eigen merk koffie in de aanbieding, pakken van 250 gram voor 1 euro. Dat moet je dus niet tegen WA zeggen.
Nu wilde het toeval (normaal doe ik alles lopend) dat ik met de auto was. Dus ik zeg zo, niks aan het handje, ik heb er 10 nodig, dus dan loop ik nog even twee keer extra heen en weer. Waarna ik van de vulmedewerker alle 10 in één keer mee mocht nemen, hij vond het ook wel een beetje onzin dat ik drie keer heen en weer zou lopen.
Afijn, de kassadame was het er zeer beslist niet mee eens. Die stelde dat er expliciet in de gaten wordt gehouden of iemand meerdere keren per week met dezelfde aanbieding door de kassa gaat. Het is namelijk 4 per klant, dus 4 per persoon.
Vandaar mijn vraag dus.
Niet dat ik me iets van die kassajuffrouw aantrek, of dat ik dat verhaal van dat controleren geloof. Ik doe toch wel wat ik wil. Dat betekende vandaag dus onder andere 4 rookworsten van het eigen merk, zaterdag weer 4, en misschien maandag of dinsdag nog eens 4, dan kan ik er wat dat betreft de hele winter weer tegen. Ik houd nu alleen wel in de gaten dat ik niet bij dezelfde kassajuf kom, maar dat is ook het enige.