LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
pkup56

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door pkup56 »

Reeds twee maal een bestelling bij Dell gedaan via internet, eerste keer een pc en onlangs een notebook. Beide keren binnen 5 dagen alles compleet en bijzonder goed verpakt afgeleverd.
Geen problemen met de geleverde spullen.
Kortom wij zijn een tevreden klant van Dell.

edu S

Ongelezen bericht door edu S »

In het verleden heb ik mijn klanten naar Dell gestuurd, maar daar ben ik dus helemaal van teruggekomen, ik krijg echt ruzie met iedereen. Zendingen incompleet? Dan geven ze niet thuis. De z.g. eigen klantmanager is dan ineens overgeplaatst, Walsh en Western, de transporteur, schuift de schuld naar de bode en het resultaat: duizenden euro's betaald, geen computers maar vooral niet de indruk dat het ze ook maar iets interesseert. We zijn bij de laatste klant nu weer 6 weken nadat de boel is zoekgeraakt, geen computers dus, we hebben ze nodig! NOOIT MEER DELL voor mij.

O.Oelp

Ongelezen bericht door O.Oelp »

Hier nog een zeer negatieve reaktie op Dell.Bijna 3 maanden geleden
een netwerk besteld,compleet,bijna 20.000 euro(7 comp.),incl.plaats-
ing en inrichting op mijn specificaties.Mijn vraag in dec.2003:heel
duidelijk,dus eenduidig;lukt dit voor 12 jan 2004.Antwoord acc.manager:
JA.Dus niet ,ik ben van deze spullen zeer afhankelijk:teruggeven kan
niet ,dan loop ik nog meer vertaging op.Ik heb ondertussen echt wel
25X contact gehad,totemet de escalatie acc.Of ze liegen je aan:we
bellen vandaag nog terug(meestal nooit,soms dagen later),of zijn
arrogant;``dat beste klant is uw mening``(nee het is niet mijn mening,
het is de vaststelling van een feit,bv.verkeerde product geleverd),of
zijn niet capabel;waar de server zich bevind men.de klant;het is voor
ons(n.b.Dell)niet te traceren....Of deze uitspraak van mijn ex-acc.man.
met u wil ik niets meer te maken hebben:u bent toch nooit tevreden..
me dunkt!Ik ben graag tevreden,dat is een teken dat het goed gaat,
nu ben ik zeer veel tijd kwijt aan...Dit nog alles afgezien van de
ergernis binnen mijn bedrijf van de medewerkers, zeer langzaam net-
werk,roentgen-fotos die zeer lang op zich laten wachten.dit overkomt meer mensen,daar ben ik zeker van,als ik nu de laatste berichten lees
in dit forum,kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat meerdere
Dell medewerkers ook gereageerd hebben (en dan natuurlijk positief/
behoorlijk positief)Verder nog wat;wat te denken van een uitspraak die
ik zowel van UPS als van Walsch te horen kreeg(in dec 2003) Ze maken er een rotzooi van bij Dell,en wij krijgen de klachten...Uit de IT-branche zijn soortgelijke geluiden te horen;sinds Dell samenwerkt met Unisys
(zij verzorgen de installatie) is het pet!Ik heb dus uit eindelijk maar
andere mensen ingehuurd,die zeer bekend zijn met de Dell produkten
ze ook installeren bij groote europese overheidsinstellingen (dus voor
Dell!!).Ook hier de teneur;die (Dell) zijn bezich hun naam kapot te
maken.Toevallig/gelukkig heb ik zulke contacten,maar helaas zal dat
voor anderen niet altijd zo zijn.

Een zeer boze Dell gebruiker

antoinet

Ongelezen bericht door antoinet »

3 maanden geleden (dec 2003) een compleet systeem besteld bij Dell.
Goede bestelmogelijkheden op internet. Goeie prijs. Alles was goed/netjes verpakt. Een degelijk systeem. Tot nu toe zeer tevreden.

Trouwe Dell gebruiker

Ongelezen bericht door Trouwe Dell gebruiker »

Waar gaat dit in hemelsnaam allemaal over?!

Waar ik me aan irriteer is dat er mensen deelnemen aan dit forum die hun mening baseren op een zeer eenzijdig verhaal zonder ervaring uit eigen hand.

Bij deze mijn eigen ervaring bij Dell: prima producten, strakke levering, goede service. Geen klachten.

Mocht je zelf nog geen Dell ervaring hebben, dan kan ik het je uitermate aanbevelen. Want mocht er toch onverhoopt iets fout gaan, dan weet je in ieder geval dat je eventuele problemen door Dell serieus zullen worden genomen en ook opgelost. Dat is toch de beste service?

:D :lol: :wink:

gassie

Ongelezen bericht door gassie »

Ze doen precies, wat hun grote roerganger in Amerika hen voordoet. Heb gewoon maling aan de hele wereld en doe waar je zin in hebt!! En ook bij Dell heet het, net zoals in Nederland, belazer de hele kluit en verschuil je achter allerlei vage, ondoorzichtige, wazige constructies en ga lekkker graaien!! En dat graaien hebben ze erg goed gedaan, getuige alle reacties tot nu toe. Wat is er nu makkelijker, dan om je eigen waardeloze beleid van bv inkoop af te wentelen op een argeloze "domme" goed van vertrouwen zijnde consument!!
Niets en dus is dit best wel slim van Dell. want dit is tenslotte de allergoedkoopste manier om geld te lenen!!!! En daarna ben je gewoon niet thuis, simpel toch? Je zegt doodleuk, dat je leverancier het ontbrekende produkt niet kan leveren.
Moet je voorstellen: een aannemer levert een huis op zonder dak, "wilt u nu vast alles betalen, enuuuh...... het dak wordt nog nageleverd, ik weet alleen niet wanneer" ?? En dat accepteren we doodleuk???? Ik dacht het toch niet!!
Bij Dell lachen ze zich toch helemaal een deuk om al die kneuzen, die gaan bellen. Levert Dell weer een hoop incasseerbare tikken van KPN op en met een k....smoes sturen ze iedereen weer lekker de woestijn in, fijne wedstrijd!! Dit soort telefoongesprekken kunnen de grootste kneuzen bij Dell zelfs afhandelen, anders laat je gewoon een helpdesk in Verwegistan het afhandelen. Zij begrijpen in één keer niet meer waar je het over hebt, toch vreemd hè?? Of alle kennis van de Engelse taal is in één keer down the drain. Het blijft vreemd?!
Als je wat wilt, moet je het hoofdkantoor bezoeken, zijn ze wel gevoelig voor!! Dit soort publiciteit op de voorpagina scoort slecht, vooral in een verkiezingsjaar.
Succes!!

rosa

Ongelezen bericht door rosa »

Inderdaadhier ook ellende met dell. Kan de reclame niet eens meer zien :x
Maanden geleden is er iets verkeerd geleverd en nog steeds niet opgelost. Service is echt bar slecht. :x

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Trouwe Dell gebruiker
Gast

Geplaatst op 02 Mar 2004 23:34 door Trouwe Dell gebruiker

--------------------------------------------------------------------------------

Waar gaat dit in hemelsnaam allemaal over?!

Waar ik me aan irriteer is dat er mensen deelnemen aan dit forum die hun mening baseren op een zeer eenzijdig verhaal zonder ervaring uit eigen hand.
Beste Trouwe Dell gebruiker,

Kijk en lees eens verder in de forums over Dell.
Ik zie veel klachten van gebruikers. En ook al staan er op- of aanmerkingen van niet-gebruikers, zijn dat dan geen meningen?
Zolang Dell niet reageert, ja, dan kun je inderdaad spreken van een eenzijdig verhaal.
Maar dat is volgens mij de boel omdraaien....

Bruno

Ongelezen bericht door Bruno »

Ik heb in juni 2003 een Axim X5 (PDA) besteld. Om te beginnen kwam de order op de naam van mijn broer te staan. Deze woonde toen op hetzelfde adres en naar voorletters kijken is erg moeilijk. Op zich niet erg, totdat je ze nodig hebt. Daarom heb ik ook direct gevraagd of ze mijn product op mijn naam wilden zetten en een nieuw klantnummer aan te maken. Dat is tot op heden nog steeds niet gebeurt.
De levering duurde uiteindelijk 5 weken langer dan vooraf aangegeven omdat er een probleem was met de ROM-versie (besturingssysteem).
Uiteindelijk kreeg ik toch de "oude" ROM-versie en kon ik gaan bellen om een update naar ROM versie A05 te ontvangen. In eerste instantie wist de persoon die ik aan de lijn kreeg niet eens dat er een update was! Ik wacht nog steeds!!! Inmiddels heb ik iemand gevonden die voor mij een CD-tje heeft gebrand van zijn besturingssysteem.
Inmiddels heb ik besloten dat ze al die geweldige spullen spreekwoordelijk in hun ... kunnen stoppen. Er zijn genoeg winkels die:
1. sneller leveren
2. voortreffelijke service leveren
3. je op de hoogte houden van eventueel oponthoud
4. stukken goedkoper zijn
5. weten waar ze over praten

Dellende is inderdaad de enige goede benaming!

M.vr.gr. Bruno

Maurice V

Ongelezen bericht door Maurice V »

Op maandag besteld, vrijdag al in huis!
en dat terwijl ik gewaarschuwd was dat het iets langer kon duren vanwege enorme drukte! Alles kompleet en onbeschadigd!
Als ik mijn nieuwe pc bij een winkel had gekocht had ik zeker een week moeten wachten.
Ik ken meerdere mensen met eenzelfde ervaring, maar als ik de berichten van velen in dit forum lees, dan bekruipt mij ook het angstige gevoel van de volgende keer...

Gast

Mijn Dell Inspiron was destijds niet compleet. er waren gewoon onderdelen vergeten mee te sturen die wel besteld en vooruit betaald werden. Het ging hier niet om nalevering maar gewoonweg slordigheid.
De externe floppy-drive ontbrak en het extra geheugen dat als aanbieding was beloofd was niet in de laptop geplaatst!
ook heb ik destijds langer dan 30 dagen op m'n spullen moeten wachten. Het overgeboekte geld was volgens hen niet aangekomen maar wel van m'n rekening geschreven. pas na 2 weken en vele malen bellen met Dell was het geld terecht en konden ze beginnen met de assemblage van de laptop.
Mijn broer heeft laatst exact dezelfde betalingsproblemen met Dell gehad.

Dit was eens maar nooit weer, voor mij geen Dell meer!

Bill G.

Ongelezen bericht door Bill G. »

Ik heb mijn eerste Dell systeem 3,5 jaar geleden gekocht en ongeveer 2 maanden geleden nogmaals een compleet Dell systeem aangeschaft.

Beide keren is de bestelling snel, compleet en probleemloos geleverd.
Vragen die ik heb gesteld voor, tijdens en na het traject zijn ook snel, juist en naar volle tevredenheid behandeld en beantwoord door zeer hulpvaardige en ter zake kundige mensen; zowel telefonisch als ook per e-mail.

Beide systemen beantwoorden volledig aan de gestelde verwachtingen en functioneren probleemloos. Eenmaal een probleem gehad met de harddisk, die direct en kostenloos is vervangen.

Niets dan lof voor de producten, de service en vooral ook de mensen van Dell.

Gast

Ik kan ook niet spreken over service bij DELL.

Wat ik binnen 1 maand heb meegemaakt (afgelopen aug/ sept);

Verkoop trucks, beloven van gratis printer en vervolgens niet zien
Verkeerde geheugen
Verkeerde videokaart
Pc gekocht in de periode van gratis bezorging, alleen moest ik zelf naar Schiedam om mijn pc op te halen
Technical support, noteerd gesprekken niet waardoor ik tervergeefs 2 dagen heb zitten wachten( vrij genomen van mijn werk)
Duurt twee weken voor je reachtie krijgt op een aangetekende brief

Kortom, Niet conform contract!!

Dat ging niet lekker, maar ik heb aardig wat druk op ze gezet waardoor het goed is gekomen

stk

Ongelezen bericht door stk »

Na in de media gehoord te hebben over de Radar uitzending (heb ik helaas niet kunnen zien) wilde ik graag op dit forum eens kijken wat er zoal bij anderen misgaat bij Dell. Was namelijk een beetje geschrokken omdat ik zelf ook nog wel eens mensen adviseer Dell te kopen.
Zelf gebruik ik zowel prive (5 pc's nog zonder storingen) als zakelijk (400+ pc's) Dell machines. Zakelijk slechts enkele kleine probleempjes gehad met betrekking tot bestellingen en storingen die soms niet direct maar uiteindelijk altijd naar tevredenheid zijn opgelost. De technical support is in de loop van de laatste twee jaar wel minder vlot geworden, maar vervanging wordt tot nu toe (zakelijk) over het algemeen toch vlot zonder te veel morren geregeld. Prive heb ik nog geen storingen of andere gekke dingen gehad met Dell computers.
Mijn advies aan kopers: houd er rekening mee dat Dell minder goed is in het op afstand oplossen van software-storingen en stel ook eens meerdere configuraties samen vanaf de verschillende basissystemen, meerprijzen van de extra upgrades en onderdelen willen zeker per basissysteem wel eens verschillen. Kwalitatief is het naar mijn mening goed spul. En de docent die klaagde over traagheid in het netwerk wil ik alleen zeggen dat ik op afstand al kan vertellen dat de traagheid waarschijnlijk niet verwijtbaar aan Dell is.

Kees27

Ongelezen bericht door Kees27 »

Na de uitzending van Radar ging ik ervan uit dat de 24 uurs aanbieding van Dell op 19/02 op zijn vroegst eind maart geleverd zou worden. Maar wie schetst mijn verbazing dat de dag na de uitzending, dus op 2 maart, de twee bestelde pc's werden geleverd! Je zou bijna denken dat het er iets mee te maken had. Er zit dus maar 12 dagen tussen bestelling en levering. Het kan dus wel, Dell.

groeten,

Kees

nelis

Ongelezen bericht door nelis »

Vandaag mijn Dell PC binnen. Alles OK zoals besteld. Loopt als een trein. 17 feb besteld.
Dit is mijn 3de Dell, en 3 keer probleemloos.
Van de beide eerste 2 PC's ging de DVD-speler kapot.
Gebeld met Dell, met de persoon het probleem besproken en er werd voorgesteld dat er een nieuwe DVD-speler geleverd zou worden.
In beide gevallen was die de volgende dag in huis.

Prima Dell !!

janzelf

Ongelezen bericht door janzelf »

Begin januari pc besteld met een heel assortiment aan aanpassingen .
Deze werd na 10 dagen afgeleverd , alles tiptop inorde inclusief keurig gedetailleerde facturen.Na een week kreeg ik problemen met de optische muis(het was niet eens duidelijk of dit door de door mij geinstalleerde software was of de muis zelf).Maar na overleg met dell zonder gezeur gewoon een nieuwe muis toegestuurd gekregen,zonder de oude te hoeven terugsturen. O ja,bij het bellen met de servicelijn 10 minuten in de wacht gestaan,dus dat valt ook wel mee.Het gaat bij zulke grote bedrijven natuurlijk niet bij 100% van de leveringen altijd perfect,dus ik vind de hetze die nu tegen dell gevoerd wordt sterk overdreven.En als ik problemen zou krijgen die niet naar mijn tevredenheid opgelost zouden worden,dan zou ik naar dell in Amsterdam rijden en het daar persoonlijk met een medewerker oplossen(dit lijkt mij altijd nog de beste optie.Persoonlijk contact is in zulke situaties toch altijd de beste oplossing.En nu gaan zeuren over de afstand voor sommige mensen naar Amsterdam is dus echt geen optie)
Maar voor mij niets dan lof over de service van dell. :D :D :D :D

Dr Dellta

Ongelezen bericht door Dr Dellta »

Eind oktober bestelde ik een Dell navigatie systeem voor in de auto.
Vrijwel direkt voelde ik al dat dit niet goed zou gaan, de order werd ineens zomaar in tweeen gesplitst, terwijl ik toch van de Dell site een Dell navigatiesysteem had besteld, zoals Dell in haar orderbevestiging ook schrijft.
Al snel bleek waarom dit zo is, de Axim kreeg ik vrij snel, maar op het TomTom gedeelte heb ik tot februari gewacht..... onderwijl telefonerend met een absoluut klantvijandige en onkundige 'klantenservice'. Tevens heb ik twee aangetekende brieven geschreven die tot op de dag van vandaag onbeantwoord zijn gebleven.
Door een toeval kreeg ik het telefoonnummer van Dell-kantoor (ipv de afpoeierdienst die 'klantenservice' heet) onder ogen en sprak ik met iemand die tenminste begreep waar het over ging.
Na nog een massa loze beloften en mislukte (lees niet nagekomen) afspraken mocht ik (bij de gratie Dell's) de koop ontbinden.

Nu zit ik al langer dan een week over de afgesproken termijn van de restitutie van mijn geld heen nog steeds te wachten op enig teken van deze firma. Eerdaags doe ik aangifte bij de politie van diefstal cq verduistering cq oplichting.

Een lijvig dossier is graag beschikbaar voor RADAR of HCC of wie er dan ook een zaak tegen Dell wil aanspannen.

jfk

Ongelezen bericht door jfk »

Nog een ervaring met Dell:

17-2 tijdens de 24-uurs-aanbieding een laptop besteld. De volgende dag een bevestigingsmail ontvangen met daarin details over het over te maken bedrag. Diezelfde dag (18-2) nog overgemaakt onder vermelding van de juiste nummers. Volgens de mail zouden we dan "binnen 5 werkdagen" meer informatie ontvangen. Inmiddels is het 4 maart, werkdag 11 of 12, en hebben we nog niks gehoord. Vier dagen geleden een mail gestuurd, tot op heden geen reactie. Sinds drie dagen iedere dag gebeld, je wordt weliswaar netjes te woord gestaan, maar uiteindelijk heb je het gevoel dat je met een kluitje in het riet wordt gestuurd, zeker als je al drie dagen hetzelfde te horen krijgt: "Oh, dan moet ik dat aan de financieele afdeling vragen, wij zien het geld hier nog niet. Morgen krijgt u een orderbevestiging". Ja, dat zeiden jullie gisteren ook. :?

Nouja, ik wil graag dat het goed komt, en ik wil Dell nog steeds het voordeel van de twijfel geven, maar dat wordt ondertussen wel steeds lastiger...

Anderzijds nog een kritische noot aan Radar en soortgelijke programma's: natuurlijk, zonder klachten komt er geen item, maar hebben jullie enig idee om hoeveel procent van de bestellingen het gaat? Ik denk het namelijk niet. Voor iedere klager 1 goed geholpen klant? Of 5? Of 9? Of 50? Je kunt het gewoon NIET weten, tenzij je ook iedereen die goede ervaringen met Dell heeft oproept om dat te melden. Zelfs een toename in het aantal klachten wil niks zeggen, dat kan samenvallen met een toename in het aantal bestellingen...

In ieder geval... Ik zal jullie op de hoogte houden van onze ervaringen met Dell.

kvoorn

Ongelezen bericht door kvoorn »

Ook ik heb zeer veel problemen met Dell gehad. De pc zelf is gelukkig prima in orde, maar de afhandeling van de bestelling was een ramp. EN dit wordt een heel lang verhaal.

Op 24-12-2003 bestelde ik online een pc. Ik had al rekening gehouden met de feestdagen, maar ik hoorde er maar niks van. Op 5 januari maar eens gebeld. Bleek dat de financieringsmaatschappij eerst nog contact met mij moest opnemen om het contract te ondertekenen. Die zouden binnen 2 dagen contact met mij opnemen.

Donderdag 8 januari maar weer gebeld, want ik had nog niks gehoord. Kreeg het nummer van de financieringsmaatschappij door om zelf maar even te bellen. Daar hoorde ik dat hun het pas van Dell door hebben gekregen op 5 januari. Veel te laat dus. Gelukkig konden hun wel direkt komen.

Op 29 januari kom ik thuis en ligt er een kaartje van vervoersbedrijf Wals Western (dit had UPS moeten zijn) dat ze geweest zijn om de pc te leveren. Ik heb gebeld om een nieuwe afspraak te maken, dit zou maandag 2 februari worden.

Om kwart voor 5 was er nog niemand geweest dus ben ik maar eens gaan bellen. De verklaring toen was dat de dozen in het verkeerde busje waren geladen en teruggekomen waren. Dat wisten ze al rond 3 uur en niemand die mij even belt. Vraag me nog steeds af wat er gebeurt zou zijn als ik zelf niet had gebeld.

Dinsdag 3 februari tussen 8 en 9 uur 's morgens zou de pc dan alsnog geleverd worden. Dit kostte mij dus weer een halve dag vrij nemen.
Helaas was er om 9 uur weer niemand geweest, dus ben ik maar weer gaan bellen. Bleek dat ze de dozen waren vergeten in te laden (?????). Hoe kan je dat nou vergeten?? Nu zouden ze proberen om nog voor 12 uur te leveren.

Omdat ik er een erg hard hoofd in had, zijn we uiteindelijk zelf naar Tilburg (vanuit Dordrecht) gereden om de pc op te halen. Na veel gezoek, niemand wist het nummer van het industrieterrein, alleen de naam, kwamen we bij een bijna lege opslagruimte. Er stonden om precies te zijn 4 dozen, die van mij. De meneer die daar was, vertelde dat de mensen van Walsh Western de dag ervoor te horen hadden gekregen dat ze allemaal ontslagen werden en daardoor waren de chauffeurs niet meer zo gemotiveerd. Op zich begrijpelijk, maar het lijkt me onnodig om de klant daar de dupe van te worden. Maar goed, ik had mijn pc inmiddels, maar het heeft me 2 vrije dagen gekost.

Toen begon het volgende gezeur. Ik moest de nota hebben om in te dienen bij mijn werkgever. Aangezien ik die nog niet had gekregen ben ik op dinsdag 10 februari gaan bellen. Het meisje aan de telefoon zei dat ze het meteen ging regelen. Aangezien ik 2 uur later nog geen fax had ontvangen, belde ik maar weer een keertje. Toen kreeg ik een andere uitleg. Een verzoek voor een kopie van de nota gaat eerst naar de financiele administratie, die moeten toestemming geven. Daarna gaat het weer terug naar de klantenservice zodat die het kunnen opsturen of faxen. Dit kon 5 minuten, maar ook 2 dagen duren.

Donderdag had ik hem nog niet, weer gebeld. Toen kreeg ik weer een andere verklaring. Ze konden geen nota sturen, omdat deze naar Primeline ging, omdat die zouden betalen. Maar ik de klant niet hun. Aangezien ik Primeline al gemaild had, wist ik al dat hun geen nota hadden, alleen een financieringsovereenkomt. Toen ben ik elke dag gaan mailen via de site met het verzoek een kopie van de nota te faxen. En uiteindelijk kreeg ik de nota op 16 februari via de mail.

Het is dat ik het merk Dell op zich goed vind, op mijn werk werk ik er ook mee. En daarbij zien de pc's er gewoon mooi uit. Maar de service en de afhandeling van de bestelling is echt een verschrikkelijke ramp. Ik zou bijna zeggen dat ze nog erger dan de NS zijn, kan je nagaan. Ik hoop dat ze er snel wat aan gaan doen, zodat ik over 3 jaar weer een nieuwe Dell kan kopen.

Gesloten