LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
joop0492
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2009 19:52

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door joop0492 »

Hier hetzelfde laken een pak!

Maar mensen, denk eens goed na hoe ze aan je adres komen?!!!!!!
Zijn de genodigden allemaal ouderen, dan denk ik te weten hoe ze aan je adres komen!

En nog iets: wil je deze oplichterij stoppen? Neem dan contact op met de zaal waar ze deze bijeenkomst willen houden. (Ze willen dat natuurlijk niet). Maar de zaaleigenaar zal op een gegeven moment ook wel denken wat hij daarmee aan moet.

Bundel je krachten en breng de "Boekingscentrale" in discrediet bij zaalverhuurders, dan houdt het vanzelf op!

Gr., Joop

Je reactie is altijd erg welkom.

me rintel
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2009 10:46

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door me rintel »

LS,

De Boekingscentrale zit vandaag, vrijdag de 13e! maart in Partycentrum de Vriendschap in 't Veld. Waar aanwezigen een cadeaupakket van 299 euro mee krijgen! En een espress-koffiezetaparaat als verrassing...
De hele dag moeten teren op 'een lekkere en gratis kop koffie'. En na afloop nog een kop soep.
Duidelijk staat vermeld dat er een presentatie zal plaats vinden. Voor meer info is er een infolijn: 06-29283391 (ma-do 12:00-14:00)
Postadres: Boekingscentrale, Postbus 136, NL 7070 AC Ulft

me rintel
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2009 10:46

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door me rintel »

LS,

De eigenaar van de Vriendschap even gebeld. Heeft al meer dit bedrijf over de vloer gehad. Heeft er goede ervaringen mee. Wie meer koopt krijgt meer cadeaus. Soep en koffie zijn gratis. Er wordt in kleine groepen met de mensen gepraat in meerdere sessies op een dag. Zo is er 's morgens en 's middags een groep.
Ook maar even een andere boekingscentrale gebeld, namelijk toeringcar boekingscentrale in Alkmaar. Die kent de verhalen van de mensen die op bezoek gaan. Heeft weinig last van het bedrijf, maar heeft soms mensen aan de lijn die zich bedonderd voelen.
Die zaten blijkbaar niet op de verkoop van matrassen en pannensets te wachten! Hij raadt mensen af om er op in te gaan, maar geeft toe niet al te diep op de materie te zijn ingegaan. Boekingscentrale is een algemeen gebruikte term, dus moeilijk te beschermen.
Bij de KvK staan meerdere Boekingscentrales vermeld, maar niet eentje in Ulft. De adresgegevens van het bedrijf zijn dus niet duidelijk, wat vragen oproept...Ze zitten in elk geval niet in de taxi-, vakantie-, touringcar of keuringsbranche...

toise
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2009 12:19

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door toise »

16-03-2009
Mijn moeder heeft een uitnodiging ontvangen voor een sponsorcadeau van Boekingscentrale Postcodegebied.
In de brief worden aardige cadeau's beloofd. Zeker het koffiezetapparaat en een cadeaupakket van 299,=.
Het is een belachelijke vertoning. Je moet eerst drie uur naar een verkooppraatje luisteren. Er wordt een pannenset aangeboden voor de drie leukste deelnemers. Enthousiast en spontaan!
Uiteindelijk krijgen alleen die mensen zo'n pannenset die ook daadwerkelijk iets aanschaffen. Kopen dus! Het koffiezetapparaat is alleen voor echtparen (in welke tijd leven we en waarom stuurt men dan zo'n uitnodiging naar een alleenstaande?), manicurenset is prul evenals het messenset waardeloos is. Het hoofdcadeau ter waarde van 299,= euro is een briefje waarop staat dat je op eigen kosten naar Oostenrijk mag, naar een door hun uitgezocht Hotelletje (?) en het diner voor die paar dagen dat je er verblijft zelf mag betalen.
Mooi cadeau!
Men verplicht je inderdaad tot niks maar de uitnodiging is gewoon niet netjes! Er wordt veel beloofd maar dat maken ze absoluut niet waar. Je wordt dus toch bedonderd!! Ga dus niet. Echt verloren tijd!

stofzuigertje

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na 5 jaren 10 pagina's vol, wie trapt hier nu nog in?

wolvegaster
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2009 19:54

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door wolvegaster »

Heden 18 maart kreeg mijn moeder van 88 zo,n uitnodiging in de bus. Vond het heel verdacht en weet nu via dit forum hoe de vork in de steel zit. Ik stuur de boekingskaart ongefrankeerd aan hun retour en dat zou eigenlijk iedereen moeten doen.

gump
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2009 11:59

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door gump »

hallo

Mensen pas toch op.

Grote of kleine bedrijven men doet hier allemaal aan mee.
Als u lid wordt krijgt u dit, U heeft gewonnen , is deze auto voor U!.

Of je nu de postcode loterij bent of een erg foute firma zoals in het forum. ze willen aan je verdienen en inderdaad zoals ook al menig ander zij "voor niks gaat de zon op"

Het bericht deze week over de staatsloterij hoort eigenlijk ook in dit forum thuis.

Met groet gump werkzaam bij http://www.olezo.nl/

floweroflife12
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2009 15:41

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door floweroflife12 »

vandaag ook zo'n mooie :wink: brief gekregen.
Omdat ik het niet vertrouwde heb ik op internet gezocht naar boekingscentrale en deze site gevonden met alle verhalen.

Bedankt voor alle waarschuwingen en als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het meestal ook zo :wink: .

Groeten,
Greet

mootje6969
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2009 17:27

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door mootje6969 »

En Bella71? al je mooie pannenset ontvangen? na 3 maart wel een reactie verwacht hoe goed eze mensen wel niet zijn.
Sorry maar als je in de maling genomen wordt is nog tot daar aan toe maar het dan ontkennen............
Nou ik heb weer iets nieuws voor tros radar. Ondertussen heeft postbus 136 uit Ulft weer iets nieuws bedacht, te weten............ de miljoenen-quiz, en je kunt veel winnen joh!!! :lol:
Van alle markten thuis die Ulft :roll:

Mazzelaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2009 14:04

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Mazzelaar »

Inderdaad, ook wij (41 en 37 jaar) hebben een uitnodiging ontvangen, afkomstig uit Ulft, voor 15 april in IJmuiden. Had meteen al bedenkingen, want er stond geen website bij, alleen een 06 nr.
Zo te zien dus zeker niet de moeite waard om er een middagje vrij voor te nemen. Ga dat dus ook niet doen. Boeven zijn het, allemaal!
Ben dankzij de reacties hier toch veel wijzer geworden.

janaxa
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2009 13:42

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door janaxa »

Hoezo oplichterij?
Je komt in de zaal binnen en word ontvangen met een heerlijk kopje koffie of théé. Dan word het programma voor de dag uitgelegt en volgt er een presentatie over gezonde nachtrust, waarbij ook een aantal bedmaterialen worden voorgesteld, die de aanwezige gasten kunnen bestellen als zij dit zelf willen (vrijblijvend ). Aan het einde van het programma krijgen alle gasten nog een heerlijke kop soep, waarna de cadeau's worden uitgedeeld. Voor alle aanwezige echtparen een koffie-express, voor alle genodigden een 19 delig mannicureset en voor iederéén een sponsorcheque van het parkhotel Olsberg.
Voor een ieder die met de uitnodiging naar de zaal komt staat dit komplete pakket op u te wachten, en het kost echt helemaal niets. Hoe kunnen mensen dan schrijven dat je word opgelicht. Dat kan toch alleen als je voor iets hebt betaald en daar geen diensten tegenover hebben gestaan.De mensen die op dit forum klagen zijn of nog nooit bij deze firma in de zaal geweest, of een dame of heer die alleen is geweest en niet het koffieapperaat heeft gekregen, OMDAT IN DE UITNODIGING DUIDELIJK STAAT DAT DIT ALLEEN VOOR ALLE AANWEZIGE ECHTPAREN BEDOELD IS!!!!!!!!!!

Mazzelaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2009 14:04

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Mazzelaar »

Nou, waar het om gaat is dat je wordt gelokt met dure cadeau's, die in werkelijkheid een goedkoop manicuresetje in reissetformaat(zie eerdere reacties), en een hotelbon blijken te zijn, waarbij je toch altijd meer geld kwijt bent, want ze houden die acties heus niet in het voordeel van de klant hoor. En blijkbaar denken er meer mensen zo over. Maar goed, ik ben klaar met dit onderwerp. Als mensen erheen willen, veel plezier, geniet van de soep.

aletta81
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2009 11:45

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door aletta81 »

De brieven komen nu sappemeer binnen.

En dan kunnen we in zalencentrum Boelens onze prijs halen...

Ankie60
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2009 19:08

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Ankie60 »

Ook in Ten Boer krijgen we nu deze uitnodiging. Wij kunnen naar het zalencentrum Rohoboth in Siddeburen.
Dank zij alle meldingen gaan we maar niet. Toch goed dat we even hebben gecheckt.

mimi80
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2009 13:46

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door mimi80 »

Ook in het oosten des lands zijn ze nu weer actief. Dankzij dit forum ligt bij ons de uitnodiging in de oud-papier bak.

Roswitha83
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2009 14:46

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Roswitha83 »

sq26wBeste mensen,

Ook ik heb vandaag een 'spetterende' uitnodiging gekregen van Boekingscentrale te Ulft, postbus 136, 7070 AC Ulft. Er staat een fantastisch verhaal in wat bijna te mooi is om waar te zijn. Ik zou ook een cadeaupakket overhandigd krijgen van € 200,- Het zgn manicuresetje. Deze presentatie zal zijn op 23 april bij zalencentrum de Bebsel te Goor aanvang 14.00 uur. Ook de 'vertrouwde' kop soep zal niet ontbreken.
Ik wil iedereen dan ook van harte op het hart drukken hier AUB niet in te trappen, heel Nederland wordt bestookt met dit soort malafide verkoopstunts. Je bent duizenden euro's kwijt, en hebt een manicuresetje wat het leed echt niet zal verzachten.
Ik ben nog never nooit een keer bij zo'n presentatie geweest, maar heb al vele malen, verschillende uitnodigingen ontvangen van verschillende boekingscentrales. MENSEN TRAP ER NIET IN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Na enig speurwerk van mij, is dit het resultaat:

Bedrijfsgegevens zijn:

Euro-Team GmbH
Industrieweg 2-1
7064 BV Silvolde
06-29283391
Aantal medewerkers: 1
Oprichtingsjaar: onbekend
Kvk nr: 09186138
Handelsnaam: onbekend

Bron: Nationale Bedrijvengids.

Oost-Groninger
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 nov 2007 15:24

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Oost-Groninger »

Volgens de inschrijving bij de Kamer van Koophandel gaat het om een nevenvestiging van Euro-team GmbH, in 2000 ingeschreven bij het Amtsgericht Detmold HRB 3225. Handel in natuurhaarproducten, beddengoed en huishoudelijke artikelen alsmede alle gelijksoortige producten. De inschrijvingsdatum is 16 augustus 2008. Directeur: Ingeborg Kipp.

Dat lijkt ten dele om misleidende informatie te gaan. Het gaat in werkelijkheid om Euro-Team GmbH te Augustdorf. Haushaltswaren, Grosshandel, Möbel und Haushaltsgegenstände, Vertrieb, Export, Import, Raumtextilien Grosshandel Textilien. Inschrijving Amtsgericht Lemgo HRB 4903, maar daarna kennelijk verhuisd naar Delbrück (Paderborn HRB 3409). Uit het Duitse handelsregister blijkt dat de firma niet meer onder deze naam bestaat.

De Verbraucherschutz Hamburg waarschuwde in juli 2008 voor de praktijken van deze firma vanwege verkoop van onzinnige waterfilters. http://www.hamburgwasser.de/cms/website ... -06-19.htm

fluut
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2009 15:24

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door fluut »

hallo

voor een paar weken geleden hebben wij een uitnodiging gekregen van de boekingcentralen ulte met allemaal cadeus die je kan krijgen
trw van E 299.
in begin hadden we een goed gevoel er over maar niet veel aandacht aan besteed omdat het toch even zou duuren.
nu dat de dag nadert hadden mijn moeder en ik zo iets van laten we eens op het internet kijken wat het precies is en inhoud.
daar bij stuiten wij op de sait van rader met dezen info.
ik ben blij dat ik hier op gestuit ben anders was ik er bijna nog naar toe gegaan.
de uitnodiging vind plaats op 15 april vanaf 15,00 in laren.
bij dezen bedankt.
gr fluut

Trinity71
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2009 18:40

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Trinity71 »

Exact hetzelfde verhaal hier. Ook in Vlagtwedde met verkoper Andre uit Stadskanaal.

Vandaag naar zo'n bijeenkomst geweest met mijn ouders (65+). Daar heb ik de brief van hun gelezen en het straalde er al af.

Helaas was mijn moeder dol-enthousiast, net als een andere dame op deze forum. Ze had naast haar aankopen een pannenset gratis gekregen, ter waarde van boven de 600,00 Euro. Nou had ik bij thuiskomst gelijk even gegoogeld en zag ik die nieuwe pannenset van "sbs" aangeboden staan voor 89,= door een duitse persoon.

De verkoper begon ook gelijk over slechte verkoop technieken, zoals op die reisjes, en dat zij niet zo waren. Wat schetste mijn verbazing (not), hier vondt ik een zelfde verhaal over de verkoop van kashmir matrassen et.:
http://www.kopersbelangen.nl/viewtopic.php?p=99197

Mijn moeder heeft het inmiddels ook al ingezien (hartstikke sneu) en ik mag de bestelling van haar annuleren.

Weet iemand toevallig waar ik deze producten (matras,dekens,kussens,etc.) nog meer kan kopen?
Laatst gewijzigd door Trinity71 op 18 apr 2009 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Trinity71
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2009 18:40

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Trinity71 »

Alle echtparen, behalve wij, waren 65+. Ik vondt dit toch even het melden waard.

Op het factuur staan 2 partijen:

Euro Team GmbH
Pivitsheider Str. 24a
D-32832 Augustdorf
Telefoon: +49 (0)5237890954 (staat niet op het factuur)

Serviceburo
Info: 026-3611010 (met pen bekrabbeld: tussen 9 en 12 uur)
Postbus 136
NL-7070 AC ULFT

Het hoofd van de factuur bestaat uit een kroon (Dat mag dus al niet. Dat mogen alleen hofleveranciers) en de slogan "Wij zorgen voor uw gezonde slaap".

Het leveren van de producten doen zij ook binnen 4 dagen of 6 dagen. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de colportage wet.

Ze laten het inderdaad lijken op een prijs van de Postcode Loterij, en dat mag volgens mij ook niet.

Lees ook:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_q ... qid=467240
http://www.hamburgwasser.de/cms/website ... -06-19.htm
http://www.ihk-niederrhein.de/archiv/2007/11/040.pdf

Nou, ik hoop dat er binnenkort in Nederland ook iets aan wordt gedaan.

Gesloten