Pagina 8 van 8

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 20 sep 2014 19:56
door promat
Mijn oma van 95 heeft een Pretium abonnement. Doordat het tehuis waar ze zat word gesloopt (dus gedwongen verhuizing) , is ze herplaatst naar een ander verzorgingstehuis. Hier heeft ze een telefoonlijn van het tehuis zelf gekregen.
Wij hebben Pretium benaderd voor beeindiging van het contract, maar ze geven niet thuis. Telefonisch werd wel meegedeeld dat mijn oma wel onder de coulanceregeling zou vallen.
Zijn er nog manieren om onder dit contract uit te komen ? Want er wordt nu al 4 maanden 19 euro afgeschreven terwijl ze het hele telefoonnummer niet meer heeft.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 20 sep 2014 22:15
door langste adem
Wat bedoel je met "ze geven niet thuis" ? Heeft u telefonisch of schriftelijk antwoord gehad daarover met Pretium ? Beter communicceer je altijd per aangetekende post bij een bedrijf als pretium.

Ik zou meteen een selectieve blokkade op laten leggen bij de bank, zodat Pretium geen bedragen meer kan afschrijven. En , afhankelijk van de precieze situatie, de 4x19 euro of een gedeelte daarvan laten storneren door de bank.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 20 sep 2014 23:16
door tenormin
langste adem schreef:Ik zou meteen een selectieve blokkade op laten leggen bij de bank, zodat Pretium geen bedragen meer kan afschrijven. En , afhankelijk van de precieze situatie, de 4x19 euro of een gedeelte daarvan laten storneren door de bank.
Is toch niet te filmen dat ze nog doorgaan met die praktijken. Ik mag niet vloeken hier, maar het zijn flippers en ik kan de k niet schrijven; sorry, maar ik ben zo klaar met Pretium 's wijze van "zaken doen", m.a.w. doorgaan met iemand op verkeerde benen zetten.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 03 nov 2014 11:05
door Joop van Houdt
Mijn moeder (92, behoorlijk doof, begin dementerend) overkwam het ook. Volgens mij hoef je, zolang ze het niet schriftelijk bevestigd heeft, niets te doen en is het sinds 13 juni dit jaar niet rechtsgeldig. Zie deze link: http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/index.htm

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 03 nov 2014 12:22
door tenormin
Joop van Houdt schreef:Mijn moeder (92, behoorlijk doof, begin dementerend) overkwam het ook. Volgens mij hoef je, zolang ze het niet schriftelijk bevestigd heeft, niets te doen en is het sinds 13 juni dit jaar niet rechtsgeldig. Zie deze link: http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/index.htm
Let toch maar goed op uw moeders rekening; ze doen het nog steeds zonder handtekening. Ook na 13 Juni gaat hun feestje gewoon door.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 03 nov 2014 12:26
door Joop van Houdt
Dat zal ongetwijfeld. Ik heb ze inmiddels op een niet mis te verstane aangetekende getrakteerd en zal zeker haar rekening in de gaten houden.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 20 jul 2015 13:10
door Sosoet
Pretium telecom gaat op deze manier gewoon door met ledenwerving. Onlangs werd mijn moeder van 87 gebeld door Pretium. Ook zij wilde NIET overstappen maar eventueel wel informatie ontvangen. Enkele dagen later werd er een dik pakket bezorgd van Pretium. "WELKOM bij Pretium " waren de eerste woorden. "Wat goed dat u gebruik wilt maken van Pretium bellen, u hoeft niets te regelen, wij regelen het voor u" . Mijn moeder schrok enorm en belde het bijgeleverde telefoonnummer om te zeggen dat zij niet overgestapt was. Alleen een bandje van Pretium kreeg ze te horen en ze wist niet wat ze moest doen en belde mij. Ook ik kreeg het bandje en kon niemand persoonlijk aan de lijn krijgen. Ik heb toen gegoogled en de klantenservice gebeld. Inderdaad was mijn moeder aangemeld als nieuwe klant terwijl ze duidelijk NEE had gezegd. Mijn moeder is wel 87 maar verstandelijk nog zeer goed dus ik geloof haar eerder dan de man van de klantenservice welke zei ; "ik ben niet bij dat telefoongesprek geweest en weet niet wat uw moeder gezegd heeft". Hij heeft het abonnement weer ongedaan gemaakt. Ik vind het schandalig dat Pretium op deze manier aan leden probeert te komen. Zo alle vorige reacties te lezen werft Pretium vooral oudere mensen welke niet zo goed weten hoe het in z'n werk gaat. Gelukkig was mijn moeder zo alert!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 20 jul 2015 14:01
door tenormin
Sosoet schreef:Pretium telecom gaat op deze manier gewoon door met ledenwerving. Onlangs werd mijn moeder van 87 gebeld door Pretium. Ook zij wilde NIET overstappen maar eventueel wel informatie ontvangen. Enkele dagen later werd er een dik pakket bezorgd van Pretium. "WELKOM bij Pretium " waren de eerste woorden. "Wat goed dat u gebruik wilt maken van Pretium bellen, u hoeft niets te regelen, wij regelen het voor u" . Mijn moeder schrok enorm en belde het bijgeleverde telefoonnummer om te zeggen dat zij niet overgestapt was. Alleen een bandje van Pretium kreeg ze te horen en ze wist niet wat ze moest doen en belde mij. Ook ik kreeg het bandje en kon niemand persoonlijk aan de lijn krijgen. Ik heb toen gegoogled en de klantenservice gebeld. Inderdaad was mijn moeder aangemeld als nieuwe klant terwijl ze duidelijk NEE had gezegd. Mijn moeder is wel 87 maar verstandelijk nog zeer goed dus ik geloof haar eerder dan de man van de klantenservice welke zei ; "ik ben niet bij dat telefoongesprek geweest en weet niet wat uw moeder gezegd heeft". Hij heeft het abonnement weer ongedaan gemaakt. Ik vind het schandalig dat Pretium op deze manier aan leden probeert te komen. Zo alle vorige reacties te lezen werft Pretium vooral oudere mensen welke niet zo goed weten hoe het in z'n werk gaat. Gelukkig was mijn moeder zo alert!
Wees maar blij dat U kunt schrijven dat het abonnement ongedaan gemaakt is. Was voor de nieuwe wet zo goed als onmogelijk. Gelukkig zijn er nu wel stappen die genomen kunnen worden; vroeger absoluut onmogelijk.