Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!
Geplaatst: 20 aug 2013 17:25
OK. die vergelijkingen kloppen echt niet.... Blijkt maar weer eens dat je het niet WIL begrijpen...
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
newmikey schreef: Nee, ook die klopt niet. Je ziet bij AH een aanbieding van "2 halen, 1 betalen" maar neemt er maar één en claimt 50% korting.
Je betaald ze alle bij, en wil er 1. Maar krijgt dan niets.
Nog beter, "3 halen, twee betalen", je rekent er inderdaad 3 af maar gaat later met één terug en claimt de volledige prijs van die éne terug.
Je betaald ze alle 3 wil er maar 1, en krijgt er geen een. Als je het alsnog wilt moet je nog eens 3x zoveel betalen.
Schoenen: "tweede paar voor 1 Euro" en je brengt het eerste paar terug en verwacht restitutie van het gehele bedrag min die éne euro.
Weer, betaal je er 2, krijgt er geen 1, en moet als je de schoenen toch wilt, 3 keer zoveel er boven op betalen.
Autorijschool: je koopt een pakket met lessen, theorie-examen en praktijkexamen. Je komt voor je theorie niet opdagen en eist vervolgens ijskoud dat je je praktijk wel mag doen.
Graag verduidelijking waarom het niet klopt. Dit is volgens de theorie (piramide) van Alfatrion tegenspreken.Jan 42 schreef:
Deze vergelijking klopt niet, net als de vorige over het bankstel van Newmickey.
En waarom zou van een product wel zelf mogen bepalen wat ik er mee doe en van een dienst niet?orakel schreef:Een dienst is iets anders dan een fysiek product.
Een gratis knipbeurt? Hier is betaald voor de dienst.orakel schreef:Als ik als kapper de volgende actie heb:
"Koop een knipbeurt voor 20 euro. Laat je de komende drie weken knippen dan mag je 6 weken na de knipbeurt terugkomen voor een nieuwe knipbeurt."
Het vliegtuig bestaat nog steeds, de stoel is niet uit het toestel gerukt en het vluchtschema is niet veranderd. Het bestaat nog steeds.orakel schreef:Maar zoals iemand anders al schreef: door niet heen te vliegen is het product niet afgenomen en bestaat niet meer.
Hier heb ik je hoofdargument weerlegt met citaten, dus je overdrijft nog al. Daarop probeer jij niet te overtuigen door te hierop reageren, maar je probeert tot drie maal toe mij in diskrediet te brengen. Eerst zou ik er zelf geen vertrouwen in hebben, daarna mankeerde er aan mijn taal- en grammatica (die nota bene in de officiële stukken werd gebruikt) het een ander was op te merken en tot slot vind je het nodig om algemene verwijten te maken zonder ook maar enige onderbouwing en dat de laagste vorm van regeren is op een argument is door het te betwisten. En jij denkt het beter te doen door niet of nauwelijks te reageert op mijn argumenten? In de piramide van Paul Graham is dat nóg lager.newmikey schreef:Het valt mij op dat je je opvallend vaak onttrekt aan je eigen advies en dat jij, in die zelfde pyramide, van "contradiction" je handelsmerk hebt gemaakt.
Gaat niet op. De casus hier is dat TS voor twee vluchten heeft betaald, er een gemist heeft en de leverancier de andere niet wilde leveren. TS claimde geen 50% korting maar de andere vlucht.newmikey schreef:e ziet bij AH een aanbieding van "2 halen, 1 betalen" maar neemt er maar één en claimt 50% korting.
Gaat ook niet op. De casus hier is nog steeds dat TS voor twee vluchten heeft betaald, er eentje gemist heeft en de leverancier de andere niet wilde leveren.newmikey schreef:Nog beter, "3 halen, twee betalen", je rekent er inderdaad 3 af maar gaat later met één terug en claimt de volledige prijs van die éne terug.
Gaat wederom niet op. De casus hier nog altijd dat TS voor twee vluchten heeft betaald, er eentje gemist heeft en de leverancier de andere niet wilde leveren.newmikey schreef:Schoenen: "tweede paar voor 1 Euro" en je brengt het eerste paar terug en verwacht restitutie van het gehele bedrag min die éne euro.
De wet schrijft voor dat je theorie eerst moet hebben voor dat je aan praktijkexamen mag beginnen. De wet schrijft niet voor dat je heen vlucht gehaald moet hebben om je terugvlucht te mogen nemen.newmikey schreef:Autorijschool: je koopt een pakket met lessen, theorie-examen en praktijkexamen. Je komt voor je theorie niet opdagen en eist vervolgens ijskoud dat je je praktijk wel mag doen.
Zo gaat het voorbeeld uiteraard wel op. De overeenkomst geeft recht op twee knipbeurten. De eerste over drie weken en de tweede over zes weken. Stel dat er geen algemene voorwaarden van toepassing zijn. Het niet afnemen van de eerste knipbeurt laat het recht op de tweede knipbeurt niet vervallen.orakel schreef:Maar vooruit, laat ik mijn gedachtegang weergeven:
je koopt een knipbeurt voor 20 euro voor twee knipbeurten
Uhm daar was je toch zelf bij ???Jan 42 schreef:OK, om niet steeds in rondjes te blijven draaien;
Even wat nieuws; Ik zie net bij het papieren inscannen voor de rechtsbijstandsverzekering dat de mevrouw bij de ticketbalie in Barcelona mij ongevraagd een retour van Barcelona naar Amsterdam en van Amsterdam naar Barcelona, vertrek Barcelona- Amsterdam 15 augustus, terug Barcelona-Amsterdam 6 oktober heeft verkocht ipv. een enkele reis.....
Dat doet hij steeds. Alleen het knip en plak werk is in correct Nederlands. Zijn eigen teksten raken kant nog wal en als je daar iets van zegt dan is het een persoonlijke aanval die niet op de inhoud in gaat. Welke inhoud? Wat betekent "Verschillende rechters oordelen rechters"? Hoe moet je daar inhoudelijk op reageren?newmikey schreef: Alfa, niet om het één of het ander maar kan je ook gebruik maken van gewoon Nederlands waar een kop en een kont aan zit? En als je al juristen-taal gebruikt, doe het dan op z'n minst correct en niet met dit soort krom Nederlands vol met spel- en grammatica-fouten.
Precies mijn gedachten.newmikey schreef:Ik begin langzaam te denken dat je ons gewoon al paginas lang voor de gek houdt en dat dit alles nooit gebeurd is, het is gewoon te absurd dat je maar bestelt en betaalt en regelt zonder ook maar één keer na te lezen wat je doet of waarvoor je betaalt. Ik geloof het gewoon niet meer, niemand is zo ....
Reken dus op een aanvullende nota van de KLM als je geen gebruik maakt van die terugvlucht op 6 oktoberJan 42 schreef:OK, om niet steeds in rondjes te blijven draaien;
Even wat nieuws; Ik zie net bij het papieren inscannen voor de rechtsbijstandsverzekering dat de mevrouw bij de ticketbalie in Barcelona mij ongevraagd een retour van Barcelona naar Amsterdam en van Amsterdam naar Barcelona, vertrek Barcelona- Amsterdam 15 augustus, terug Barcelona-Amsterdam 6 oktober heeft verkocht ipv. een enkele reis.....
Binnen Europa zijn ze nog wel OK maar als je naar de VS vliegt loop je zomaar de kans op een code-share van Delta terecht te comen of tot een paar jaar geleden NotBest Airlines (NorthWest) - dat was nog een graadje erger.Mk schreef:Nog een reden voor mij om zo weinig mogelijk KLM te vliegen.
Dit is argument al eerder aangehaald, maar daar is nooit een onderbouwing bij geven.Mk schreef:Nog een inhoudelijke reactie; door het niet afnemen van de eerste vlucht maar wel gebruik willen maken van de terugvlucht verandert de dienst die je afneemt.
Het argument brengt met zich mee dat klanten die helemaal niet meer op reis gaan het volledige aankoopbedrag van de luchtvaart maatschappij terug zouden moeten krijgen. Maar dat doet KLM niet.Artikel 6:271 BW schreef:Een ontbinding bevrijdt de partijen van de daardoor getroffen verbintenissen. Voor zover deze reeds zijn nagekomen, blijft de rechtsgrond voor deze nakoming in stand, maar ontstaat voor partijen een verbintenis tot ongedaanmaking van de reeds door hen ontvangen prestaties.
En dan is er nog een anders probleem met dit argument. De vrije wil, die nodig is voor het ontbinden en opnieuw sluiten van een overeenkomst, ontbreekt. De passagier die een deel van de dienst niet afneemt geeft daarmee niet aan dat hij de overeenkomst wilt ontbinden en een nieuwe overeenkomst wilt afnemen.Artikel 3:33 BW schreef:Een rechtshandeling vereist een op een rechtsgevolg gerichte wil die zich door een verklaring heeft geopenbaard.
Dit kan een luchtvaartmaatschappij nooit aan een rechter uitleggen.Mk schreef:Nog een inhoudelijke reactie; door het niet afnemen van de eerste vlucht maar wel gebruik willen maken van de terugvlucht verandert de dienst die je afneemt. De retour A - B - A wordt op dat moment een enkele reis van B naar A.
Deze reis van B naar A kent een bepaald tarief. Dit tarief voor een enkele reis van B naar A kan op het moment van annuleren van de heenreis (cq no show bij de heenreis) of zelfs op het moment van boeken van de oorspronkelijke retour hoger zijn dan het oorspronkelijk betaalde tarief voor de complete retour.
Ik had laatst een vlucht naar Riga. KLM codeshare met Air Baltic..... (ik had Air Baltic geboekt en zag het pas bij boarden, maar toch....)newmikey schreef:Binnen Europa zijn ze nog wel OK maar als je naar de VS vliegt loop je zomaar de kans op een code-share van Delta terecht te comen of tot een paar jaar geleden NotBest Airlines (NorthWest) - dat was nog een graadje erger.Mk schreef:Nog een reden voor mij om zo weinig mogelijk KLM te vliegen.
Het zal niet heel vaak voorkomen, maar in theorie is het mogelijk.16again schreef: Dit kan een luchtvaartmaatschappij nooit aan een rechter uitleggen.
Als de reis B->A duurder is dan gecombineerde reis A->B en B->A, dan geldt voor het traject A->B een negatieve prijs!!!
Oftewel, klant krijgt geld toe om in het vliegtuig van A naar B mee te mogen.
Iets beter begrijpend lezen denk ik dan. De KLM verkoopt retourtjes (A-B-A) en enkele reizen (A - B of B - A). Dat zijn verschillende producten/diensten waarbij de prijs van de dienst ook nog eens afhangt van het moment van aanschaf van de dienst en de datum/tijdstip dat de dienst wordt afgenomen. Daarbij heb je de mogelijkheid om aanvullende diensten af te nemen (bijvoorbeeld een annuleringsverzekering of de optie om de dienst op een andere datum/tijdstip af te nemen; een flexibel ticket).alfatrion schreef:Dit is argument al eerder aangehaald, maar daar is nooit een onderbouwing bij geven.Mk schreef:Nog een inhoudelijke reactie; door het niet afnemen van de eerste vlucht maar wel gebruik willen maken van de terugvlucht verandert de dienst die je afneemt.