LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oude telefoons en Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
doctorzorro

Re: Oude telefoons en Vodafone

Ongelezen bericht door doctorzorro »

sjohie schreef:
Jolijn schreef:In Nederland zijn de frequenties voor de 900 en 1800 MHz banden eind 2012 opnieuw geveild. bij deze veiling hebben alleen de bestaande operators frequenties voor GSM verworven. Het frequentiebezit per operator is gegeven in onderstaande figuur. De vergunningen hebben een looptijd van 17 jaar gerekend vanaf 26 februari 2013.

Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren of ik rondom deze datum een brief hierover van Vodafone heb gehad.
Je had ze ook even kunnen bellen natuurlijk.. :wink:
Doe jij natuurlijk ook altijd he, je provider bellen om te vragen of ze nog iets aan hun netwerk gaan veranderen voordat je je abo afsluit. Laat me niet lachen joh, je redenering slaat kant noch wal en mijn vermoeden dat je wel iets met vodafone hebt, aandelen of anders, wordt toch echt steeds sterker. Je gebruikt iedere keer dezelfde onjuiste argumenten en verdraait de zaak om je punt te maken. Waarom je zo fel een bewezen rotbedrijf als vodafone verdedigd is mij een raadsel.

doctorzorro

Prolix schreef:
Jolijn schreef:.. Noem 's een werkbare metafoor.
Het enige wat mij zo te binnen schiet is benzine met een ander octaangehalte. Motorrijders en mensen met hele oude auto's hebben tegenwoordig een additief om in de benzine te gooien zodat de motor niet gaat pingelen. En als dat er niet meer is dan is het gedaan met rijden. En nergens kunnen ze geld oid terughalen. Afmelden voor de wegenbelasting kost ook nog geld. Het is gewoon jammer maar helaas, en men kan er geen rechten aan ontlenen. Het is duidelijk dat er twee kampen zijn, hier op TrosRadarForum komen we er niet uit.
Geschillencommissie dus.
Geen goede vergelijking. Ondanks dat er geen lood meer in de benzine zit en super moeilijk verkrijgbaar is wordt er geen enkele automobilist de dupe van zodanig dat zijn geliefde heilige koe niet meer kan rijden. Hij heeft de vrije keus om bij een ander tankstation te gaan tanken, wellicht een witte pomphouder die wél hoogoctaan met loodadditief verkoopt. Nergens is hij verplicht om nog een jaar bij de shell of bp te tanken, er bestaat geloof ik niet zoiets als een benzinecontract.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

sjohie schreef:
Jolijn schreef:In Nederland zijn de frequenties voor de 900 en 1800 MHz banden eind 2012 opnieuw geveild. bij deze veiling hebben alleen de bestaande operators frequenties voor GSM verworven. Het frequentiebezit per operator is gegeven in onderstaande figuur. De vergunningen hebben een looptijd van 17 jaar gerekend vanaf 26 februari 2013.

Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren of ik rondom deze datum een brief hierover van Vodafone heb gehad.
Als ik niet weet waarover ik moet bellen, kom ik niet op dat idee. :wink:
Ze hebben mij gebeld ca. mrt/april, dat mijn (Sim only) abbo binnenkort afliep enz. frequentie is niet ter sprake gekomen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

doctorzorro schreef:
sjohie schreef:

Doe jij natuurlijk ook altijd he, je provider bellen om te vragen of ze nog iets aan hun netwerk gaan veranderen voordat je je abo afsluit. Laat me niet lachen joh, je redenering slaat kant noch wal en mijn vermoeden dat je wel iets met vodafone hebt, aandelen of anders, wordt toch echt steeds sterker. Je gebruikt iedere keer dezelfde onjuiste argumenten en verdraait de zaak om je punt te maken. Waarom je zo fel een bewezen rotbedrijf als vodafone verdedigd is mij een raadsel.
Als jij een sim-only abonnement neemt, is de gekozen telefoon jouw verantwoordelijkheid, dus dan had jij zeker in het geval van een 14 jaar oud model als de 7110 wel even kunnen informeren of dat wel goed zou komen, in plaats dit maar aan te nemen.

Maar nogmaals, steek je moeite aub niet in mij beschuldigen van enige banden met Vodafone, die ik pertinent niet heb, maar in je aanmelding bij de geschillencomissie.

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

doctorzorro schreef:
Prolix schreef:
Jolijn schreef:.. Noem 's een werkbare metafoor.
Het enige wat mij zo te binnen schiet is benzine met een ander octaangehalte. Motorrijders en mensen met hele oude auto's hebben tegenwoordig een additief om in de benzine te gooien zodat de motor niet gaat pingelen. En als dat er niet meer is dan is het gedaan met rijden. En nergens kunnen ze geld oid terughalen. Afmelden voor de wegenbelasting kost ook nog geld. Het is gewoon jammer maar helaas, en men kan er geen rechten aan ontlenen. Het is duidelijk dat er twee kampen zijn, hier op TrosRadarForum komen we er niet uit.
Geschillencommissie dus.
Geen goede vergelijking. Ondanks dat er geen lood meer in de benzine zit en super moeilijk verkrijgbaar is wordt er geen enkele automobilist de dupe van zodanig dat zijn geliefde heilige koe niet meer kan rijden. Hij heeft de vrije keus om bij een ander tankstation te gaan tanken, wellicht een witte pomphouder die wél hoogoctaan met loodadditief verkoopt. Nergens is hij verplicht om nog een jaar bij de shell of bp te tanken, er bestaat geloof ik niet zoiets als een benzinecontract.
Dus met je eigen woorden ben je te verslaan. Er mag geen super met hoog octaan meer worden GEMAAKT en/of VERKOCHT. Alle eigenaars hebben het probleem dus. Ombouwen naar LPG kan. Maar dan wel met het hogere wegenbelastingtarief.... Dus de metafoor.. nou ja, echt goed is ie niet, geef ik gelijk toe.. Maar jij hebt zèker geen gelijk, ik wacht de uitspraak van de Geschillencommissie af. Heb je al een mail gestuurd?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als jij een sim-only abonnement neemt, is de gekozen telefoon jouw verantwoordelijkheid, dus dan had jij zeker in het geval van een 14 jaar oud model als de 7110 wel even kunnen informeren of dat wel goed zou komen, in plaats dit maar aan te nemen.
Als hij gewoon 14 jaar lang een 'gewoon' abonnement had gehad en toevallig net voor een jaar had verlengd, dan zou hij het zelfde probleem hebben gehad.

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

kweenie schreef: Als hij gewoon 14 jaar lang een 'gewoon' abonnement had gehad en toevallig net voor een jaar had verlengd, dan zou hij het zelfde probleem hebben gehad.
Nee, want hij heeft verlengd MET internet. Hij is willens en wetens het oude toestel gaan gebruiken, en dat internet kan dan weleens op de smartphone worden gebruikt. Voor zijn eigen bewuste akties hoeft in mijn ogen de provider niet op te draaien.

sjohie

kweenie schreef:
Als hij gewoon 14 jaar lang een 'gewoon' abonnement had gehad en toevallig net voor een jaar had verlengd, dan zou hij het zelfde probleem hebben gehad.

Voor het recent genomen sim-only abonnement, had hij volgens eigen zeggen 2 jaar een smartphone met abonnement, dus hij heeft zeker geen 14 jaar een "gewoon" abonnement gehad op/bij die oude telefoon.

doctorzorro

Prolix schreef:
kweenie schreef: Als hij gewoon 14 jaar lang een 'gewoon' abonnement had gehad en toevallig net voor een jaar had verlengd, dan zou hij het zelfde probleem hebben gehad.
Nee, want hij heeft verlengd MET internet. Hij is willens en wetens het oude toestel gaan gebruiken, en dat internet kan dan weleens op de smartphone worden gebruikt. Voor zijn eigen bewuste akties hoeft in mijn ogen de provider niet op te draaien.
Of ik internet bij m'n abbo heb of niet maakt geen barst uit, de basisdienst is en blijft gsm. Of daar gprs/umts/3/4g bijkomt maakt niks uit, of dacht je dat de 900 band dan niet meer relevant is? Zelfs je iPhone gebruikt in slecht gedekte gebieden 900band om toch verbinding te kunnen maken.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

doctorzorro schreef:Haha, ja maar het was wel het absolute topmodel toen. Eerste Nokia met Symbian. Eerste telefoon met WAP. Eerste telefoon met 1000 namengeheugen. GPRS. E-mail pop3 servertoegang. IR, T9 woordenboek, Hardmodem erin (14k4 weliswaar, maar theoretisch zou je nog steeds je computer eraan kunnen hangen en internetten).
Het meeste daarvan is nog steeds gewoon in gebruik hoor.
Ja ook zo eentje die je hersens frituurd als je hem langer dan 1 minuut aan je oor houdt. Tsja...

Symbian is niet meer in gebruik.
WAP is niet meer in gebruik.
Modem is niet meer in gebruik (er zijn geen dial up abbos meer te krijgen)
Dus om nu te zeggen dat meerderheid nog in gebruik, niet echt nee. Je kunt trouwens in belgie nog telegrams versturen. Misschien is dat wat voor je? :P :lol:

sjohie

doctorzorro schreef:
Prolix schreef:
Of ik internet bij m'n abbo heb of niet maakt geen barst uit, de basisdienst is en blijft gsm. Of daar gprs/umts/3/4g bijkomt maakt niks uit, of dacht je dat de 900 band dan niet meer relevant is? Zelfs je iPhone gebruikt in slecht gedekte gebieden 900band om toch verbinding te kunnen maken.
En wederom doe je een aanname die prachtig mooi in je eigen straatje past, maar niet strookt met de realiteit. Alle providers zijn de laatste paar jaar bezig om de databundels duurder te maken, en smsjes en belminuten goedkoper. Dat doen ze omdat mensen meer online data consumeren, en minder smsjes en belminuten gebruiken.

Als je er voor kiest om tegen de stroom in te roeien, is het je eigen schuld als de boot omslaat door de golven.. :wink:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Staan er op die Vodafone telefoonlijst geen telefoons waarop internet mogelijk is?

sjohie

Jolijn schreef:Staan er op die Vodafone telefoonlijst geen telefoons waarop internet mogelijk is?
Niet zoals je dat nu gebruikt, dus op een leesbaar scherm, en met een touch interface. Ik zie wel de nokia 6682 staan uit 2005, waarmee je mogelijk iets op internet zou kunnen doen tussen alle vastlopers van het toestel door. Niet dat ik dat vrijwillig zou doen op een 2,1" scherm, maar dat is persoonlijk. :lol:

Op die lijst zie ik zo snel alleen internetloze toestellen die of van vergane merken zoals Mitsubishi of Panasonic zijn, of écht oude modellen van nog bestaande fabrikanten zoals Nokia.

bloemmie

Ongelezen bericht door bloemmie »

:shock: wie kan mij helpen?? :?:
ik heb laatst een sim only afgesloten met daarbij 1000mb in mijn abonnement.
maar mijn internet doet het niet :cry: bellen gaat ook moeizaam :cry: :roll:
ik heb een philips diga. wie kan mij helpen :?: :?:

Gesloten