Beste fa1,
Je bent de enige tegenstander die nog enigzins wat argumenten aankaart die zinnig zijn, dus vandaar een reactie op jouw verhaal.
Ik ben een enthousiaste jonge gast die graag kennis vergaart en wat wil bereiken in zijn leven, ABSOLUUT geen gretige verkoper, want ik heb er hard voor moeten werken om enigzins wat te bereiken binnen HMI. Mensen die starten bij HMI, starten altijd in bijberoep en hebben een inkomen in loondienst, als zelfstandig ondernemer of als student. Ik ben dus van de laatste categorie. (studeer aan de universiteit en ga opleiding Assurantie-B volgen)
Je doet in eerste instantie een hoop beweringen en deze worden later feiten (terugblikkend op jouw voorgaande posts). Je beweert bijvoorbeeld in eerste instantie dat mij wordt wijs gemaakt dat er geen enkele andere verzekeraar voorwaarden heeft die HM-producten ook aanbiedt, zoals vaste uitkering bij overlijden, premievrijstelling bij AO etc. -Op wekelijkse cursus krijgen wij ook polisvergelijk en dus wel degelijk verdiepende materie m.b.t. andere maatschappijen, daarnaast leer je ook heel specifiek wat nou precies de eventuele extra dekkingen inhouden die in HM-polissen kunnen worden opgenomen- Meteen daarna zeg je: "Ik vind dit echt jammer, en dat meen ik, dat zulke leugens aan jullie verteld worden. " je bewering wordt een gestaafd feit, terwijl het absoluut onwaar is wat je zegt.
Je komt met een betoog dat betrekking heeft op fiscaliteit en wijt daar vervolgens lang en breed over uit (zelfs in zulke mate dat het totaal geen betrekking meer heeft op de discussie die hier gevoerd wordt). De fiscaliteit is een detail van het adviesgesprek wat wij voeren.
Je zegt dat er niet goed wordt beargumenteerd waarom HMI zo goed zou zijn, Ik denk dat de feiten die ik naar voren heb gebracht in de eerste post op dit forum genoeg zeggen over de zekerheid die deze maatschappij kan bieden aan mensen.
Ik heb zelf al aangegeven dat er vraagtekens te plaatsen zijn bij de werkwijze van de maatschappij (en dan bedoel ik vooral de kwaliteit van enkele medewerkers, want als ik zo terugblik in dit forum, dan kan ik concluderen aan hun taalgebruik en grammatica, dat ze nou niet van een bijster hoog niveau zijn en dat wekt bij mij ook enige discrepantie op, aan mij de taak om geen mensen van dergelijk niveau aan te stellen), maar dit heeft verder niets te maken met de kwaliteit van de producten.
Daarnaast ben je totaal niet op de hoogte van zaken binnen HMI, want er wordt tegenwoordig wel degelijk een klantprofiel besproken aan de hand van een checklist. (sterker nog een klantprofiel, productspecificatie en evaluatieformulier zijn alle drie opgemaakt/doorlopen bij elke persoon die een advies gekregen heeft, ongeacht of deze wel of niet klant is geworden) Hieruit volgt of een klant defensief, neutraal of offensief is met betrekking tot spaargedrag en beleggen. Bij een dergelijk gedrag hoort ook een product voor een persoon in de doelgroep 20-35 jaar welke nog niets geregeld heeft m.b.t. pensioen en de lange weg naar het pensioen. Met deze triptiek (van 3 speerproducten binnen HM) wordt iedere GEZONDE klant voorzien van een passend product.
Ik (en andere correcte en goede medewerkers) bespreek wel degelijk met mensen hoe hun persoonlijke situatie is en ga vervolgens naast deze analyse een product leggen met eventuele bijkomende verzekeringen. Ik kan mensen ook een passende vrijblijvende offerte incl. financ. bijsluiter aanbieden. Je beweert dat er dus genoeg maatschappijen zijn die een soortgelijk product kunnen bieden aan de mensen, maar er is er geen één die zulke lage premies hanteert voor de bijkomende verzekeringen en zoveel zekerheid biedt aan de mensen! (NOG BELANGRIJKER, ER IS GEEN ENKELE MAATSCHAPPIJ DIE VOOR EEN KLANT EN ZIJN/HAAR NABESTAANDEN GEDEELTELIJK DAN WEL VOLLEDIG DOORSPAART ALS DEZE DOOR ZIEKTE, INVALIDITEIT OF OVERLIJDEN GETROFFEN WORDT) Daarnaast kun je deze premies die in de standaardpolissen worden aangeboden ook uitschakelen mocht een dergelijke bijkomende verzekering niet van toepassing zijn op de persoonlijke situatie, zo kun je samen met een (goede en professionele) HM-adviseur geheel naar jouw wensen een polisvoorstel aanvragen dat ook daadwerkelijk bij jou past.
HM heeft een range van circa 30 standaardproducten op het gebied van levensverzekeringen. De beoogde doelgroep is dus in eerste instantie 'mensen van 20-35 jaar met een goede gezondheid', MAAR natuurlijk zijn er polisvormen voor mensen (zieken, ouderen, kinderen, invaliden etc. etc. ) die buiten deze doelgroep vallen. Sterker nog er is voor ieder persoon wel een geschikte polisvorm op te maken.
Dan schets je nog voorbeelden "40 jaar bent (alleenverdiener, koophuis met 2 kinderen) en je raakt arbeidsongeschikt met het nieuwe WIA stelsel dat het dan goed komt met jullie product? Dacht het niet!
Stel dat je zelfstandig werkt? Dan zal het ook niet goedkomen met jullie product!
In beide gevallen zullen beide gezinnen door het voorspiegelen van een fata morgana dakloos zijn."
>>>Er wordt door HM geen arbeidsongeschiktheidsverzekering (deze is een verzekering die betrekking heeft op het INKOMEN en niet het PENSIOEN) aangeboden maar een combinatieverzekering die ter voorziening van het pensioen is en daarnaast een deel van eventuele gebeurtenissen gedurende de loop naar het pensioen grotendeels dekt en zorgt dat de pensioenvoorziening uiteindelijk ook wordt uitgekeerd, ongeacht of iemand wat mankeert of er in het ergste geval niet meer is. Heb je interesse in een dergelijke INKOMENSverzekering dan kun je advies krijgen van één van onze agenten. Wij spiegelen geen fata morgana's voor, maar komen met een unieke oplossing voor een probleem van velen, namelijk het pensioen. Deze oplossing wordt aangeboden door een zeer solide en betrouwbare maatschappij, dat deze maatschappij betrouwbaar is blijkt uit mijn eerste post, want veel meer feiten kan een verzekeringsmaatschappij niet aanhalen om hun status en producten te verantwoorden. Een klant van mij die werkzaam is bij de ING-bank te Amsterdam als directie-secretaresse heeft mijn adviesverhaal mee genomen naar haar werk en ondertekende na drie dagen de polis. Ik vroeg haar wat voor haar de doorslag was om te gaan sparen bij Hamburg-Mannheimer, ze zegt
:"Mensen van de adviesafdeling bij mij op het werk en mijn directeur gingen kijken op www.standardandpoors.com en zeggen dat als een financieel bedrijf in het algemeen een AAA-status hebben en op het gebied van levensverzekeringen een AA+ dan heb je met een zeer betrouwbare firma te maken. Standardandpoors is namelijk het meest erkende rating-bureau voor financ. ondernemingen wat actief is op aarde. Ze konden ook geen Nederlands bedrijf vinden en noemen wat een AA+ status had op de tak 'Leven. Ik ben ook onder de indruk van de gegarandeerde kapitalen en de filosofie om niet met maximaal haalbaare rentepercentages te gaan rekenen, maar juist voorrekenen met de absolute bodempercentages".
Hoeveel feiten wil je horen om in te zien dat deze firma gewoon bijzonder en uitblinkend is in haar vakgebied??
rmoella nodigt je uit voor een gesprek, maar je staat tot dusverre niet open voor een gesprek aan tafel, wat voor mij persoonlijk al genoeg zegt! Dus wees correct en ga aan tafel met rmoella of met mij...stuur een mail naar
[email protected] voor een afspraak. Ik heb verder van alle negatievelingen hier ook nog nooit een emailadres of telefoonnummer gezien, opvallend...waarom kan men wel een hoop negatieve praat verkopen op een anoniem forum, maar durft men niet in discussie te gaan in real-life? Ik denk in de meeste gevallen vooral, omdat ze weten dat HM een serieuze concurrent is voor de Nederlandse spelers en in andere gevallen vooral, omdat ze slecht onderbouwde vooroordelen hebben m.b.t. HM.
Mocht je mijn uitnodiging accepteren, dan kunnen we dieper in gaan op de producten zelf, lijkt me logisch dat ik dat niet op een zulk soort forum ga doen, waar men veel zaken verkeerd interpreteert en zijn/haar negatieve woordje toch wel klaar heeft staan!
Ironisch voorval is dat HM ooit bij Tros Radar in de uitzending was, toen werd de volgende vraag gesteld aan de negatieve en afkeurende partij (veelal concollega's): "U gaat steeds in op de, volgens U, 'slechte' werkwijze van Hamburg-Mannheimer, maar wat vind U nu van de producten??" en toen werd het stil, de gespreksleider repeteerde de vraag en er werd met zachte toon geantwoord: "De producten zijn goed..." de concurrent maakte reclame voor HM.
Aan U de eer...
Met vriendelijke groeten,
R.