Telefonisch contact is in jou geval een achterhaald station.czarczar schreef:Als ik bel, dan gooien ze de hoorn op de haak.
Ik zou alles schriftelijk doen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Telefonisch contact is in jou geval een achterhaald station.czarczar schreef:Als ik bel, dan gooien ze de hoorn op de haak.
Dat is ook vrij zinloos, veel is al schriftelijk gegaan.16again schreef:Telefonisch contact is in jou geval een achterhaald station.czarczar schreef:Als ik bel, dan gooien ze de hoorn op de haak.
Ik zou alles schriftelijk doen.
Toppie dat je het even noemt!moederslink schreef:@16again en @czarczar even ot inbreken: jullie tijd staat op zomertijd nog
de mijne ook nog.....op mijn tablet staat nu toch duidelijk 15.09 u ?
Wat voor reden geven ze op om niet uit te betalen? Al een klacht ingediend bij de SKGZ?czarczar schreef:Alleen uitbetalen doen ze niet op basis van alle 1. toezeggen 2. alle originele rekeningen en 3. het volledige medische dossier.
De SKGZ vraagt je op een aanvraagformulier van 1 A4-kantje tot 2 keer toe te tekenen dat je je volledige medische dossier vrij geeft, dat het SKGZ daar alles mee mag doen en het overal mogen publiceren waar ze maar willen, anders nemen ze je aanvraag niet in behandeling.asterix346 schreef:Wat voor reden geven ze op om niet uit te betalen? Al een klacht ingediend bij de SKGZ?czarczar schreef:Alleen uitbetalen doen ze niet op basis van alle 1. toezeggen 2. alle originele rekeningen en 3. het volledige medische dossier.
Als u niet bij de SKGZ wilt klagen zult u er toch met uw zkv uit moeten zien te komen. U zult toch wel een schriftelijke afwijzing van VGZ hebben ontvangen met daarin de reden van het niet willen vergoeden?czarczar schreef:
De SKGZ vraagt je op een aanvraagformulier van 1 A4-kantje tot 2 keer toe te tekenen dat je je volledige medische dossier vrij geeft, dat het SKGZ daar alles mee mag doen en het overal mogen publiceren waar ze maar willen, anders nemen ze je aanvraag niet in behandeling.
De reden tot niet uitbetalen is onbekend. Ze vragen informatie, die geef je en dan vragen om meer informatie. Ik heb in beginsel gevraagd om welke informatie ze wilden, maar ze weigerden daar een voorbeeld van te geven. Het probleem is dat je te maken hebt met een helpdesk/klantenservice die het goed keurt, maar uiteindelijk het naar een afdeling toe gaat die de aanvraag weer afkeurt, dan weer de klantenservice die dat alleen maar kan meedelen. De afdeling die het bepaalt krijg je nooit te spreken, je kan erom smeken, het lukt gewoon niet. Dit loopt al 14 maanden. Mooie reclame-campagne hoor op internet, dat we de zorg allemaal wel zelf regelen, nou niet bij deze verzekeraar, niet bij VGZ.
Ik wil wel bij de SKGZ een klacht indienen, alleen de voorwaarden van de SKGZ om een klacht in te mogen indienen druisen in tegen de wetgeving en mijn klacht. Ik heb geen schriftelijke afwijzing van de ziektekostenverzekering, noch een schriftelijke bevestiging van ontvangst van de rekeningen. Alles wordt telefonisch afgehandeld met: onze afdeling die erover gaat heeft het afgewezen: u moet .... <vul maar in>asterix346 schreef: Als u niet bij de SKGZ wilt klagen zult u er toch met uw zkv uit moeten zien te komen. U zult toch wel een schriftelijke afwijzing van VGZ hebben ontvangen met daarin de reden van het niet willen vergoeden?
Hoe kan ik dat invullen? Welke aanvullende informatie eist VGZ dan van u die u niet kan verstrekken?czarczar schreef: Alles wordt telefonisch afgehandeld met: onze afdeling die erover gaat heeft het afgewezen: u moet .... <vul maar in>
Dit Item gaat over het niet betalen van de zorgverzekering, hoe je met die mensen (die niet betalen)moet omgaan weet ik nietasterix346 schreef:Hoe kan ik dat invullen? Welke aanvullende informatie eist VGZ dan van u die u niet kan verstrekken?czarczar schreef: Alles wordt telefonisch afgehandeld met: onze afdeling die erover gaat heeft het afgewezen: u moet .... <vul maar in>
Hoe kan ik het invullen? Elke keer als je het verstrekt, dan komen ze weer met iets nieuws en ik weet niet waar het eindigt. Dat is het probleem. VGZ weigert in één keer aan te geven welke informatie ze willen hebben en dat komt omdat de helpdesk het ook niet weet. Die wacht gewoon af waar een voor mij onbereikbaar team mee komt als afwijzing.asterix346 schreef:Hoe kan ik dat invullen? Welke aanvullende informatie eist VGZ dan van u die u niet kan verstrekken?
Vreemde gedachtegang, op alle vragen is een oordeel, zelfs op een niet betaalde zorg rekeningczarczar schreef:Hoe kan ik het invullen? Elke keer als je het verstrekt, dan komen ze weer met iets nieuws en ik weet niet waar het eindigt. Dat is het probleem. VGZ weigert in één keer aan te geven welke informatie ze willen hebben en dat komt omdat de helpdesk het ook niet weet. Die wacht gewoon af waar een voor mij onbereikbaar team mee komt als afwijzing.asterix346 schreef:Hoe kan ik dat invullen? Welke aanvullende informatie eist VGZ dan van u die u niet kan verstrekken?
Natuurlijk niet, iedereen MOET z,n zorgkosten betalen, reserveringspotje aanleggenG.J.Zwart schreef:Het is jammer dat de autoriteiten nog niet hebben ingezien dat het huidige stelsel niet functioneert en de premie als vanouds van ons salaris moet worden ingehouden.Commercie in de zorg is sowieso een heel vreemd begrip, winst maken op zorg begrijp ik persoonlijk helemaal niet.
Nu lopen de kosten alleen maar op en mensen die het door moeilijkheden niet betalen worden als het via het CJIB word gevorderd ook nog eens met 30% gestraft, waardoor de ellende voor deze alleen maar groter word.
Straf voor je armoede is niet uit te leggen.
Een groot deel van je zorgpremie wordt nog steeds van je salaris ingehouden hoor.G.J.Zwart schreef:Het is jammer dat de autoriteiten nog niet hebben ingezien dat het huidige stelsel niet functioneert en de premie als vanouds van ons salaris moet worden ingehouden.
Domme opmerking. Weer een gevalletje prisoners dilemma.puma73 schreef:Gelukkig maak jij niet uit wat wel of niet noodzakelijk is. Iedereen mag gelukkig nog steeds zelf bepalen of men naar een huisarts, specialist of op een andere manier gebruik maakt van de gezondheidszorg in Nederland
Wat is dat dan: aangesproken worden?Har06 schreef:De de wanbetalers dienen er op aangesproken worden door de overheid , zij wentelen hun probleem of op de medebewoners.
czarczar schreef:Wat is dat dan: aangesproken worden?Har06 schreef:De de wanbetalers dienen er op aangesproken worden door de overheid , zij wentelen hun probleem of op de medebewoners.
Moet er loonbeslag worden gelegd, moet er beslag worden gelegd op de uitkering, of moet er beslag worden gelegd op goederen? Aangesproken worden is wel erg vaag, een briefje van de overheid dat ze vooral toch hun achterstanden moeten inlopen? Op straffe van wat?
En het enige deel dat die mensen wanbetalen is hun eigen deel, niet het deel dat toch al wordt ingehouden van salaris of uitkering. Ik ben het dus grotendeels met G.J.Zwart eens dat je de gehele premie beter via de werkgever/uitkeringsinstantie kunt innen. Het idee dat mensen bewuster worden door een deel zelf te moeten betalen en dat het daarmee ook goedkoper wordt voor de consument is onzinnig. Bewustwording van kosten door een premie deels zelf te moeten betalen werkt gewoon niet, of erger nog werkt het averechts: ik mot ervoor betalen, dan zal ik er gebruik van maken ook.
Slotsom: dom beleid waarbij je wanbetaal-gedrag had kunnen verwachten. En hoe daarmee om te gaan, daar hebben ze in Den Haag nog niet over nagedacht, anders dan te zeggen: ja, die mensen moeten toch betalen hoor.