LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Chello en "Overmatig Datagebruik"
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 28 jun 2004 14:50
Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"
Keesjan, sorry hoor maar de vergelijking met de zakelijke ( lees:lease-) auto gaat echt niet op kan ik je uit ervaring vertellen.
Geen firma zal zo dom zijn om zijn werknemer die een lease-auto rijdt, onbeperkt eigen gebruik toe te staan. Er wordt een keiharde kilometerlimiet aan gesteld, ga je daar boven dan is het gewoon afrekenen per kilometer!!
En dat is nu juist waar het in dit topic om draait, UPC wil geen keiharde datalimiet aan haar klanten geven, in plaats daarvan blijft men in het vage en duistere wat communicatie betreft. Zowel telefonisch, per brief en per email ontvangt de klant geen antwoord op zijn of haar vragen. Wel een vaag standaard antwoord, met een dreigende ondertoon.
En je kunt al helemaal niet oordelen over andermans downloadgedrag ( asociaal, zo ken ik er nog een, ugh).
Zeker niet wanneer UPC een opwekkende brief stuurt met daarin de tekst: "Download nu uw favoriete muziek en/ of films terwijl u de nieuwste internetgame speelt!
Ik blijf erbij, UPC naait haar eigen klanten door ze te misleiden. Ben je eenmaal in hun web gevangen, ben je goed de pisang en aan de grillen van deze ratten overgeleverd.
Geen firma zal zo dom zijn om zijn werknemer die een lease-auto rijdt, onbeperkt eigen gebruik toe te staan. Er wordt een keiharde kilometerlimiet aan gesteld, ga je daar boven dan is het gewoon afrekenen per kilometer!!
En dat is nu juist waar het in dit topic om draait, UPC wil geen keiharde datalimiet aan haar klanten geven, in plaats daarvan blijft men in het vage en duistere wat communicatie betreft. Zowel telefonisch, per brief en per email ontvangt de klant geen antwoord op zijn of haar vragen. Wel een vaag standaard antwoord, met een dreigende ondertoon.
En je kunt al helemaal niet oordelen over andermans downloadgedrag ( asociaal, zo ken ik er nog een, ugh).
Zeker niet wanneer UPC een opwekkende brief stuurt met daarin de tekst: "Download nu uw favoriete muziek en/ of films terwijl u de nieuwste internetgame speelt!
Ik blijf erbij, UPC naait haar eigen klanten door ze te misleiden. Ben je eenmaal in hun web gevangen, ben je goed de pisang en aan de grillen van deze ratten overgeleverd.
Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"
Zo dom is UPC dus ook niet. "Onbeperkt" is "onbeperkt" binnen redelijke grenzen. Alleen heeft UPC te kampen met vervelende gebruikers die nooit tevreden te stellen zijn. Doen werknemers nog zonder morren wat de baas zegt, bij UPC wil de klant het onderste uit de kan. Klanten zeuren altijd. Een harde limiet? Dan moet je ze eens horen klagen dat ze moeten bij betalen als ze eroverheen gaan. Geen harde limiet? Dan gaan ze misbruiken en dan roepen ze dat ze geen duidelijkheid hebben. Ik zeg: als mensen nou eens normaal zouden doen dan kunnen ze letterlijk 24 uur per dag normaal internetten (daar versta ik activiteiten onder die geen continue hoge datastroom hebben) en ook nog eens tientallen GB's aan muziek, films en software downloaden.Geen firma zal zo dom zijn om zijn werknemer die een lease-auto rijdt, onbeperkt eigen gebruik toe te staan.
Laat ik het er maar op houden dat UPC het nooit goed kan doen voor veel klanten. Ze zeuren toch wel. Letterlijk onbeperkt is voor UPC onbetaalbaar en een harde limiet is voor veel klanten onverteerbaar. UPC heeft in deze dilemma een middenweg gekozen. Ik denk dat ze daarmee toch een compromis hebben bereikt. Natuurlijk zie ik ook het liefst duidelijkheid, maar bijbetalen na een harde limiet zie ik echt niet zitten. Je weet dat je met je verbinding minimaal 50 GB kan downloaden. Daarna kan je alsnog 24 uur per dag online zijn, ware het niet dat het dan niet meer zo vlot gaat als in het begin. Het leven bestaat uit compromisen. Ik denk dat het merendeel van de klanten blij zijn met het feit dat ze nooit bij hoeven te betalen. Tot nog geen 5 jaar geleden had je veel internetproviders die met harde limieten, tikken, klokuren en dat soort rotzooi werkten. Dat was nooit goed en nooit genoeg. Daar denk ik dan met name aan. Liever geen duidelijkheid als die duidelijkheid ook zuigt.
Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"
Kees jan blijkbaar heb jij nooit communicatieve problemen of administratieve problemen met upc gehad. Ik wou dat ik wat positiefs te zeggen had over upc dat had me namelijk een hoop tijd, ellende en geld gescheeld. Maar helaas is upc in mijn geval niet voor rede vatbaar geweest. Dat heeft mij maar ook upc veel gekost. UPC kan wat mij betreft wel goed doen........... ze moeten het alleen wel doen. En dan ga je vallen over dit soort reclame uitingen waarvan je denkt, ik ben er een keer ingetrapt maar nooit meer.
Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"
Vijf jaar geleden was ik ongeveer 45 gulden per maand kwijt voor mijn abonnement en communicatie kosten. Nu is dat meer dan het dubbele. Daar mag ik volgens mij wel wat voor terug verwachten. Je redeneert nu volledig andersom. Ik heb een relatief duur abonnement met onbeperkt internetten maar ik moet blij zijn met het feit dat ik nooit hoef bij te betalen........ duhhhhhhhIk denk dat het merendeel van de klanten blij zijn met het feit dat ze nooit bij hoeven te betalen.
Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"
Communicatieproblemen zeker. Een heel gedoe rond een oud modem die ik had en een hoop stennis schoppen in UPC centra omdat de medewerkers klanten te woord staan alsof de klant inplaats van zijzelf achterlijk zijn. Administratieve problemen niet. Ik betaal al 6 jaar middels automatische incasso en heb het geluk dat dat goed gaat. Wat reclame betreft ben ik inderdaad vrij sceptisch: als ik wat gewonnen heb of wat krijg dan komen ze het maar storten of brengen.Kees jan blijkbaar heb jij nooit communicatieve problemen of administratieve problemen met upc gehad.
Bij UPC? Bizar. Ik was destijds al het dubbele kwijt.Vijf jaar geleden was ik ongeveer 45 gulden per maand kwijt voor mijn abonnement en communicatie kosten.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 28 jun 2004 14:50
Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"
Keesjan, ik hoop dat je mij niet onder deze "vervelende gebruikers" rekent, want ik geloof dat je nogal overtuigd bent dat je zelf een "normale gebruiker" bent en de mensen die iets te zeuren hebben over UPC niet??!!Zo dom is UPC dus ook niet. "Onbeperkt" is "onbeperkt" binnen redelijke grenzen. Alleen heeft UPC te kampen met vervelende gebruikers die nooit tevreden te stellen zijn. Doen werknemers nog zonder morren wat de baas zegt, bij UPC wil de klant het onderste uit de kan. Klanten zeuren altijd. Een harde limiet? Dan moet je ze eens horen klagen dat ze moeten bij betalen als ze eroverheen gaan. Geen harde limiet? Dan gaan ze misbruiken en dan roepen ze dat ze geen duidelijkheid hebben
Je spreekt jezelf tegen met al je praktijkvoorbeelden ( neem de lease-auto). Maar goed, een verschil van mening zal ik respecteren, zonder je meteen een stempel te geven, zoals jij blijkbaar wel te werk gaat.
Niet iedere klager is er per definitie uit om "te klagen om het klagen", maar uit dit topic - en vele andere fora- blijkt gewoonweg dat UPC nog steeds haar klanten een poot uittrekt. Daar kun je niet omheen.
En misbruik maken kan pas wanneer je duidelijkheid krijgt waar de grens van redelijk gebruik ligt. Zolang UPC niet over de brug komt met een keiharde datalimiet, kan zij haar klanten niet negeren en intimideren!
En natuurlijk wil je als klant het onderste uit de kan, zo werkt het commercieel gezien nu eenmaal. Business is business, en daar maak je soms geen vrienden mee. Het aloude principe dat de klant waar voor zijn geld wil, geldt ook voor UPC! Zo niet, hebben ze een probleem.
Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"
Ik zie mezelf niet per se als normale gebruiker. Ik gebruik de verbinding ook vaak en intensief, maar ben me er wel van bewust wat "fair use" ongeveer is. Hoe groot is je harde schijf nu helemaal? Op het moment dat mensen binnen een maand downloaden hun hele harde schijf vol hebben en dan nog doorgaan zodat ze zelfs moeten gaan branden om al die zooi op te slaan, dan is er duidelijk wat mis.Keesjan, ik hoop dat je mij niet onder deze "vervelende gebruikers" rekent, want ik geloof dat je nogal overtuigd bent dat je zelf een "normale gebruiker" bent en de mensen die iets te zeuren hebben over UPC niet??!!
Op het moment dat ik bij normaal gebruik een mail krijg dat ik teveel data heb gebruikt dan zou ik ook boos zijn. Maar als ik deze maand alle ISO's van de nieuwste Microsoft software heb lopen downloaden laat ik het klagen wel uit m'n hoofd. Ik heb het idee dat mensen het internet teveel zien als een hun lokale netwerk waar het niks uitmaakt hoeveel data erover heen gaat.
Dat vraag ik me dus af. Mensen klagen over een limiet wat er niet is maar wat ongeveer bij 50 GB lijkt te liggen. Ze melden vervolgens dat ze bij andere aanbieders wel krijgen wat ze willen. Bij anderen is het altijd beter. Het ironische is dat ze dat posten vanaf een UPC aansluiting. Waaruit ik opmaak dat het kennelijk toch wel redelijk werkt.Niet iedere klager is er per definitie uit om "te klagen om het klagen", maar uit dit topic - en vele andere fora- blijkt gewoonweg dat UPC nog steeds haar klanten een poot uittrekt. Daar kun je niet omheen.
Kom kom, wil je nu vertellen dat UPC je aan het handje moet nemen en jou moet gaan dwingen je te houden aan wat redelijk is? Als iemand tegen mij "fair use" zegt kan ik wel bedenken wat dat is. De een wil wat meer dan de ander. Dat kan allemaal met het "fair use" systeem. Precies de redenatie van UPC: zoveel mensen, zoveel wensen dus een "eerlijk" limiet. Heb je daar moeite mee, zet dan gewoon je bandbreedtemanager op 30 GB.En misbruik maken kan pas wanneer je duidelijkheid krijgt waar de grens van redelijk gebruik ligt. Zolang UPC niet over de brug komt met een keiharde datalimiet, kan zij haar klanten niet negeren en intimideren!
Niet als ze stiekum toch een goede dienst bieden waar de concurrentie niet omheen kan waardoor de klanten toch blijven. Dat is precies wat er gebeurt. Als UPC werkelijk zo slecht was, dan zat iedereen nu op ADSL. Toch is dat niet het geval.En natuurlijk wil je als klant het onderste uit de kan, zo werkt het commercieel gezien nu eenmaal. Business is business, en daar maak je soms geen vrienden mee. Het aloude principe dat de klant waar voor zijn geld wil, geldt ook voor UPC! Zo niet, hebben ze een probleem.
Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"
Adsl is het beste wat er er is. Zelf heb ik 4.4 MBPS sneller is er niet. Ja een Ferrari.
Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"
Hoe groot is je harde schijf nu helemaal? Op het moment dat mensen binnen een maand downloaden hun hele harde schijf vol hebben en dan nog doorgaan zodat ze zelfs moeten gaan branden om al die zooi op te slaan, dan is er duidelijk wat mis.
KeesJan welkom in 2004, waar er harde schijven van 160 GB al heel veel over de toonbank gaan, en ehh zal je nog iets vertellen er passen er meerdere in je computer.....
Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"
Keesjan was altijd al het braafste jongetje van de klas!!! Zo iemand die altijd het laatste woord wil blijven houden, ook al weet hij dat hij ongelijk heeft!!!
Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"
Dus wanneer iemand wel tevreden is over chello dan heeft hij ongelijk?
Iemand mag dus niet zijn ervaringen met chello neerzetten want dan heeft hij bij voorbaat al ongelijk?
Ik heb ook nog nooit problemen gehad met upc en chello. Heb ik nu ook ongelijk?
De keren dat ik de helpdesk nodig had ben ik iedere keer snel en netjes geholpen. Heb ik nu ook ongelijk?
Rare wereld leven we toch in
Iemand mag dus niet zijn ervaringen met chello neerzetten want dan heeft hij bij voorbaat al ongelijk?
Ik heb ook nog nooit problemen gehad met upc en chello. Heb ik nu ook ongelijk?
De keren dat ik de helpdesk nodig had ben ik iedere keer snel en netjes geholpen. Heb ik nu ook ongelijk?
Rare wereld leven we toch in
Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"
Nou nou, je bent geloof ik nogal van jezelf overtuigd of niet, rare Keesjan. Volgens mij ben jij DE MOL hier!!Kom kom, wil je nu vertellen dat UPC je aan het handje moet nemen en jou moet gaan dwingen je te houden aan wat redelijk is?
Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"
Welkom in de wereld van UPC, waar we het mogelijke soms onmogelijk maken!!Rare wereld leven we toch in
Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"
Als je het nooit probeert dan weet je het niet Zo is het meestal.Als UPC werkelijk zo slecht was, dan zat iedereen nu op ADSL.
Nu zeg ik dat niet bij alle ADSL providers de klantenservice zo goed is maar UPC heeft al jaren een slechte naam.
En leve de concurentie al had Kees-Jan liever gezien ook nog gezien dat KPN de enige was die ADSL verkocht.
Met mobieltjes precies zo natuurlijk .
Allemaal vergelijkbare situaties maar met de kabel hoeft dat niet bij hem.
Maar me verbinding loopt prima gelukkig .
Dus stap over en je hoeft meestal nog aansluitkosten en modem te betalen ook.Het aansluiten is ook heel simpel .
Neem geen Tiscali want dat is ook een ramp en werken ook met datalimieten .Zo kan iedereen zeggen dat hij de goedkoopste is.
Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"
Ik heb er heel bewust voor gekozen om geen vaste telefoonaansluiting te nemen.
Zou ik dan alleen voor een adsl-aansluiting een vaste telefoonaansluiting moeten nemen?
Dat is toch kolder.
heb nog nooit een klacht over upc of chello gehad, maar omdat iedereen zegt dat upc en chello slecht zijn moet ik dus overstappen???
Zou ik dan alleen voor een adsl-aansluiting een vaste telefoonaansluiting moeten nemen?
Dat is toch kolder.
heb nog nooit een klacht over upc of chello gehad, maar omdat iedereen zegt dat upc en chello slecht zijn moet ik dus overstappen???
Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"
Jij was zeker zo iemand die altijd gelijk kreeg omdat je je van onder het bureau van de leraar naar boven zoog?Keesjan was altijd al het braafste jongetje van de klas!!!
Als mensen tevreden zijn met wat ze hebben, dan is er ook geen behoefte om te proberen. UPC levert mij een always on verbinding. De helpdesk is slecht, maar who cares? Dat gebruik je toch vrijwel nooit. Zo zijn er een heleboel mensen zonder problemen en die niet klagen. Waarom zouden zij het überhaupt willen proberen?Als je het nooit probeert dan weet je het niet Zo is het meestal.
Klopt, maar ik ken geen bedrijven met een goede naam. Op Microsoft zitten mensen ook masaal te zeuren. Terwijl het hier al jaren stabiel draait. Over KPN wordt ook geklaagd, maar de telefoon is hier in 25 jaar hooguit een paar keer uitgevallen. Kort gezegd: mensen zeuren altijd over grote bedrijven. Dat komt omdat die bedrijven veel klanten hebben en je nooit 100 % tevreden kan stellen.UPC heeft al jaren een slechte naam.
Dat heb ik niet zo gesteld. Bovendien kan je ADSL en kabel niet met elkaar vergelijken. Het kabelnetwerk is technisch ontworpen voor massacommunicatie, het telefoonnetwerk voor peer to peer communicatie. Het ligt voor de hand dat het telefoonnetwerk makkelijker deelbaar is dan een kabelnetwerk. Verder gaat het signaal van concurrenten alleen over het laatste stuk koperdraad naar het huis van de klant over het netwerk van KPN, daarachter hangt een eigen netwerk. Het zal je niet verbazen dat men daarom bij ADSL een netwerkaanbieder nodig heeft en een provider. Bij het kabelnetwerk gaan alle signalen over 1 netwerk en is het dus niet of moeilijk deelbaar. Met mobiele telefoons gaat het argument al helemaal niet op: iedere concurrent heeft zijn eigen netwerk.En leve de concurentie al had Kees-Jan liever gezien ook nog gezien dat KPN de enige was die ADSL verkocht. Met mobieltjes precies zo natuurlijk .
Niet alleen kijken naar je eigen socialistische ideeën waar alleen jij beter van wordt. Eigendomsrecht, kosten en technische realisatie bepalen het gedrag van een bedrijf.
Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"
Zet,m op Keesjan, ik ben ook een tevreden chello/classic gebruikster,en voor de helpdesk niets dan lof, die jongens hebben
mij al drie keer weer op het spoor gezet.
Ik geloof best dat er mensen met grote problemen wat betreft UPC zijn,
ik hoor daar gelukkig niet bij!!!
mij al drie keer weer op het spoor gezet.
Ik geloof best dat er mensen met grote problemen wat betreft UPC zijn,
ik hoor daar gelukkig niet bij!!!
Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"
Foei toch jongens, wat een taalgebruik naar elkaar toe!!Jij was zeker zo iemand die altijd gelijk kreeg omdat je je van onder het bureau van de leraar naar boven zoog?
Over de verbinding van Chello heb ik ook niets te klagen, af en toe even uitval maar daarnaast prima en snel!
De helpdesk gelukkig zelden nodig gehad, maar hebben goed geholpen wanneer dat wel nodig was.
Ook ik heb geen vaste telefoonverbinding, zal deze ook niet puur en alleen voor ADSL aanschaffen. Anders is het wellicht het proberen waard.