Keesjan, ik hoop dat je mij niet onder deze "vervelende gebruikers" rekent, want ik geloof dat je nogal overtuigd bent dat je zelf een "normale gebruiker" bent en de mensen die iets te zeuren hebben over UPC niet??!!
Ik zie mezelf niet per se als normale gebruiker. Ik gebruik de verbinding ook vaak en intensief, maar ben me er wel van bewust wat "fair use" ongeveer is. Hoe groot is je harde schijf nu helemaal? Op het moment dat mensen binnen een maand downloaden hun hele harde schijf vol hebben en dan nog doorgaan zodat ze zelfs moeten gaan branden om al die zooi op te slaan, dan is er duidelijk wat mis.
Op het moment dat ik bij normaal gebruik een mail krijg dat ik teveel data heb gebruikt dan zou ik ook boos zijn. Maar als ik deze maand alle ISO's van de nieuwste Microsoft software heb lopen downloaden laat ik het klagen wel uit m'n hoofd. Ik heb het idee dat mensen het internet teveel zien als een hun lokale netwerk waar het niks uitmaakt hoeveel data erover heen gaat.
Niet iedere klager is er per definitie uit om "te klagen om het klagen", maar uit dit topic - en vele andere fora- blijkt gewoonweg dat UPC nog steeds haar klanten een poot uittrekt. Daar kun je niet omheen.
Dat vraag ik me dus af. Mensen klagen over een limiet wat er niet is maar wat ongeveer bij 50 GB lijkt te liggen. Ze melden vervolgens dat ze bij andere aanbieders wel krijgen wat ze willen. Bij anderen is het altijd beter. Het ironische is dat ze dat posten vanaf een UPC aansluiting. Waaruit ik opmaak dat het kennelijk toch wel redelijk werkt.
En misbruik maken kan pas wanneer je duidelijkheid krijgt waar de grens van redelijk gebruik ligt. Zolang UPC niet over de brug komt met een keiharde datalimiet, kan zij haar klanten niet negeren en intimideren!
Kom kom, wil je nu vertellen dat UPC je aan het handje moet nemen en jou moet gaan dwingen je te houden aan wat redelijk is? Als iemand tegen mij "fair use" zegt kan ik wel bedenken wat dat is. De een wil wat meer dan de ander. Dat kan allemaal met het "fair use" systeem. Precies de redenatie van UPC: zoveel mensen, zoveel wensen dus een "eerlijk" limiet. Heb je daar moeite mee, zet dan gewoon je bandbreedtemanager op 30 GB.
En natuurlijk wil je als klant het onderste uit de kan, zo werkt het commercieel gezien nu eenmaal. Business is business, en daar maak je soms geen vrienden mee. Het aloude principe dat de klant waar voor zijn geld wil, geldt ook voor UPC! Zo niet, hebben ze een probleem.
Niet als ze stiekum toch een goede dienst bieden waar de concurrentie niet omheen kan waardoor de klanten toch blijven. Dat is precies wat er gebeurt. Als UPC werkelijk zo slecht was, dan zat iedereen nu op ADSL. Toch is dat niet het geval.