LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
drestar

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door drestar »

Webcareteam CZ schreef:Beste Drestar,

Uit je reactie van 25 juli 2015 begrijp ik dat jij met ons een afspraak maakte over de betaling van een tandartsrekening. Ik wil graag voor je uitzoeken waarom wij het bedrag € 849,- nu toch in eens afschrijven. Het is zeker niet de bedoeling dat jij hierdoor in financiële problemen komt.
Ik vraag daarom ons een e-mail te sturen naar [email protected] met daarin jouw relatienummer, postcode en huisnummer, telefoonnummer en een verwijzing naar dit contact over de tandartsrekening van € 849,-.

Met vriendelijke groeten,

Karlijn, medewerker Webcare CZ
Ja ik heb met het CZ de afspraken gemaakt over de betalingen,daarvoopr heb ik meer dan 20 minuten op eigen kosten voor moeten ver bellen.en nu boeken ze toch gewoon af??

inmiddels heb ik het bedrag laten storneren want ik vind dit niet kunnen. ik heb dat geld nodig,

ik vind dat CZ maar kontakt met mij moet opnemen, want ik word er een beetje moe van om daar weer achteraan te moeten als je al afspraken hebt gemaakt. het is tenslotte niet mijn schuld.

drestar

asterix346 schreef:
drestar schreef:Schijnbaar weet je om welke tandarts het gaat?
maar mijn maatschappelijk werker kan niet mee. hij heeft kantoordienst volgens zijn zeggen.
eerst zei hij ik kan mee binnen werktijden maar niet dus.
Ja ik weet over welke tandarts het gaat. Jammer dat je maatschappelijk werker niet mee kan. Je hebt wel afspraken gemaakt over de verrekening van een eventuele schadevergoeding met de door de gemeente betaalde rekeningen?
Ja dat is geen probleem.ik betaal ook renteloos af,

Dat mijn maatschappelijk werker niet mee kan valt mij ook een beetje tegen. maar goed , de man kan niet dus dan maar alleen. normaal zou ik mijn vader dan meenemen maar die is op vakantie. voor de rest ken ik niemand die mee wil..

overigens weet ik ook niet als ik iemand mee neem hoe ze daar op gaan reageren..

asterix346

Ongelezen bericht door asterix346 »

drestar schreef:vanochtend goed gesprek gehad bij de SD, alle nota's kunnen ingediend worden via bijzondere bijstand en zullen worden betaald door de gemeente. omdat zij vinden het buiten mijn schuld om is
Sorry, uit jouw bericht had ik begrepen dat de gemeente de kosten zou vergoeden, niet dat het een renteloze lening was.

drestar

asterix346 schreef:
drestar schreef:vanochtend goed gesprek gehad bij de SD, alle nota's kunnen ingediend worden via bijzondere bijstand en zullen worden betaald door de gemeente. omdat zij vinden het buiten mijn schuld om is
Sorry, uit jouw bericht had ik begrepen dat de gemeente de kosten zou vergoeden, niet dat het een renteloze lening was.

Ja dat hadden ze mij ook eerst voorgehouden,maar toen ze de rekeningen eenmaal kregen besloten ze toch weer anders. Ja dat heb je met instanties, er werken een hoop mensen ,en de 1 zegt dit en de ander dat en niemand weet zogenaamd van elkaar. kijk maar naar het CZ. ook daar afspraken gemaakt,en wat doen ze? toch niet na komen. bij de gemeente van het zelfde laken een pak. alles beloven maar uiteindelijk toch anders beslissen.als je dan verhaal probeert te halen schepen ze je nog doodleuk af ook. maar ja wat kan je doen? je bent afhankelijk van hun op dat moment,en dat weten ze. dan zeggen ze gewoon ,we kunnen het ook terug draaien hoor ,aan jou de keus..

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

drestar schreef:
asterix346 schreef:

Ja dat hadden ze mij ook eerst voorgehouden,maar toen ze de rekeningen eenmaal kregen besloten ze toch weer anders. Ja dat heb je met instanties, er werken een hoop mensen ,en de 1 zegt dit en de ander dat en niemand weet zogenaamd van elkaar. kijk maar naar het CZ. ook daar afspraken gemaakt,en wat doen ze? toch niet na komen. bij de gemeente van het zelfde laken een pak. alles beloven maar uiteindelijk toch anders beslissen.als je dan verhaal probeert te halen schepen ze je nog doodleuk af ook. maar ja wat kan je doen? je bent afhankelijk van hun op dat moment,en dat weten ze. dan zeggen ze gewoon ,we kunnen het ook terug draaien hoor ,aan jou de keus..
U zou kunnen zorgen, dat u uw afspraken op schrift hebt.
Liefst met een referentienummer.
Dan kunt u daar naar verwijzen.

drestar

ja ik heb zelfs dingen die gezegd zijn op de mail staan die ik aangehaald heb als bewijs ,maar dan krijg je een antwoord van dat beslis ik tenslotte niet.daar gaan anderen over. als iedereen zo begint ben je ook nergens.

asterix346

Ongelezen bericht door asterix346 »

drestar schreef:ja ik heb zelfs dingen die gezegd zijn op de mail staan die ik aangehaald heb als bewijs ,maar dan krijg je een antwoord van dat beslis ik tenslotte niet.daar gaan anderen over. als iedereen zo begint ben je ook nergens.
Als je een e-mail hebt ontvangen waarin concreet is toegezegd de kosten te vergoeden dan kan je de ze daaraan houden. Wat stond er exact in?

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Even over de vraag van TS op een ander forum, over implantaten: Ik heb maar 1 keer meegemaakt dat pijnklachten aanhielden na plaatsing implantaten, kon alleen opgelost door ze te verwijderen en later opnieuw te implanteren. Oorzaak is overigens nog steeds een raadsel, 2e keer ging gewoon goed.
Als het mis gaat met implantaten gebeurt dat meestal pijnloos, en dat is het verradelijke en reden dat periodieke controles en termijnen daarvan gewoon aangehouden moeten worden. Ik kom steeds vaker tegen dat mensen dat nalaten, want is "goedkoper" denken ze. wanneer het dan kis gaat ben je meestal te laat.
Overigens zal je weinig horen/lezen van mensen waarbij het goed gaat en die tevreden zijn. Nederlanders hoor je wel wanneer het verkeerd gaat, en dan hoor je ze mestal goed. Als het goed gaat en ze tevreden zijn hoor je ze zelden, en zeker niet spontaan, ongevraagd. Ga er vanuit dat de gevallen die je leest het topje van de ijsberg zijn. Het deel wat goed gaat, het grootste deel, zit onder water.
Slagingspercentage zit boven de 95 procent, dus tel maar na hoeveel mensen niet reageren op het aantal waar je teleurstellingen van leest.

drestar

Ik wil u natuurlijk graag geloven. maar ben bang voor mezelf, ik heb nogal een gevoelig gebit. aan de 37 heb ik nog steeds klachten. het tandvlees is van tijd tot tijd gevoelig en de kies voelt vaak hoog aan.ook op de plaats van de 36 waar de implantaat moet komen is soms gevoelig. mijn tandarts heeft het over fantoompijn..maar ik denk dat ze het eerder niet weten. sommige dingen zijn niet te verklaren en kan je behoorlijk last van hebben. vind het wel vreemd want als ik s'ochtends ontspannen wakker word heb ik er geen last van en en zodra ik opsta begint het weer.vooral met veel praten in inspanning heb ik er meer last van.als ik op de zijkant van de kies duw is het ook gevoelig. de tandarts gaat er niks aan doen want hij ziet niks.en zo gaat dat altijd. we zien niks dus kan er ook niks zijn.

ik zou natuurlijk graag een implantaat willen op de plaats waar de kies getrokken is. hiervoor ben ik al naar het ziekenhuis geweest. ze zeggen dat het kan zonder botverhoging. ze willen 1 oktober implanteren. de kosten zijn 750 euro voor het implantaat erin te laten zetten.ik heb een papier met de kosten meegekregen.de kroon gebeurd bij de tandarts en zal vermoedelijk duurder zijn,

ik had op het tandarts forum inderdaad gelezen dat er een paar waren die al zelfmoord wilde plegen omdat ze ontzettend veel zenuwpijn hadden van het implantaat. eruit halen hielp in hun geval niet meer. de pijn bleef.

ook ben ik eens gaan googelen ernaar en kwam op een site waar ook stond dat inactieve zenuwen weer ge activeerd konden worden bij het plaatsen van een implantaat en zodanig beschadiging op konden lopen dat je er blijvend pijn aan over kan blijven houden.

ook las ik verhalen van mensen die bij het plaatsen van een implantaat beschadiging van de zenuwen hadden opgelopen door de verdoving. namelijk articaine ,Het blijkt dat articaine neurotoxiciteit kan geven en blijvende schade aan zenuw kan brengen.

ook dit heb ik na gegoogeld en inderdaad ,het is waar,

als je dat allemaal leest en je voelt zelf al vanalles ga je wel nadenken.Slagingspercentage zit boven de 95 procent,dat wist ik al. maar ik dacht dat het enkel ging om het niet vastgroeien van het implantaat ,en niet om blijvende pijn bij mislukking, er word overal zo makkelijk over gepraat. ik vertrouw mezelf nu gewoon even niet meer omdat de gebitsklachten zo aanhouden. ik heb al 2 haar transplantaties achter de rug, die waren ook erg pijnlijk maar met zeer positief resultaat. ik genees bij mijn weten erg snel en goed.de wond van de getrokken 36 was na 2 weken al helemaal dicht. zat geen enkel gaatje meer in .de tandarts noemde het wonderbaarlijk maar waarom is het dan nog gevoelig daar vraag ik mij af? ik durf normaal alles wel te doen maar waarom de gebitsklachten zo blijven aanhouden is mij een raadsel.ik ben daardoor gewoon het vertrouwen even kwijt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar hoezo moeten implantaten regelmatig gecontroleerd worden? Is dat een extra controle naast de gebruikelijke twee keer per jaar, kost dat extra geld, en wat gebeurd er?

Als er eenmaal een implantaat zit, en het gebit raakt naderhand dusdanig in verval dat er een kunstgebit op komst is, wat gebeurt er dan met dat implantaat?

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Ik vind een slagingspercentage van 95% voor implantaten eigenlijk helemaal niet zo goed.
Dat betekent klachten bij 1 op de 20 patienten.

drestar

ruud_a schreef:Ik vind een slagingspercentage van 95% voor implantaten eigenlijk helemaal niet zo goed.
slagingspercentage van endodontische behandelingen liggen op zich nog lager,maar daar kan je geen blijvende pijn bij oplopen.kies eruit is ook pijn weg

haljamar

Ongelezen bericht door haljamar »

witte angora schreef:Maar hoezo moeten implantaten regelmatig gecontroleerd worden? Is dat een extra controle naast de gebruikelijke twee keer per jaar, kost dat extra geld, en wat gebeurd er?

Als er eenmaal een implantaat zit, en het gebit raakt naderhand dusdanig in verval dat er een kunstgebit op komst is, wat gebeurt er dan met dat implantaat?
Misschien op MP plaatsen met een korting :wink:

vroem

drestar schreef:
ruud_a schreef:Ik vind een slagingspercentage van 95% voor implantaten eigenlijk helemaal niet zo goed.
slagingspercentage van endodontische behandelingen liggen op zich nog lager,maar daar kan je geen blijvende pijn bij oplopen.kies eruit is ook pijn weg
dat klopt dus niet... er zijn mij meer gevallen bekend met aanhoudende pijnklachten/aangezichtspijnen ook aanhoudend na extracties dan bij implantaten. Bij implantaten is het bij mij in de praktijk 0.

@WA: een implantaat kan bij ""overstap"" van eigen gebit naar kunstgebit gewoon blijven zitten. Kroon eraf, kapje erop, geeft ie extra houvast aan prothese ,en kan later afhankelijk van positie wellicht ook gewoon gebruikt worden voor drukknoppen of stegconstructie tbv een overkappingsprothese.
Andersom kan ook trouwens: wanneer er implantaten geplaatst zijn voor een overkappingsprothese is het soms mogelijk die met bijplaatsing van extra implantaten te gebruiken voor een vaste constructie.

drestar

vroem schreef:dat klopt dus niet... er zijn mij meer gevallen bekend met aanhoudende pijnklachten/aangezichtspijnen ook aanhoudend na extracties dan bij implantaten. Bij implantaten is het bij mij in de praktijk 0.
En hoeveel implantaten heb je dan al geplaatst? en verdoof je dan met articaine?

En is het niet zo dat de personen die juist klachten blijven houden na extracties ,dat die ook meer kans op klachten hebben bij het plaatsen van een implantaat? ivm gevoeligheid,of maakt dat niet uit...

en er is natuurlijk ook veel verschil in wat de klachten zijn.

ik lees meer echt extreme pijnklachten van mensen die implantaten hebben laten plaatsen dan bij een wkb

ik bedoelde eigenlijk meer in de zin van blijvende zenuwbeschadiging bij plaatsen van implantaten

Voor het plaatsen van het implantaat wordt er in het bot een gaatje geboord. Tijdens het boren kan het gebeuren dat een zenuwuiteinde geraakt wordt en zo geactiveerd wordt. De zenuw leeft weer. Bij 1 op de 10 patiënten komt dit voor. De zenuw blijft een pijnsignaal afgeven,dit kan levenslangs zijn

vroem

Ik plaats zelf geen implanaten.
Artacaine gebruik ik alleen waar de lidocaïne niet toereikend is, al dan niet vanuit ervaring uit het verleden bij patiënt.
Daarnaast komen de bezwaren tegen artacaine alleen uit alternatieve hoek, zonder echte bewijzen , geen onderbouwing dus voor de beweringen die ze doen. Ga ik verder niet over discussiëren.
Het is echt niet zo dat bij 1 op de 10 sprake is van blijvende pijnsensaties, waar heb je die cijfers vandaan?
Met de huidige technieken, en 3d röntgen is echt heel exact plaats implantaat te bepalen, is de laatste par jaren echt heel anders dan zeg 10 jaar geleden.
Ga eens na hoe oud de klachten zijn waar je over leest, wanneer behandeld is.
Maar als je je er niet goed bij voelt moet je het vooral niet doen, behandeling is namelijk bij voorbaat mislukt als patiënt er zelf niet achter staat.

drestar

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... ZhuNYFkIJg

uit deze link heb ik dat gelezen.Geschat wordt dat uiteindelijk 2 tot 3 procent van de patiënten met implantaten een blijvende pijn eraan over blijft houden. ja ik weet het. maar ik lees toch ook verhalen bij mensen op tandarts.nl van 1 of 2 jaar geleden dat het niet goed is gegaan.

als ik al voel dat de kies naast de getrokken kies niet lekker aanvoelt en het tandvlees erg pijnlijk is en de tandarts het niet weet,denk ik wel waarom is dat dan.. als ik kaas eet of eten waar zuren in zitten voel ik dat bijten in het tandvlees. ook voelt de kies hoog aan. als ik dan op het pijnlijke tandvlees duw met mijn vinger is dat gevoel volledig weg,maar ik kan nergens op internet vinden dat het hoog aanvoelen van een kies in verbinding staat met pijnlijk of ontstoken tandvlees

ik wil er graag vertrouwen in hebben maar dan moet ik bij buurtanden niks meer voelen,en geen klachten hebben die voor artsen niet bestaan

vroem

lijkt niet bepaald op echt wetenschappelijk onderzoek gebouwd te zijn, die schatting. Ik kan daar dus niets mee. Met dit soort onderwerpen schat je niet, maar kom je met harde, onderbouwde, cijfers uit onderzoek. Heb je die niet, zeg dan niets...(niet jaar jou maar naar degeen die zoiets publiceert met een schatting erin...).
verder staan er een aantal feitelijke onjuistheden en verkeerde aannames in.. Degeen die dit geschreven heeft moet zich echt diep schamen dat ie zo iets voor publicatie afgegeven heeft.

drestar

Oke ja dan zal dat wel zo zijn. ik ben een leek, dus als ik zoiets lees word ik daar bang van..

morgen gesprek met tandarts, heb alles al voorbereid

vroem

succes!

Gesloten