LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door crazyme »

angel1978 schreef: Daarom zeg ik ook dat dat soort mensen een eigen bijdrage zouden moeten betalen. Het is praktisch niet uitvoerbaar, maar dit soort verzoeken lijken meer op een winkel/loket ( even een briefje halen ). Als dat het enige is, betaal er dan maar voor en laat de huisarts zijn tijd steken in echte patiënten.
De huisarts is een filter in het systeem. De voordeligste schakel welke kan beoordelen of een doorverwijzing nodig is of niet.
Een huisarts verwijst niet klakkeloos door.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door moederslink »

@16again,
SEH -ZH- politie-brandweer - dat zijn voorbeelden waar 24 u p.d doorgewerkt wordt in ploegendiensten,
fabrieken met vol continuploegen...dat draait allemaal door maar zelfs horeca heeft sluitingstijden..
Je kunt zelf ook nog wel de nodige bedrijfstakken bedenken.
Rechters, advokaten, notarissen , zelfs uitvaartleiders hebben geen 24u pd - dienst- .
Ook ambtenaren niet. Tijdens vakanties worden lopende zaken door collega.s waargenomen en niet spoedeisende zaken blijven op de plank liggen totdat diegene weer terug is van vakantie. En dat kan dan ook als er meerdere collega.s zijn.
Maar heb je een 1mans bedrijf , tja ....wanneer je 3 weken met vakantie bent , gebeurt er niets op je bedrijf.
En een huisarts ........daarvan kun je niet verwachten dat hij ook 24 u p.d klaarstaat (of 10 patiënten in 1 uur propt :x ) en zeker niet voor niet spoedeisende zaken zoals deze waarnemer dit heeft ingeschat. Ook een vervanger heeft recht op zijn broodnodige rust. En in de avond is er een HAP , een SEH of het ZH zelf.
En via 1-1-2 is dat allemaal dag en nacht bereikbaar. Spoed dus.
Als mijn HA met vakantie is is er ook een vervanger en kan ik daar ook gewoon terecht op het spreekuur. Maar dat is een grote praktijkmaatschap met tig huisartsen en navenant dan ook div waarnemers.
Waarom dat met " gezondheid " niet is gelukt ? Geen idee! We horen ook maar 1 kant...wat is er besproken tijdens zo.n tel gesprek.....hoe heeft " gezondheid " zijn/ haar klacht gebracht?
En ook ik schreef al eerder dat deze vervanger deze patiënt( e) misschien kent van eerdere waarnemingen en n.a.v het telefoontje nog eens het dossier erbij heeft gepakt.
Misschien mocht " gezondheid " ook wel gewoon komen op het spreekuur maar wilde hij a la minute geholpen worden of in ieder geval diezelfde dag?
Allemaal dingen die we niet weten.
Misschien is het een kleine plattelandspraktijk en is er maar 1 waarnemer die overbelast is?
En huisartsen zijn overbelast! De werkdruk is gigantisch en je moet goed uitgerust zijn en blijven anders gaat het gigantisch mis.
Allemaal vragen waar ik , in ieder geval , het antwoord niet op heb.
Daarom vraag ik @gezondheid ook hoe het er nu voorstaat na 10 dagen met zijn/ haar klachten, maar hij/ zij laat zich niet meer horen ... :o en zou een aantal vragen in ieder geval moeten kunnen beantwoorden, dus @ gezondheid : hoe gaat het nu met de knieën en ben je inmiddels bij de huisarts geweest?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

moederslink schreef:En huisartsen zijn overbelast! De werkdruk is gigantisch en je moet goed uitgerust zijn en blijven anders gaat het gigantisch mis.
Allemaal vragen waar ik , in ieder geval , het antwoord niet op heb.
Daarom vraag ik @gezondheid ook hoe het er nu voorstaat na 10 dagen met zijn/ haar klachten, maar hij/ zij laat zich niet meer horen ... :o en zou een aantal vragen in ieder geval moeten kunnen beantwoorden, dus @ gezondheid : hoe gaat het nu met de knieën en ben je inmiddels bij de huisarts geweest?
TS kennende zal het wel weer meevallen. :roll:

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch is het wel opvallend dat 'we' inmiddels al op pagina 8 zijn belandt, terwijl er ook nog eens heel wat berichten door de moderatie zijn verwijderd. Terwijl de topicstarter zegge en schrijven slechts 4 berichten heeft geplaatst, inclusief de OP.

Misschien moeten 'we' toch maar eens nadenken over onze eigen rol in dit soort topics. Misschien moeten we die man gewoon zijn gang laten gaan en er helemaal niet meer op reageren als we het nut niet inzien. Hij mág hier topics openen. En wij mógen reageren. Maar het is niet verplicht.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef: Maar, Gezondheid, hoe staat het er inmiddels mee?
Ik herhaal mezelf maar even :wink:

Mucha

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Moneyman schreef:
Moneyman schreef: Maar, Gezondheid, hoe staat het er inmiddels mee?
Ik herhaal mezelf maar even :wink:
Als het welgemeende belangstelling is voor de gezondheidstoestand van de berichter dan was een reactie best aardig geweest.
Betreft het een vraag die geboren is uit provocatie dan ligt dat wat minder voor de hand natuurlijk.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:Maar, Gezondheid, hoe staat het er inmiddels mee?
Dit topic gaat mijn inziens niet over toestand van die knieen. Dat is alleen maar de kapstok voor het werkelijke probleem: Ontoegankelijkheid van de vervangende huisarts tijdens vakantie van de eigen arts.
Dat werkelijke probleem zal in 2 a 3 weken niet veranderd zijn, dus informeren naar wijzigingen lijkt me weinig zinvol.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door ciske »

Moneyman schreef:Klaas-Jan heeft last van een dubbele moraal. Zijn regels gelden wel,voor anderen, maar niet voor hemzelf.

Klaas Jan reageert anders niet negatief op gezondheid , terwijl de rest dat wel doet.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Moneyman »

ciske schreef:
Moneyman schreef:Klaas-Jan heeft last van een dubbele moraal. Zijn regels gelden wel,voor anderen, maar niet voor hemzelf.
Klaas Jan reageert anders niet negatief op gezondheid , terwijl de rest dat wel doet.
Ja, en dus? Mag je dan ineens een dubbele moraal hebben?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ciske schreef:
Moneyman schreef:Klaas-Jan heeft last van een dubbele moraal. Zijn regels gelden wel,voor anderen, maar niet voor hemzelf.

Klaas Jan reageert anders niet negatief op gezondheid , terwijl de rest dat wel doet.
Ik hoop dat je met "de rest" niet iedereen bedoelt. Topics van deze TS worden altijd vanzelf derailed en anderzijds fout, terwijl de TS gewoonlijk vragen negeert.

Ik heb dit topic vermeden, juist om deze redenen. Het probleem van TS is blijkbaar opgelost en niet meer relevant.

Misschien tijd dat de Moderatie er een slotje op zet?

Mucha

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door ciske »

Julie4444 schreef: Ik hoop dat je met "de rest" niet iedereen bedoelt. Topics van deze TS worden altijd vanzelf derailed en anderzijds fout, terwijl de TS gewoonlijk vragen negeert.

Ik heb dit topic vermeden, juist om deze redenen. Het probleem van TS is blijkbaar opgelost en niet meer relevant.

Misschien tijd dat de Moderatie er een slotje op zet?

Zeer verstandig, en nee jou bedoel ik sowieso niet, het is altijd dezelfde meute :-)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Last van knieën: huisarts met vakantie dus wachten

Ongelezen bericht door ciske »

Moneyman schreef: Ja, en dus? Mag je dan ineens een dubbele moraal hebben?

Dat vind jij, ik niet.

Gesloten