LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 123inkt.nl weigert printer retour te nemen
Re: 123inkt.nl weigert printer retour te nemen
De tweakers discussie gaat over een LaserJet.
Echt niet dat een printer na 2000 printjes versleten is.Ivo.w schreef:Ik denk dat met de gemiddelde inkjetprinter voor thuisgebruik tussen de 1000 en 2000 printjes gemaakt worden voordat het apparaat wordt afgedankt. Als het er al zo veel zijn.
De Consumentenbond geeft aan dat een printer gemiddeld vijf jaar meegaat en wordt vervangen vanwege een defect. Dan is 125.000 realistisch. Honderd kopien op 125.000 is 0,8‰.
5 jaar, waarvan 3 jaar stilstaan, 2 jaar een beetje ( 100 printjes per maand ) en alleen de 1e maand echt gebruikt.. daarna defect door uitdroging.. 1500 printjes max
-
Ben ik nou heel afwijkend dat ik de 100 printjes per maand bij lange niet haal? Als consument hoef je toch echt geen 3 printjes per dag te maken?
En Alfa, slijtage krijg je door het gebruik. Of de test nu 0,1% of 1% van het aantal printjes die een printer aan kan, bij elke print krijg je gebruikssporen.
En Alfa, slijtage krijg je door het gebruik. Of de test nu 0,1% of 1% van het aantal printjes die een printer aan kan, bij elke print krijg je gebruikssporen.
Ja natuurlijk slijt dat. Bij honderd kopietjes is er nog 99,92% van de printer over.
Voor een beroep op het herroepingsrecht heb je geen reden nodig.
We zijn inderdaad 8 pagina's verder en de meeste forumleden hebben inmiddels wel begrepen dat er gewoon een beroep kan worden gedaan op het herroepingsrecht. Een negatieve beoordeling van de printer, al dan niet na een test, is daarvoor niet eens nodig. Herroepingsrecht is gewoon herroepingsrecht.snuffel1 schreef:We zijn inmiddels 8 pagina's verder en discussiëren nog steeds over de in gebruik name van de printer die wel werkt maar de afdrukken qua kwaliteit niet aan de verwachting van Ts voldoen. Feit is en blijft dat Ts de printer heeft gekocht op basis van de gegeven specificaties en dat geef ik toe zijn niet zo simpel te begrijpen want elke fabrikant heeft zijn eigen standaarden. Afdrukken in foto kwaliteit kan heel goed maar dan met wel met fotopapier en niet op de standaard 80 gram kopieer papier. De vraag van Ts was dat de afdruk kwaliteit niet was zoals Ts had verwacht en dat is op zich wel een teleurstelling maar geen reden om de printer retour te zenden en het aankoop bedrag terug te eisen.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 22 jun 2018 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou er eentje bestellen belegd met appels en peren.snuffel1 schreef:Jullie zijn het eens dus als ik on line een pizza bestel mag ik die opeten en later het geld terug halen omdat ik na herhaaldelijk proeven de kwaliteit niet zo bijzonder vond.
Je zou maar net de printerkop missen in die 99,92%alfatrion schreef:Ja natuurlijk slijt dat. Bij honderd kopietjes is er nog 99,92% van de printer over.
Of een stukje stekker... zit je dan met je alleen geteste printer
Nee.snuffel1 schreef:Jullie zijn het eens dus als ik on line een pizza bestel mag ik die opeten en later het geld terug halen omdat ik na herhaaldelijk proeven de kwaliteit niet zo bijzonder vond.
En we hoeven het niet eens te hebben over 'waardevermindering' of over de destructie van het ontvangen product tijdens 'de zichttermijn'.
Het wettelijk herroepingsrecht bestaat simpelweg niet voor producten die snel kunnen bederven of verouderen, zoals etenswaren met een beperkte houdbaarheidsdatum.
Er wordt op uw 'pizza verhaal' gereageerd omdat u het tevergeefs in de strijd gooide om de terechte kritiek op uw onjuiste 'printer verhaal' standpunt te pareren.snuffel1 schreef:Zo grappig jullie pakken mijn pizza verhaal nog op ook!!! wellicht voegt het nog iets toe aan de discussie en halen we de tien pagina's zonder inhoud.
tttlocke schreef:Er wordt op uw 'pizza verhaal' gereageerd omdat u het tevergeefs in de strijd gooide om de terechte kritiek op uw onjuiste 'printer verhaal' standpunt te pareren.snuffel1 schreef:Zo grappig jullie pakken mijn pizza verhaal nog op ook!!! wellicht voegt het nog iets toe aan de discussie en halen we de tien pagina's zonder inhoud.
Ik kan wel even een toelichting gevenangel1978 schreef:tttlocke schreef:Er wordt op uw 'pizza verhaal' gereageerd omdat u het tevergeefs in de strijd gooide om de terechte kritiek op uw onjuiste 'printer verhaal' standpunt te pareren.snuffel1 schreef:Zo grappig jullie pakken mijn pizza verhaal nog op ook!!! wellicht voegt het nog iets toe aan de discussie en halen we de tien pagina's zonder inhoud.
Heb je daar toevallig een link van? Ik vind dat wel zeer veel voor een consumenten printer. Zakelijke multifunctionals, geen discussie, die kunnen dat makkelijk.alfatrion schreef:De Consumentenbond geeft aan dat een printer gemiddeld vijf jaar meegaat en wordt vervangen vanwege een defect. Dan is 125.000 realistisch. Honderd kopien op 125.000 is 0,8‰.
Maar consumentenprinters die het na een paar duizend printjes nog goed doen zie ik amper. Veruit de meeste die ik tegenkom zijn afgeschreven na een paar honderd tot een paar duizend printjes. Vooral omdat consumenten amper printen en voor veel modellen stilstaan niet echt gunstig is voor de levensduur. Bij 125.000 printjes gedurende 5 jaar is meer dan 2000 printjes per maand, ik zie werkelijk geen consument dat soort aantallen halen. Als ik zou moeten zeggen hoeveel de gemiddelde consument print dat zit dat over de laatste 10-15 jaar gemiddeld tussen de 0 en 50 printjes per maand.
Kijkend naar bijvoorbeeld HP dan zit je bij printers die door HP als geschikt aangegeven worden voor 2000+ pagina's per maand dan zit je ook al redelijk ver in de zakelijke series, niet meer in de consumenten series.
https://www.consumentenbond.nl/acties/t ... ducten#no1
fonsflons schreef:De fabrikant geeft bij deze printer zelf aan dat een advies volume 2000 prints per maand is.
-
Best leuk gemiddeld 5 jaar, maar wat zegt dat? Er zijn printers van 5 tientjes tot enkele honderden euro's. De ene consument print 2 keer in de maand, de andere 50. Levensduur heeft te maken met kwaliteit en gebruik. Een gemiddelde zegt niets over een specifiek geval.alfatrion schreef:https://www.consumentenbond.nl/acties/t ... ducten#no1
fonsflons schreef:De fabrikant geeft bij deze printer zelf aan dat een advies volume 2000 prints per maand is.
Je hebt gelijk NeoDutchio. Als de consument in die 14 dagen 125.000 printjes maakt, dan is sprake van echte slijtage en dus echte waardevermindering.
Deze Brother is beter dan de €39,95 van Kruidvat en minder dan de ooit €2895,- kostende HP Color Laserjet 2840 van 14 jaren terug die nog werkt!
Als hij weekje nodig heeft om te reageren en het type vermelde, redelijk grote inkt dozen in XL versie voor €50,- merkloos.....
Maar geen printkop in cartridge dus die moeten blijven zitten.
Na 1e keer gebruik mag je deze alleen wisselen, na 1 dag zonder cartridge zal deze uitdrogen en huisvuil worden!
Ik zag online elders €119 als voordeligste aanbieding en originele Cartridge XL voor €80 dus blijft er na bijleveren nieuwe cartridge maar €40 netto over!
Dit model is het probleem dus.
Mijn oude HP 5555 met zowel in de zwarte, als kleur en eventueel de foto cartridge kan ik na 10x navullen in vuilnisbak pleuren en nieuwe printkop met inkt kopen!
Daar had toen nog elke cartridge ingebouwde printkop die 10 tot 20x mee ging, en deze Brother is alleen maar inktdoos met printkop in de printer zelf.
De enige reden voor retour met volledige bedrag terug is als hij een print kan tonen die duidelijk niet goed is op juiste papier!
Echter, als ik een foto print op normaal dun Action papier komt er teveel inkt op omdat ik geen 120 gram of zwaarder gebruikte en kunnen alle assen vervuilen van papier transport en de volgend print een vreemde waas geven en mij veel werk voor schoonmaken!
Helaas ervaring mee!
Ik weet dat deze mooie zwarte doos er beter uit ziet dan mijn ooit grijze en nu toilet juffrouw gele.... maar met 38 Kg heb ik naast rugklachten ook al 14 jaren plezier van de ooit faillissement verkoop van buren!
Ik ben de Belastingdienst Deurwaarder zeer dankbaar dat hij deze voor een dergelijk laag bedrag aan mijn gegund heeft!
Dat ik naast het boekje ook de originele factuur zag..... betaalde maar €300,- en dat is voor 4 maanden oude Laser......!
Ik wacht nog wel een weekje of de Topic starter nog bewijs heeft en instuurde , en nog iets....
Als je voor het eerst in lege printer een cartridge doet moet de inkt nog in de printkop komen.
Bij de eerste 3 pagina's kun je kale plekken wegens luchtbellen krijgen!
De 4e moeten alle lucht eruit zijn en goede prints geven.
Bij de eerste met gedeeltelijk nog luchtbellen tussen cartridge en printkop kan een Zwitserse kaas afdruk geven!
Maar elke volgende moet beter worden en de 4e goed!
Als je na 2 pagina's deze al terug wilde sturen ben je gewoon te snel, want dit merk heeft normaal best redelijke kwaliteit en tenminste geen dure parfum flesjes zonder inhoud zoals de onder de €100,- aanbiedingen vaak achteraf extreem duur bleken te worden!
M
Als hij weekje nodig heeft om te reageren en het type vermelde, redelijk grote inkt dozen in XL versie voor €50,- merkloos.....
Maar geen printkop in cartridge dus die moeten blijven zitten.
Na 1e keer gebruik mag je deze alleen wisselen, na 1 dag zonder cartridge zal deze uitdrogen en huisvuil worden!
Ik zag online elders €119 als voordeligste aanbieding en originele Cartridge XL voor €80 dus blijft er na bijleveren nieuwe cartridge maar €40 netto over!
Dit model is het probleem dus.
Mijn oude HP 5555 met zowel in de zwarte, als kleur en eventueel de foto cartridge kan ik na 10x navullen in vuilnisbak pleuren en nieuwe printkop met inkt kopen!
Daar had toen nog elke cartridge ingebouwde printkop die 10 tot 20x mee ging, en deze Brother is alleen maar inktdoos met printkop in de printer zelf.
De enige reden voor retour met volledige bedrag terug is als hij een print kan tonen die duidelijk niet goed is op juiste papier!
Echter, als ik een foto print op normaal dun Action papier komt er teveel inkt op omdat ik geen 120 gram of zwaarder gebruikte en kunnen alle assen vervuilen van papier transport en de volgend print een vreemde waas geven en mij veel werk voor schoonmaken!
Helaas ervaring mee!
Ik weet dat deze mooie zwarte doos er beter uit ziet dan mijn ooit grijze en nu toilet juffrouw gele.... maar met 38 Kg heb ik naast rugklachten ook al 14 jaren plezier van de ooit faillissement verkoop van buren!
Ik ben de Belastingdienst Deurwaarder zeer dankbaar dat hij deze voor een dergelijk laag bedrag aan mijn gegund heeft!
Dat ik naast het boekje ook de originele factuur zag..... betaalde maar €300,- en dat is voor 4 maanden oude Laser......!
Ik wacht nog wel een weekje of de Topic starter nog bewijs heeft en instuurde , en nog iets....
Als je voor het eerst in lege printer een cartridge doet moet de inkt nog in de printkop komen.
Bij de eerste 3 pagina's kun je kale plekken wegens luchtbellen krijgen!
De 4e moeten alle lucht eruit zijn en goede prints geven.
Bij de eerste met gedeeltelijk nog luchtbellen tussen cartridge en printkop kan een Zwitserse kaas afdruk geven!
Maar elke volgende moet beter worden en de 4e goed!
Als je na 2 pagina's deze al terug wilde sturen ben je gewoon te snel, want dit merk heeft normaal best redelijke kwaliteit en tenminste geen dure parfum flesjes zonder inhoud zoals de onder de €100,- aanbiedingen vaak achteraf extreem duur bleken te worden!
M
Wat een kletskoek! Een printer kun je naar mijn mening NIET testen op prestaties en printkwaliteit zonder inkt en papier te gebruiken! de rest is onzin.angel1978 schreef:Er zit wel een groot verschil tussen een test in gecontroleerde omstandigheden, zonder dat de inkt en het papier daadwerkelijk door de printer gaan en deze bevuilen, puur en alleen om de elektronische werking te testen en die die mensen thuis doen, waarbij er daadwerkelijk een printje ( of meer, 100 zag ik al ergens staan ) gemaakt wordt en de aandrijflijnen, evt. spuitkoppen en doorvoeren ook echt gebruikt worden.
Een 'gebruikte' printer komt er hier ook niet in.
Voor andere produkten kan daar best iets anders voor gelden. Voorbeeld: een tablet mag best aangezet en evt. bekeken zijn. Weer niet geregistreerd, dat is weer een stap te ver. Ook een transistorradio kan best een dag hebben aangestaan en toch als nieuw verkocht worden. Een scheerapparaat, printer of koffiezetapparaat ( waarbij er duidelijk iets achter blijft op het apparaat ) komt er hier niet 'gebruikt' in.
Mag je die tablet volgens jou ook aanraken? Zoja, dan bevuil je die tablet met je vingerafdrukken en hoeveel bacteriën zitten daar wel niet in? Ook BCC geeft aan dat terugsturen na uitproberen van de printer geen probleem is. Dus als je een printer bij een webshop wilt bestellen kun je veilig terecht bij: Coolblue, Bol.com, en BCC. Vraag altijd naar bedenktijd en retourvoorwaarden, zodat je niet zoals ik voor onaagename verrassingen komt te staan.