LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Theotrucker

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mollie?

kuijt.h

Ongelezen bericht door kuijt.h »

Ben ook zeer benieuwd naar de uitkomst (als die er ooit nog komt). Misschien even alles nog even nagaan waar de naan van je dochter bekend gemaakt is. Nog gefeliciteerd trouwens.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wat zou dat voor consequenties kunnen hebben dat Rabobank gewoon hardop een naam roept die helemaal van niets weet.
Daar geloof ik dus helemaal niets van.

Gezien de voor de hand liggende koppeling tussen de blije doos en WijMedia en het feit dat deze blije doos daadwerkelijk is aangevraagd, lijkt mij het meest waarschijnlijk dat daar gewoon de oorzaak gezocht moet worden. Dat zij daarna beweren dat dat niet het geval is kan zijn, maar dat kan net zo min waar zijn als dat de Rabobank het daar vandaan heeft.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

De blije doos vraag je aan ruim vóór de bevalling, en daarbij geef je logischerwijs geen namen op. Na de bevalling heb je ook geen contact meer met hen. De vraag waar de naam dan wel vandaan komt blijft dus gewoon vrolijk overeind.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Moneyman schreef:De blije doos vraag je aan ruim vóór de bevalling, en daarbij geef je logischerwijs geen namen op. Na de bevalling heb je ook geen contact meer met hen. De vraag waar de naam dan wel vandaan komt blijft dus gewoon vrolijk overeind.
Zoals al gezegd geven ze zelf aan:
Ruim 80% van de zwangere vrouwen in Nederland wordt opgenomen in de database, en na de geboorte van het kind worden deze gegevens verrijkt

Het is dus geen dode database met alleen de gegevens die je aan het begin hebt opgegeven. Die eerste aanvraag is slechts het startpunt.

angel1978

kweenie schreef:
Moneyman schreef:De blije doos vraag je aan ruim vóór de bevalling, en daarbij geef je logischerwijs geen namen op. Na de bevalling heb je ook geen contact meer met hen. De vraag waar de naam dan wel vandaan komt blijft dus gewoon vrolijk overeind.
Ruim 80% van de zwangere vrouwen in Nederland wordt opgenomen in de database, en na de geboorte van het kind worden deze gegevens verrijkt

Het is dus geen dode database met alleen de gegevens die je aan het begin hebt opgegeven. Die eerste aanvraag is slechts het startpunt.

Daarnaast heb je wellicht geen contact meer met ‘de blije doos’ zelf, maar de bladen die erin zitten ( waaronder ‘wij’ ) hebben ook je adres en wellicht meer dat je doorgegeven hebt. Een belletje, mailtje of briefje met de vraag of je een abonnement wilt en/of het gratis abonnement wilt voortzetten is ook gewoon contact. Kansen genoeg om iets los te peuteren.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar Rabolientje heeft nog geen abonnement op de Donald Duck.

Ja, en die levende database wordt verrijkt, maar ze hebben geen inzage in de gegevens van de burgerlijke stand.

Dus, hoe komen ze aan de naam.

Moneyman

kweenie schreef:

Dat snap ik, daar heb ik lang geleden als eerste op gewezen :wink: maar dat is nog steeds geen antwoord op de vraag van TS.

Tack

Ongelezen bericht door Tack »

angel1978 schreef:
kweenie schreef:

Daarnaast heb je wellicht geen contact meer met ‘de blije doos’ zelf, maar de bladen die erin zitten ( waaronder ‘wij’ ) hebben ook je adres en wellicht meer dat je doorgegeven hebt. Een belletje, mailtje of briefje met de vraag of je een abonnement wilt en/of het gratis abonnement wilt voortzetten is ook gewoon contact. Kansen genoeg om iets los te peuteren.

Het blad wij heeft ons afgelopen maandag
gebeld. Vroegen geen naam van de baby zelfs niet ofdat het een jongen of meisje is wilde alleen het blad 6 maanden aansmeren en een kortingspasje aansmeren.
Laatst gewijzigd door Tack op 23 aug 2018 07:23, 2 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Niet toevallig een verzekering afgesloten voor je zoon/dochter bij Interpolis of toegevoegd hieraan?

Moneyman

sylvesterb schreef:Niet toevallig een verzekering afgesloten voor je zoon/dochter bij Interpolis of toegevoegd hieraan?
:wink:
Tack schreef:
angel1978 schreef:Zo blij dat nphet ook op Facebook staat?
Wellicht ook verzekeringen bij de Rabobank ( Interpolis ) lopen waarop kind is aangemeld ?
Ik heb geen facebook en mijn verzekering is niet bij de rabobank of interpolis.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ben echt stik benieuwd waar de bank nou mee over de brug komt.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Even een knuppel in het hoenderhok, wat als het via de nicht van tante Sjaan is gegaan die toevallig stage liep bij de Rabobank en elkaar bij de groenteboer tegen kwamen ? Zo kwam ik meestal aan nieuws in het dorp. Bovendien, welke privacywet word hier geschonden ?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:Bovendien, welke privacywet word hier geschonden ?
Geen idee. Het enige wat ik me uit de tijd kan herinneren dat ik als TSO-overblijfkracht werkte, dat we beslist niet aan het bureau van de leerkracht mochten zitten, want daar lagen de lijsten met namen van de kinderen, en die konden we dan zien. Was allemaal privacywetgeving volgens de school en de leerkrachten.

Gek genoeg kon je die lijsten met namen ook zien als je er niet zat maar stond, en een groot deel van de kinderen op die lijst bleven tussen de middag over. En werden door onszelf dus ook geregistreerd. Overigens had je aan het eind van de week zo ongeveer de hele klas wel een keer in de overblijf gehad.

Privacy is maar een raar iets.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
bprosman schreef:Bovendien, welke privacywet word hier geschonden ?
Geen idee. Het enige wat ik me uit de tijd kan herinneren dat ik als TSO-overblijfkracht werkte, dat we beslist niet aan het bureau van de leerkracht mochten zitten, want daar lagen de lijsten met namen van de kinderen, en die konden we dan zien. Was allemaal privacywetgeving volgens de school en de leerkrachten.

Gek genoeg kon je die lijsten met namen ook zien als je er niet zat maar stond, en een groot deel van de kinderen op die lijst bleven tussen de middag over. En werden door onszelf dus ook geregistreerd. Overigens had je aan het eind van de week zo ongeveer de hele klas wel een keer in de overblijf gehad.

Privacy is maar een raar iets.
En toen ik op de basisschool zat, kregen we ieder jaar een lijst met namen, adressen en telefoonnummers van alle klasgenoten.

Moneyman

bprosman schreef:Even een knuppel in het hoenderhok, wat als het via de nicht van tante Sjaan is gegaan die toevallig stage liep bij de Rabobank en elkaar bij de groenteboer tegen kwamen ? Zo kwam ik meestal aan nieuws in het dorp. Bovendien, welke privacywet word hier geschonden ?
Dat zijngegevens uit nieuwsbronnen die de Rabobank op grond van de AVG, en ook al op basis van de WBP, gewoon niet mag verwerken.

Uiteraard weten mensen vaak veel van elkaar, zeker in kleinere gemeenschappen. Waar het om gaat, is wat er met die kennis gebeurt. Als die informatie vastgelegd wordt, is er vaak geen weg terug namelijk.

bprosman

Als die informatie vastgelegd wordt, is er vaak geen weg terug namelijk.
Maar is die vastgelegd dan behalve in de aanhef van de verzonden mail ?

Moneyman

bprosman schreef:
Als die informatie vastgelegd wordt, is er vaak geen weg terug namelijk.
Maar is die vastgelegd dan behalve in de aanhef van de verzonden mail ?
Natuurlijk. Die mail komt uit een systeem waarin de naam dus in ieder geval ook is vastgelegd. Plus dat de naam in een systeem zit waar de Rabo hun gegevens vandaan haalt. Enzovoort.

angel1978

Moneyman schreef:
bprosman schreef:Even een knuppel in het hoenderhok, wat als het via de nicht van tante Sjaan is gegaan die toevallig stage liep bij de Rabobank en elkaar bij de groenteboer tegen kwamen ? Zo kwam ik meestal aan nieuws in het dorp. Bovendien, welke privacywet word hier geschonden ?
Dat zijngegevens uit nieuwsbronnen die de Rabobank op grond van de AVG, en ook al op basis van de WBP, gewoon niet mag verwerken.

Uiteraard weten mensen vaak veel van elkaar, zeker in kleinere gemeenschappen. Waar het om gaat, is wat er met die kennis gebeurt. Als die informatie vastgelegd wordt, is er vaak geen weg terug namelijk.

Maar ze mogen ze wel kopen ( van wijmedia bijvoorbeeld ).

bprosman

Natuurlijk. Die mail komt uit een systeem waarin de naam dus in ieder geval ook is vastgelegd. Plus dat de naam in een systeem zit waar de Rabo hun gegevens vandaan haalt. Enzovoort.
Rabobank kantoortjes kunnen heel klein zijn, deze mail kan niet handmatig zijn opgesteld ?

Beste xxx, bij deze verzoek ik u via deze mail op grond van de AGV al mijn gegevens uit uw systemen te verwijderen.
Met vriendelijke groet, C. Lient.

Beste C. Lient,
In onze systemen kwamen uw gegevens niet voor maar nu hebben we wel een mail van u met uw gegevens, die we nu dus weer moeten verwijderen :mrgreen:
Met vriendelijke groet, xxx

.

Gesloten