LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Multi level marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »


Zo raar he, ze zeuren maar over die Ratelbandavondjes, maar ze vergeten dat die malle Ratelband wel miljonair is geworden door zijn manier van werken.Hij trekt zalen vol met managers, directeuren etc, maar die zullen allemaal wel gek zijn. :
Nee, die zijn niet gek. Meneer Ratelband geeft een compleet seminar en doet daar ook een aantal uitspraken.
Vervolgens worden deze klakkeloos gekopieerd door mlm-ers die de achtergornd niet kennen en ze ook niet snappen, maar ja, ze hebben het gehoord op een mlm bijeenkomst van de grote mlm leiders.

Met Ratelband is niets mis, maar als je klakkeloos zijn uitspraken gaat kopieren zonder de complete achtergrond te kennen of deze in ieder geval samengevat mee te geven, ja dan heb ik er wel een probleem mee.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

geval samengevat mee te geven, ja dan heb ik er wel een probleem mee.



Sterkte met je probleem. Ik heb er geen last van.

kdoeffiesmee

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door kdoeffiesmee »

Geplaatst op 07 Aug 2004 20:28 door crabbel


--------------------------------------------------------------------------------

Ongetwijfeld hebben jullie als team de verhitte discussies gevolgd en ik ook op het forum piramidespelen, met name de vorm van verkoop die bekend staat als multi level marketing.

Gezien juist de agressieve reacties van de voorstanders, lijkt mij deze vorm van zakendoen niet zuiver. Als tegenstanders berekeningen of argumenten geven dat het een valse voorstelling is van de werkelijkheid, worden deze personen uitgescholden voor alles wat vuil en vies is. De details kunnen jullie uiteraard zelf volgen op de site.

Mijn vraag is: is multi marketing level echt of is het oplichterij of een vorm van een piramidespel omdat de reacties allemaal op dit forum staan. Ik begrijp dat als ik er aan mee zou willen doen, ik eerst een bedrag moet betalen om b.v. klanten aan te kunnen brengen. Als ik bij iemand ga werken hoeft dat toch ook niet? Is dit een vorm van een piramidespel? Weten jullie hier iets meer over?

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap!

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Het is me opgevallen dat we hier, over het algemeen maar 2 groepen hebben. Namelijk, de mlm'ers die al succes hebben geboekt en hun ervaringen vertellen en de tegenstanders, waarvan sommige beweren dat wij alleen maar leugens verkopen of dat wij 'positieve uitzonderingen' zijn.

Ik heb nog niemand gehoord die in mlm is gestapt en later weer uitgestapt omdat hij/zij flink beduveld is of financiële verlies heeft geleden.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Precies! Die zijn er ook niet.
En dat schijnen de labiele tegenstanders niet te beseffen.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Kristina, nu doe je toch de tegenstanders tekort.
Als reactie op positieve cijfers komen wij met een berekening om dit eens te onderzoeken, en dan blijft er van die positieve cijfers ineens flink wat minder over.
Tja, dat er dan soms de conclusie wordt getrokken dat jij of iemand anders een positieve uitzondering is vind ik niet raar.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Kristina, nu doe je toch de tegenstanders tekort.
Als reactie op positieve cijfers komen wij met een berekening om dit eens te onderzoeken, en dan blijft er van die positieve cijfers ineens flink wat minder over.
Tja, dat er dan soms de conclusie wordt getrokken dat jij of iemand anders een positieve uitzondering is vind ik niet raar.
Deze was van mij, er ging blijkbaar iets mis met inloggen.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Kristina, nu doe je toch de tegenstanders tekort.
Als reactie op positieve cijfers komen wij met een berekening om dit eens te onderzoeken, en dan blijft er van die positieve cijfers ineens flink wat minder over.
Tja, dat er dan soms de conclusie wordt getrokken dat jij of iemand anders een positieve uitzondering is vind ik niet raar.
Ja, maar dat is het hem juist! heb ik al een aantal keer geroepen, ik ben helemaal geen uitzondering!
Dat er cijfers vermeld worden, heeft eigenlijk weinig te maken met de praktijk. Van degene die ingeschreven staan, doet niet iedereen 'werk verrichten'. De 'werkers' hebben dus momentum en grote organisaties opgebouwd en verdienen daar behoorlijk aan.

Mijn opmerking was eigenlijk, dat iemand die slechte ervaringen heeft met een mlm bedrijf hier niet zijn/haar zegje doet. (het is al gezegd.... die zijn er niet) Ik zou zeggen trek daar maar je conclusies uit!

qwertyytrewq

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door qwertyytrewq »

Deze was van mij, er ging blijkbaar iets mis

Ach, er gaat wel vaker iets mis met jou. :twisted:

crabbel
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:13

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door crabbel »

Als je Amerikaanse fora leest, staan deze vol met reacties van mensen die zich opgelicht en genaaid voelen door MLM.

Ik denk dat het alles met de Nederlandse volksmentaliteit heeft te maken dat mensen die mislukt zijn en hun geld kwijt zijn, niet snel zullen reageren op dit forum. Reden is onze Calvinistische ondergrond. Gij zult niet graaien en geld zal uw afgod niet worden. MLM wordt geïntroduceerd als dat dit de manier is om geld te verdienen, om iemand te worden. Al uw wensen zullen in vervulling gaan.

Als dit niet blijkt te werken, schamen wij Nederlanders ons omdat we erin gestapt zijn en ons opgelicht voelen. Omdat wij eigenlijk diep in ons hart weten dat het geld niet zo gemakkelijk naar binnen stroomt. Nederlanders zijn dan bang om uitgelachen te worden en dat ze worden aangesproken op hun hebzucht.

Amerikanen daarintegen hebben meer een maatschappij van ieder voor zich en pakken wat je pakken kan. Als dan blijkt dat MLM niet zo mooi is als het wordt voorgespiegeld, schromen zij zich niet hierover te klagen.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Crabbel, een hoop gebral.

Ik vroeg niet of iemand zich geroepen voelde om als woordvoerdster te fungeren voor de hele nederlandse bevolking.

Ik vroeg om verhalen van degene die zich gedupeerd voelen.
Wij zijn hier op de forum al wéken bezig en géén één 'genaai..e' die wat heeft gepost.
Laatst gewijzigd door Kristina op 04 sep 2004 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.

crabbel
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:13

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door crabbel »

Dan stel ik voor, dat je eerst eens goed leest wat ik in mijn vorige bericht heb geschreven waaróm je hier geen reacties zult vinden van gewezen MLM-ers die zich opgelicht voelen.

Lézen, dan weet je waaróm je hier geen reacties zult vinden. Ik geef je de reden. Niet klakkeloos een antwoord geven om het antwoord.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Jij weet net zo goed als ik dat nederlanders ábsoluut géén schroom hebben als het gaat om klagen, klagen en nog eens klagen
Bijna de hele forum gaat over het feit dat ze bedonderd zijn...lees jij maar na.

Het zou wel frappant zijn als ze nu opeens hun mond gaan houden i.p.v. hun gal spuwen.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

.......zou ook kunnen dat degenen die echt zouden willen klagen, geen PC meer hebben, omdat de deurwaarder die heeft......

crabbel
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:13

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door crabbel »

Da's een leuke, geen PC meer.

Waarom Nederlanders hier niet over klagen, is dat ze erin getrapt zijn wegens hebzucht, hebzucht en nog eens hebzucht naar meer, meer, meer geld. Terwijl ze eigenlijk weten dat het niet kan.
Laatst gewijzigd door crabbel op 05 sep 2004 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

.......zou ook kunnen dat degenen die echt zouden willen klagen, geen PC meer hebben, omdat de deurwaarder die heeft......
In het ergste geval, zou dit inderdaad kunnen.
Wij hanteren daarom ook een 90-dagen-geld-terug-garantie. Als je om wat voor reden dan ook besluit om niet met ons verder te gaan. Dan wordt het licentie geld van €108 gewoon teruggestort op je bankrekening.
Je hebt dus niks te verliezen!

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Waarom Nederlanders hier niet over klagen, is dat ze erin getrapt zijn wegens hebzucht, hebzucht en nog eens hebzucht naar meer, meer, meer geld. Terwijl ze eigenlijk weten dat het niet kant.
Oh, dus de reden is niet meer de 'calvinistische ondergrond' maar hebzucht.....

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Terwijl ze eigenlijk weten dat het niet kant.
Met hard werken, kun je een hoop bereiken in de mlm business.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Het leven bestaat uiteindelijk maar uit 2 zaken. Geld en vrouwen :lol:

Friend

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Friend »

ze eigenlijk weten dat het niet kant.

Kijk nou toch eens aan.....Miep talenknobbel!
Wat is de meerwwarde van die T? Dom, dom dom!
Een ander aanvallen over een typfout, maar ondertussen zelf de een na de andere blunder maken.

Negatief en dom, zijn echt wel de sleutelwoorden voor jouW!

Gesloten