LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Madeleine

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Jan, ik krijg van jou nog steeds de URL waarop vermeld staat dat de lipstick van Amway in de top 5 van de wereld staat!

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Dus: het is een piramidespel. Het gaat om de distribiteurs want daar verdien je het grote geld mee! Het gaat niet om klanten te vinden, maar distribiteurs. Zijn we er eindelijk uit. Halleluja!


Madeleine, wat ben jij toch een vermoeiend klein kind.Zo! ff op de man spelen.
HET GAAT OM AL DE KLANTEN VAN AL DIE DISTIBUTEURS!!!!!!!!
Aan een ditributeur ZONDER klant VERDIEN je NIKS!!!!!!
SNAP JE HET NU EINDELIJK, OF BEN JE NU ECHT ZO DOM?HALLELUJA!!

Madeleine

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Madeleine »

HET GAAT OM AL DE KLANTEN VAN AL DIE DISTIBUTEURS!!!!!!!!
Aan een ditributeur ZONDER klant VERDIEN je NIKS!!!!!!
SNAP JE HET NU EINDELIJK, OF BEN JE NU ECHT ZO DOM?HALLELUJA!!
MAAR IK BEGIN ALS DISTRIBITEUR IN JOUW RIJTJE ALS NUMMER 301.

Moet ik ook weer 300 distribiteurs vinden om ook een leuk salaris te verdienen en dat willen die andere 300 ook want niemand wil zoveel moeite doen om 15€ !!! bij te verdienen.

= 301 x 300 dat zijn 90.300 distribiteurs die ook allemaal wel een leuk salaris willen verdienen dus die zoeken er ook 300 per persoon
= 90.300 x 300 = 27.090.000 distribiteurs die ook allemaal een leuk salaris willen verdienen dus zoeken ook 300 distribiteurs per persoon
= 8.127.000.000 en dan moeten we echt de ruimte in want dan is de hele wereld distribiteur en jij stinkend rijk.


Ik snap het wel, maar jij schijnbaar nog steeds niet.

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

MAAR IK BEGIN ALS DISTRIBITEUR IN JOUW RIJTJE ALS NUMMER 301.


NEE, DOOS! JE BEGINT ALS NUMMER 312, WANT ER ZIJN ER ONDERTUSSEN WEER EEN PAAR INGESCHREVEN!!!!!
EN LAAT DIE DOMME THEORETISCHE BEREKENING TOCH WEG, JE MAAKT JE HIERMEE ALLEEN MAAR NOG BELACHELIJKER DAN JE AL WAS!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

NEE, DOOS! JE BEGINT ALS NUMMER 312, WANT ER ZIJN ER ONDERTUSSEN WEER EEN PAAR INGESCHREVEN!!!!!
EN LAAT DIE DOMME THEORETISCHE BEREKENING TOCH WEG, JE MAAKT JE HIERMEE ALLEEN MAAR NOG BELACHELIJKER DAN JE AL WAS!
Wat is er dan mis met de berekening? Waar slaat ze dan de plank mis?
In mijn hoofd had ik deze ook al gemaakt.

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

In mijn hoofd had ik deze ook al gemaakt

Ja, dat verklaart een hoop.
De berekening opzich klopt wel, maar heeft niks met mlm in de praktijk te maken.En ik ga dat allemaal niet weer uitleggen. Ene mlm-er heeft een tijdje geleden een duidelijke PRAKTIJK berekening gemaakt.

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Nu we het toch over getallen hebben wil het volgende even kwijt.
Een goed mlm-bedrijf werkt met 4tot7levels.Dit is bedoelt zodat een ieder in staat wordt gesteld een organisatie op te bouwen.Kort gezegt komt het erop neer, dat ik met 300mensen in mijn downline een zeer goede boterham verdien.Ik ga niet goochelen met cijfers, maar neem aan dat dit zo is.Dus 300mensen in mijn hele downline, van 0tot7.Dus als ik heel ruim reken en er zijn 150mensen op mijn 7de level acktief, kunnen ook die 150mensen een downline bouwen van 300personen.Nu praten we dus over 45000personen die werken met dit bedrijf.
300 mensen in je downline doe je niet zomaar.Daar gaan een aantal jaren overheen.Ongeveer 2 tot 5 jaar.Ok, we gaan weer verder met rekenen.

45000 personen die een downline bouwen van 300 personen. (Je begrijpt, dit is theoretisch, maar om aan te geven hoe getallen werken in mlm). Nu heeft het bedrijf 13,5miljoen mensen die met het bedrijf werken.Een heleboel dus, maar vergeet niet dat ik nu een extreem voorbeeld neem.Van die 13,5miljoen gaan er een hoop dood(jammer, maar zo gaat dat).Dat houdt dus in dat een x aantal mensen uit je downline verdwijnt.Maar er gaan sneller mensen dood, dan dat jij je downline kunt bouwen.Bovendien is er de bekende uitspraak:elke minuut wordt er iemand geboren.En dat zijn dus mensen die over 18jaar met mlm kan beginnen.

Dit voorbeeld heeft tientallen jaren nodig.Immers, het is een groot misverstand dat iedereen 10personen p/m inschrijft.Complete onzin!

Als je dan ook nog begrijpt dat een goed mlm-bedrijf in vele landen acktief is, zie je dat de markt ongelooflijk groot is.Alleen in Duitsland wonen al 80miljoen mensen.En ja, ik weet dat je niet alle 80miljoen kunt rekenen als potentieel mlm-er, maar het geeft wel aan hoe groot de markt is.Er zijn bedrijven die in meer als 70landen werken.Ga eens rekenen dat 10% van het aantal inwoners van al die landen een keer beginnen met mlm.En ook berekenen hoeveel mensen er dood gaan en 18jaar worden.Je zult dan zien dat je als mlm-bedrijf daar niet tegenin kunt werken.

Tuurlijk zijn er tegenstanders die beweren dat niet iedereen in het buitenland zijn business gaat uitbreiden.Ok, dat is zo, maar dan nog is er aan de top voldoende ruimte.
Ik weet dat er in mlm altijd over de top wordt gesproken, maar vergeet niet dat vele mensen mlm gewoon als iets extra's ziet.Een klein presentage zal de top bereiken en daar is niets geheimzinnigs aan. Niet iedereen kan de top bereiken, in geen enkel bedrijf.En dat hoeft ook niet. Vaak wordt er berekend dat iedereen een topinkomen moet verdienen.Als dat echt zo was, was mlm allang geflopt.Maar omdat de wet van de getallen nu eenmaal werkt, werkt mlm ook.

Het feit dat er veel tegenstanders van mlm zijn is volgens mij omdat heel veel mlm mensen over topinkomens praten.Het mlm-systeem zou het beste systeem zijn om dat te bereiken.Nou, dat is dus een van de vele misstappen die mlm-ers maken.

Er zijn veel meer manieren om een topinkomen te verdienen.
Het verschil met mlm is, dat je hier geen papieren of veel kennis voor nodig hebt.Veel mensen denken dus dat mlm DE manier is om met een 'domme geest (begrijp mij niet verkeerd), toch een groot inkomen te kunnen generenen.Tegenstanders van mlm hameren veel op het feit dat niet iedereen rijk wordt van mlm.Nou, dat is ook zo! De meeste mensen verdienen tussen de 400en 1000euro per maand erbij.Dus die hebben ook maar een tiental mensen in hun downline.

Als je met dit gegeven een berekening maakt zoals net besproken, zal je zien hoe ruim de markt is.Dus 50mensen op level 4 die ieder 50mensen hebben.50x50=2500x50=125000x50=6,25miljoen mensen.Ook hier geldt weer het aantal jaren die nodig zijn om dit op te bouwen.

Dus hoe kan het nu dat sommige mensen een kapitaal verdienen en een ander maar een paar honderd euro?Heel eenvoudig, diegene die een kapitaal verdienen gaan steeds maar door, bouwen een downline in meerdere landen en begrijpen de wet van de getallen.

In mijn ogen is mlm dus in geen geval van oplichting.Een x aantal mensen begint met mlm.Een x aantal staat open voor mlm en begint ook daadwerkelijk.Een x aantal bouwt een kleine downline en verdient een extraatje.Een x aantal bouwt een groot netwerk en verdient een kapitaal.Ik zie niet wat daar nu zo oneerlijk aan is.

Natuurlijk begrijp ik heel goed dat er mensen zijn die mlm niets vinden.En eerlijk gezegt is dat maar goed ook. Als iedereen maar met mlm begint, gaat het veel te snel en werkt de wet van de getallen niet meer.

Ik vind mlm een goed systeem, mits eerlijk en duidelijk toegepast.Zoals eerder aangegeven, moeten mlm-ers afstappen van het mooi weer en snel rijk-verhaal.Ik denk dat juist DAT veel tegenstanders tegen de borst stuit.En terecht.Er is ook een groep tegenstanders die niet met mlm beginnen die denken dat er 'slachtoffers' vallen.Persoonlijk vind ik dat een goed standpunt, maar aan de andere kant is hopelijk duidelijk geworden dat in mlm in princiepe geen slachtoffers vallen.

Hoezo geen slachtoffers? Nou, omdat de wet van de getallen dat nu eenmaal niet toelaat.

Groetjes,

mlm-er.



Vooruit, ik heb het even voor je opgezocht. Lees, leer, begrijp!!

Madeleine

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Leuk hè Maarschalk, als je weer eens voorrekent schrikken ze zich een ongeluk en gaan ze schelden.

Push the button!

Maar het werk zo niet? Ammehoella!

De clou is dat per aangebrachte distribiteur een bedrag wordt uitbetaald. Iedereen is eigenlijk alleen maar bezig distribiteurs te zoeken en geen klanten. Want die paar euro die met klanten te verdienen zijn zetten ook geen zoden aan de dijk.

Wat deze gast wel zegt, is dat hij 300 distribiteurs heeft, die ieder 40 klanten hebben voor 15€ per maand = 40 x 15 x 2% = een verdienste van wel 12!!!! Euro per maand.

Maarrrrrrr: Zij hebben 600 Euro in moeten leggen.
De verdienste van de eerste 4,16 jaar is om die 600 € terug te verdienen. Ben je dan opgelicht of opgelicht??????

En hij heeft 300 distribiteurs onder zich met ieder 40 klanten? Zero klanten, als hij al zoveel distribiteurs heeft, zijn die alleen maar druk bezig andere distribiteurs te vinden.

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik snap het wel, maar jij schijnbaar nog steeds niet.


Ik snap het donders goed, ik verdien er mijn brood mee.
Hoe luidt het spreekwoord ook alweer?.....De beste stuurlui staan aan wal, of zoiets?
Nou meid, als je dan toch alles zo goed denkt te weten, los dan meteen even de oorlogen, armoede en honger op.
En,...oja....als je ffies tijd over hebt, leg dan meteen even uit aan Marco van Basten hoe hij wereldkampioen moet worden.Lijkt me een strak plan, toch?

Madeleine

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Madeleine »

los dan meteen even de oorlogen, armoede en honger op.
Wil ik doen, maar NIET met MLM :?

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Leuk hè Maarschalk, als je weer eens voorrekent schrikken ze zich een ongeluk en gaan ze schelden.



Leuk he, maarschalk.....bleeehhh, hielenlikken noemen ze dat.
Magoed, ik schrik mij niet een ongeluk, hoor. Maar zou jij het niet irritant vinden als iemand blijft volhouden dat 3+2 4is?
Want DAT is wat jij in feite doet.Jij MAAKT mensen boos, je hebt zelf gezien wat er vorige week gebeurde. Het zal mij niet verbazen dat het binnenkort weer gebeurt, als we op jouw niveau 0 blijven doorzemelen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik snap het donders goed, ik verdien er mijn brood mee.
Hoe luidt het spreekwoord ook alweer?.....De beste stuurlui staan aan wal, of zoiets?
Nou meid, als je dan toch alles zo goed denkt te weten, los dan meteen even de oorlogen, armoede en honger op.
En,...oja....als je ffies tijd over hebt, leg dan meteen even uit aan Marco van Basten hoe hij wereldkampioen moet worden.Lijkt me een strak plan, toch?
Madeleine maakt een berekening.
Waarom moet ze dan een oorlog oplossen?
Wat is dat nu weer voor vergelijking?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Leuk hè Maarschalk, als je weer eens voorrekent schrikken ze zich een ongeluk en gaan ze schelden.

Push the button!

Maar het werk zo niet? Ammehoella!
De reacties op haar berekening geven haar wel gelijk.
Tjonge, jonge, wat een geprogrameerd zootje.

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Wat deze gast wel zegt, is dat hij 300 distribiteurs heeft, die ieder 40 klanten hebben voor 15€ per maand = 40 x 15 x 2% = een verdienste van wel 12!!!! Euro per maand.


Hoe dom kan iemand zijn? Pffff, ok, nog 1keer dan maar.
Je hebt echt geen idee hoe een downline eruit ziet, of hoe die wordt opgebouwd.Wat jij suggereert is dat ik 300 mensen FRONTLINE heb staan.Die ik dus persoonlijk heb ingeschreven. Nou, dus niet!! Ik heb slechts 18mensen op mijn eerste lijn.Dat houdt dus in dat die 18 mensen over dezelfde klanten worden betaalt waarover IK betaalt wordt.Dit noemen ze levels.Voor hun is dat level 1, maar voor mij is dat level 2.De klanten op level 3 zijn dus van mensen van MIJN level 2, maar ook ik krijg daar een stukje van.Ze zal het nog steeds wel niet begrijpen, maar dat zie ik vanzelf wel. Zucht.......

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Madeleine maakt een berekening.
Waarom moet ze dan een oorlog oplossen?
Wat is dat nu weer voor vergelijking?


Omdat ze claimt ergens verstand van te hebben, waar ze geen verstand van heeft. De opmerking om oorlogen e.d. op te lossen is dan ook bedoelt om te laten zien dat het onzinnig is wat zij denkt te weten.Humor! Nooit van gehoord zeker? :shock:

Madeleine

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Madeleine »

45000 personen die een downline bouwen van 300 personen.
Dit is theoretisch, geen praktijk.

Zal ik nog even rekenen, ben ik redelijk goed in.

= 13.500.000 mensen in de downline die maar 12€ per maand (want die hebben allemaal 40 klanten à 15€ omzet per maand) verdienen maar wel 600 Euro kwijt zijn en quite spelen na 4,16 jaar.

Wat wil je hier trouwens mee zeggen? Dat 13.500.000 mensen sukkels zijn die veel inleggeld doneren en vervolgens geen drol verdienen? Vind jij dit systeem nu echt zo geweldig?

Volgens mij gaat het gewoon om de inleggelden die verdiend worden door distribiteurs onder je te brengen. Alles is wettelijk verpakt in een mooi jasje, zoals telefoonabonnementen, schoonmaakartikelen, gezondheidsprodukten.

Gewoon een potje multivitamine van Davitamon kopen. Is prima, kost 1/3.

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Tjonge, jonge, wat een geprogrameerd zootje.


Die tegenstanders, bedoel je? Ja zeker, ongelooflijk, he?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Omdat ze claimt ergens verstand van te hebben, waar ze geen verstand van heeft. De opmerking om oorlogen e.d. op te lossen is dan ook bedoelt om te laten zien dat het onzinnig is wat zij denkt te weten.Humor! Nooit van gehoord zeker?
Armoede, oorlogen en honger vind ik geen humor.
Misschien dat jij daarom kan lachen, maar ik niet.

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Dit is theoretisch, geen praktijk.

Zal ik nog even rekenen, ben ik redelijk goed in.

= 13.500.000 mensen in de downline die maar 12€ per maand (want die hebben allemaal 40 klanten à 15€ omzet per maand) verdienen maar wel 600 Euro kwijt zijn en quite spelen na 4,16 jaar.

Wat wil je hier trouwens mee zeggen? Dat 13.500.000 mensen ******s zijn die veel inleggeld doneren en vervolgens geen drol verdienen? Vind jij dit systeem nu echt zo geweldig?

Volgens mij gaat het gewoon om de inleggelden die verdiend worden door distribiteurs onder je te brengen. Alles is wettelijk verpakt in een mooi jasje, zoals telefoonabonnementen, schoonmaakartikelen, gezondheidsprodukten.

Gewoon een potje multivitamine van Davitamon kopen. Is prima, kost 1/3.

Ik geef het op! Niet omdat ik het niet meer weet, maar ik verdom het om mijn tijd aan zo een dom iemand te spenderen.
MADELEINE, ALS JIJ NOG EENS JE VERSTAND KRIJGT, WORDT JE GEK VAN BLIJDSCHAP.
De mazzel.

Madeleine

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Als men over het bedrijf waar ik werk de zaken bespreken zoals op dit forum, zou ik mijn schouders ophalen en doorgaan met werken omdat ik wel beter weet.

Gezien de reacties, vooral de agressieve en onbeschofte, zit er veel meer onder.

Als dit forum goed bekend gaat worden en mensen worden wijzer, is er straks geen distribiteur meer te vinden. De voorstanders zijn gewoon koste wat kost hun handelswaar (tegen beter in) aan het beschermen. Wij moeten natuurlijk de potentiële slachtoffers niet wijs gaan lopen maken! Ben ik ook mijn 600€ kwijt.

Gesloten