LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Gast »

je bent zelfstandig. Je kunt er een onderneming van maken.(inkomsten ,kosten aftrek.btw. bekend bij de belastingdienst)
het hoeft niet.

in ieder geval moet je er mee omgaan als een eigen bedrijf anders kom je niet in een situatie om groot te verdienen zodoende dus de voordelen kunt gaan gebruiken om je in te schrijven bij kvk.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

En al zou ik het uitleggen,is het nog steeds de vraag of je dat aanneemt.Tegenstander staat erom bekend dat ze niets aannemen, zelfs als er bewijzen zijn zetten ze hun oogkleppen in werking.
Mag ik dit lezen als dat er dus leugens verteld worden?

Maarschalk

je bent zelfstandig. Je kunt er een onderneming van maken.(inkomsten ,kosten aftrek.btw. bekend bij de belastingdienst)
het hoeft niet.
Dank voor deze respons.
Dit is dus precies wat Madeleine continu zegt.
Of je bent een ondernemer met alle rechten en plichten.
Of je bent dit niet, maar dan heb je ook geen rechten.
Doch een zelfstandige is wel een ondernemer. En als je boven een bepaald aantal uren komt met je werkzaamheden voor MLM kom je qua belasting boven het urencriterium en ben je dus alsnog ondernemer.

Madeleine

Ongelezen bericht door Madeleine »

Hé, ik zie ineens BTW-aftrek voorbij schuiven! Is dit ook weer een lekkermakertje? Je kunt kosten en BTW aftrekken bij de belasting.

BTW opgeven bij de belasting:

Betaalde BTW over artikelen die vervolgens weer verkocht worden wordt terugbetaald door de belasting. Maar niet vergeten de door mlm-er in rekening gebrachte BTW. Die moet gewoon worden afgedragen.

B.V.: ik koop een produkt in voor 1,00 €, incl. 19% = 1,19

Vervolgens verkoop ik dit produkt door voor 2€ + 19% BTW = 2,38€

0,19 cent kan ik terugvorderen maar de 38 cent die ik ontvang bij de verkoop moet ik weer aan de belasting betalen. M.a.w.: per verkocht produkt moet ik 19 cent betalen aan de belasting.

Gast

Mag ik dit lezen als dat er dus leugens verteld worden?

Nee! Wat ben jij vermoeiend, zeg!

Gast

hoe oud ben je?. min alle btw van je kosten als je die hebt. :D

Jan van Eechoud

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

De belastingdienst is bekend met MLM.
Je kunt (bij sommige MLM bedrijven automatisch) vrijstelling vragen van het voeren van een BTW boekhouden.
Je mag dan ook geen bonnen uitschrijven met aparte BTW vermelding.
Je hebt dus (nog) geen eigen zaak.
Bij sommige MLM bedrijven word je door het bedrijf gewaarschuwd dat het tijd wordt om je in te laten schrijven. Dat je interessant wordt voor de belastingdienst.

Maar, waar slaat dit allemaal op? Dit zijn details.
En je struikelt makkelijker over een molshoop dan een berg!

En een geharde anti-mlm-er gaat toch weer wat anders lopen zoeken!
Dit heet m i e r e n n e u...

Je kunt geen negatief persoon veranderen in een positief persoon.

Vr. gr. Jan v. E.

Maarschalk

De belastingdienst is bekend met MLM.
Je kunt (bij sommige MLM bedrijven automatisch) vrijstelling vragen van het voeren van een BTW boekhouden.
Je mag dan ook geen bonnen uitschrijven met aparte BTW vermelding.
Je hebt dus (nog) geen eigen zaak.
Bij sommige MLM bedrijven word je door het bedrijf gewaarschuwd dat het tijd wordt om je in te laten schrijven. Dat je interessant wordt voor de belastingdienst.

Maar, waar slaat dit allemaal op? Dit zijn details.
En je struikelt makkelijker over een molshoop dan een berg!

En een geharde anti-mlm-er gaat toch weer wat anders lopen zoeken!
Dit heet m i e r e n n e u...

Je kunt geen negatief persoon veranderen in een positief persoon.

Vr. gr. Jan v. E.
Jan, jammer toch.
Het eerste stukje is prima. Je maakt (in ieder geval voor mij) iets duidelijk wat ik nog niet wist.
En plaatst MLM ten dele in een ander daglicht.
Maar dit moet je weer verknallen door mensen weer persoonlijk aan te vallen.
Ga je deze discussie nu ook sluiten?

Gast

Wow, zelfs de Tros ziet nu eindelijk in dat mlm niets met piramidespelen te maken heeft.
Nu maar hopen dat de anti's de woorden : illegaal. oplichting, ronselen e.d. achterwege laten.

Madeleine

hoe oud ben je?. min alle btw van je kosten als je die hebt.
Oud genoeg om te weten hoe bedrijfsmatig de BTW in rekening kan worden gebracht van de belastingdienst.

De EINDGEBRUIKER betaald BTW. Dus BTW over een pen die jij hebt gekocht om je orders op te kunnen schrijven, valt hier niet onder.
Die vallen weer onder bedrijfskosten. Tenslotte ben jij de eindgebruiker van de pen en verkoop je deze niet door.

De BTW die betaald is over b.v. grondstoffen waar vervolgens een produkt van wordt gemaakt zijn aftrekbaar omdat deze grondstoffen bewerkt en vervolgens verkocht worden als fabrikaat. Als dit fabrikaat vervolgens weer wordt doorverkocht, kan ook de BTW in mindering worden gebracht. Op het ogenblik dat dit produkt bij mij in gebruik wordt genomen, ben ik de eindgebruiker en betaal ik als laatste de uiteindelijke BTW over het produkt.

Maarschalk

Wow, zelfs de Tros ziet nu eindelijk in dat mlm niets met piramidespelen te maken heeft.
Nu maar hopen dat de anti's de woorden : illegaal. oplichting, ronselen e.d. achterwege laten.
Oke. We zijn het er dus blijkbaar over eens dat piramide spelen en fatsoenlijke MLM bedrijven niet hetzelfde zijn.
maar de structuur van de organisatie in een MLM bedrijf is nog steeds een piramide.

Gast

Oke. We zijn het er dus blijkbaar over eens dat piramide spelen en fatsoenlijke MLM bedrijven niet hetzelfde zijn.
maar de structuur van de organisatie in een MLM bedrijf is nog steeds een piramide

Zucht....................Ja en?
In princiepe is elk bedrijf opgebouwt als een piramide.
Hou toch eens op met dat JA...MAAR-gedrag.

Maarschalk

Dus verzadiging van de markt is dus nog steeds niet uitgesloten.

Madeleine

In princiepe is elk bedrijf opgebouwt als een piramide.
Hou toch eens op met dat JA...MAAR-gedrag.

Een bedrijf is niet als een piramide opgebouwd. Dit blijven jullie maar aanvoeren. Een directeur heeft gewoon een vast jaarsalaris, onafhankelijk van de omzet. En keldert de omzet, staat de directeur op straat. Daarnaast weet ik wie wat doet in een bedrijf. Bij MLM weet je niet eens of jouw buurman misschien wel distribiteur is bij dezelfde MLM-organisatie.

Een normaal bedrijf heeft een verkoopafdeling. Daar zit vast personeel die een vast inkomen hebben en waar premies voor worden betaald. MLM is voor een bedrijf een supergoedkope manier om de waren te slijten. De risico's zijn geheel voor de distribiteurs. Wat is hier nou zo verschrikkelijk goed aan? Wordt wel mooi verkocht, zelfstandig ondernemer.

Gast

Wat is hier nou zo verschrikkelijk goed aan?

Wat is hier nou zo verschrikkelijk fout aan?

Gast

Bij MLM weet je niet eens of jouw buurman misschien wel distribiteur is bij dezelfde MLM-organisatie.
En dan? Is dat een probleem ofzo? Volgens mij niet. Mijn buurman kent hele andere mensen dat ik ken.
Erg kortzichtig om dat als probleem te zien.

Maarschalk

En dan? Is dat een probleem ofzo? Volgens mij niet. Mijn buurman kent hele andere mensen dat ik ken.
Dat is juist wel het probleem.
MLM wordt vaak netwerkmarketing genoemd, omdat je gebruik maakt van je sociale netwerk.
Als je buurman ook eraan mee doet wordt je potentiele netwerk kleiner.
Direct gaat er 1 persoon vanaf, en indirect iedereen die hij ook kent.

Madeleine

En dan zijn wij weer aan het begin. Om iemand te vinden die ook geïnteresseerd is in het distribiteurschap moet je 100 mensen benaderen. De vrienden/kennissenkring is niet dusdanig groot, dat ik eindeloos kan ronselen (1.000 mensen persoonlijk ken).

Ik ga ook geen supermarkt beginnen op het dorp omdat er al een is. Dat weet ik, want boven de deur staat: SUPERMARKT. Maar ik weet niet wie hier allemaal aan MLM doet.

En ter voorkoming van veel van hetzelfde:

McDonald verkoopt fastfood (is core business). Ten tweede is het franchise en ten derde: eer een nieuw filiaal wordt geopend wordt eerst een marktonderzoek gedaan of een nieuwe vestiging rendabel is. Heb jij ooit 30 McDonalds naast elkaar gezien? Ooit 12 Albert Heins in één winkelcentrum?

Bij MLM is geen marktbescherming en ik weet nooit hoe de structuur in elkaar zit en op welke "plaats" ik binnenkom.

Gast

Ik denk dat het tijd wordt dat jij eens een boek over mlm gaat lezen. Klinkt afgezaagt, maar is wel hard nodig.

Gast

McDonald verkoopt fastfood (is core business). Ten tweede is het franchise en ten derde: eer een nieuw filiaal wordt geopend wordt eerst een marktonderzoek gedaan of een nieuwe vestiging rendabel is. Heb jij ooit 30 McDonalds naast elkaar gezien? Ooit 12 Albert Heins in één winkelcentrum?

Heb jij weleens gehoord van.."appels met peren vergelijken"?
Franchise is iets ander dan MLM. Het LIJKT er wel op, maar zit toch even iets anders in elkaar.
MC heeft een werkgebied van b.v. 50km. MLM heeft een onbeperkt werkgebied.Ik zie dit als voordeel, maar jij met jouw kortzichtigheid, ziet het als een nadeel.

Gesloten