Mijn partner rookte omdat ik een roker was, hij had direct al aangegeven dat hij ook zou stoppen als dat mijn streven was, zo gezegt zo gedaan.
ja Eebee, dat vind ik een zeer goed alternatief, ik vind het een verstandige beslissing van je partner; dat heet liefde.
wat aso betreft: daar moet je niet meer op reageren, die gast spoort niet.
trosradar moet zulke figuren van de forum gooien.
vriendelijke groet.
je zou de overheid eens moeten horen als iedereen gaat stoppen; word er nog meer bezuinigd en dan zou je de niet rokers eens moeten horen. tis ook nooit goed. nou ik steek er nog maar eentje op! mensen die er niet tegen kunnen moeten maar ergens anders gaan staan. Stelletje zeikers allemaal. Of dat we een of andere aliens zijn omdat wij roken. Nou nee hoor. als mensen niet weten dat ik rook en ze komen er later, whaha moet je ze dan eens zien kijken! Rot toch op hey. mensen zijn mensen. Dood ga je toch! al dan niet van roken!
Roken is associaal omdat anderen er last van hebben en dus een slechte gewoonte.
Nogal logisch dat je het 'lekker' denkt te vinden als je het doet ze noemen het niet voor niets verslavend.
voor degene die gisteren 2 vandaag hebben gemist, misschien leuk om op internet te zoeken wat er gisteren allemaal besproken is: graaierij in de top, wao geprivatiseert, kost de werknemer tientjes extra per maand, hypotheekrente aftrek discussie, we worden aan alle kanten genaaid door het kabinet en waar maken wij ons druk om ? dat de buurman een peuk rookt...
Prioriteiten stellen en discusieren over de echte problemen in de samenleving is boeiender als jullie toch willen discusiëren. Als het huidige kabinet al hun plannen er doorheen krijgt gedrukt zal dit onherroepelijk leiden naar een aanzienlijk koopkrachtverlies voor alle burgers, zowel rokers als niet rokers. Maar ach, daar weten we zo weinig van af, laten we maar lekker de hetze volgen tegen de rokers dat is veel makkelijker, dat doet de rest van de kudde namelijk ook, en ja...als er één schaap over de dam is.... En als je de 10 pagina's leest op deze post, dan zie je dat alle argumenten minimaal 20 maal de revue gepasseerd hebben, ergo conclusio: hier kom je toch niet uit.
Prioriteiten stellen en discusieren over de echte problemen in de samenleving is boeiender als jullie toch willen discusiëren.
Wel notebook dat is dan jouw mening! Maar kom je hier dan wel uit of worden de aangehaalde zaken ook niet 20x zoniet honderden keren herhaald en dat jaar in, jaar uit?
Kijk maar naar de HSL-lijn. Ietsje duurder uitgevallen, de boel belazerd? Ach, dat had ik misschien iets anders moeten zeggen......is een van de reacties daarop...en het belazeren gaat gewoon verder.
Roken gebeurt met giftige alkaloide, en een paar andere vervelende substanties die de rokende verspreid voor anderen als carbon monoxide, acrolein, ammonia, prussic zuur, en dan nog een heleboel aldehydes en teren; in alle tobaksoorten zitten ongeveer 4,000 chemicaliën.
Speeksel van een ander verkregen bij een (tong)zoen blijft 3 dagen in uw geheemelte hangen, ook bij regelmatig poetsen.
Uw adem wordt slecht, uw conditie gaat hard achteruit, en uw tanden worden geel.
Her resultaat is niet alleen het longkanker wat iedereen maar op de koop toe neemt en waar geen roker kennelijk mee zal zitten maar ook nog esophagus, nasopharynx, mond, larynx, nier, en blaas kanker met nog een paar fijne chronische ziekten, emphysema, beroerte, en vele andere hart en vaat ziekten.En dan zijn er nog de geweldig toevallige gevolgen die u kunt krijgen die directe samenhang hebben met alle ziekten en aandoeningen die u van asbest ook krijgen kunt.
Dan heb je ook pijp en sigaar rokers die het nadeel hebben geen grote kans op longkanker te krijgen als ze niet inhaleren. Maar gelukkig kunnen ze nog wel een net zo`n grote kans op kanker aan mond, larynx en esophagus ontvangen.
Het mooiste hiervan is dat als u in een woonkamer rookt, u het zelf niet hoeft op te lopen, maar u er een ander gezond mens, of kind, er gratis mee kunt verblijden.
Pruimtabak kauwers of snuifers kunnen zelfs een grotere kans op mondkanker krijgen dan normale rokers!
En je bent er een ander (mits het je partner niet is) er minder mee tot last.
Daar komt nog bij dat je alleen al met meeroken als zwangere vrouw je ongeboren kind astma of een long ziekte kunt bezorgen, en dat mensen die niet roken maar wel in uw rook zitten een grotere kans opademhaling- en hartproblemen hebben, en dat je als man van roken impotent kunt raken.
Natuurlijk is het voor uw huisdier nog slechter als voor u, en sterft uw mooie aquairum volledig uit als u er een paar luttele tellen een peuk in laat vallen, maar u let er natuurlijk wel op dat u goed verzekerd bent want dat kost niks voor dieren.
En anders zeg je gewoon tegen je kind dat Bobie onder de auto kwam en niet meer te redden viel.
Het is maar waar je je prioriteiten legt maar als rokende man zou ik me toch minder zorgen maken om de politiek.
Nou of je van roken impotent kan worden geloof ik niet, maar als je door het roken een te hoge bloeddruk krijgt en daar medicijnen voor moet gebruiken, kan het voorkomen dat sexueel verkeer ook niet lukt en als je aders dichtslippen kan je sex helemaal vergeten, maar ja het is maar waar je meer genoegen aan beleefd aan roken of sex en dan kies ik voor het laatste en is een stuk gezonder, maar kan moet je niet blijven roken want dan wordt het weer ongezond tot onmogelijk
Nou of je van roken impotent kan worden geloof ik niet, maar als je door het roken een te hoge bloeddruk krijgt en daar medicijnen voor moet gebruiken, kan het voorkomen dat sexueel verkeer ook niet lukt en als je aders dichtslippen kan je sex helemaal vergeten, maar ja het is maar waar je meer genoegen aan beleefd aan roken of sex en dan kies ik voor het laatste en is een stuk gezonder, maar kan moet je niet blijven roken want dan wordt het weer ongezond tot onmogelijk
daar kan ik mij in vinden wat jij zei.
vooral mensen met een te hoge bloeddruk moeten extra uitkijken.
BMA en ASH (British Medical Association) en Action on Smoking and Health) hebben samen een rapport: 'Roken en Mannelijke Seksuele Problemen' uitgebracht, dat ervoor waarschuwt dat roken verantwoordelijk is voor impotentie bij 120.000 Britse mannen in de leeftijd tussen de 30 en 49 jaar.
Alhoewel het verband tussen roken en impotentie wetenschappelijk duidelijke vastgesteld is, zijn zeer weinig rokers zich bewust van de risico's die zij met hun seksuele leven nemen. Een door MORI voor ASH uitgevoerd opinieonderzoek bewijst dat 88 procent van de rokers niet wist van een verband.
De schade veroorzaakt door roken is cumulatief. Als mannen zwaar roken tussen de leeftijd van 10 en 30 lopen zij het risico van erectiestoornissen na die leeftijd.
Het bereiken van een erectie is afhankelijk van de bloedstroming in de slagaderen en aderen van de penis. Roken beschadigt de bloedstroming naar de penis op ongeveer dezelfde manier als naar de hartvaten, door de langdurige opbouw van vetlaagjes in de slagaderen. Er is verder een acuut gevolg van de werking van nicotine op de bloedstroming in en uit de penis. De verzadiging met nicotine in het penisweefsel, veroorzaakt verwijding van de aderen, waardoor het moeilijk wordt de erectie staande te houden. Daarom maakt roken het moeilijk een erectie te bereiken en in stand te houden.
In een reactie op het rapport zei Dr Bill O'Neill, tabaksadviseur van de BMA: "Hoewel impotentie vaak het onderwerp is van grapjes en plagerijen, is het een zeer smartelijke toestand voor mannen, en hun partners. Het is onvoorstelbaar dat zo weinig rokers beseffen dat er een verband bestaat. Ik denk dat een sterke waarschuwing op pakjes sigaretten daadwerkelijk een belangrijke rol zou kunnen spelen in het motiveren van mannelijke rokers om de sigaretten op te geven. Van jonge mannen is bekend hoe ongevoelig voor gezondheidswaarschuwingen ze zijn, en hoezeer zij denken al lang gestopt met roken te zullen zijn, voordat kanker of hartziekten hen inhalen. Maar de verwachting dat zij ook hun seksuele leven kapot kunnen maken zou hen juist aan het denken kunnen zetten."
Toch is kanker vééél minder erg dan impotentie dus maakt het weinig uit en kun je gewoon doorroken heh?¿?
Wat al eerder is benoemd: alles is wel zo'n beetje aan de orde geweest en elke anti-roker heeft zijn mening kunnen staven door alle onzin die de nicotine-junks erbij halen om enigzins hun gedrag goed te praten. Van allerlei politieke onderwerpen tot natuurlijke de niet opgaande vergelijking met oa alcohol. Leuk om het allemaal te lezen overigens.
Ik blijf erbij; roken prima, creeer je eigen kanker, alleen in je eigen huis zonder overlast aan anderen.
Einde topic, einde discussie.
QM
Toch is kanker vééél minder erg dan impotentie dus maakt het weinig uit en kun je gewoon doorroken
wat een onzin is dat zeg.
als ik zou moeten kiezen dan ben ik liever impotent dan dat ik kanker heb.
van kanker ga je dood en met impotentie kun je nog oud worden.
dus vlieg op met je malle uitspraak.
, dan valt het me op dat de niet rokers weinig begrip en respect hebben voor hun rokende medemens.
Let op !!! Dank zij het roken LEEF IK NU NOG !!!
Ik ben nu al wel 8 jaar gestopt...
ik ben een niet roker
mijn vriend is een roker
dat deed hij al voor ik hem leerde kennen
het stomme is dat ik het toen helemaal niet erg vond
liefde maakt blind
maar na 6 jaar hangt het m'n strot uit
het kost behoorlijk wat
hij stinkt altijd naar sigarettenrook
heb je al niet roker wel eens een roker in je bed gehad?
het even lekker tegen elkaar aan kruipen is snel verdwenen hoor als je die lucht in je neusgaten krijgt.
zoenen?????
liever niet!!
weet je hoe die adem na al die jaren ruikt????
maar ja
hij is mijn vriend
en ik heb ooit hem & zijn sigaret geacepteerd