Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ing fan
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2024 05:29

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Ing fan »

Kimber12 schreef:
14 aug 2024 19:06
Ik heb ook een compensatie voorstel ing gehad ik kwam nog een aantal afschriften tegen van mijn creditcard helaas niet alles maar van 2 jaar en daarin zit al een verschil van €170 wat ik meer zou horen te ontvangen dus het is de moeite waard om dat na te kijken als je de mogelijkheid hebt... Helaas kan je maar van de laatste 5 jaar nog opvragen dat doen ze wel slim hè...
Maar jij hebt dus al een voorstel van de ING ontvangen voor de creditcard. Vanaf wanneer had jij een contract?

Nieky2024
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2024 10:36

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Nieky2024 »

Ben benieuwd het is nu 3 november. ING geeft aan begin november alle klanten die roodstandproducten hebben gehad bericht te sturen.
Fingers crossed! :P

witte angora
Berichten: 33076
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier nog een. Zo gauw dat binnen is komt er een rekening bij een andere bank. Ben wel klaar met ING.

Consumenneke
Berichten: 835
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Jong500 schreef:
09 aug 2024 14:27
Ik kan je nu vertellen dat mijn berekening wel degelijk klopt en dat ik vandaag een nieuwe compensatie berekening heb ontvangen met de door mij bewezen rente en de juiste datum van mijn contract en dat ik nu €1951,14 terug ga krijgen!!!!
Ben dit weekend ook maar eens gaan spitten in oude afschriften. Heb mijn bank scans gestuurd van jaaroverzichten sinds 2001: creditcard en consumptief krediet. Antwoord: u komt nergens voor in aanmerking.

Als je bijna tweeduizend euro krijgt, moet je wel veel rente betaald hebben op klaarblijkelijk hoge kredieten.

Zonder in uw persoonlijke financiën te willen spitten: hoeveel moet je rood staan om tweeduizend euro compensatie te krijgen?

Ik hoop dat Jong500 nog mee leest... 8)

witte angora
Berichten: 33076
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Consumenneke schreef:
04 nov 2024 12:13
Als je bijna tweeduizend euro krijgt, moet je wel veel rente betaald hebben op klaarblijkelijk hoge kredieten.

Zonder in uw persoonlijke financiën te willen spitten: hoeveel moet je rood staan om tweeduizend euro compensatie te krijgen?
Dat kan prima. Ik heb bijna hetzelfde bedrag gehad. Maar dat ging niet om een roodstand, maar een doorlopend krediet. Behalve de compensatie kwam er ook nog een paar honderd euro aan rente bij, daarom kon het bedrag zo hoog zijn.

Consumenneke
Berichten: 835
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

witte angora schreef:
04 nov 2024 12:27
Dat kan prima. Ik heb bijna hetzelfde bedrag gehad. Maar dat ging niet om een roodstand, maar een doorlopend krediet. Behalve de compensatie kwam er ook nog een paar honderd euro aan rente bij, daarom kon het bedrag zo hoog zijn.
Mij is ook zo'n krediet verkocht. De opzet was: aan de ene kant sta je vele duizenden euro's rood, maar je rentebetaling is aftrekbaar. Aan de andere kant beleggen we de maandelijkse afbetaling, zodat je profiteert van beleggingswinst. Dat laatste viel tegen, want ondanks gestaag oplopende beurskoersen waren de kosten van dat beleggen hoger dan de opbrengst. Ondertussen heb ik wel een jaar of twintig rente betaald die nu voor compensatie in aanmerking zou komen.

Dat zal jaarlijks slechts een paar procentjes zijn, dus ik verwacht niet veel.

Maar 1% over 10.000 over twintig jaar is toch 2000 euro. :o

jolly48
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mei 2010 14:48

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door jolly48 »

Bij de Rabo bank kan je een formulier invullen, nemen dan contact met je op, of je wel of niet in aanmerking komt.
Zelf ook de bank bellen kan helpen, ipv afwachten
maar ik heb terug gehad

Trooper2
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2024 20:36

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Trooper2 »

Heb vandaag bericht gehad en heb mijn twijfels.Roodstaan heb ik 400 te weinig betaald en ik krijg dus niets terug.10 jaar lang heb ik hetzelfde betaald,geen 1 cent verschil,dus natte vingerwerk van ING .Maar ja de afschriften heb ik niet allemaal meer,dus helaas?

PosthumaBloo
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2025 14:59

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door PosthumaBloo »

Nog steeds niets van ABN AMRO, terwijl ik sinds eind jaren ’90 een Flexibel Krediet heb gehad en nog steeds klant ben. De site van ABN roept dat iedereen die in aanmerking kwam, bericht heeft gehad, maar de ABN chat-bot spreek dit weer tegen.

Sinds 2023 heb ik via diverse ABN-kanalen vragen over de regeling gesteld, maar nooit een inhoudelijke reactie gekregen. Een onderliggende berekening is toen gevraagd, mocht ik alsnog niets te veel hebben betaald, maar die zal waarschijnlijk nooit komen. Ik denk dat nu wel tijd is om e.e.a. bij het Kifid neer te leggen, ben nu wel klaar met de ABN wegduik-club.

Consumenneke
Berichten: 835
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Trooper2 schreef:
05 nov 2024 20:43
...dus natte vingerwerk van ING .Maar ja de afschriften heb ik niet allemaal meer,dus helaas?
Zoiets kreeg ik ook. Ze gebruiken een soort rekenrente. De rente die ik betaalde was veel hoger. Ik heb nog wel afschriften. Mij verbijsterde dat ze zo brutaal zijn om een verkeerde rente als uitgangspunt te nemen. Dan belazeren ze hun klanten toch eigenlijk?

ABN AMRO
verified
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

PosthumaBloo schreef:
26 feb 2025 15:28
Nog steeds niets van ABN AMRO, terwijl ik sinds eind jaren ’90 een Flexibel Krediet heb gehad en nog steeds klant ben. De site van ABN roept dat iedereen die in aanmerking kwam, bericht heeft gehad, maar de ABN chat-bot spreek dit weer tegen.

Sinds 2023 heb ik via diverse ABN-kanalen vragen over de regeling gesteld, maar nooit een inhoudelijke reactie gekregen. Een onderliggende berekening is toen gevraagd, mocht ik alsnog niets te veel hebben betaald, maar die zal waarschijnlijk nooit komen. Ik denk dat nu wel tijd is om e.e.a. bij het Kifid neer te leggen, ben nu wel klaar met de ABN wegduik-club.
Beste PosthumaBloo,

Het is begrijpelijk dat je teleurgesteld bent dat je geen bericht hebt ontvangen over de compensatieregeling voor de teveel betaalde rente op je Flexibel Krediet, vooral omdat je aangeeft dat je denkt hiervoor in aanmerking te komen. Iedereen die hiervoor in aanmerking komt, zou automatisch bericht krijgen. Inmiddels zijn deze berichten verstuurd en is de compensatie aan de betreffende klanten al afgerond.

De regeling houdt in dat klanten met een doorlopend krediet vanaf 2001 in aanmerking komen voor compensatie van te veel in rekening gebrachte rente. ABN AMRO keert compensatiebedragen van €50 of meer uit, in samenwerking met de Consumentenbond.

Aangezien je aangeeft dat je al meerdere keren contact hebt gehad zonder inhoudelijke reactie, adviseer ik je om een brief te sturen naar ons klachtenmanagement. Vermeld hierin je klacht, naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en rekeningnummer. Voeg ook kopieën van gegevens toe die je klacht duidelijker maken.

Je kunt de brief sturen naar:
ABN AMRO Bank N.V.
Afdeling Klachtenmanagement (HQ1125)
Postbus 283
1000 EA Amsterdam

Hopelijk krijg je hierna in ieder geval een reactie die je duidelijkheid geeft over de situatie. Ik wens je veel succes.

Stephanie
ABN AMRO Webcare

Consumenneke
Berichten: 835
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

ABN AMRO schreef:
03 mar 2025 10:34
ABN AMRO keert compensatiebedragen van €50 of meer uit, in samenwerking met de Consumentenbond.
Lijkt me sterk dat de Consumentenbond betrokken is bij de berekeningen of de uitkering van compensatiebedragen. Ik veronderstel dat het traject een resultaat is van besprekingen tussen banken en bond. De Consumentenbond zal op veilige afstand kijken of de afwikkeling correct gebeurt.

Suggestie is om niet meer te suggereren dan waargemaakt kan worden.

Moneyman
Berichten: 32773
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
03 mar 2025 15:42
ABN AMRO schreef:
03 mar 2025 10:34
ABN AMRO keert compensatiebedragen van €50 of meer uit, in samenwerking met de Consumentenbond.
Lijkt me sterk dat de Consumentenbond betrokken is bij de berekeningen of de uitkering van compensatiebedragen. Ik veronderstel dat het traject een resultaat is van besprekingen tussen banken en bond. De Consumentenbond zal op veilige afstand kijken of de afwikkeling correct gebeurt.

Suggestie is om niet meer te suggereren dan waargemaakt kan worden.
De tekst is gewoon juist. De ABN AMRO heeft een samenwerking met de Consumentenbond, waardoor bijvoorbeeld de 10% provisie die de Consumentenbond in rekening brengt door de ABN AMRO worden betaald. Ook vraagt de Consumentenbond alle benodigde informatie op voor de ABN.

Suggestie is om geen problemen te zoeken als die er niet zijn. Het is voor veel betrokkenen zonder ruis al ingewikkeld genoeg.

Consumenneke
Berichten: 835
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Moneyman schreef:
03 mar 2025 19:10
Suggestie is om geen problemen te zoeken als die er niet zijn. Het is voor veel betrokkenen zonder ruis al ingewikkeld genoeg.
U gaat weer met modder gooien? Het grote gelijk?

Iedereen kan lezen wat de ABN en Consumentenbond hebben afgesproken en de bank keert niks uit in samenwerking met de bond. Er zijn gewoon afspraken gemaakt en de bond ziet er uiteraard op toe dat die afspraken worden nagekomen.

witte angora
Berichten: 33076
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Consumenneke schreef:
04 mar 2025 09:02
de bond ziet er uiteraard op toe dat die afspraken worden nagekomen.
Dat alleen is toch al een vorm van samenwerken? De consumentenbond is immers geen gezaghebbende autoriteit, in die zin dat ze iets kan afdwingen of opleggen of zo.

Maar dan nog, via je eigen link:
Houd je mail in de gaten. Je ontvangt van Consumentenbond Claimservice bericht over de afhandeling van de claim. Mogelijk hebben we nog aanvullende informatie van je nodig.

De Consumentenbond Claimservice werkt op basis van no cure no pay. Het vergoedingspercentage is 10%. Daar ben je mee akkoord gegaan bij de aanmelding. Maar in dit geval betaalt ABN AMRO deze kosten rechtstreeks aan ons. Daardoor ontvang jij het volledige compensatiebedrag.

Moneyman
Berichten: 32773
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
04 mar 2025 09:02
Moneyman schreef:
03 mar 2025 19:10
Suggestie is om geen problemen te zoeken als die er niet zijn. Het is voor veel betrokkenen zonder ruis al ingewikkeld genoeg.
U gaat weer met modder gooien? Het grote gelijk?
Typisch hoe jij altijd weet te lezen wat er niet staat. Een spiegeltje zou wonderen kunnen doen.
Consumenneke schreef:
04 mar 2025 09:02
Iedereen kan lezen wat de ABN en Consumentenbond hebben afgesproken en de bank keert niks uit in samenwerking met de bond. Er zijn gewoon afspraken gemaakt en de bond ziet er uiteraard op toe dat die afspraken worden nagekomen.
Je maakt er een woordenspel van om richting je gelijk te komen. Feit is dat er samenwerking is op diverse fronten, waar beide partijen overigens volledig duidelijk over zijn. Dat de Consumentenbond niet helpt om op de knop “ nu overmaken” te drukken, maakt uiteraard niet dat er geen samenwerking in dit traject is.

Maar goed, dit is natuurlijk een nutteloze discussie die niemand in dit topic helpt. En wat was nou ook alweer de maatstaf die je zélf steeds richting anderen gebruikt…?

Plaats reactie