DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben
Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben
Normaal heb ik geen problemen met dhl,ik heb een eigen postbox of hoe dat heet ophangen,maar soms bezorgen ze mij echt de slappe lach,een keertje was er een bezorger die er op stond te leunen toen hij aan belde,we waren niet thuis,zag het op de deurbelcamera,dus we konden het nog ophalen,keer erna,post.nl,duwde het pakketje net in de box,en klopte doen op het raam om dat te zeggen
-
Ik_weet_niet_alles
Het probleem begint bij de webwinkels die dit gewoon accepteren van de bezorgdiensten en geen vuist maken. Zij adverteren dan wel met vandaag bestellen, morgen leveren maar kunnen dat niet altijd waar maken als gevolg van de bezorgdiensten.Speedy123 schreef: ↑01 nov 2025 12:41Dat heeft er niets mee te maken.NeoDutchio schreef: ↑01 nov 2025 11:39Je moet roeien met de riemen die je hebt. En zo lang de consument geen marktconforme prijs betaald blijf je deze situatie houden.
DHL is een Duits bedrijf dat in Duitsland miljarden euro's winst per jaar maakt. Ze kiezen er zelf voor om ook de Nederlandse markt op te gaan.
Dat ze in Nederland niet genoeg personeel hebben en daardoor regelmatig geen bezorger hebben heeft niets met de consument te maken. Ze accepteren wel orders terwijl ze weten dat ze niet genoeg personeel hebben om de dienstverlening correct en op de afgesproken tijd uit te voeren. Dat is volledig aan DHL zelf te wijten.
Gezien de zeer slechte dienstverlening van DHL zal een webshop eerder voor Post.nl kiezen. Dus verlaagd DHL de prijs voor de Webshops om zo toch nog klanten binnen te halen.
De negatieve spiraal waarin DHL in Nederland in zit is volledig aan het eigen management falen te wijten. Willen ze een serieuze speler in Nederland worden, dan zullen ze eerst moeten investeren in een goede infrastructuur en voldoende personeel.
Als klanten nu eens stoppen met klagen bij de bezorgdiensten maar klagen bij de verkoper of bestelling annuleren zal er pas iets gaan veranderen.
Dat heb ik dus ook gedaan en de volgende dag bezorgde DHL alsnog aan huis.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑03 nov 2025 16:06Het probleem begint bij de webwinkels die dit gewoon accepteren van de bezorgdiensten en geen vuist maken. Zij adverteren dan wel met vandaag bestellen, morgen leveren maar kunnen dat niet altijd waar maken als gevolg van de bezorgdiensten.
Als klanten nu eens stoppen met klagen bij de bezorgdiensten maar klagen bij de verkoper of bestelling annuleren zal er pas iets gaan veranderen.
-
StevieNL81
Heb in laatst gedaan bij een stofzuigerfilter via een 3e partij op bol.com
Maar bij mailcontact proefde ik de frustratie en teleurstelling bij de winkelier dat er weer een bestelling verloren ging door te late bezorging.
Ik wil prima een punt maken maar over de rug van een kleine ondernemer die z'n best doet vond ik uiteindelijk te ver gaan en heb product toch gehouden toen het 2 dagen later alsnog kwam.
Maar bij mailcontact proefde ik de frustratie en teleurstelling bij de winkelier dat er weer een bestelling verloren ging door te late bezorging.
Ik wil prima een punt maken maar over de rug van een kleine ondernemer die z'n best doet vond ik uiteindelijk te ver gaan en heb product toch gehouden toen het 2 dagen later alsnog kwam.
-
Johannes bleeker
Bij mij thuis komt 1 van de 10 paketten wel aan dus 9 x niet
Je stuurt een klacht via de chat bod en er word een klacht ingediend
Hellaas word dit nog nooit opgelost
Nog erger ik heb toen maar aangegeveb dat het dan maar naar een dhl punt kan worden gebracht
(2 deuren van mijn wooning af)
Ook daar word het niet geleverd nee het word naar een dhl punt gebracht door de hele stad dus ik moet telkens ergens anders heen om mijn paket optehalen terwijl ik gewoon thuis ben en het dhl punt 2 deuren van mijn huis ook gewoon open is
Nu willen ze dat we dus een boette gaan betalen als er niemand thuis is maar kunnen wij hun dan ook een boette sturen als hun gewoon te lui zijn om het goed te bezorgen?
Je stuurt een klacht via de chat bod en er word een klacht ingediend
Hellaas word dit nog nooit opgelost
Nog erger ik heb toen maar aangegeveb dat het dan maar naar een dhl punt kan worden gebracht
(2 deuren van mijn wooning af)
Ook daar word het niet geleverd nee het word naar een dhl punt gebracht door de hele stad dus ik moet telkens ergens anders heen om mijn paket optehalen terwijl ik gewoon thuis ben en het dhl punt 2 deuren van mijn huis ook gewoon open is
Nu willen ze dat we dus een boette gaan betalen als er niemand thuis is maar kunnen wij hun dan ook een boette sturen als hun gewoon te lui zijn om het goed te bezorgen?
Bij Amazon isolatiemateriaal voor de camper besteld, (dit kan je dus niet in een lokale bouwmarkt kopen, ander had ik dat zeker gedaan, hou er nml niet van de lokale middenstand te passeren) kreeg meteen na het bestellen bericht dat het maandag 3 november zou worden bezorgd, prima, ik was vrij dus dat kwam goed uit. Zaterdagmiddag onderweg van werk naar huis krijg ik een mail van Amazon "Jammer we zijn elkaar misgelopen" Hugh?? Jullie zouden toch maandag komen? In de brievenbus een kaartje met een niet-thuiscode. Maandag komen we lang tussen 10:00 en 18:30. Even na 10:00 een duidelijker tijd, tussen 13:30 en 15:30. Tegen 15:20 kijk ik weer even op de app zie ik tot mijn stomme verbazing dat de bezorgtijd is gewijzigd naar dinsdag tussen 18:30 en 21:30 en dat ze om 14:30 aan de deur waren geweest. Meteen op mijn camera terug gekeken, maar er is hier niemand geweest tussen 14:00 en 15:15 en ook in de bus geen 'we hebben elkaar gemist kaartje'. Geen mail van Amazon zoals zaterdag dat ze aan de deur waren geweest. Ik woon in een polder dus in een buitengebied en mijn huis staat 40 meter van de openbare weg af, de brievenbus staat aan de openbare weg, ze zijn hier dus niet eens in buurt geweest anders hadden ze dat kaartje wel in de bus gegooid. DHL om opheldering gevraagd maar daar gaan ze niet op in, alleen heel vervelend voor u en helaas kan ik niets voor u doen en alleen zeggen dat ze morgen langs komen.
Ik ben echt boos, niet omdat ik mijn pakje niet heb ontvangen, maar omdat de bezorger heeft gelogen dat ik niet thuis was.
Ik ben echt boos, niet omdat ik mijn pakje niet heb ontvangen, maar omdat de bezorger heeft gelogen dat ik niet thuis was.
-
Wat-nou-weer
Werkt DHL nog met niet-thuis briefjes in bussen dan? Dat is toch allang afgeschaft?
Nee hoor. Ik krijg ze nog gewoon in de bus. Naast de melding in de app.Wat-nou-weer schreef: ↑04 nov 2025 10:52Werkt DHL nog met niet-thuis briefjes in bussen dan? Dat is toch allang afgeschaft?