En weer een voorbeeld waarbij een fout van de vervoerder wordt afgewenteld op de klant die precies volgens afspraak thuis was..NeoDutchio schreef: ↑14 jun 2023 16:59Tja, de oorzaak is gissen. Het kan zijn dat de chauffeur geen zin meer had, maar een behoorlijke vertraging waardoor er geen tijd meer was is ooo een reden om op niet thuis te zetten om het pakje weer in het verwerkingsdepot te kunnen verwerken. Domweg voor een verkeerde deur staan kan ook.Onkruid71 schreef: ↑14 jun 2023 16:44Waar men niet van hoort, wil niet zeggen dat het er niet is.
Bij mij ging het al gelijk fout in ieder geval, er stond dat ik niet aanwezig was, maar volgens mij zijn ze gewoon niet geweest. Want ik ben natuurlijk altijd thuis, videobel werkt gewoon.
Dit is overigens een andere grote bezorger.
Helaas word te vaak gewezen terwijl er niet bekend is wat daadwerkelijk de oorzaak is.
Verrassend.
Helaas hier zelf ook weer een volgend voorbeeld:
Afgelopen donderdag een pakketje besteld waarbij aangegeven werd dat het binnenkort bezorgd zou worden.. Overigens gewoon bij de grote spelers ( Amazon en DHL zijn hier in het spel ). Dus wanneer moet je dan thuis zijn? Binnenkort blijkbaar...
Daarna stopt de communicatie in het geheel totdat er op maandagochtend op 9.00 uur een e-mailtje binnen komt dat diezelfde dag het bewuste pakketje bezorgd gaat worden.. Tja en hoe had ik daar rekening mee moeten houden? De dag is al begonnen en ik wist ook niet dat het deze dag zou zijn, dus alleen alle dagen vrij houden vanaf de donderdag totdat dit mailtje kwam had dan geholpen... Iemand die werkt kan daar werkelijk helemaal niets mee.
De hele dag toevallig thuis dus rustig op het pakketje gewacht, bel en straat in de gaten gehouden, maar NIETS.. Ook geen mededeling, niets.
Om 23.00 uur toch een mailtje van DHL dat de bezorging helaas niet meer gelukt was ( daar gaat je vrije dag als je die bewust vrij hebt gehouden ) en dat ze het op een later moment nog eens gaan proberen.. Wederom geen informatie over wanneer dan ( morgen, deze week of .. ). Niet op de mail, niet in de app. Tot zover afspraak is afspraak.
De volgende dag ook om 9.00 uur geen communicatie dus dat zal dan vandaag ook wel niets meer worden.. Je gaat weer je normale ding doen i.p.v. naar de deur staren... Totdat om 12.45 uur een mailtje verschijnt dat het pakketje tussen 11.30 en 13.30 uur bezorgd gaat worden ( hoezo 'gaat' ). En hoe moet je daar rekening mee houden? De begintijd ligt in het verleden.
Prompt ook een melding van de bel en een mailtje dat het pakketje bezorgd is om 12.50 uur ( voor de deur gegooid ).
Afspraak is afspraak

Inmiddels gaat het hier in 50% van de gevallen fout, bij alle winkels ( amazon, bol.com, zalando ) en vervoerders ( PostNL, DHL, DPD )..
Maar het ligt vanzelfsprekend vooral aan de klant.