Feedback op het Forum - Deel 5
Re: Feedback op het Forum - Deel 5
Nou Consumenneke, kom er maar in......
Probeert Radar nou met een account hier op het forum de zaak anoniem bij te sturen ? Zeg me dat het niet waar is...
Probeert Radar nou met een account hier op het forum de zaak anoniem bij te sturen ? Zeg me dat het niet waar is...
-
StevieNL81
Het überhaupt al geloven in dat complot (of het bedenken ervan) is een nieuw dieptepunt op dit forum.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
De Posthoorn
Nou als 2 mensen dat geloven, dan is het gewoon zo hoor...StevieNL81 schreef: ↑12 jul 2026 10:53Het überhaupt al geloven in dat complot (of het bedenken ervan) is een nieuw dieptepunt op dit forum.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
witte angora
Feit is dat consumenekke over informatie beschikt die hij helemaal niet kan hebben. Bedenk dan maar hoe hij er wél aan komt.
-
StevieNL81
Dat van je vorige gebruikersnaam was onderdeel van de trivia ronde tijdens de laatste forum BBQ.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
witte angora
Ik weet niks van een forum BBQ af, laat staan van de trivia ronde. Ik kan me ook niet herinneren dat er ooit een keer over gesproken is.
Thanks! Ben de dag alvast met een lach begonnenJ. Deltoer schreef: ↑11 jul 2026 18:09Maar een overzichtje van de verschillende nick's met hun vroegere nick is geen slecht idee.
Zoals: witte angora: Willems
Moneyman: Nevermind
Enz.
-
Consumenneke
Die collectieve paranoia is best grappig. Straks ben ik ook lid van D66 en gesponsord door Soros.
Het is duidelijk dat dit hele forum voor een aantal deelnemers een huiskamer is die ze gebruiken voor eigen behoefte. Topics laten ontsporen met melige grappen of eindeloos commentaar op de vraagsteller of andere deelnemers, discussies in dit topic over deelnemers die iets doen dat niet bevalt.
Bovendien is het collectief pestgedrag. Daar kan ik wel tegen. Geef gewoon wel eens een plaagstootje terug.
Het is voor mij wel evident dat Radar beter af is zonder zo'n forum dan met.
U snapt gewoonweg niet dat u degene bent die topics kaapt, vervolgens verziekt middels selectief te citeren tegenreacties uitlokt en als u iets niet bevalt pestgedrag gaat vertonen.Consumenneke schreef: ↑12 jul 2026 13:56Die collectieve paranoia is best grappig. Straks ben ik ook lid van D66 en gesponsord door Soros.
Het is duidelijk dat dit hele forum voor een aantal deelnemers een huiskamer is die ze gebruiken voor eigen behoefte. Topics laten ontsporen met melige grappen of eindeloos commentaar op de vraagsteller of andere deelnemers, discussies in dit topic over deelnemers die iets doen dat niet bevalt.
Bovendien is het collectief pestgedrag. Daar kan ik wel tegen. Geef gewoon wel eens een plaagstootje terug.
Het is voor mij wel evident dat Radar beter af is zonder zo'n forum dan met. )
U bent zeer zeker goed op de hoogte van de huisregels en opereert op het randje van wel en niet mag zodat de moderatie geen mogelijkheden heeft om tijdig in te grijpen en dat siert u dan weer wel.
Het forum is zonder u veel beter af want met uw provocerende citaten verziekt u het forum voor zowel de topicstarters als ook voor de forumleden die een antwoord op een vraag willen geven.
Eigenlijk weet ik uw vervolg reactie al wel te voorspellen want u gaat in de ontken modus, selectief citeren en voegt een paar smileys toe want dat is zo grappig maar niets toevoegen.
Waarom doet u dat? is het een soort van tijdverdrijf of aandacht zoeken want negatieve aandacht is ook aandacht.
witte angora
en kuklos
vinden dit leuk
-
Consumenneke
Toch jammer dat dat advies zoals altijd alleen voor anderen blijkt te gelden. Begin nou eens bij jezelf...Consumenneke schreef: ↑12 jul 2026 15:08Andere observaties en adviezen mag u in een privébericht delen. Dit topic is bedoeld voor feedback op het forum.![]()
-
J. Deltoer
Het zou trouwens best waar kunnen zijn dat consummenneke lid is van d66. Herken wel iets van sjoerd sjoerdsma in zijn gedrag.
Nijogeth
, BL2
, juliomariner
en kuklos
vinden dit leuk
-
NeoDutchio
Wie naar links kijkt ziet rechts niet. En wie met 1 vinger naar een ander wijst wijst met 3 vingers naar zichzelf.Ron5300 schreef: ↑12 jul 2026 14:31U snapt gewoonweg niet dat u degene bent die topics kaapt, vervolgens verziekt middels selectief te citeren tegenreacties uitlokt en als u iets niet bevalt pestgedrag gaat vertonen.Consumenneke schreef: ↑12 jul 2026 13:56Het is duidelijk dat dit hele forum voor een aantal deelnemers een huiskamer is die ze gebruiken voor eigen behoefte. Topics laten ontsporen met melige grappen of eindeloos commentaar op de vraagsteller of andere deelnemers, discussies in dit topic over deelnemers die iets doen dat niet bevalt.
Consumenneke is echt de enige niet die actief is op het forum. En zo lang forumleden niet in de spiegel willen of kunnen kijken blijft het mis gaan.
Er zijn verschillende type forumleden. Dus ja, melige grappen die soms over het randje gaan. Het gelijk aan zijn of haar kant willen hebben, ongeacht of hier een onderbouwing voor is. Forumleden die schijnbaar het forum nodig hebben als tijdverdrijf. Forumleden die er een dagtaak van maken.
Het is niet 1 persoon die kaapt, verziekt of pestgedrag vertoont. Het zijn de gedragingen van zovelen. En als we wat minder op elkaar zouden letten en wat meer op de inhoud zou dat voor het forum ook voordelen hebben. Al zou dat een utopie zijn, zo lang men het niet van zichzelf wil inzien zal er ook niets veranderen.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Weet u waarom soldaten niet marcherend een rivier mogen oversteken? Omdat het getril van hun laarzen de brug kan doen instorten. Dat is het risico van consonatie en resonantie.
Een forum dat vaak consoneert functioneert niet goed. Als veel deelnemers het roerend eens zijn dat erfbelasting diefstal is en dat mensen met een uitkering en/of toeslagen jaloers zijn, dan moeten er ook mensen zijn die tegenspreken. Als de meerderheid van mening is dat een watermeter de absolute waarheid vertelt, dan is het goed als iemand wijst op meters die zich verslikken.
Als tientallen mensen beweren dat het noemen van een stichting die gedupeerden helpt reclame is, dan mag iemand er op wijzen dat die stichting veel goed werk verzet en succes heeft.
Zeker als Radar al heeft aangegeven waarom zo'n melding genegeerd wordt.Radar schreef: ↑28 jun 2018 12:22Dit bericht is gemeld en wij hebben besloten het te laten staan (na intern overleg, daarom duurde het iets langer). De overwegingen hierbij zijn vooral dat het geen commerciëel bedrijf betreft en dat het belang voor consumenten onzes inziens voldoende groot is.sacredfour schreef:Ik help op het ogenblik zo'n 30 Ferratum gedupeerden en doe dit via de stichting Xwiljoenen juridisch Advies. Stuur mij een PB als ik moet helpen.
Dit forum heeft baat bij enkele deelnemers die soms een afwijkend standpunt innemen en zich niet laten intimideren door betweters, bullies en pestkoppen. Een stevige gedachtenwisseling (zonder sneren en laatdunkend commentaar) is natuurlijk prima.
-
J. Deltoer
Ik kan hier iets op zeggen, maar ik heb besloten iets zinnigers te doen: de stoeptegels van mijn terras een keer omdraaien.
kuklos
en Consumenneke
vinden dit leuk
Helaas, dat had ik vorige week al gedaanJ. Deltoer schreef: ↑13 jul 2026 07:51Ik kan hier iets op zeggen, maar ik heb besloten iets zinnigers te doen: de stoeptegels van mijn terras een keer omdraaien.
Als iemand discussies moet verdraaien en onwaarheden moet schrijven om z’n meerwaarde aan te tonen zegt dat heel veel.
De discussie over stichting Xwiljoenen juridisch Advies ging niet alleen over reclame maken, maar vooral over:
- het ontbreken van transparantie;
- het ontbreken van algemene voorwaarden;
- het ontbreken van een actuele site;
- het ontbreken van duidelijkheid over het verdienmodel;
- het ontbreken van duidelijkheid over de eventuele winstbestemming;
- het ontbreken van financiële overzichten.
Dat daar vragen over gesteld worden (overigens niet door “ tientallen mensen”…) is volstrekt logisch, omdat het gaat om hulp aan een groep toch al kwetsbare consumenten. Het zou niet de eerste keer zijn dat gedupeerden na veronderstelde hulp nog verder in de ellende zitten.
En als daar dan ondanks toezeggingen en beloften geen duidelijkheid van de stichting en/of SacredFour over komt, is een discussie daarover volkomen terecht. En daar doet een 8 jaar oude (….!!) melding van Radar natuurlijk helemaal niets aan af. Het dient juist bij uitstel het consumentenbelang om daar kritische kanttekeningen bij te stellen. Het zou zo maar een Radar-item kun de uitzending kunnen zijn.
Maar goed, ik vertel niets nieuws… dus dat de kritische vragen hier dan zo geframed moeten worden om een eigen meerwaarde te bewijzen zegt alles.
-
witte angora
Exact. Als een bericht serieus off-topic is, ligt het voor de hand dat te melden. Berichten die blijkbaar tegen het zere been aanschoppen van een zeker iemand worden aangepast of verwijderd, terwijl er helemaal niets off-topic aan is, en op de man is het ook niet. En o wee als zijn 'vijand' een topic aanmaakt, dan wordt het gemeld, en vervolgens ontstaat er een stortvloed aan nieuwe zinloze topics van diezelfde persoon die ook nog eens de nieuwsbrief halen. Ja, dat is pestgedrag. Even laten zien wie de grootste heeft. Om dan ook nog eens te mekkeren over het aantal berichten dat ik geschreven heb.
De redactie en de moderatie nemen het forum absoluut niet serieus, dat is me opnieuw wel duidelijk, en dat is al jarenlang duidelijk. En maar niet snappen dat de gang er maar niet in komt en het forum er maar een beetje bij zwabbert.
juliomariner
, Ron5300
en kuklos
vinden dit leuk
-
Consumenneke
Waarom zou Radar hier op het forum de zaak anoniem willen bijsturen?witte angora schreef: ↑12 jul 2026 11:01Feit is dat consumenekke over informatie beschikt die hij helemaal niet kan hebben. Bedenk dan maar hoe hij er wél aan komt.
Dit topic is bedoel voor feedback niet voor huiskamer gesprekken (dat topic hebben we niet voor niets gesloten). We willen jullie allemaal vragen om je daar gewoon aan te houden. Dank alvast.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
witte angora
Bijzonder dat mijn reactie en die van Nijo over 'nat' water verwijderd zijn, terwijl de omgedraaide stoeptegels van Deltoer wel blijven staan, en de reactie van Moneyman daarop niet is aangepast. Duidelijk wie de melder is, en duidelijk dat het jullie als moderatie geen fluit interesseert.
Ja, dit is feedback.
Ja, dit is feedback.