LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Selektvracht

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
hajee!
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2011 19:25

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door hajee! »

:evil: Lang leve Cosmox en hun nieuwste bezorgpartner Selektvracht! :evil:

Ik bestel 1 dubbel DVD van "Kill Bill". Blijkbaar past die niet in een envelop
en wel in een pakje die niet door de brievenbus kan. De DVD is op voorraad
en wordt binnen 24 uur verzonden. Ik kom thuis en vind een briefje in de
brievenbus van Selektvracht. Ze hebben getracht het pakje te bezorgen tussen
12:00 en 18:00. Ik was niet thuis (mijn hobby heet werken in dagdienst)
en de buren schijnbaar ook niet, dat was de andere optie. De volgende dag
zouden ze weer aanbellen tussen 12:00 en 18:00. Ik denk; er staat een Ikea
kast bij de voordeur, ik woon 1 hoog met een eigen ingang, van straat ziet men
mijn voordeur niet, ik hang een vriendelijk briefje bij de voordeur of ze alsjeblieft
het in die kast kunnen leggen met die brief, dan is de bezorger ook niet voor niks
geweest. Ik kom thuis en tot mijn verbazing vind ik weer een "u was niet thuis
foei" briefje. Op de brief die ik naast de voordeur had hangen was geschreven
dat ze het pakje niet mogen achter laten en ik moest maar bellen.

Helaas was ik thuis na 17:00 en dan is de klantenservice van Selektvracht al
naar huis. Dus ik bel met Cosmox en die zegt tot mijn verbazing dat ze niks
anders kunnen doen dan de bestelling opnieuw plaatsen en dat ik het dan kan
afhalen bij een lokaal DHL servicepunt. Vandaag stond de bezorger nog een
derde maal aan de gesloten deur. Wat had ik moeten doen? Een snipperdag
nemen voor 1 DVD?! De eerste DVD is weer terug richting Cosmox. Het pakje
was 3 keer voor mijn voordeur en nu weer terug?! Ik heb getracht vanmorgen
nog te bellen dat bezorgen geen zin heeft, maar er was niemand bereikbaar.

Had mij een keus gegeven of voor avondbezorging of ophalen bij een DHL
servicepunt hier in de buurt, dan was het transport heen en weer voorkomen!!!
Zo inefficient! Jammer dat service bij Selektvracht en Cosmox niet belangrijk
gevonden wordt. I.p.v. 1 dag bezorging gaat het nu 1 week duren.
Dit doe ik NOOIT meer! Geen Selektvracht meer voor mij, als ik de luxe van een
keus mag hebben.

EnvyMe
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2011 19:20

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door EnvyMe »

Ik begin me nou wel druk te maken na al die klachten die ik op internet gelezen heb.
Ik verwachte gister een pakketje van hun die ik woensdag bij Zalando besteld heb.
Ben hele dag thuis gebleven om die pakketje in ontvangst te nemen, savonds nog niks gehad dus ik mijn mail even checken zie ik dat er track and trace functie staat, dus ik even kijk zie ik PAKKETJE IS BEZORGD!!!!
Waar dan???? Ik was de hele dag thuis en ook geen briefje of iets helemaal niks. zaterdag kan je niet bellen met hun of Zalando, dus heb al wel gemaild en morgen weer bellen naar Zalando. Maar ik ben nou zo bang dat de koerier het verkeerd bezorgd heeft of als bezorgt gescand heeft en gewoon lekker mee naar huis genomen heeft (paranoia?) En weet iemand of je moet tekenen voor een pakketje bij hun? Dan kan ik tenminste nog bewijzen dat ik het niet gehad heb.

Yentl87
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2011 22:15

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Yentl87 »

Ten eerste: bij pakjes van Zalando hoort eigenlijk altijd een handtekening ter ontvangst, of het nu de geadresseerde is of een buur, die handtekening moet gezet worden!

Ik ben toch wel heel verbaasd over wat ik op dit forum allemaal lees over Selektvracht.
Ik werk er nu ruim een maand en de dingen die ik hier lees heb ik echt nog niet op ons depot langs zien komen. (depot Brunssum)

Als wij onze lijsten 's ochtends krijgen met daar de route op dan is er gelijk duidelijk waar wel en waar niet bij buren afgegeven mag worden. Dan staat er namelijk de code NBB achter (niet bij buren). Vaak is het zo dat deze code staat bij Wehkamp of bij PPO (Pabo). Wehkamp besluit zelf vaak dat iets niet bij de buren mag (vanwege de inhoud of de waarde van een artikel) en bij de Pabo is het eigenlijk standaard dat het niet bij buren mag (vanwege de inhoud). Zelfs als er buren naar buiten komen om het aan te nemen, omdat ze dat altijd doen, mogen pakjes die niet bij de buren mogen alsnog niet afgegeven worden. Dat doen wij dus ook niet.

Er zijn zelfs mensen die zeggen: oh, als ik er niet ben, doe het dan maar in mijn papier kliko, en dan doe je een briefje in de brievenbus dat het pakje daar ligt.
Zelfs dat mogen wij van onze depothouder niet doen. Het kan zomaar zijn dat iemand in de buurt dat weet, het pakje steelt en dan zit de ontvanger zonder pakje en Selektvracht met een probleem.

Ook pakjes in tuinen, schuurtjes, om de hoek of iets dergelijks doe ik niet. Mijn collega's doen dat ook alleen als het bijvoorbeeld om klanten gaat die wekelijks, zo niet dagelijks pakjes krijgen en hier goede afspraken over hebben gemaakt.
De taferelen die eerder in dit forum voorkomen heb ik dan ook nog niet gezien of van gehoord.

Wat betreft de klachten over de bezorgtijden, 's morgen komen als er voor 's avonds is gekozen. Vaak is het zo dat de eerste bezorgpoging door de klant zelf wordt uitgezocht. Je kiest er bijv. voor bij Wehkamp om een pakje in de middag op 19 april te laten bezorgen. Als deze eerste poging mislukt, en dat gebeurd best vaak (mensen blijven er gewoonweg niet voor thuis, terwijl ze zelf de dag en het tijdstip uitzoeken) dan gaat het pakje naar de volgende dag. Wehkamp en Selektvracht geven dan op onze lijsten aan wanneer de volgende bezorgpoging is en dat vullen wij in op de gele briefjes die de klanten in de brievenbus krijgen. Na een aantal pogingen in de middag kan het zijn dat een pakje naar de avondroute wordt geplaatst. Na vier pogingen bij Wehkamp gaat het pakje retour. (andere aanbieders hebben kortere of langere bezorgpogingen). Na vier pogingen heeft de geadresseerde ook al vier gele briefjes ontvangen waarop dan al vier keer het telefoonnummer van het depot te lezen is. Vaak is dat gewoon een regionaal nummer, dus extra kosten zijn er niet. Depots liggen ook vaak centraal in een regio, zodat pakjes ook opgehaald kunnen worden. Zelfs na vier pogingen kan dat nog.

Ik snap de klachten eerder in dit forum best wel, maar het gaat hier om een paar bezorgers en depots die niet volgens de regels werken. De andere 3500 medewerkers van Selektvracht doen wel hun werk zoals het hoort.

Nog één ding: pakjes worden doorgaans echt wel op het goede adres bezorgd, maar zoals ik zelf al heb meegemaakt lopen straten gewoon heel onlogisch in elkaar over, is een straatnaambordje in de wijde omtrek niet te vinden en kan het voorkomen dat een pakje dus net in de verkeerde straat wordt bezorgd. Dat is fout, maar wat ik zelf heel raar vind is dat de verkeerde mensen pakjes aannemen waar hun naam niet op staat en daar zelfs nog voor tekenen ook. Het is mij nu één keer gebeurd, zo'n drie weken geleden en toen ik dat vorige week besefte omdat ik de desbetreffende wijk opnieuw in mijn route, heb ik dat gelijk gemeld bij mijn depothouder. We wachten nu op een eventuele brief van de juiste geadresseerde of de verzender, maar we gaan ook uit van de goedheid en beleefdheid van de mensen zelf, en hopen dat de verkeerde geadresseerden het pakje aan de juiste mensen hebben gebracht.

Om af te ronden: in elk bedrijf zitten foutjes, maar ik vind niet dat je iedereen over één kam moet scheren. Mensen die bij Selektvracht werken, werken hard voor echt geen kapitaal aan salaris, dus een beetje rekening met elkaar houden is niet zo grote opgave.

Ik hoop voor de mensen die problemen hebben gehad met een bezorging van Selektvracht dat uiteindelijk alles is goedgekomen.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door amelissen »

Hier ongeveer hetzelfde verhaal.
Heb spullen besteld en er nog extra geld voor betaald om het 's avonds te laten afleveren.
Het track en trace nummer dat ik krijg, is in eerste instantie onbekend. Dinsdag geen aflevering. Woensdag staat er dat het wordt afgeleverd. Ondanks dat ik thuis ben, staat er op een gegeven moment dat het pakje niet kan worden afgeleverd omdat ik niet thuis zou zijn. Wat een onzin. Het pakketje zal de volgende dag worden afgeleverd
Donderdag avond kijk ik op de site en zie ik dat het pakketje is afgeleverd. Nou niet bij mij dus.
Langs gegaan bij de diverse buren en ze hebben het dus -zonder enig bericht of handtekening- in de brievenbus van de buren gepropt (omdat het niet in mijn brievenbus past).

Heb al mailtje gestuurd dat ik dit totaal onaanvaardbaar vind. Eerst liegen over aflevering en vervolgens het zonder bericht in een andere brievenbus dumpen. Wat een slecht bedrijf zeg.

Jorrr
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2011 15:46

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Jorrr »

Wat een slecht bedrijf. Het overkomt mij nu ook. Op woensdag was ik er niet, en vind een briefje in de bus met dat ze voor de 2e keer geprobeerd zouden hebben te bezorgen. De dag erna zouden ze nogmaals komen. Ik was thuis. Niemand geweest. Ze komen waarschijnlijk vandaag ook niet.
Je ziet een patroon bij Selektvracht op dit forum: net doen alsof het al 2 keer is bezorgd en het pakket z.s.m. in het depot leggen. Klopt het echt dat deze chauffeurs slechts de eerste maal voor een pakket worden beloond? Wat een barbaarse arbeidsomstandigheden. Het stimuleert ook liegen en slechte service.
Ik heb de winkel waar ik het pakje (schoenen) besteld heb duidelijk gemaakt dat ik dit niet accepteer en voortaan ergens anders bestel. Ze zeggen er werk van te maken. We zullen zien.

Bellerophon
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:33

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Bellerophon »

Mijn bestelling is door selektvracht bij een van vele buren afgeleverd (ik woon in appartementencomplex). Hier komt het geinige; er is geen briefje gedeponeerd in mijn brievenbus m.b.t. waar het pakje is afgeleverd.
Na 2 weken kwam een buurman, die ik nooit eerder had ontmoet, met mn pakje aan mn deur. Intussen had ik de bestelling laten annuleren (ik bestelde bij een bedrijf waar je TNT Post of Kialapunt kon kiezen) en aldus heb ik niks hoeven te betalen voor een bestelling die ik nooit heb ontvangen. Want gelukkig is het nog zo in Nederland; risico is geheel voor de verzender (en transporteur). Het kan niet verwacht worden dat de ontvanger een queste moet ondernemen om een pakje te achterhalen.
Hetgeen mij op het idee bracht om voortaan een selektvracht verzending (die niet is aangetekend) als niet ontvangen te beschouwen, zelfs als je het met dom geluk wel aangeboden krijgt. Alleen zo leren misschien de postorderbedrijven om dit vreselijke bedrijf links te laten.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hierbij wil ik het toch even opnemen vóór Selektvracht.
Misschien ligt het eraan wie waar voor Selektvracht rijdt.
Geen problemen d'r mee hier.

Nensepens
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2011 10:52

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Nensepens »

Ik ben al 3 weken bezig een pakketje bezorgd te krijgen door Selektvracht....(depot Rotterdam-Kralingen).

Eerst 23-05 een briefje in de bus dat het pakket niet kon worden afgeleverd, ze zouden het opnieuw komen proberen. Dat is vervolgens nooit meer gedaan, dus na een aantal dagen maar eens gebeld met het depot. Dat klinkt makkelijker dan het is, of men neemt hele dagen gewoon niet op, of het nummer is in gesprek (hoorn ernaast?). Bij uiteindelijk contact wordt me doodleuk verteld dat het pakketje op 26-05 in de brievenbus gedaan is. Het zou een klein envelopje van Pluto Sport zijn, alleen daar heb ik niks besteld. En op de vraag waarom het op 23-05 nog niet door de brievenbus paste is het antwoord 'dat ligt aan de chauffeur'. Maar goed, Pluto Sport of niet, ik heb niks in de bus. Dit houdt men nog een aantal dagen vol, want er is niks anders voor mijn adres bij ze bekend.
31-05 weer eens telefonisch contact en ja, men is erachter: pakketjes zijn verwisseld. Verwisseling vindt ik niet een terechte term, aangezien ik helemaal niks - dus ook niet een pakketje dat voor iemand anders bestemd zou zijn - heb ontvangen. Maar goed, we maken een afspraak om mijn pakket alsnog op vrijdag 2 juni te laten bezorgen, tussen 9 en 12. Helaas, 7 juni is er nog altijd niks. Telefonisch kun je het depot (ALS het al bereikbaar is) alleen van dinsdag t/m vrijdag tussen 9 en 5 bereiken, dat betekent dus dat ik de herhaalde pogingen op mijn werk moet ondernemen. Wanneer ik ze op 7 juni na uuuuuren te pakken krijg en iets zeg over hoe slecht ze te bereiken zijn is het antwoord 'ja, dat hebben we ook aan het hoofdkantoor doorgegeven'. Iets met bekabeling. En tegelijkertijd iets met problemen in de computer, dus men kan niet bij mijn gegevens. Mijn nummer wordt genoteerd en ik wordt teruggebeld op het moment dat ze er wel in kunnen. Ik heb gevraagd of ze het ook kunnen laten weten als het met de computers niet lukt, want dan weet ik in ieder geval dat men ermee bezig is. Uiteraard geen enkele reactie. Zojuist weer gebeld, krijg in gesprek. Klantenservice gebeld en daar is inderdaad een melding van storing bekend, e.e.a. zou rond 12 uur vanmiddag weer moeten werken. Op mijn vraag of er met klachten over slechte service en slechte bereikbaarheid (los van problemen aan de kabels in de omgeving) ook iets gedaan wordt is het lauwe antwoord: 'ja, dat noteer ik'. En nee, klantenservice kan het depot ook niet op een andere manier bereiken dan op het bij mij bekende telefoonnummer. De status die bij de klantenservice over mijn pakketje bekend is dateert nog van 26-05 (dus: afgeleverd). Eenmaal een bepaalde status in het systeem betekent dat het niet meer aangepast kan worden. Maar, verzekert meneer van Klantenservice 'het zal op een briefje in het depot allemaal wel goed vermeld staan'. Ik heb er zo mijn twijfels over.......

Nensepens
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2011 10:52

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Nensepens »

Inmiddels weer een paar toezeggingen verder, maar vooralsnog nog altijd zonder resultaat. Telefonische bereikbaarheid blijft belabberd. Toen dat vorige week voor het eerst wel weer lukte kreeg ik de toezegging dat het pakketje op mijn werkadres zou worden afgeleverd op 10-06, uiterlijk om 15.00 uur. Dus om iets voor 16.00 uur maar eens gebeld, klopte dat het iets later zou worden vanwege drukte in het verkeer, maar chauffeur was onderweg en zou er zeker ruim voor 17.00 uur zijn. Vanaf 16.50 uur werd de telefoon echter niet meer opgenomen en de chauffeur is nooit verschenen. Dinsdag 14-06 dus maar weer gaan bellen, weer geen contact. Bij navraag bij de Klantenservice was de uitleg daarvoor: Dat komt omdat het gisteren 2e pinksterdag was. En omdat we normaal toch altijd al op maandag gesloten zijn, zijn we daardoor nu op dinsdag gesloten (???). Afijn, gisteren weer wel contact en de bevestiging dat het vrijdag niet meer was gelukt. Maar de chauffeur was er nu mee onderweg en zou het 's avonds tussen 18.00 en 20.00 op mijn huisadres afleveren. En als ik dan niet thuis zou zijn, zou hij een kaartje in de bus doen. Omdat ik al kon aangeven niet thuis te zullen zijn hebben we ook direct een nieuwe afspraak gemaakt voor aflevering vandaag op mijn werkadres. Waarschijnlijk overbodig om te melden dat ik gisteravond geen kaartje in de bus had.

LicaBella
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2011 13:47

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door LicaBella »

In vergelijking met u allen kom ik er blijkbaar nog goed mee weg.
Ik krijg briefjes door de bus dat SV probeert een bestelling van Zalando bij me te krijgen, maar ik heb daar niks besteld. Ben nu inmiddels 3 dagen volcontinu naar het nummer wat op de briefjes staat (0345-505350) aan het bellen, maar of hij gaat 60 keer over, of je krijgt een bandje wat je in moet spreken waarop ze zullen terug bellen (not..), of je krijgt ineens te horen: "deze mobiele telefoon staat uitgeschakeld, u wordt doorverbonden.." . ?! Ze zijn dus EN niet bereikbaar EN ze kunnen niet fatsoenlijk bezorgen. Je zal er maar werken..

Wat een onklantvriendelijk, moeilijk benaderbaar bedrijf, en pakketjes afleveren kunnen ze ook niet want ik heb helemaal niks besteld dus ze staan nog bij de verkeerde voor de deur ook.

PYildiz
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2011 14:21

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door PYildiz »

Hier nog een klacht over Zalando!

Ik had 5 jurkjes bij zalando besteld voor selectie. 3 van vero moda en 2 van Villa.
Bij het openen van de doos viel het mij meteen op dat een van de jurkjes (de duurste) niet geleverd was, maar in plaats daarvan wel een ander vreemd jurkje. Een hele grote wijde gele jurk, wat zowieso nooit 50 euro waard kon zijn. Vreemd, maar deze ging dus meteen terug de doos in. Ook 2 andere jurkjes die niet paste heb ik mee retour gestuurd. In totaal 3. Netjes afgeleverd op het postkantoor en netjes zon bewijsje meegekregen.

Nu schept mijn verbazing dat ik een mailtje van Zalando krijg dat ze 2 artikelen van mij retour hebben ontvangen, en ik het restbedrag zo snel mogelijk naar hen over moet maken. Netjes een mail gestuurd dat ergens een fout gemaakt moet zijn met het leveren van het desbetreffende jurkje, maar dat deze ook retour is gegaan, plus de andere 2 jurkjes die in de mail stonden.
Ik ga uiteraard niet betalen voor een jurk die ik niet heb, en al helemaal niet voor een jurk die ik niet besteld heb, en weer terug naar hun is gegaan.
Wat een slechte zaak, maar het was te verwachten. Veel te gevaarlijk om online te kopen, en ik zal het dan ook nooit meer doen.
Al hoop ik ergens toch op een goede afloop. Zalando is inmiddels een grote naam geworden, dus moeten ze oppassen met zulke grote fouten.

rrb
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:36

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door rrb »

Vorig jaar exact dezelfde situatie meegemaakt met Wehkamp/SelektVracht. Ik was op de eerste bezorgdag de hele dag thuis en heb niemand aan de deur gehad, maar er lag beden wel een briefje in de bus. Tijdens de tweede poging was het pakje bij een buur afgeleverd die gelukkig zelf naar mij toekwam anders had ik mogen raden. Overigens had ik dit niet aangegeven tijdens het bestellen en met die informatie is niets gedaan.

Waarom post ik nu pas?
Gisteren heb ik iets besteld bij V&D, voor het eerst, en wat staat er in de bevestiging e-mail: uw pakje kunt u traceren bij.... SelektVracht! Ik zal deze post later op de dag bewerken (ondertussen zit ik met verrekijker en camera op het balkon). Update: het pakje is 10 minuten geleden bezorgd.

De webwinkels van Wehkamp en V&D zijn overigens best netjes. Het zit hem, voor zover ik kan zien, echt in de logistieke kant van het verhaal.

enjoyerik
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2011 16:30

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door enjoyerik »

Mijn eerste en wat mij betreft laatste ervaring met selektvracht is inderdaad zeer frustrerend. Een door mij besteld pakje wordt twee maal tevergeefs aangeboden. Op de 2de kennisgeving wordt aangegeven dat er zaterdag een derde aanbieding zal volgen. Hoewel ik er speciaal voor thuis bleef kwam er niemand opdagen. De dinsdag erop heb ik het aangegeven depot Rotterdam Centrum gebeld. Het nummer is structureel in gesprek en als je ze in een onbewaakt ogenblik toch op bereikbaarheid betrapt dan nemen ze eerst zeer langdurig niet op in de hoop dat je na verloop van tijd zelf de hoorn weer neerlegt. De persoon die uiteindelijk opnam wist te melden dat de beloofde zaterdagbestelling "door persoonlijke omstandigheden" inderdaad niet had plaatsgevonden maar geen nood, het pakje zou dinsdag en woensdagavond opnieuw worden aangeboden dus als ik thuis was kon ik nog diezelfde avond over mijn spindels beschikken. Onnodig te zeggen dat ik 2 dagen voor jan snot heb zitten wachten. De telefoon is daags daarop wederom structureel in gesprek en de website vermeld geen klachten in behandeling te nemen en verwijst naar de afzender. Voortaan informeer ik eerst door wie een verkoper zijn goederen laat bezorgen en als dat selektmail is dan zoek ik wel even verder. Aan mijn paypal bescherming heb ik ook niets want er is een verzendbewijs. Een bezorg bewijs lijkt me zinniger met dit soort lieden. Binnenkort wordt ik werkeloos. Ik denk dat ik maar een internationale bezorg dienst opzet. Ik hoef er de deur niet voor uit. Voor 5 euro per keer verkoop ik malafide ebay verkopers een verzendbewijs voor goederen die alleen op papier bestaan en vanzelfsprekend nooit worden geleverd. En het mooie is, de ontvanger heeft geen paypal-koopbescherming want er is immers een verzendbewijs. De ideale plunder combie zou ik zeggen. Ik vrees echter dat dit idee al gepikt is namelijk door selektmail, u bent gewaarschuwd.http://forum.www.trosradar.nl/posting.p ... 40&t=20969#

enjoyerik
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2011 16:30

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door enjoyerik »

ja daar ben ik weer.

Heb vandaag eindelijk antwoord gekregen van de klantenservice. Ik had ze na meerdere dagen voor niets thuis te zijn gebleven op door hun opgegeven tijden, na 100 keer bellen met depot Rotterdam Centrum dat structureel de hoorn er naast heeft liggen en na het lezen van dit forum een pittig mailtje gestuurd waarin ik mijn beklag deed over deze kennelijk gebruikelijke gang van zaken. Blijken ze mijn zending vandaag retour gezonden te hebben uit protest tegen het door mij gebezigde "onterechte taalgebruik".

een paar "citaten":

dag 1 heb ik dus dus mooi voor piet snot staan wachten...... mijn hele zaterdag was naar de kloten
dag 2 ben ik ook weer voor jan *** thuis gebleven.......Door jullie loze beloftes heb ik het product nu elders moeten
kopen voor veel meer geld..........liegen jullie klanten voor of zijn jullie gewoon erg slecht georganiseerd?

toegegeven, het had wat formeler en zakelijker gekund en wat minder organisch zal ik maar zeggen maar onterecht kun je deze citaten toch niet noemen, hooguit grievend, ongewenst of onacceptabel, maar om dan direct mijn pakje terug te sturen wegens "onterecht taalgebruik"???

toch netjes dat ze dat in ieder geval even hebben laten weten....

en o ja... al die ellende was mij bespaard gebleven (zo wist men te melden) als ik gewoon netjes gebruik had gemaakt van een DHL servicepoint. Die zijn immers speciaal in het leven geroepen om ons soort mensen tegemoet te komen. Dan hoef je niet thuis te wachten, ben je van niemand afhankelijk en kun je het pakje ophalen wanneer het jou uitkomt (tot soms wel 22.00 s'avonds) dus ik zou zeggen waar hebben we het over met z'n allen???? Lang leve de servicepoints.

Dat ze het woord service nog hun de mond durven nemen.

Myloon
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:09

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Myloon »

Ook hier hetzelfde verhaal! Ik had het al een keer meegemaakt, maar dacht, misschien dat er een pakketbezorger ziek is geworden ofzo, laat ik me er maar niet te druk om maken. Helaas blijkt deze manier van ''werken'' meer regel dan uitzondering te zijn. Je zorgt ervoor dat er iemand thuis blijft de hele dag, wat zeg ik, bijna 4 dagen, om vervolgens niemand te zien. Ook bevreemd het mij dat het depot gewoon structureel niet te bereiken is. (sure, van 09.00-17.00 ingesprek..). Ik denk dat we er maar eens met z'n allen een mooie klachtenregen van moeten maken, en dit bekronen met een bijzonder, bijna onder het minpunt, koude douche. Dit is toch geen manier van werken? Ik heb de afzender ook op de hoogte gesteld.Ik wacht al vanaf 08/09 op de zogenaamde 2e aanbieding. Nu blijkt dat er in het systheem status afgeleverd staat. Nou, niet bij mij hoor!



*Update*: Mijn pakket is de 15e alsnog bezorgd?!? Na eindeloos bellen en wachten, bleek dat de bezorger vergeten was dit pakketje te bezorgen (hij had het toch afgegeven, zoals in het symstheem staat?), en had deze nog thuis???!! staan. Mijn pakket heeft dus een dikke week bij iemand thuis gestaan, ruikt overigens ook heerlijk naar rook. Bedankt Selektvracht!!
En ik heb ook AL een bericht terug over mijn klacht, zoals hierboven beschreven.Die had ik gemailt naar de klantenservice, en het antwoord is echt verbijsterend:

"Graag vernemen wij van u wat de reden is van uw klacht, wij hebben het pakket immers reeds bezorgd op 09/09/2011.

Met vriendelijke groet,
Selektvracht Klantenservice"

Ongeloofelijk!!
Laatst gewijzigd door Myloon op 15 sep 2011 16:18, 3 keer totaal gewijzigd.

corine25
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2011 15:46

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door corine25 »

Heb nu een groot probleem vanwege Selekt Vracht!! :cry:
Ik bestelde bij Apple een batterij voor mijn laptop, daar de batterij kapot is gegaan en de laptop het niet meer doet. Op 31 augustus had ik rond 21:00 een briefje in mijn brievenbus dat ik niet thuis was voor bezorging en de volgende poging op 1 september zou plaatsvinden.

Toen ik op 7 september nog steeds geen pakket had ontvangen, belde ik naar Selekt Vracht. Na 3 keer te worden doorverbonden wist iemand mij te vertellen dat de bezorger een fout had gemaakt. In plaats van het pakket af te melden had hij het als 'bezorgd' gemeld. Er stond in het systeem dat ik het pakket al zou hebben ontvangen. De bezorger was (toevallig) vrij die dag dus men kon verder weinig doen. Ik moest maar contact opnemen met Synchreon (?) die de bestelling had verzonden. (Ik had bij Apple besteld maar goed). Dat wilde ik niet, Synchreon heeft alleen een Engels nummer en een contactformuliertje op internet, plus ik vond niet dat dit mijn fout of verantwoordelijkheid was. Na heeeeeel veel moeite kreeg ik het nummer van het distributie centrum in Utrecht, waar mijn pakket misschien terecht zou zijn gekomen. Het zou volgens de Selekt Vracht medewerker opnieuw worden aangemeld en gescand en zou vanaf vrijdag 9 september weer worden bezorgd. Hij zou het even uitzoeken en ik kreeg zijn telefoonnummer om terug te bellen. Deze meneer nam daarna niet meer de telefoon op en was niet meer 'aanwezig'.

Na heel veel bellen en wachten sprak ik vandaag weer iemand van Selekt Vracht. Echter kon zij in het systeem NIETS meer terugvinden en stond het pakket gewoon, nog steeds, als bezorgd. Of ik contact op wilde nemen met Synchreon zodat ze een 'onderzoek' konden starten. a) Ik heb mijn laptop nodig!! Kan nu niet in het vliegtuig 12 uur lang werken voor een zakelijke reis b) Ik word in de maling genomen door een bedrijf dat lak heeft aan klanten en service c) Ik heb al betaald voor het pakket, wil mijn geld terug zodat ik een nieuwe batterij kan kopen en niet nogmaals weken moet wachten. Om deze redenen vroeg ik naar een e-mail adres of telefoonnummer om een klacht in te dienen. Dit kreeg ik niet, ik kreeg slechts het algemene postadres van Selekt Vracht. Op hun website staat zelfs:

6. Ik heb een klacht over de bezorging door Selektvracht.
Wij adviseren u een klacht over de bezorging te richten aan de verzender. Deze zal ervoor zorgen dat uw klacht in behandeling wordt genomen door Selektvracht.


Ze ondernemen in dit geval geen enkele actie, er is geen enkele notitie gemaakt van mijn gesprekken/vragen of van hun eigen fouten en de eerste *** die ik te spreken kreeg bij het distributiecentrum verbond me zomaar, midden in het gesprek, door met iemand anders omdat hij het zat was. Nu heb ik maar bij Synchreon een 'contactformuliertje' ingevuld. Ik ben bang dat dit nog heel lang gaat duren en neem Selekt Vracht dit echt ontzettend kwalijk!!!!!

Stanley1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2011 17:12

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Stanley1 »

Ook hier problemen met Selektvracht.
De keren dat ze niet langs zijn geweest is niet meer op een hand te tellen! :(

Ze beloven van alles, maar komen het (bijna) nooit na. Plaats je een bestelling bij een webshop die verstuurd met Selektvracht? Ga er dan maar vanuit dat de bestelling niet aankomt, en als je mazzel hebt, "alleen maar" 2 weken vertraagd is. Of de bestelling komt wel aan, maar staat gewoon voor de deur in de regen als je thuis komt, terwijl ze pas in de avond zouden komen!
Wil je een retour op laten halen? Ga er dan maar vanuit dat ze waarschijnlijk niet langs zullen komen. Begin je aan jezelf te twijfelen of je de bel misschien niet gehoord hebt? Niet nodig, er zal namelijk ook geen briefje door de bus liggen, want ze zijn gewoon niet langs geweest. Bel je de volgende dag naar Selektvracht (hopen dat je ze aan de lijn krijgt), dan zullen ze je waarschijnlijk vertellen dat je niet thuis was. :?

Allemaal dingen die mij achtereenvolgend zijn overkomen met deze postbezorger. In mijn ogen is het onbegrijpelijk dat er nog zoveel webshops verzenden met Selektvracht. Zou het dan bij een aantal klanten toch goed gaan met bezorgingen en retouren? Kan het me bijna niet voorstellen na de vele slechte ervaringen gelezen te hebben op internet. :?:

Voor mij alleen nog de "echte" bezorgdiensten zoals UPS of TNT/PostNL.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Jolijn »

Stanley1 schreef: In mijn ogen is het onbegrijpelijk dat er nog zoveel webshops verzenden met Selektvracht. Zou het dan bij een aantal klanten toch goed gaan met bezorgingen en retouren?
Ja :D .

Yvie81
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2011 17:57

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Yvie81 »

Nou laat ik dan ook maar even mijn klacht spuien!

Ten eerste ken ik overigens iemand die een tijdje bij Selektvracht heeft gewerkt en ik hoorde wel dingen als "er wordt gegooid met pakketten" en dergelijke. Bezorgers moeten ook voor zover ik heb begrepen met hun eigen auto de pakketten rondrijden, vind ik sowieso al erg onprofessioneel als bezorgbedrijf zijnde. En daarnaast, en dat is nog het meest schandalige, bij Selektvracht wordt je slechts betaald per pakketje dat je bezorgt, niet eens per uur!! Dat dat nog steeds kan tegenwoordig, niet te geloven! Ik kan me dus ergens ook wel voorstellen dat medewerkers van Selektvracht niet de meest gemotiveerde medewerkers zullen zijn..

Maar goed, dan mijn issue. Ik heb al meerdere malen bij Wehkamp besteld en heb eerder nooit klachten gehad over de levering via Selektvracht, maar nu ben ik toch wel behoorlijk pissed off. Niet eens zozeer omdat ze vandaag niet hebben geleverd terwijl ik vandaag (zaterdag 8 oktober) wel als leverdatum had aangegeven, maar vooral omdat de bezorger mij nu de schuld in de schoenen heeft geschoven van het feit dat hij niet geleverd heeft!
Op de website van Mijn Wehkamp stond bij de bezorgstatus eind van de middag namelijk opeens dat ik niet thuis was, terwijl ik de hele dag binnen ben geweest en er toch echt niemand heeft aangebeld! Daarnaast zat er ook geen niet-thuis-bericht in mijn brievenbus, dus die vent is hier gewoon simpelweg nooit geweest vandaag!
In plaats van dat er dan contact met me wordt gezocht via telefoon of mail met excuses dat de levering om wat voor reden dan ook niet is gelukt, wordt er door Selektvracht aan Wehkamp blijkbaar gewoon keihard gemeld dat het aan mij lag omdat ik niet thuis zou zijn! Nou daar ben ik dus echt niet van gediend, heb ook meteen via de Wehkamp site een klacht ingediend over de (non)levering.
Maar goed, eerdere e-mails met de Wehkamp leerden mij al dat er ook daar voornamelijk met standaardantwoorden wordt gewerkt die soms niet eens kloppen, dus ik ben benieuwd hoe hierop gereageerd gaat worden.

Yvie81
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2011 17:57

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Yvie81 »

Nou ik ben er inmiddels achter hoe bij mij de vork in de steel zit! Meneer de bezorger kwam uiteindelijk door de weeks wél opdagen, ja op dagen dat ik moest werken uiteraard! Maar blijkbaar zijn ze verplicht om na de 2e keer 's avonds langs te komen, en uiteindelijk heb ik mijn bestelling dus op woensdagavond ontvangen.

Maar goed, ik wilde 3 kledingstukken retour doen en van 2 een andere maat bestellen dus dat heb ik gedaan en weer voor bezorging en retour afhaling op zaterdag gekozen (vandaag dus). Nou 3x raden wie er weer niet is komen opdagen!! (ze horen tot 13.00 uur langs te komen, maar er is nog steeds niemand geweest)

En ja, ik moet toch zeggen dat ik er woensdag wel ben achtergekomen dat ik blijkbaar een nieuwe bezorger heb, want deze man kende ik niet. Bij die andere had ik nooit problemen. Met andere woorden, ik denk dat deze bezorger in kwestie het gewoon simpelweg vertikt om op zaterdag bestellingen te bezorgen en alles op de zaterdag gewoon lekker aanmeldt als "niet thuis". En ja, dat kan blijkbaar gewoon bij Selektvracht!!

Wehkamp reageert overigens alleen met standaardmailtjes met loze excuses en dat ze het "door gaan geven aan de bezorgdienst" maar ik geloof er echt geen zak van!

Gesloten