LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamburger-Mannheim

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Maarschalk,

Even iets rechtzetten, want je begrijpt het weer niet.
HMI wil geen verkopers hebben, maar omdat je van de grond af begint krijg je er wel training, zowel theoretisch als praktisch, in de eerste 2 à 3 maanden.

Dan stopt de verkooptraining en wordt je begeleidt in de eerste beginselen van het management gedeelte, toegespitst op HMI.
Dus wat dat betreft, gaat het om een gelijkwaardige funktie als manager, maar dan binnen de HMI organisatie.

Ikzelf zou nooit een pure verkoper in mijn groep nemen.
Pardon? Jullie zoeken geen verkopers maar managers?
Wie stuur je dan aan? Je downline? Maar die worden ook allemaal managers.
Jan1964, eerder was ik al negatief over hmi, maar nu nog meer. Daarom zou ik nu willen adviseren het absoluut niet te doen.
Schijnbaar wil je beginnen, maar mijn advies is nu echt negatief. Doch hetis en blijft jouw keuze.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

@ maarschalk : jij lijkt op mijn oude buurman. Altijd negatief, niets werkt, alles was slecht etc. Luisteren naar hem heb ik nooit gedaan overigens. Hij rijdt nogsteeds dezelfde wagen als 10 jaar terug en werkt nog steeds van 9-5. Kortom met zijn negativiteit is hij geen steek verder gekomen. Ik wel ... ik heb geen buren meer ;-)

Ben jij mijn oude buurman misschien Maarschalk ;-)

Jan1964

Ongelezen bericht door Jan1964 »

Gast: Het is natuurlijk fantastisch dat jij zo positief bent, maar door dit soort reacties wordt mlm steeds negatief beoordeeld. Maarschalk staat negatief tegenover hmi maar geeft tenminste onderbouwde commentaren. Zjeflegrande doet dat ook en hoewel dat hmi-gekleurd is, geeft dat in ieder geval duidelijkheid voor mij. Natuurlijk begrijp ik ook wel dat de provisies helaas bepaalde verkeerde personen aantrekt, toch snap ik niet dat hmi-mensen deze 'gasten' in hun downline willen hebben.
Groeten, Jan

Gast

Kortom met zijn negativiteit is hij geen steek verder gekomen.
Hij is jou als buurman kwijt, ik denk dat hij daar heel gelukkig mee is.
Is het niet koud om onder de brug te slapen met dit weer? Had je nou maar buren om je aan te warmen, nietwaar?

Gast

Hij is jou als buurman kwijt, ik denk dat hij daar heel gelukkig mee is.
Is het niet koud om onder de brug te slapen met dit weer? Had je nou maar buren om je aan te warmen, nietwaar?
Het is hier super onder die brug... ik heb zelfs draadloos internet ;-)

Zjeflegrande

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Je begint het al een beetje te snappen !!

Gast

Een organisatie met alleen managers. Ja, dat werkt!

Jan1964

Ongelezen bericht door Jan1964 »

Sofie: Voor zover ik het me herinner, en nog wijs kan worden uit mijn aantekeningen van toen, begint men met een tweedaagse basisopleiding in een hotel waarvoor de kandidaat zelf de hotelkosten a 150? euro betaalt.
Daarna volgen doorlopend diverse trainingen en cursussen die door hmi bekostigd worden. Dit zijn ook belastingtechnische cursussen en cursussen aangaande het sociale stelsel, maar ook management- en coachingopleidingen.

Ik ga ervan uit dat dit nog steeds geldt, mijn info is van ongeveer 4 jaar terug.

Groeten, Jan

PS.
Wil 'gast' voortaan met een naam inloggen? Het wordt steeds onduidelijker of gast1 en gast2 (en gast3) wel of niet dezelfde persoon is.

Zjeflegrande

De belastingtechnische initiatiecursus is wegens de aankomende wet WFD vervangen door de staatserkende BOFD (Basis opleiding Financiele dienstverlening, vergelijkbaar met basiscursus intermediair)
Afhankelijk van de nieuwe eisen van WFD komt daar nog het certificaat leven en beleggingen bij.

Meer gegevens kun je vinden op www.HMI.be

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Geplaatst op 19 Jan 2005 23:33 door LR

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb antwoorden zat. Maar ik wordt er moe van, ik heb betere dingen te doen als op zon forum hangen.

Er zitten allemaal mensen die denken dat ze overal verstand van hebben en toch altijd gelijk willen hebben. Op een andere over HMI thread zat ook zon bimbo, meisje ofzo of echte meisje. Die zat ook aan een stuk door vaag commentaar te geven. Een voorbeeld hiervan is: er stond op een totaal andere thread een gozer die zn auto was gestolen en er was geen braakschade. Hierdoor kreeg ie niks uitgekeerd van de verzekering en die auto was pas na de 30 dagen termijn terug gevonden. Commentaar van echtemeisje : "Auto gestolen en geen braakschade, dat kan niet" Nou dat kan dus wel want ik kan met een inpak lintje meer als de helft van de auto's openmaken.

Misschien lijkt dit een nutteloos verhaal, maar ik wil aanduiden dat echtemeisje en maarschalk in de categorie mensen vallen die overal verstand van denken te hebben. Overal een mening over hebben zonder die te onderbouwen met echt feiten, en op geen enkele manier van hun mening af willen wijken.

Mwaaahaaaaa!

Las ik dit stukje net toch even.

Mijn God zeg, hieruit blijkt maar weer dat de meeste mensen die zich met MLM bezig houden gewoonweg niet intelligent genoeg zijn om een ondernemer te zijn met een echt, eigen bedrijf.

Het simpelweg begrijpend lezen is voor deze figuren al te moeilijk, laat staan verstand hebben van verzekeren.

Als ik er zo over nadenk ben jij eigenlijk ook HM materiaal.

Gast

Ben blij dat je eindelijk toegeeft er niet intelligent genoeg voor te zijn, nepmeisje :lol:

Maarschalk

Is dat dan de doelstelling van zij die met hmi in zee gaan? Manager worden?

Zjeflegrande

Juist, Maarschalk !!
Bij elke positie veranderd de taakstelling van de medewerker.
Verkoop vindt alleen plaats in de onderste positie van Adspirant.

Maarschalk

Juist, Maarschalk !!
Bij elke positie veranderd de taakstelling van de medewerker.
Verkoop vindt alleen plaats in de onderste positie van Adspirant.
Dank voor dit antwoord.
Als alleen de onderste positie verkoopt is het doel dus nieuwe mensen werven die gaan verkopen en wordt de verkoop zelf ondergeschikt.
Wat was ook al weer het verschil met een piramidespel?

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Wat was ook al weer het verschil met een piramidespel?
Maarschalk toch, hoe kun je MLM nou toch vergelijken met een piramidespel? Het lijkt toch totaaaaaaaaal niet op elkaar??? ;-)

Maarschalk

Doet het ook niet.
Ze zijn alleen zo moeilijk te onderscheiden he. :wink:

Zjeflegrande

Dank voor dit antwoord.
Als alleen de onderste positie verkoopt is het doel dus nieuwe mensen werven die gaan verkopen en wordt de verkoop zelf ondergeschikt.
Domme redenatie, Maarschalk !!
Verkoop is nog steeds niet hetzelfde als omzet draaien.

Fritske Philips staat ook niet in de lampenwinkel lampjes te verkopen.

In een (commercieel) bedrijf zijn er nu eenmaal verschillende taken die moeten worden uitgevoerd..
Mooie boel is het bij jullie als iedereen die er werkt alleen maar verkoopt.
Doet het ook niet.
Ze zijn alleen zo moeilijk te onderscheiden he.
Ik kan me voorstellen dat het voor niet zo snuggere mensen moeilijk te onderscheiden is.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Ik kan me voorstellen dat het voor niet zo snuggere mensen moeilijk te onderscheiden is.
Jammer dat je daarmee kennelijk een zeer ruime meerderheid van de Nederlandse bevolking als "niet zo snugger" neerzet.

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Daarentegen schuift de lampenverkoper ook niet aan bij Fritske aan de bestuurstafel zodra hij een jongste bediende heeft gevonden om voor hem de lampjes in de winkel te verkopen.
Daarmee komen we gelijk op het verschil met een piramidespel voor de mensen voor wie het nog onduidelijk was; deze piramide staat op zijn kop. Althans, in de droomwereld van de deelnemers. De jongste bediende waar ik het net over had moet het geld in de la brengen voor zichzelf, de lampenverkoper en Fritske. Hij heeft 2 managers overhead. Vindt hij een assistent-jongste bediende en schuift hij ook bij aan de bestuurstafel dan moet de assistent-jongste bediende de centen verdienen voor zichzelf, de jongste bediende, de lampenverkoper en Fritske, 3 man overhead. Inmiddels denkt elke deelnemer dat hij vanzelf binnenloopt omdat anderen het werk doen, kost een lampje een weeksalaris, en is de onderneming zo topzwaar dat hij bijkans omrolt tot je weer een gewone piramide hebt.
Kan ik ergens de polisconstructie van Hamburger Mannheim opvragen? Dan reken ik tot op de cent nauwkeurig voor je uit wat een verzekeringnemer teveel betaalt als gevolg van de gekozen verkoopmethode.

Maarschalk

In een (commercieel) bedrijf zijn er nu eenmaal verschillende taken die moeten worden uitgevoerd..
Mooie boel is het bij jullie als iedereen die er werkt alleen maar verkoopt
Mooie respons van econometrist hierop.
Om daar nog even op door te gaan: Bij een mlm bedrijf verkoopt juist iedereen.
Bij jullie (ook mlm) managed juist iedereen. Na je eerste verkoop en volgende s*u*k*k*l* die wordt binnengehaald stijgt het aantal managers. In iedere post lees ik van de mlm-ers dat jij juist al het werk moet doen van je baas en jullie creeren allen maar bazen.

Gesloten