LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tascontroles bij Aldi en Lidl
Re: tascontroles bij Aldi en Lidl
@gast 27 febr 17.58 Wat een onzinreactie. In mijn handtas past net aan een portemonnee, een sleutel en een pakje shag. En daarnaast, ik had het over een supermarkt, niet over een drogist. Lippenstiften verkopen ze echt niet bij de supermarkten waar ik kom.
slecht gesorteerde supermarkt hoor
Het kan dus best, maar het gaat niet over een lippenstift, het gaat om kleine dingen die ongemerkt in een handtas kunnen verdwijnen.
Het criterium 'opsporingsambtenaar'' geldt in dit geval niet. Het zijn de huisregels die dat bepalen. Er moet wel vooraf een goede afspraak met de politie over zijn gemaakt, dan mag dat weldegelijk.
Ik kom vaak in Weert, daar is in een aantal supermarkten een collectieve afspraak met de politie gemaakt, waardoor kassamedewerkers die controle MOGEN uitoeren.
Ze zijn het daar inmiddels zo gewend, dat de meeste klanten daar uit zichzelf al de geopende tas tonen.
Het kan dus best, maar het gaat niet over een lippenstift, het gaat om kleine dingen die ongemerkt in een handtas kunnen verdwijnen.
Het criterium 'opsporingsambtenaar'' geldt in dit geval niet. Het zijn de huisregels die dat bepalen. Er moet wel vooraf een goede afspraak met de politie over zijn gemaakt, dan mag dat weldegelijk.
Ik kom vaak in Weert, daar is in een aantal supermarkten een collectieve afspraak met de politie gemaakt, waardoor kassamedewerkers die controle MOGEN uitoeren.
Ze zijn het daar inmiddels zo gewend, dat de meeste klanten daar uit zichzelf al de geopende tas tonen.
ze kunnen afspreken wat ze willen met de politie alleen een bevoegd
ambtenaar mag in je tas kijken en voor de rest niemand.
alleen ik doe niet moeilijk als ze in me tas willen kijken ze gaan hun
gang maar ik zie de meeste mensen met het boodschappenkarretje naar hun auto gaan dus hebben ze geen tas bij hun dus wat is nou het probleem
ambtenaar mag in je tas kijken en voor de rest niemand.
alleen ik doe niet moeilijk als ze in me tas willen kijken ze gaan hun
gang maar ik zie de meeste mensen met het boodschappenkarretje naar hun auto gaan dus hebben ze geen tas bij hun dus wat is nou het probleem
toen ze bij ons hier in de lidhl tas controle gingen houden moest ik wel lachen.
De eerste keer zeg je okee de tweede keer ook nog,maar als je iedere dag daar om boodschappen gaat en het wordt je weer gevraagt dan is het meestal niet meer zo leuk.
Ik zelf doe dus iedere dag boodschappen bij de lidhl en ook in de begin periode van de tas controle.
Ik ben er maar over gaan grappen tegen de cassiere van het staat op mijn voorhoofd he van kijk in haar tas.
ja zeggen ze dan maar jij laat het ook toe en dat is fijn.
Op de zaterdag was ik 1 boodschap vergeten ik er om met een lege plastic tas boodschap er in en op de loopende band gelegt, zegt de jongeman achter de kassa waarom doe je dat?
Ik zeg hem ja anders vraag je net als je collega s mag ik even in uw tas kijken,dus dacht ik ik stop het er maar vast in twee vliegen in 1klap.
De werknemers bij onze lidhl konden daar de humor wel van in zien en ook de klanten na mij reagerden spontaan met hun tas open te doen zonder dat het gevraagt werd.
Zo kan het ook zie je maar.
Die jongens en meiden vinden het ook niet prettig om dat iedere keer te moeten vragen maar wat de baas opdraagt heb je te doen zo niet dan lig je er uit,zo gaat dat tegen woordig helaas.
Wij als klant mogen best eens wat behulpzamer zijn tegen het personeel van een supermarkt.
Ik vraag me af als zoiets bij albert heijn zou gebeuren zouden we dan ook zo moeilijk doen of ligt het aan het soort winkel.
De eerste keer zeg je okee de tweede keer ook nog,maar als je iedere dag daar om boodschappen gaat en het wordt je weer gevraagt dan is het meestal niet meer zo leuk.
Ik zelf doe dus iedere dag boodschappen bij de lidhl en ook in de begin periode van de tas controle.
Ik ben er maar over gaan grappen tegen de cassiere van het staat op mijn voorhoofd he van kijk in haar tas.
ja zeggen ze dan maar jij laat het ook toe en dat is fijn.
Op de zaterdag was ik 1 boodschap vergeten ik er om met een lege plastic tas boodschap er in en op de loopende band gelegt, zegt de jongeman achter de kassa waarom doe je dat?
Ik zeg hem ja anders vraag je net als je collega s mag ik even in uw tas kijken,dus dacht ik ik stop het er maar vast in twee vliegen in 1klap.
De werknemers bij onze lidhl konden daar de humor wel van in zien en ook de klanten na mij reagerden spontaan met hun tas open te doen zonder dat het gevraagt werd.
Zo kan het ook zie je maar.
Die jongens en meiden vinden het ook niet prettig om dat iedere keer te moeten vragen maar wat de baas opdraagt heb je te doen zo niet dan lig je er uit,zo gaat dat tegen woordig helaas.
Wij als klant mogen best eens wat behulpzamer zijn tegen het personeel van een supermarkt.
Ik vraag me af als zoiets bij albert heijn zou gebeuren zouden we dan ook zo moeilijk doen of ligt het aan het soort winkel.
Nou nou ,wat leuk voor je
Maar in mijn tas hebben ze niets te zoeken
Dan halen ze de politie er maar bij
Laats op de tv zeiden ze dat het personeel nog meer jat als de klanten
Maar in mijn tas hebben ze niets te zoeken
Dan halen ze de politie er maar bij
Laats op de tv zeiden ze dat het personeel nog meer jat als de klanten
Je kunt verzinnen wat en hoe je wilt, HET MAG NIET, ook in WEERT, HET MAG NIET, dat de mensen zomaar met zich laten sollen ligt aan het TYPE winkel, het is van de gekke, dat deze mensen dit toestaan,
Dram toch niet zo, je lijkt wel een verwend kind dat z'n zin niet kan krijgen. Het personeel mag je alles vragen, maar u mag weigeren. De beheerder van de vestiging mag U ook de toegang tot de winkel ontzeggen. Maar om nog even op het voorgaande terug te komen, ook een beetje drammen, het personeel mag U alles vragen, zelfs naar dingen die niets met proletarisch winkelen te maken heeft. Dus HET PERSONEEL MAG ALLES VRAGEN, U MAG WEIGEREN TE ANTWOORDEN OF OP HUN VERZOEK IN TE GAAN. Nou tevreden?
ja hoor ze mogen zelfs vragen of ........nou ja vul zelf maar in, ze moeten gewoon datgene doen waar ze voor zijn aangenomen, als ze politieagent willen spelen, dan moeten ze zich laten keuren en dat gaan doen, qua IQ ontloopt het elkaar niet veel
je kan drammen wat je wilt, maar in AL onze supers hangen enorme borden dat de cassiere kan vragen je tas te controleren.
dus geen kwestie van de ene wel en de andere niet
dus geen kwestie van de ene wel en de andere niet
Vragen staat vrij
Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn tas inhoud moet laten zien aan een of andere cassiere
En je bent het NIET verplicht klaar
Ze kunnen wel alles op hangen in die winkel,wat je wel en niet moet doen
Nou daar is nog steeds politie voor
Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn tas inhoud moet laten zien aan een of andere cassiere
En je bent het NIET verplicht klaar
Ze kunnen wel alles op hangen in die winkel,wat je wel en niet moet doen
Nou daar is nog steeds politie voor
Ik doe het ook niet
Dan moeten ze maar kluisjes maken ofzo waar je de tas in kan doen
Ik hoef toch zeker niet aan een winkel juffrouw of heer mijn persoonlijke dingen te laten zien
En waarom de ene wel en de andere niet die zijn tas inhoud moet laten zien
Dan moeten ze maar kluisjes maken ofzo waar je de tas in kan doen
Ik hoef toch zeker niet aan een winkel juffrouw of heer mijn persoonlijke dingen te laten zien
En waarom de ene wel en de andere niet die zijn tas inhoud moet laten zien
Je hoeft je persoonlijke dingen ook niet te laten zien. Ze zouden je meteen oppakken wegens schennispleging.
Gast van 1 maart, 21.20:
Wanneer er een afspraak ligt met de politie, dan mag het dus weldegelijk. Dan is die controle weldegelijk rechtsgeldig. Er is een verschil tussen: het MAG niet, en JIJ WIL het niet.
Zoveel regels, zoveel creatieve geesten om overal onderuit te komen.
Neemt uiteraard niet weg, dat het winkelend publiek van die afspraak op de hoogte moet worden gebracht, VOORDAT men de winkel betreedt.
Onthoud: wanneer dat bord of de huisregels duidelijk zichtbaar zijn aangebracht, bijvoorbeeld bij de ingang, dan heb jij als mogelijke klant nog de mogelijkheid om naar een andere winkel te gaan.
Wanneer jij echter gewoon doorloopt alsof er niets aan de hand is, dan wordt ervan uitgegaan (let wel, DAT is dus het criterium!!!) dat jij instemt met die huisregels.
Dan kun jij hoog springen, dan kun jij laag springen, maar dan heeft de winkelier en zijn personeel het gelijk aan zijn zijde. Helaas, maar zo is het.
Wanneer er een afspraak ligt met de politie, dan mag het dus weldegelijk. Dan is die controle weldegelijk rechtsgeldig. Er is een verschil tussen: het MAG niet, en JIJ WIL het niet.
Zoveel regels, zoveel creatieve geesten om overal onderuit te komen.
Neemt uiteraard niet weg, dat het winkelend publiek van die afspraak op de hoogte moet worden gebracht, VOORDAT men de winkel betreedt.
Onthoud: wanneer dat bord of de huisregels duidelijk zichtbaar zijn aangebracht, bijvoorbeeld bij de ingang, dan heb jij als mogelijke klant nog de mogelijkheid om naar een andere winkel te gaan.
Wanneer jij echter gewoon doorloopt alsof er niets aan de hand is, dan wordt ervan uitgegaan (let wel, DAT is dus het criterium!!!) dat jij instemt met die huisregels.
Dan kun jij hoog springen, dan kun jij laag springen, maar dan heeft de winkelier en zijn personeel het gelijk aan zijn zijde. Helaas, maar zo is het.
voor alle duidelijkheid de winkelier kan niet eens een afspraak maken met de politie over tassen kontrole zelfs beveiliging die bij die grote zaken staan zijn niet eens bevoegd in je tas te kijken ze kunnen wel van alles ophangen onder het mom van politie. ze kunnen je staande houden en de politie inschakelen want nogmaals alleen een bevoegd ambtenaar mag kontroleren en niemand anders.
alleen maak je het voor je eigen maar moeilijk en als je al naar de supermarkt gaat en je hebt niets te verbergen laat ze dan kijken.
alleen maak je het voor je eigen maar moeilijk en als je al naar de supermarkt gaat en je hebt niets te verbergen laat ze dan kijken.
Er zijn nog wel andere plaatsen waar je een lippenstift (iets kleins dus) kan verbergen. Als je daar op uitbent en je weet dat ze je tas mogen inspecteren, dan stop je het toch gewoon ergens anders? Of er moet ook een bord staan met: fouilleren mag ook !
Hoe kunnen mensen zó bekrompen denken, de gast heeft gewoon gelijk, de grutter zal zelf het probleem op moeten lossen, het mag inderdaad niet.
Hoe kunnen mensen zó bekrompen denken, de gast heeft gewoon gelijk, de grutter zal zelf het probleem op moeten lossen, het mag inderdaad niet.
tros radar we zijn nou elf pagina´s verder en nog weet niemand
of het wel of niet mag het moet voor u toch een makkie zijn om
iedereen duidelijk te maken of het wel of niet mag zelf blijf ik
zeggen dat het niet mag.ik zou zeggen reageer eens dan weet
iedereen het tenminste.
of het wel of niet mag het moet voor u toch een makkie zijn om
iedereen duidelijk te maken of het wel of niet mag zelf blijf ik
zeggen dat het niet mag.ik zou zeggen reageer eens dan weet
iedereen het tenminste.
Als het goed is mag alleen de bewaking je tas controlleren en niet
de cassiere.Misschien brengt radar uitkomst. Maar we zijn nog niet gecontrolleerd bij lidl of aldi.En we komen er regelmatig.
de cassiere.Misschien brengt radar uitkomst. Maar we zijn nog niet gecontrolleerd bij lidl of aldi.En we komen er regelmatig.
Wij komen toch ook zeer regelmatig bij Lidl, maar zijn nog nooit gecontroleerd en ik heb ook nog nooit gezien, dat ze het bij iemand anders wel deden.
ook de bewaking mag niet kontroleren ze mogen je aanhouden
voor de rest niks ALLEEN EEN BEVOEGD ANBTENAAR
voor de rest niks ALLEEN EEN BEVOEGD ANBTENAAR