LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ACN MLM Deel 2

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
gast400

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door gast400 »

Het gros van de mensen die er instappen verdient er niets mee en heeft ook een bijzonder kleine kans om er iets mee te verdienen.
Zet hier even een CBS-achtig rapport neer dat deze stelling bewijst !!!

brakend persoon

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door brakend persoon »

Met jouw methode kun je ook aantonen dat je door het meespelen in de lotto rijk kunt worden, maar daarmee bewijs je niet dat het systeem voor iedereen werkt. En dat is nou juist het probleem dat de tegenstanders met name tegen MLM hebben: Het gros van de mensen die er instappen verdient er niets mee en heeft ook een bijzonder kleine kans om er iets mee te verdienen.
Dat CBS rapport is niet nodig. Een gewoon bedrijf beginnen eindigt 95% (JA IDD 95%!!!) van de gevallen binnen vijf jaar in faillissement. De reden om dan MLM een probleem te vinden is daarom onterecht (in mijn ogen) Iedereen die zich bij een MLM bedrijf aansluit dient zich te vediepen in de mogelijkheden en onmogelijkheden van de methode die gebruikt wordt. Vanuit de wetgeving zou het misschien nuttig kunnen zijn om verplicht een businessplan in te moeten leveren wat iemand wil gaan doen met MLM. Dan kan de koren van het kaf gescheiden worden een een hoop mensen een hoop ellende bespaart blijven.
Toch blijft het principe gelden dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden.

Mensen. Zet je computer uit en ga naar buiten. Het is te mooi weer om er niet van te genieten![/quote]

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Iedereen die zich bij een MLM bedrijf aansluit dient zich te vediepen in de mogelijkheden en onmogelijkheden van de methode die gebruikt wordt. Vanuit de wetgeving zou het misschien nuttig kunnen zijn om verplicht een businessplan in te moeten leveren wat iemand wil gaan doen met MLM. Dan kan de koren van het kaf gescheiden worden een een hoop mensen een hoop ellende bespaart blijven.
Als je dan ook gelijk verbied dat mensen tijdens een bijeenkomst tekenen, maar dit pas na (bijvoorbeeld) 4 weken bedenktijd doen vind ik het een verbetering.
Dat CBS rapport is niet nodig. Een gewoon bedrijf beginnen eindigt 95% (JA IDD 95%!!!) van de gevallen binnen vijf jaar in faillissement. De reden om dan MLM een probleem te vinden is daarom onterecht (in mijn ogen)
Dat ben ik met je oneens. Er zijn geen bijeenkomst van een KvK of een dergelijke instantie waar men je belooft rijk te worden als je maar een eigen bedrijf begint.
Ik heb wel mijn twijfels bij die 95%. Meestal heb ik andere getallen gehoord, van rond de 50%.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

Dat CBS rapport is niet nodig. Een gewoon bedrijf beginnen eindigt 95% (JA IDD 95%!!!) van de gevallen binnen vijf jaar in faillissement.
Bull ****. 50% is aanzienlijk realistischer. Zie bijvoorbeeld http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=46705 (punt 10).
De reden om dan MLM een probleem te vinden is daarom onterecht (in mijn ogen)
Maarschalk heeft hier al een reactie op gegeven, waar ik het volledig mee eens ben. Er is nog wel een en ander aan toe te voegen ook. Bijvoorbeeld dat in een groot deel van de faillissementen sprake is van minimaal een BV, zodat de eigenaren niet hoofdelijk aansprakelijk zijn en de schulden dus niet op hen verhaald worden. Daarbij heb je ook een belangrijk zinnetje juist niet gequoot: dat MLM anders wordt voorgespiegeld. Naast de reden die Maarschalk al noemt zijn ondernemers zich aanzienlijk meer bewust van het feit dat ze een risico lopen, mede doordat een degelijk ondernemingsplan vaak vooraf al wordt (of moet worden) opgesteld.
Iedereen die zich bij een MLM bedrijf aansluit dient zich te vediepen in de mogelijkheden en onmogelijkheden van de methode die gebruikt wordt.
Het probleem is alleen dat dat dus vaak niet wordt gedaan, al dan niet omdat de (sociale) druk om in te schrijven vaak hoog is. Daarnaast stel ik grote vraagtekens bij de vraag of potentiele inschrijvers alle nodige informatie zonder slag of stoot krijgen. Ik heb hier al meermalen om zulke informatie gevraagd en geen enkele MLM'er heeft die info tot nu toe kunnen plaatsen.
Toch blijft het principe gelden dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden.
Uiteraard. Alleen moet je je keuze wel aan de hand van betrouwbare informatie kunnen maken en daar schort het nogal eens aan.

Voor cijfers over mislukte MLM pogingen verwijs ik vrolijk naar alle websites op Internet die hierover gaan. Er is voor zover mij bekend nooit degelijk onderzoek gedaan door een onafhankelijke instantie die bovendien betrouwbaar is, dus een CBS rapport kan ik hier niet plaatsen. Alleen al het feit dat nog nooit zo'n onderzoek is gedaan geeft al een aantal indicaties die de meelezers vast ook wel zelf kunnen bedenken.

gast400

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door gast400 »

Dus het klopt niet !!

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Effe over die "Zogenaamde" dwang tot inschrijving.

een zich zelf respecterende MLM-er zal nooit iemand Dwingen in te schrijven.

als men mensen dwingt krijg je alleen maar niet presenterende poppetjes en daar heb je niets aan. Het ziet er misschien leuk uit op "je" distributeurs staat, maar meer als een plaatje is het niet.

Mensen moeten zelf beslissen of ze met jou en je MLM organisatie in zee gaan. Hebben ze uit totale vrije wil gekozen doen ze er ook wat voor. Daarbij hebben de meeste MLM bedrijven een bedenktijd van 14 dgn of meer om je uit te schrijven. Termijn is niet wettelijk bepaald wel dat er bedenktijd moet zijn!
Dus, voel je je gedwongen om ergens in te stappen? NIET doen!!

EnergetiX

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

Dus het klopt niet !!
Hoe simpel kun je zijn... Trek jij altijd op deze manier conclusies?

gast400

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door gast400 »

Er zijn geen onderzoekcijfers over bekend, dat erken je zelf. Dus dan trek ik de logische conclusie dat jouw beweringen alleen maar gebaseerd zijn op jouw vermoedens !! En dit , mijn jongen, heeft dus geen enkele waarde !
Bewijs dus maar eens dat het klopt, met een deugdelijk onderzoek van een CBS achtige instantie !!!!

Zittend persoon

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Zittend persoon »

Er zijn twee soorten rechtsvormen:

Rechtsvormen zonder rechtspersoonlijkheid. Bij deze rechtsvormen bent u met uw hele privé-vermogen aansprakelijk voor schulden van de onderneming. Deze rechtsvormen zijn:
Eenmanszaak
Vennootschap Onder Firma (VOF)
Commanditaire Vennootschap (CV)
Maatschap



Rechtvormen met rechtspersoonlijkheid, of kortweg ´rechtspersonen´. Een rechtspersoon is zélf drager van rechten en plichten. Dit betekent dat de betrokken personen, zoals de directeuren, in beginsel niet met hun privé-vermogen aansprakelijk zijn voor de schulden van de rechtspersoon. De bekendste rechtspersonen zijn:

Besloten Vennootschap (BV)
Naamloze Vennootschap (NV)
Coöperatieve Vereniging (coöperatie)
Vereniging
Stichting
(bron: site van Kamer van koophandel www.kvk.nl)


Verruit de meeste ondernemers beginnen klein, vaak als eenmanszaak of VOF. Deze rechtsvormen zijn anders dan de BV waarbij je niet persoonlijk aansprakelijjk bent. Om een bedrijf te beginne moet je aardig wat schulden maken (tenzij je al kapitaal hebt). Mocht het mis gaan, dan ben je dus prive aansprakelijk. Bij MLM is deze investering duidelijk beter te behappen. Ik ben het dus niet eens met je argument Student26
Bijvoorbeeld dat in een groot deel van de faillissementen sprake is van minimaal een BV, zodat de eigenaren niet hoofdelijk aansprakelijk zijn en de schulden dus niet op hen verhaald worden
.

Er is aardig wat leed onder de bevolking omdat de levensweg toch een andere wending nam dan gedacht (bijvoorbeeld internet hype en bij behorende bedrijfjes) Daarom blijf ik erbij dat iedereen zichzelf dient te verdiepen in datgene wat íe onderneemt. Ik kan me niet vinden in je argument van sociale dwang. Het zal zeker gebeuren net zoals 'gedwongen' inschrijvingen, maar het zijn uitzonderingen en zeker niet de gedragscode van de branche.

Fijne dag

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ondanks alle mij tegensprekende berichten aangaande de dwang, kan ik me niet aan de conclusie onttrekken dat dit wel vaak voorkomt.
Bijna elk mlm systeem dat je tegenkomt heeft wel een "paar" rotte appels. Maar die paar zijn er zoveel dat het mijns inziens geen uitzondering meer is.
Energetix sprak al van de mogelijkheid er van af te zien, maar daarmee ga je niet ver genoeg. Dan blijf je dus zitten met mensen gouden bergen beloven tijdens een presentatie en daarmee te laten tekenen. Zie maar eens je geld terug te krijgen als je toch niet mee doet.
Waarom niet pas tekenen na 4 weken bedenktijd na een presentatie?

Aangaande het CBS rapport? Cijfers zijn al genoeg getoond hier.

gast400

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door gast400 »

Het zal zeker gebeuren net zoals 'gedwongen' inschrijvingen,
Hier geloof ik dus niets van !!!!!
Je moet wel erg dom bezig zijn om iemand te dwingen.
Dat zijn dus die mensen die mislukken met MLM,

leuke vent!

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door leuke vent! »

Dat het dwangmatige geschiedt is voor mij geen vraag.
Dat mensen zich laten dwingen is iets waar ik niet uit kom.

Wanneer je iemand een plezier doet en naar zo een presentatie gaat en zich door de mensen aldaar 'gedwongen' voelen te tekenen, zijn in mijn ogen rijp voor de psychiater. In mijn ogen is het helemaal geen groot probleem. Laat uw ja ja zijn en uw nee nee. (schitterende waarheid uit de bijbel)
Dat groepsdrang bestaat is wel duidelijk, maar dan moet je wel tot zo een groep behoren.
Dat mensen wantrouwend tegenover de groepsprocessen van mlm bedrijven staan kan ik mij voorstellen(het opzwepende), maar zelfs daar ben je zelf bij. En ook dat is in mijn ogen niet vreemd.

Een gemiddelde demonstratie bestaat uit een groep nadenkende mensen die meer doen in een groep dan wanneer ze alleen zijn.

Op straat ga ik niet lopen springen, ben ik echter bij een concert dan ga ik lekker uit m'n bol. Zo werkt het in mijn ogen ook bij mlm.

Als ik er geen zin meer in heb dan stop ik er mee. Natuurlijk zal het mlm bedrijf je willen houden (en dan voornamelijk de up-line) vanwege de inkomsten en 'druk' uit oefenen. Net als elk ander bedrijf dat nog eens belt of een brief stuurt wanneer je aangeeft dat je wil stoppen met het gebruik maken van hun diensten of producten. Niets vreemds en niet anders dan andere bedrijven. The the way life is. Mensen geniet van dat leven!

Gegroet

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Je moet wel erg dom bezig zijn om iemand te dwingen.
Dat zijn dus die mensen die mislukken met MLM,
Aangezien 90% mislukt, komt misleiding dus in 90% van de gevallen voor.
Wie zei ook al weer dat dat de uitzonderingen waren?

Hok

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Hok »

Inderdaad lijkt mij 10% van 0,00 ook 0 euro verdiend! Als al je aangeworven kennissen onderling gratis bellen....... tenzij ze natuurlijk bellen naar andere nummers, waar ze WEL voor moeten betalen. Daarover verdien je dus. Dan zou je dus beter veel downliners kunnen hebben die zelf weer geen familie, kennissen enz. werven om gratis meete bellen. Maar juist veel downliners die niet gratis bellen. Want dan verdien je het meest....

Het blijft altijd de vraag of je die investering eruit haalt.......
Als je niks doet zeker niet, maar ga je actief aan de slag om klanten te werven, dan lukt dat zeker.
Rijkdom komt je meestal niet aanwaaien en ook hier is hard werken geboden om later te genieten van het residueel inkomen.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

@ EnergetiX:
Effe over die "Zogenaamde" dwang tot inschrijving.
een zich zelf respecterende MLM-er zal nooit iemand Dwingen in te schrijven.
Ik had het niet over anderen dwingen om in te schrijven, ik had het over druk, en dan met name sociale druk. Dat hoeft dus niet zeer bewust te gebeuren.
als men mensen dwingt krijg je alleen maar niet presenterende poppetjes en daar heb je niets aan.
Behalve dan dat deze poppetjes allemaal het inschrijfgeld betaald hebben en mee hebben gedaan aan eventuele cursussen waar flink voor moet worden betaald. Ik zeg dus NIET dat dat bij iedere MLM voorkomt, maar dat dit nogal eens voorkomt is duidelijk.

@ Gast400:
Er zijn geen onderzoekcijfers over bekend, dat erken je zelf. Dus dan trek ik de logische conclusie dat jouw beweringen alleen maar gebaseerd zijn op jouw vermoedens !! En dit , mijn jongen, heeft dus geen enkele waarde ! Bewijs dus maar eens dat het klopt, met een deugdelijk onderzoek van een CBS achtige instantie !!!!
Je trekt dus de verkeerde conclusies. Want ik heb niet gezegd dat er geen onderzoekscijfers zijn, ik heb gezegd dat er geen grote instanties zijn die er onderzoek naar hebben gedaan. Zie ook de andere thread. Mijn conclusies zijn dus zeker niet gebaseerd op vermoedens. En verder lees je kennelijk niet goed, het CBS noch enige andere grote instantie heeft er onderzoek naar gedaan dus zo'n rapport kan ik niet laten zien. Wel andere onderzoeken dus.

@ Zittend persoon:
Verruit de meeste ondernemers beginnen klein, vaak als eenmanszaak of VOF. Deze rechtsvormen zijn anders dan de BV waarbij je niet persoonlijk aansprakelijjk bent. Om een bedrijf te beginne moet je aardig wat schulden maken (tenzij je al kapitaal hebt).
Of je al kapitaal hebt maakt in principe niet uit. Het ging over risico lopen, dus of je nou schulden overhoudt of je (gespaarde) geld kwijt bent staat niet ter discussie. Verder zeg je dat de meeste ondernemers klein beginnen. Bij een klein begin praat je niet over grote schulden of groot startkapitaal. Verder is het natuurlijk afhankelijk van de eigenaren of en wanneer zij overgaan tot omzetting in een rechtspersoon. Ik blijf daarom bij mijn stelling dat bij veel van de bedrijven die failliet gaan geen sprake is van persoonlijk financieel risico voor de betrokkenen.

En ik blijf ook bij mijn standpunt dat iemand die een bedrijf opricht zich in veel hogere mate bewust is van het risico dat wordt gelopen, omdat het een algemeen bekend feit is dat er nu eenmaal risico aan het opstarten van een bedrijf zit. En dit, nogmaals, in tegenstelling tot MLM waarbij het risico onterecht als nihil wordt voorgesteld.
Mocht het mis gaan, dan ben je dus prive aansprakelijk. Bij MLM is deze investering duidelijk beter te behappen. Ik ben het dus niet eens met je argument Student26
Ik heb mijn argumenten wat verder toegelicht. Daarnaast ben ik het niet volledig eens met wat je hierboven zegt. De hoofdreden daarvoor is dat niet volledig duidelijk is welke investeringen een willekeurige distributeur doet. Er zijn gevallen waarbij dit toch behoorlijk in de papieren liep. Daarbij zal het ook regelmatig voorkomen dat deze investeringen niet geheel bewust gedaan worden en ze dus achteraf of bij serieuze berekening tegen kunnen vallen. Bij het opstarten van een echt bedrijf is dit in veel mindere mate het geval omdat daarbij eigenlijk altijd wel een plan wordt opgesteld. Zeker in het geval van financiering ontkom je daar gewoonweg niet aan.

@ leuke vent!:
Dat mensen zich laten dwingen is iets waar ik niet uit kom.
Toch geef je zelf al een aantal verklaringen: iemand een plezier doen, enthousiasme, opzwepende bijeenkomsten, het willen behoren tot een groep, niet onder willen doen voor..., enzovoorts.

@ Hok:
Als je niks doet zeker niet, maar ga je actief aan de slag om klanten te werven, dan lukt dat zeker.
Voor een willekeurige branche wellicht op dit moment wel. Maar wat doe je als het bedrijf al enige tijd bestaat en al een behoorlijke klantenkring heeft opgebouwd, en daarmee een stabiel marktaandeel?
Rijkdom komt je meestal niet aanwaaien en ook hier is hard werken geboden om later te genieten van het residueel inkomen.
Waarmee we terugkomen bij een andere vraag die ik nog niet beantwoord heb gezien: wat gebeurt er bij een faillissement van het bedrijf of een overname waarna de distributeurs worden afgestoten? Weg residueel inkomen...

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Behalve dan dat deze poppetjes allemaal het inschrijfgeld betaald hebben en mee hebben gedaan aan eventuele cursussen waar flink voor moet worden betaald.
Vertel me nu een precies wat ik hieraan verdien Student.

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Ach ja....dat er niks wordt verdiend aan inschrijfgelden, trainingen etc is al zo vaak uitgelegd aan studentje, maar hij blijft erover doorkan*keren.
Hij wil het niet begrijpen. Ik zou zeggen, laat hem maar lekker verder kletsen, hij denkt dat ie het toch allemaal beter weet.......zucht...........

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

Ach ja....dat er niks wordt verdiend aan inschrijfgelden, trainingen etc is al zo vaak uitgelegd aan studentje, maar hij blijft erover doorkan*keren. Hij wil het niet begrijpen. Ik zou zeggen, laat hem maar lekker verder kletsen, hij denkt dat ie het toch allemaal beter weet.......zucht...........
Er is nog niemand geweest die heeft kunnen uitleggen waar het inschrijfgeld precies heengaat. 400 euro aan administratiekosten gaat er bij mij gewoon niet in. Geef maar een uitsplitsing van de kosten die gemoeid zijn met het inschrijven van een distributeur, dan ben je een stuk beter bezig dan met een simpel "hij wil dit niet hij wil dat niet".

capullo

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door capullo »

Mensen wordt toch wakker. There's no such thing as easy money.

capullo

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door capullo »

kijk hier eens naar: HTTP://users.tns.net/~mpat/scam[/url]

Gesloten