Pagina 8 van 22
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 02 mar 2005 23:54
door HC
Beste Wannie,
ik wacht nu al sinds 14-2-05 op een antwoord van Wanadoo, maar ik heb nog steeds niets gehoord. Het probleem is dat zowel de internet als de telefoonverbinding meerdere malen per dag zomaar wegvalt.
De enige remedie is dan om de stekker er uit te trekken om de Livebox te resetten.
Het probleem beperkt zich dus niet tot de telefonie.
Jou suggestie om gewoon de stekker eruit trekken en bellen via KPN lijkt mij ook geen oplossing. Want dan heb ik toch ook geen ADSL verbinding meer?
HC
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 03 mar 2005 03:10
door R. van Pelt
Graag wilde reageren op de oproep van W. Addink van 11 Febrauari 2005. Mij is hetzelfde overkomen en werd na twee weken afgesloten van het KPN netwerk. Niemand kon mij bereiken ik kon zelf niet bellen en zelfs niet internetten. Ik heb een tip die werkt om vcan dat ongevraagde abbonement af te komen. Bel de heldesk kies optie 3 je krijgt dan iemand aan delijn die je vertelt dat je optie 4 moet nemen.
Wordt dan heel erg bood en dreig met TROS RADAR en VARA KASSA (vertele dat je de brieven over een uur op de post doet) binnen vijd minuten zijn al je problemen opgelost. Tevens heb ik een brief naar Wanadoo gestuurd met de mededeling dat zij mijn telefoonkosten (van de heldesk) moeten betalen zo niet dan worden alsnog de bovengenoemde instanties ingeschakeld en juridische stappen ondernomen. Deze zaak loopt nog.
[/b]
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 03 mar 2005 09:08
door R. Mertens
Ik zie de laatste dagen vooral slechte berichten over de livebox. Zijn er nog mensen bij wij de problemen aan het afnemen zijn?
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 03 mar 2005 09:25
door Andre Kalsbeek
Ik durf het bijna niet te zeggen, maarre.....
Behoor tot een groep mensen die al vanaf eind oktober 2004 met de livebox internetten en bellen. Eerste drie maanden waren een testperiode voor een groepje van ca. 400 mensen. Tijdens de testperiode nagenoeg geen problemen ondervonden.
Toen het produkt officieel werd verkocht begon de (telefonie) ellende langzaam. Gevolgen zijn wel bekend (zie voorgaande berichtjes).
Internetverbinding heeft eigenlijk geen problemen gehad.
Nu al weer bijna een week zonder noemenswaardige problemen en reset gedraaid. Gesprek is 1x weggevallen. Verbetring trad vrijdag 25 februari zomaar zonder aankondiging in.
Ik vind dat ze dat bij Wanadoo wel eens hadden mogen aankondigen; was al helemaal gewend geraakt aan het eindeloos resetten van de livebox en het aan de lijntje gehouden worden door de helpdesk.
Alle gekheid op een stokje; er is verbetering merkbaar.
Punt. Ga binnenkort mijn broer helpen; heeft ook Wanadoo direct + telefonie en krijgt eind deze week zijn spullen. Het zal toch niet zo zijn dat ik daar straks kom en het werkt niet????
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 03 mar 2005 10:00
door tempi6
Internet heeft hier nooit problemen gegeven. En het lijkt met telefonie allemaal wat beter te gaan. Maar het blijft een beetje onbetrouwbaar. Volgens mij komt dat alleen omdat Wanadoo helemaal niets van zich laat horen. Er zijn te veel problemen geweest om die te negeren. Als Wanadoo duidelijk zou aangeven hoe en wat de problemen zijn, dan zou het vertrouwen in de kundigheid van Wanadoo om het op te lossen toe kunnen nemen. Nu weet niemand waar hij aan toe is en waar het aan ligt. Wanadoo, Bbned, Kpn? En mogen we verwachten dat het betrouwbaarder zal worden of moeten we het met die onzekerheid doen?
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 03 mar 2005 10:34
door waardeloos
ik merk ook duidelijke verbetering ik heb al!!!vanaf zondag j.l. ononderbroken dus zonder uitval telefonie!!!!!
gaat dit wel goed denk ik dan maar het gaat nu al 5 dagen zo en over adsl heb ik geen klachten hoor de telefonie valt niet meer uit (lampje brandt constant ) en ik controleer meerdere malen per dag of ie nog werkt.want ook al brandt het lampje wil dat niet zeggen dat je ook werkelijk kan bellen of gebeld worden.
zal het door mijn aangetekende brief komen??? alhoewel ik geen bericht terug heb van hun hoor....!!!!
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 03 mar 2005 14:36
door Wdoo
Een betere oplossing om via kpn te bellen is *33*Telnummer.
U hoeft u livebox niet uitteschakelen en u kunt dus gewoon nog internetten.
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 03 mar 2005 14:55
door Grr32
Niemand wil hier via KPN bellen.
Maar misschien dat dit voor een oplossing kan zorgen.
http://www.consumentenbond.nl/acties/1284222/1284242
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 03 mar 2005 15:05
door borna
Hallo Hr Mertens,
Ja ook ik heb de gehele dag sinds 3 dagen gewoon telefonie, en word niet meer weggedrukt na een paar minuten. Had alleen vanochtend, dat ik hun wel hoorden en zij mij niet. Durf noch niet te vroeg te juichen.
Ja en Roel voor jouw geld volgens mij, dat je oude provider de lijn vasthoud,zodat wanadoo het signaal niet kan doorgeven. Dit hebben wij namelijk ook gehad. Dit kan ongeveer een maand duren.
Vind het alleen jammer dat je geen antwoord krijg op je e-mailtjes, kunnen ze hier ook wat aan doen?
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 03 mar 2005 19:27
door Gast
hey hey
ik heb wanadoo al een maand en ook telefonie en het werk lekker nooit uitgevallen ofzo.
deze reacties verbazen me wel maar ik hoop dat het goed komt
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 03 mar 2005 21:54
door Wido
Ik heb regelmatig dat als ik iemand bel ze mij niet horen en ik hun wel of dat we elkaar allebei niet horen.
Sinds vandaag moet ik het netnummer ook draaien als ik lokaal bel!
Wie heeft deze problemen nog meer?
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 04 mar 2005 10:06
door waardeloos
hoi wido
je moet eens je software verwijderen en opnieuw instal. ik heb ook gehad dat ik het netnr ervoor moest draaien naar telnrs in mijn eigen woonpl. je moet daar als het goed is je eigen netnr instellen en toen ik dat opnieuw had gedaan was het probleem verholpen ... hoop dat het bij jou ook werkt
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 04 mar 2005 10:23
door esra
Hallo beste mensen,
Had ik hier alles maar eerst doorgenomen voordat ik de livebox had besteld.
Ik heb al een jaar adsl van wanadoo. Nooit problemen mee gehad, ook nooit klantenservice hoeven te bellen. Tja, de Livebox klonk zo aantrekkelijk, dus aangemeld. Afgelopen zaterdag de box gekregen, alles gedaan zoals in de handleiding stond (wat een k-handleiding trouwens), maar t lukte niet. Telefonie lichtje brandde maar niet!! En ik hoorde ook geen aparte kiestoon ofzo. Dus gingen we de box maar met onze pc verbinden. Er werd om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd, die hoort dus in je bevestigingsbrief te staan. Maar dat is helemaal niet zo bij mij! (Heeft iemand dit ook gehad? Hoor ik nog een brief te krijgen??? )
Maar in de brief staat dus ook van, als je je box hebt ontvangen kun je bellen!..
Ik ben al een week bezig om in contact te komen met wanadoo. Telkens langer dan 30 min. in de wacht niemand die opneemt. Dus de andere opties geprobeerd, maar ja, die kunnen nix doen omdat ze er nix van af weten
. ook verschillende mailtjes gekregen (ik geloofde zelfs dat ze binnen 24 uur zouden worden beantwoord, want tja, dat staat op hun site!! stom
)dus ook niet...
nu hoeft het van ons niet meer, maar kunnen we de contract dan ongedaan maken ofzo?? iemand al onderzocht? of al gedaan? of advies hierover?? alles is welcome...
ik word ook knettergek van dat nummer:::::we can be heroesssss,,,,,,nee u are loserrssssss
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 04 mar 2005 10:43
door HC
Hallo Wido,
Ik hou sinds kort een lijst bij waarop ik alle storingen vermeld. En ook ik heb precies dezelfde problemen.
Ik krijg sinds 2/3/05 bij een locaal gesprek steevast de boodschap dat ik een niet bestaand nummer probeer te bellen. Wel lukt het als je eerst het netnummumer intoetst.
Ook mij overkomt het regelmatig dat de andere partij me niet kan horen of dat de verbinding tijdens het gesprek ineens verbroken wordt.
Daarnaast moet ik de livebox (vaak meerdere malen per dag|) resetten omdat de telefoonfunctie en /of internetverbinding weer eens is uitgevallen.
Het blijft dus een treurige zaak.
En wat mij nu het meest irriteert is dat Wanodoo gewoon niet reageert op de mailtjes die ik via de helpdeskfunctie aan ze heb gestuurd. Want zelfs na 2 1/2 week heb ik nog geen antwoord gekregen.
Aan alle reacties in dit forum leid ik af dat heel veel mensen soortgelijke problemen met de Livebox hebben. Waarom erkent Wanadoo dit dan niet? Het zou al helpen als ze hier op hun site aandacht aan zouden besteden en aangeven wat ze aan de problemen denken te gaan doen. Nu krijg je als klant nl. het gevoel dat ze je gewoon in de kou laten staan.
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 04 mar 2005 11:09
door waardeloos
hoi esra,
al die ellende heb ik ook (gehad) kan ik nog niet zeggen want optimaal werkt het nog niet. ik was het ook gauw zat resetten aan en weer uit de andere kant van de lijn kon ons slecht verstaan soms helemaal geen verb. ook niet via de kpn lijn dus ook ik ong. 45 min aan de lijn bij wdoo en geen contact ook email leverde niets op. ben lid van een vakbond en heb dan recht op rechtshulp . volgens de procedure netjes een aan getekende brief naar wdoo gestuurd en hun aansprakelijk gesteld voor de hieruit vloeiende kosten en hun ( dat moet je ) 7 werkdagen de tijd gegeven dit probleem op te lossen anders hoef ik geen telef bij wdoo meer vandaag zijn de 7 werkdagen voorbij en ik heb niets van hun vernomen ik heb ook in debrief gezet alleen een reactie van hun zijde per brief te willen ontvangen.....
ik hou jullie via dit forum op de hoogte hoor
ik moet wel zeggen dat ik duidelijk verbetering ziet sinds deze week .......zou dat door mijn brief komen ....???
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 04 mar 2005 11:51
door waardeloos
esra,
wat betreft je wachtwoord: wij hadden voor de livebox wanadoo free(dus via je telefoon) onze gebruikersnaam was ons emailadres en wachtwoord was je inlogcode die je nodig hebt om je email te kunnen lezen... even proberen misschien... succes
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 04 mar 2005 13:12
door Gast
vandaag(04.03.05) na 16.00 uur de livebox resetten, de nieuwsteupdate is dan functioneel en moet dan de problemen met het telefonie gebeuren opgelost zijn.
p.s. ik ben een jaar lid van wanadoo en nooit problemen gehad, sinds begin januari ook de livebox met telefonie in huis en veel problemen gehad met het telefonie maar als er iets nieuws is moet je rekening houden met kinderziektes(mijn mening).
meerdere keren met de helpdesk aan de telefoon gezeten gemiddeld 1 uur per keer(a €6.00) maar ben altijd netjes behandeld. ik bespaar nu meer dan €30 per maand en als dit een tijdelijk probleem is vind ik het accetabel.
met vriendelijke groet
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 04 mar 2005 13:15
door Gast
na het resetten moet je wel alles opnieuw invoeren, gebruikersnaam wachtwoord en netnummer.
suc6
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 04 mar 2005 18:46
door Misere
Marleen 71, troost je, in het land van herkomst , dus Frankrijk, is de livebox al een even groot drama. Ben in 2 maanden tijd aan mijn 2e livebox toe, en spendeer gemiddeld 2 dagen per week met telefoneren met de technische helpdesk. Internetten gaat , maar telefoneren, vergeet het. Inderdaad stekker er uit, stekker er in, nu moet het lukken, vergeet het. Tijdens het inruilen van de defecte livebox bij France Telecom stonden er 5 mensen voor mij met het zelfde probleem, waaronder een lid van de Gendarmerie die in 1 maamnd al aan zijn 5e !! toe was. Oplossing ??? ik weet het niet, contract van 1 jaar.
sterkte
Re: wanadoo telefonie met livebox
Geplaatst: 04 mar 2005 20:21
door Spet
Er is nieuwe Livebox software. Updaten ging bij mij pas goed nadat ik de computer uitgezet had. Nu maar afwachten of de problemen opgelost zijn.