LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie maakt de beste computer?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

In 1978 begonnen met een Pet 2001 met een cassette-recorder waarin geeneens een tellertje zat.

Tien minuten wachten totdat een uiterst simpel spelletje van 8 KB geladen was.

En af en toe werd het startsignaal op de één of andere manier gemist, waardoor je de "procedure" weer opnieuw kon doen.

Dat waren nog eens tijden.

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Dat waren nog eens tijden.
En toch zou ik voor geen goud terug willen...

Ik heb nu een heerlijke snelle, stabiele en makkelijke setup.

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

Do you know the different between a Mac and a PC? vraagt de schrijver zich af:
http://olcweb.dit.ac.za/ditonline/html/ ... e&sid=1135

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Rustig »

Legaal $25.000,- verdienen??? Schrijf een virus voor Apple's OSX.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Dat virus is er al, dat heet een gebruiker...

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Terecht blij zijn met je Mac is geen virus Michellangelo...

Ik lach me nog steeds een breuk bij ieder nieuwsbericht over een virus, ieder mailtje over een worm of het nieuwste spyware programma... om maar te zwijgen over verjaardagen waar vage kennissen zitten te discussieren over welke 5 programma samen hun PC het beste veilig kunnen houden zonder al te veel CPU en Ram te gebruiken...

Ik geloof best dat er mensen zijn die dat helemaal niet erg vinden... hun machine met de hand voorzien van extra software om de machine iets veiliger te maken. Maar ik geloof ook dat een heel groot deel zo zou oerstappen op een Mac, maar ze worden tegengehouden door vooroordelen over de Mac die niet eens waar zijn.

Er is maar 1 groep gebruikers die hun machine bij zijn naam noemt, de Mac. Niemand kruipt even achter de Dell, of pakt een biertje uit de Zanussi... en waarom ? Omdat ze weten dat ze iets hebben waar ze zich niet voor hoeven te schamen, iets wat er wezen mag...

Jbroeders1986

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Jbroeders1986 »

De meeste mensen hebben gewoon het geld niet om een zwaar onder de maat presterende apple te kopen voor veel meer geld dan een normale pc zou kosten. Een mac is allemaal mooi en aardig, maar een mac mini verslikt zich al als je fotobewerkingssoftware en msnmessenger tegelijk hebt draaien, probeer dan nog maar eens met itunes naar een mp3 te luisteren.

De enige reden waarom de pc populairder is is dat je meer krijgt. Meer opslagruimte, meer intern, meer processorsnelheid, meer uitbreidingsopties en meer mogelijkheden om het apparaat te gebruiken! En dat dan voor minder geld. Mac moet goedkoper worden, en technisch op gelijke voet komen met intel en amd machines, dus een 3 gig en hoger processor aanbieden. Dan kan een mac ook alles bijbenen.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Unsound,

Ik doel niet op degenen die blij zijn met de mac, maar goed...

Maar goed, om verder in te gaan op de enige groep die zijn apparaatje een naam geeft: Een koelkast is een verzamelnaam, niemand schaamt zich voor een koelkast en de dubbeldeurs koelkasten met internet en ijsblokjesmachine geef je toch geen eigen naam omdat dat niet hoeft.

De PC is de verzamelnaam voor de computers en de mac is de verzamelnaam voor de diverse mackintoshjes, dat een mac-gebruiker hierdoor meent dat die naam gemaakt is zodat zij kunnen laten zien dat ze zich niet voor de "mac" schamen is dus een beetje erg hoog gegrepen, vind je niet.

Juist die gedachtenkronkels van superieurheid maakt van de mac dat wat het is, een populair apparaat bij de omhooggevallenen, mac heeft allang niets meer te maken met functionaliteit maar gewoon als statussymbool, zoals Rolls Royce of Daimler. Daarom vraagt Apple ook iets meer voor zijn product, je betaald natuurlijk ook voor de naam. Wat nu weer zo jammer is dat de gebruikers zich er ook naar gaan gedragen, ze willen zo graag getuigen van superieuriteit dat het eigelijk meelij begint op te wekken.

Ze menen dat een verjaardag behoort te bestaan uit het praten over software en computertjes, alsof er niets anders meer is. Tja, als je je dusdanig met een apparaat omgaat dat je zelfs meent dat de naam die je eraan geeft een meerwaarde is voor het product en derhalve dus niet meer al machine gaat zien dan kan ik me voorstellen dat dit dus een bepaalde psychische grens is die word overschreden.

Enige vooroordeel die ik nog heb is tegen de gebruikers van een Macintosh, tegen het apparaat heb ik allang niets meer. Jammer dat een groep gebruikers dusdanig een goed apparaat zover naar beneden weten te halen.

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

De Mac wordt tegen virussen en spyware beschermd door z'n eigen impopulariteit...
Stel dat het allemaal andersom zou zijn, en de Mac (met MacOX) het marktaandeel van Microsoft Windows zou hebben, zo'n 90% dus, dan zou ieder bekend virus voor de Mac geschreven zijn en de vele lekken en fouten in de Mac zouden er dan ook uitkomen.
Maar als dit niet gebeurd komt ook niemand achter de zwakke plekken van de Mac.

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

De Mac wordt tegen virussen en spyware beschermd door z'n eigen impopulariteit... Stel dat het allemaal andersom zou zijn, en de Mac (met MacOX) het marktaandeel van Microsoft Windows zou hebben, zo'n 90% dus, dan zou ieder bekend virus voor de Mac geschreven zijn en de vele lekken en fouten in de Mac zouden er dan ook uitkomen.
Geroepen als een echte PC gebruiker...

...die totaal geen verstand heeft van de Mac.

De Mac is niet veiliger omdat de gebruikersgroep kleiner is, maar omdat de beveiliging grotendeels wordt overgelaten aan UNIX, een systeem wat al tientallen jaren garant staat voor veiligheid. Niet voor niets zijn er beloningen van 25.000 dollar uitgeloofd aan diegene die het eerste OS X virus kan schrijven... en het is JUIST interessant voor virusschrijvers om de Mac te pakken... want waarmee haal je de voorpaina eerder? Met het schrijven van het 85.345ste Windows-virus, of het eerste OS X virus ? Ze proberen het al jaren, maar het lukt ze gewoon niet. Het enige wat ze tot nu toe gelukt is, zijn 3 hoaxen... verder niets.

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Rustig »

En wat de opmerkingen van Jbroeders1986 betreft; als ik op mijn iMac 800Mhz, iPhoto(bewerkingsprog.) èn Audium(MSN-equivalent) èn iChat(programma) mèt iSight(video) draai èn ik word uitgenodigd voor een Skype-praatje, dan kan ik alles open laten zonder dat er iets hapert.

En wat betreft op gelijke voet komen met een Intel en/of AMD processor van 3 gig en hoger, zoek eens op Google naar de 'Gigahertz myth' en als je je even laat voorlichten dan hoop ik van harte dat je je oogklepjes eens afdoet.

En @Michelangelo, vier jaar geleden heb ik een Mac aangeschaft omdat ik niet wilde dat bij thuiskomst mijn toen nog 12 - en 14 jarige kinderen de pulp van Kazaa en andere p2p zouden hebben gedownload. Over mijn aanschaf werd in mijn kennissenkring heel meesmuilend geoordeeld. "Wat moet je toch met zo'n dure Apple, het kan niets want er zijn geen programma's en ook geen games voor". Nu 4 jaar later, staat hun zg. véél snellere en goedkopere pc. weg te kwijnen in een kamertje achteraf en informeren heel discreet (zodat de anderen het niet horen omdat zij zich generen) of ik ècht nooit geen virusje in mijn Mac heb gekregen. Dan is het mij toch wel gegund dat ik heel meesmuilend "Tja...ach..nee.., mag zeggen.

Wat mijn kinderen betreft die er eerst de P. in hadden dat ik toen een Mac en geen pc. heb gekocht, die willen nooit meer iets anders. Voor hun is het Apple forever. Gamen doen ze wel op hun PS2

Nog even dit

Jbroeders1986

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Jbroeders1986 »

Probeer eens programma's tegelijk te draaien die niet specifiek voor de mac ontwikkeld zijn, maar die ook een windowsversie hebben. Geen door apple zelf ontwikkelde progs dus. Dan krijgt ie het al een stuk moeilijker...

windhoos2

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door windhoos2 »

draai is 2 programmas die niet van microsoft zijn op een winbak en je computer crasht waarschijnlijk eerder.
broeder heeft waarschijnlijk zelf niet eens een apple maar kan gewoon niet hebben dat ze windhoos niks aan kan. Zie zijn lariekoek over ghz met processoren. Heb een mac mini heb je verhaaltje ff getetst en huh gebeurde precies wat er moest gebeuren, zelfs nog sneller dan op een windowns pentium 4 3,2ghz ding.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Michellangelo »

En @Michelangelo, vier jaar geleden heb ik een Mac aangeschaft omdat ik niet wilde dat bij thuiskomst mijn toen nog 12 - en 14 jarige kinderen de pulp van Kazaa en andere p2p zouden hebben gedownload.
De Mac moet de opvoeding doen in huis? Of begrijp ik hem verkeerd? En sinds wanneer kan men geen P2P-progs draaien op een mac? X-nap bestaat zeker niet en Iswipe gaat niet op een OSX? Nee, je redenatie voor een PC slaat als een tang op een minimac.
Nu 4 jaar later, staat hun zg. véél snellere en goedkopere pc. weg te kwijnen in een kamertje achteraf
Je bedoelt dat ze, omdat ze een goedkoper model hebben gekocht nu weer gemakkelijk en goedkoop een nieuwere konden betalen en de oude dienst doet als servertje voor internet en om te gamen voor de kids, terwijl jij nooit zal erkennen dat je eigelijk ook een nieuwe wil maar deze mac zoveel gekost heeft dat je niet anders kan zeggen dat hij het nog prima doet (wat hij ook wel doet, met de software van 4 jaar geleden, maar de nieuwe software kan er echt niet meer op)
Wat mijn kinderen betreft die er eerst de P. in hadden dat ik toen een Mac en geen pc. heb gekocht, die willen nooit meer iets anders. Voor hun is het Apple forever. Gamen doen ze wel op hun PS2
Ja, dat maakt de Mac nou zo handig, je koopt een PS2 erbij omdat je anders geen games kan spelen, dat scheelt aanzienlijk in de kosten ja. En je kinderen zullen ongetwijfeld, als ze eerlijk de keuze krijgen, kiezen voor een PC, al was het maar om zich af te zetten tegen de protestantse normen en waarden van pa ;)
windhoos2 schreef:draai is 2 programmas die niet van microsoft zijn op een winbak en je computer crasht waarschijnlijk eerder.
Waarschijnlijk ben je dan sinds 1990 niet meer achter de PC geweest.
windhoos2 schreef:Heb een mac mini heb je verhaaltje ff getetst en huh gebeurde precies wat er moest gebeuren, zelfs nog sneller dan op een windowns pentium 4 3,2ghz ding.
En hier zie je dat je tijdens de test niet meer normaal kan typen, ik weet niet wat je probeert te vertellen, maar er komt bijster weinig duidelijk over.

Zo te lezen heb ik meer en meer gelijk, het probleem is niet de mac, dat is gewoon een goede computer, het probleem zit hem in de gebruikers ervan, die raken nogal wereldvreemd en beginnen zich te verplaatsen in het goddelijke gevoel superieur te zijn ten opzichte van anderen. Een soor sekte dus.....

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

Jij hebt altijd gelijk vooral als je niet meer terugkomt.

mac user

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door mac user »

Michalangelo, snap je probleem bij dat windhoos verhaal niet helemaal, er staat er gebeurde wat er moest gebeuren, lijkt mij dat de gegeven opdrachten op ze computer gewoon probleemloos werden uitgevoerd.

Andere vraag is waarom je een hekel hebt aan mensen met een apple of mac of hoe ze hun computer noemen. Dat je een apple mac noemt is toch vrij normaal. Geeft geen arrogantie weer of iets dergelijks, een opel noem je ook opel. De merk is in dit geval ook de aanduiding voor de computer. Aangezien computers in de meeste gevallen op windows draaien geeft mac/ apple ook direct aan dat je geen windows hebt, niet dat een windows gebruiker minderwaardig is of iets in die trant.
Enige wat je probeert te doen is deze mensen af te kraken terwijl je meerdere malen aangeeft dat de mac een perfecte machine is.
Vanwaar deze houding je noemt een mac gebruiker arrogant. Maar zelf weet je overal een beter antwoord op, beter programma voor vergezeld met een of meer redenen om het door een andere genoemde ondergeschikt te maken aan jouw keuze.
Of je hier soms gelijk in hebt is bijzaak, ervaringen delen is prima maar doe eens ff normaal.
uit diverse tests zijn apple's als de betere machine naar voren gekomen, voor bepaalde aplicaties zijn ze beter. Windows heeft ook zijn voordelen zoals ieder OS dit heeft. Vele switchers zijn blij van windows verlost te zijn, een apple gebruiker hoort de verhalen over virus dit en trojan dat. Apple kent deze niet. Apple draait stabieler, ik werk met windows en apple. Persoonlijk is apple de betere, het werkt stabieler, vind het handiger en praktischer qua bediening. Zit logischer in elkaar. Heb nooit de neiging gehad de apple van 3 hoog uit t raam te gooien, want met windows wel eens is voorgekomen.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Andere vraag is waarom je een hekel hebt aan mensen met een apple of mac of hoe ze hun computer noemen.
Ik geloof dat je de strekking niet helemaal begrijpt. Het is niet de computer die het probleem veroorzaakt maar een groep gebruikers ervan. Zie de Apple als Alcohol en de Applegebruiker als drinker, bij de meesten zal dit geen probleem zijn maar er is nu eenmaal een groep die niet helemaal zichzelf in de hand heeft. Is dat de schuld van de Apple of de alcohol? Natuurlijk niet...
Michalangelo, snap je probleem bij dat windhoos verhaal niet helemaal, er staat er gebeurde wat er moest gebeuren, lijkt mij dat de gegeven opdrachten op ze computer gewoon probleemloos werden uitgevoerd.
Ligt het dan toch aan mijn computer? Is het geschreven met een lettertype wat willekeurig woorden weg laat en andere woorden weer invuld? Ik ga toch echt geen mac kopen om te kunnen begrijpen wat hij zegt...
windhoos2 schreef:Heb een mac mini heb je verhaaltje ff getetst en huh gebeurde precies wat er moest gebeuren, zelfs nog sneller dan op een windowns pentium 4 3,2ghz ding.
Buiten de overduidelijke fouten die ineens in het laatste stukje zitten en in de rest van de tekst niet vraag ik me af wat hij op een mini mac gedaan heeft wat op een P4 3,2 ghz langzamer zou moeten gaan...
Vanwaar deze houding je noemt een mac gebruiker arrogant. Maar zelf weet je overal een beter antwoord op, beter programma voor vergezeld met een of meer redenen om het door een andere genoemde ondergeschikt te maken aan jouw keuze.
Als een ander genoemde ondergeschikt is, je mag me altijd even wijzen op waar ik dat vind, dan is dat meestal zo omdat het zo ook is. Een programma van 4 jaar geleden draait natuurlijk prima op een machine van 4 jaar geleden, teminste... als je dat bedoelt. Anders zal je toch even moeten zeggen wat je precies bedoelt.
Of je hier soms gelijk in hebt is bijzaak, ervaringen delen is prima maar doe eens ff normaal.
Dus als ik gelijk heb is het een bijzaak geworden? Leuk verzonnen... Als je de oogkleppen afdoet en kijkt waar de echte arrogantie vandaan komt in deze topic, dan moet je toch met het schaamrood op de kaken bekennen dat die voornamelijk van de mac-users af komt.
Persoonlijk is apple de betere, het werkt stabieler, vind het handiger en praktischer qua bediening. Zit logischer in elkaar. Heb nooit de neiging gehad de apple van 3 hoog uit t raam te gooien, want met windows wel eens is voorgekomen.
Zoals je al zei, dat is persoonlijk... persoonlijk kan je een hoop vinden, maar dat is voornamelijk je eigen voorkeur die praat. Maar nogmaals, ik heb geen probleem met apple of met de macs, ik kan alleen slecht tegen bepaalde mac-gebruikers die hun persoonlijke voorkeur als ultiem feit van supremacy ten tonele spreiden.... Zoals bijvoorbeeld wanneer iemand vraagt om een tip om Hi8 naar dvd te krijgen het totaal nutteloze antwoord "koop een mac" geeft... en zo zijn er legio voorbeelden van. Maar dat maakt niet uit, je leest toch alleen wat je wilt lezen... dat vermoed ik teminste aan de manier waarop je mij aanvalt en je mede mac-broeders bijstaat in het gevecht tegen de o zo boze pc-gebruikers.

mac user

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door mac user »

michelangelo,

ben t met je eens dat een antwoord als "koop een mac" nergens op slaat. Mijn opmerking van of je gelijk hebt is bijzaak is voorafgegaan over je af en toe op mij arrogante overkomende houding. Bijzaak is dan in de betekenis dat het met betrekking op je houding een bijzaak is of je gelijk hebt.

Windhoos kan inderdaad niet echt duidelijk typen, denk dat we nooit zullen weten wat hij/zij nu echt wilt zeggen :wink:

Of de mac superieur is laat ik me niet over uit. Zoals ik zei windows heeft ook zijn voordelen. Het is het besturingssysteem icm de aplicaties tot een ideale combinatie komt. Ik gebruik beide systemen. Werk windows en thuis apple. Thuis doe ik veel met foto en video bewerking en daar heeft apple gewoon een voordeel tov windows. Komt ook omdat ik vrienden heb die in de media/reclame werken en dit op een apple doen. Voor huis tuin en keuken gebruik is windows waarschijnlijk een goede aanrader, de computerboer op de hoek levert windows machines en kan eventuele noodzakelijke support geven. De standaard programmas zijn er meer voor windows. De persoonlijke wens bepaald welk systeem het beste in individuele gevallen.

Ik val je niet aan, vroeg me alleen iets af. Ik vind je af en toe zo overkomen zoals ik zei. Daarnaast vind ik dat je over het algemeen goede bijdragen levert. Vroeg me alleen af of je een hekel aan mac gebruikers hebt. Blijkt van niet, mooi dat is dan duidelijk.
Moet toegeven dat bepaalde mac users idd zichzelf boven een ander verheven voelen, ik snap ook niet waarom. Zoals ik zei persoonlijk is de mac voor mij de betere, maar dit is in combinatie met wat ik doe op de computer. Heb dit in het verleden ook op windows gedaan, dit viel tegen. Via mijn vrienden op de mac terecht gekomen, zonder dat zij mij daar toe gedwongen hebben, maar door eens op hun computers te werken de beslissing genomen.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Ik zal meteen mijn mening weer wat bijstellen na dit ;)

En afwachtend op de tijd dat men eindelijk een OSX voor de PC uitbrengen, iets wat me veel te lang duurt, zodat ik ook eens OSX kan proberen op mijn eigen gebouwde bak :)

Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Maulin »

Zolang Steve Jobs aan het roer staat bij Apple hoef je echt niet te rekenen op een Os/x versie voor het X86 platform.

Gesloten